golfy 36 #1 Публикувано 11 Юни, 2019 (Редактирано) Здравейте, след като и на мен ми светна /без да мига/ индикацията за DPF филтър, се наложи да се направи принудителна регенерация, която се постарах да наснимам възможно най-подробно, проследявайки оборотите и градусите, при които се случват нещата, както и продължителността на процеса. Колата е CR-V III ген. с мотор N22A2 - 140к.с. 2007 год. Липсват само първите 3 минути, през 2 от които колата работи на 2800 оборота/минута, след което започва същинската регенерация и оборотите падат до 1500 в продължение на около 20 минути, последвани от финални 2 минути на 2800 и приключването на регенерацията. Ето и снимките от самия процес: Предварително се извинявам, за качеството на снимките, но за да кача всички които имам направих компромис с качеството съобразявайки се с 8мв, които са разрешени за качване на снимки. Ако някои има желание мога да му ги пратя и с по-добро качество на e-mail. След приключване на регенерацията и изчакване на около 15-ина минути за да се поохлади до нормално системата измерихме диференциално налягане от 0,03кРа и температура на газовете 120/116 градуса, както и тест на дюзи, за да се види дали са в норма - показателите им бяха +0,1 / 0 / 0 / -0,1, което според специалиста от BOSCH сервиз в Плевен са чудесни. Това всичкото срещу 30 лв. Така си тръгнах доволен и щастлив. Редактирано 11 Юни, 2019 от golfy 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #2 Отговорено 11 Юни, 2019 До колкото съм запознат след регенерацията трябва да се нулира датчика за диференциално налягане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #3 Отговорено 11 Юни, 2019 (Редактирано) Нулират се параметрите му, но при работещ двигател няма как да са 0.00 кРа, но и не трябва да са над 1.2 кРа /според Сашо Василев от сервиза за почистване на DPF филтри във Варна/, тъй като при регенерацията нямаш 100% изчистване на филтъра, няма как да имаш нулеви показания. Редактирано 11 Юни, 2019 от golfy 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #4 Отговорено 11 Юни, 2019 С какъв софтуер са следени данните по време на принудителната регенерация? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #5 Отговорено 11 Юни, 2019 (Редактирано) Това са снимки от софта на Launch X431 Pro3(S) (или DiagZone и др.). Редактирано 11 Юни, 2019 от dindin 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #6 Отговорено 11 Юни, 2019 Да, точно това е софтуера. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #7 Отговорено 11 Юни, 2019 Само не разбирам защо тази еуфория. След 400-500км, ако не предприемете чистенето, което е минал Емича, пак ще търсите сервиза да им дадете 30лв. За съжаление този процес, го наблюдавах няколко пъти, накрая филтъра беше спукан и всичко приключи кардинално при мен. Дано да не стигате до там. Поглеждайте по често и към нивото на маслото. Ако се качи с повече от сантиметър над максимума, по добре е да го смените. Наистина се надявам да се похвалите, че сте го спасил този велик филтър. Ако не е тайна какво показва километража и може ли да му се вярва. При мен беше на 175000км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #8 Отговорено 11 Юни, 2019 Той golfy , май миналото лято го праща за чистене във Варна, или се канеше да го направи, ама не знам. При мен всичко е нормално и няма проблеми вече повече от година и половина. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #9 Отговорено 12 Юни, 2019 (Редактирано) Миналото лято на път към морето ми светна и правих регенерацията в АПОСТОЛОВ в Бургас. Показателите след процедурата бяха същите като тези, които съм описал по-горе. От тогава до сега съм изминал 12000 км без каквато и да е индикация за проблем с DPF-a. Гориво зареждам на OMV - maxxmotion diesel, добавки не съм слагал никакви до сега. Вчера след процедурата се чух със Сашо Василев по телефона да му кажа показателите и да се информирам дали е нужно да го свалям и да го пращам на Варна при тях да го чистят /дори бях уговорил час в сервиз, за да го свалят/. Човека, ако беше поредния негодник искащ да лапне едни 250 лв щеше да ме убеди, че трябва да му го пратя. Уви обаче, точно обратното се получи - разубеди ме като ми каза, че това са показатели на почти чист филтър и на този етап мога да не го свалям за почистване, а да продължа с регенерациите, но да следя диференциалното налягане и температурата след всяка. Ако е 1,2кРа и нагоре, вече няма да имам избