Jump to content
golfy

Регенерация на DPF филтър - подробни снимки

Recommended Posts

Posted (edited)

Здравейте, след като и на мен ми светна /без да мига/ индикацията за DPF филтър, се наложи да се направи принудителна регенерация, която се постарах да наснимам възможно най-подробно, проследявайки оборотите и градусите, при които се случват нещата, както и продължителността на процеса. Колата е CR-V III ген. с мотор N22A2 - 140к.с. 2007 год.  Липсват само първите 3 минути, през 2 от които колата работи на 2800 оборота/минута, след което започва същинската регенерация и оборотите падат до 1500 в продължение на около 20 минути, последвани от финални 2 минути на 2800 и приключването на регенерацията. Ето и снимките от самия процес:

 

Предварително се извинявам, за качеството на снимките, но за да кача всички които имам направих компромис с качеството съобразявайки се с 8мв, които са разрешени за качване на снимки. Ако някои има желание мога да му ги пратя и с по-добро качество на e-mail.

1560234278492.jpg

1560234292858.jpg

1560234346341.jpg

1560234378979.jpg

1560234396276.jpg

1560234431164.jpg

1560234457681.jpg

1560234500572.jpg

1560234538152.jpg

1560234574334.jpg

1560234596525.jpg

1560234597475.jpg

1560234627001.jpg

1560234677913.jpg

1560234710057.jpg

1560234751583.jpg

1560234758792.jpg

1560234798716.jpg

1560234830104.jpg

1560234858335.jpg

1560234900284.jpg

1560234921101.jpg

1560234924737.jpg

1560234949526.jpg

1560234952557.jpg

1560234956822.jpg

1560234983514.jpg

1560234996746.jpg

1560235005635.jpg

1560235037393.jpg

1560235059903.jpg

1560235071820.jpg

1560235078079.jpg

1560235083877.jpg

1560235095723.jpg

1560235116832.jpg

1560235126731.jpg

1560235147072.jpg

1560235168035.jpg

1560235193954.jpg

1560235204394.jpg

1560235211484.jpg

1560235214183.jpg

1560235241443.jpg

1560235252527.jpg

1560235270850.jpg

1560235281524.jpg

1560235305740.jpg

1560235335358.jpg

1560235353391.jpg

1560235370528.jpg

1560235376309.jpg

1560235384483.jpg

1560235416421.jpg

1560235468780.jpg

1560235500527.jpg

1560235550142.jpg

1560235584748.jpg

1560235616497.jpg

1560235633967.jpg

1560235648142.jpg

1560235654208.jpg

1560235685547.jpg

1560235702879.jpg

1560235720671.jpg

1560235732207.jpg

1560235744214.jpg

1560235747836.jpg

1560235755593.jpg

1560235763177.jpg

1560235770252.jpg

1560235782131.jpg

1560235795320.jpg

1560235804550.jpg

1560235814284.jpg

1560235824809.jpg

1560235845457.jpg

1560235852332.jpg

 

След приключване на регенерацията и изчакване на около 15-ина минути за да се поохлади до нормално системата измерихме диференциално налягане от 0,03кРа и температура на газовете 120/116 градуса, както и тест на дюзи, за да се види дали са в норма - показателите им бяха +0,1 / 0 / 0 / -0,1, което според специалиста от BOSCH сервиз в Плевен са чудесни. Това всичкото срещу 30 лв. Така си тръгнах доволен и щастлив.

Edited by golfy
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

До колкото съм запознат след регенерацията трябва да се нулира датчика за диференциално налягане.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Нулират се параметрите му, но при работещ двигател няма как да са 0.00 кРа, но и не трябва да са над 1.2 кРа /според Сашо Василев от сервиза за почистване на DPF  филтри във Варна/, тъй като при регенерацията нямаш 100% изчистване на филтъра, няма как да имаш нулеви показания.

Edited by golfy
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

С какъв софтуер са следени данните по време на принудителната регенерация?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Това са снимки от софта на Launch X431 Pro3(S) (или DiagZone и др.).

Edited by dindin
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, точно това е софтуера.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само не разбирам защо тази еуфория. След 400-500км, ако не предприемете чистенето, което е минал Емича, пак ще търсите сервиза да им дадете 30лв. За съжаление този процес, го наблюдавах няколко пъти, накрая филтъра беше спукан и всичко приключи кардинално при мен. Дано да не стигате до там.

Поглеждайте по често и към нивото на маслото. Ако се качи с повече от сантиметър над максимума, по добре е да го смените.

Наистина се надявам да се похвалите, че сте го спасил този велик филтър. Ако не е тайна какво показва километража и може ли да му се вярва. При мен беше на 175000км.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той golfy , май миналото лято го праща за чистене във Варна, или се канеше да го направи, ама не знам. 

При мен всичко е нормално и няма проблеми вече повече от година и половина.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Миналото лято на път към морето ми светна и правих регенерацията в АПОСТОЛОВ в Бургас. Показателите след процедурата бяха същите като тези, които съм описал по-горе. От тогава до сега съм изминал 12000 км без каквато и да е индикация за проблем с DPF-a. Гориво зареждам на OMV - maxxmotion diesel, добавки не съм слагал никакви до сега. Вчера след процедурата се чух със Сашо Василев по телефона да му кажа показателите и да се информирам дали е нужно да го свалям и да го пращам на Варна при тях да го чистят /дори бях уговорил час в сервиз, за да го свалят/. Човека, ако беше поредния негодник искащ да лапне едни 250 лв щеше да ме убеди, че трябва да му го пратя. Уви обаче, точно обратното се получи - разубеди ме като ми каза, че това са показатели на почти чист филтър и на този етап мога да не го свалям за почистване, а да продължа с регенерациите, но да следя диференциалното налягане и температурата след всяка. Ако е 1,2кРа и нагоре, вече няма да имам избор и ще се сваля /не че ще го чакам да стане максимално запушен/. 

Колега niksi километрите по километраж са ми 148000, маслото е сменено преди 2000 км с МОТУЛ 8100 С2 от общите поръчки и не е мръднало /сменям маслото на всеки 10000 км/. Ако на една година давам по 30 лв не е проблем за мен да си правя регенерации, а пък ако зачестят - най лесно е да го сваля и да им го пратя за почистване. И те така.

Edited by golfy
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбира се, че не е проблем ако е веднъж годишно, очевидно при Вас си работи както трябва. В такъв случай, най-вероятно сама е щяла да си направи регенерацията, като я покарате на извънградско. 

Пожелавам много безаварийни километри. :honda:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, Благодаря ти за пожеланието. Колата се кара предимно извънградско. И миналата година и тази ми го прави все извън града. Имах възможност да направя опит да си мине сама , но не се получи след повече от 30 минути каране извън града при определените за това обороти, а пък миналата година дори и повече от два часа правих опити по пътя за морето, притеснявайки няколко пъти Emicha по телефона, съмнявайки се , че не правя нещо както трябва, нооо и тогава не се получи. За това този път се случиха малко по-бързо нещата и спестих някой литър нафта :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте - за да не товаря форума с излиши теми, качвам тук. Снощи, отивайки на работа, колата на един светофар ми избълва бели облаци. Озадачих се, и сутринта проверих нивото на маслото - беше се вдигнало с около 0.5 см (според мен имаше лек мирис на дизел). Тъй като имам HDS, преди малко я закачих, и ми изкара това.  Дюзите са със отклонения до 0.4 -( за по-точно:  -0.3,- 04,+0.4, +0.4) това нормално ли е? Тъй като считам,че дюзите са в норма, основният ми въпрос е - да сменям ли маслото? За тези , които не са отворили файла, уточнявам, че срещу DPF изписа : Last regeneracion success before 31 km, differential pressure 0 bar. От тия данни считам, че филтъра се е регенерирал напълно (след изпушването карах  15 км,с около 2000 оборота без да съм целял нищо - тогава не знаех, че димът е бил от филтъра). P.S. -пропуснах да уточня, че никакви лампи не са ми светвали по таблото (т.нар. "сладолед"). На контакт я виждам, че работи(не е изгоряла).

DPF.jpg

Edited by Georgiev crv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Масло кога си сменял последно и с какво? Тези 0,5см над максимума ли са?

 

Edited by golfy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Над максимума са но сега ще го премеря на равно. Последно го смених преди седмица с Motul 0W-30 Eco clean.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля, че не е необходимо да го сменяш. Миризмата, която си усетил е била най-вероятно от регенерацията, което е нормално.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стойностите на дюзите са ти в норма.

Този половин сантиметър над мах. не е проблем, още повече че си го сменявал преди седмица.

Ако има някакво минимално количество нафта в маслото, ( в следствие на не добра регенерация) но я покараш на дълго, тя ще изчезне (изгори или изпари). 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така - спрях на паркинга на Лидъл, където го меря винаги - след 15 минути престой на двигателя е точно на максимума. Толкова беше и след смяната му. Ако има някакво евентуално повишение, то е в рамките на 1-2 мм.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Такаа .. светнахме пак .. след около 500 км /10 дни/. Въпросът ми е следния: При условие, че показателите на филтъра са като на чист /не запушен/, дюзите са в норма, има ли друго което да накара индикацията за DPF да светне и кое е то, ако има такова чудо? Според Сашо Василев от варненския сервиз за почистване на DPF, проблемът ми не е в него. Сега, къде да търся проблем и да го свалям ли изобщо за почистване или да търся друга причина? Да добавя, че на диагностика не ми изкарва никаква грешка, но е факт, че индикацията за DPF свети.

Edited by golfy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако филтърът е чист, то проблемът може да е в сензора за диференциалното налягане на дпф-а.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Еми има два/три варианта според мен. 

Единия, колегата над мен го е предположил, (по спомен е скъпичък) като е възможно проблем с буксата/кабела, или температурния датчик .

Втория е некоректно четене от диагностиката (тя какво показва сега, като е светнала индикацията)?

Откъдето идва третия вариант, за запушен филтър.

 

п.п. Може ли да се е бъгнало нещо в софтуера? 

Edited by Emicha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Грешката, която вади е 0000, което според човека от Бош Сервиз в Плевен е софтуерна грешка на програмата за диагностика, но не и на колата. Някой, някъде /не помня темата/ беше споменал за зацапан ЕГР /моя не е чистен/.. от него може ли да се случва това или би трябвало да го извади като грешка? За софтуера не знам, какво да се е случило та да се бъгне? Съмнява ме да е нещо такова.  

Edited by golfy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз от вчера съм със същия проблем. Вчера на магистралата към Бургас, ускорявайки до 140, включих круйза. Да, ама не - през това време светна жълтия "сладолед" и колата се "спъна". Имам предвид, че ускорява, но бавно - нямаше проблем да я карам и със 130 при 2500-2700 оборота. Преди малко се прибрах от работа, и викам дай да я проверя с HDS, понеже на таблото DPF - а си свети (без ). Грешки няма в нито една система. Дотук добре, мислех че диференциалното налягане ще се е повишило, но не - 0 kPa! Другото, което успях да видя е EGR clogged about 37%. Понеже програмата ми е "любителска" ли, не знам - не може да прави snapshot. Маслото не е мръднало и с мм. През цялото време (около 80 км) карах с 2000 оборота точно, белки се регенерира туй чудо...нищо. Средния разход ми падна на 6/100, тъй като карах със 100-110 на 6 - та скорост. Чел съм някъде, че разхода при опити за регенерация скача. При мен не стана така. Утре отивам на специалист да я разгадае.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Явно не е от регенерация проблема. При мен също не се е повишил разхода. Ще очаквам какъв ще е резултата при теб. Сподели като имаш информация.

Edited by golfy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golfy - не знам кой и с какво ти е правил диагностика, обаче :моят HDS показва 0 kPa разлика в наляганията, а професионална програма, не обърнах внимание коя точно (но ще питам), днес ми изкара съвсем други стойности. Които бяха около 20÷25 kPa разлика. Може и повече да е било. Регенерация е правила колата преди 500 км (когато изпуши бяло), но явно съм я прекъснал, вследствие на което е настъпил тоя момент със светването на лампичката. Странното е, че ауспуха ми е черен отвътре със сажди, все едно карам без ДПФ. Ще го мисля сега - или във Варна, или пране някакво.

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×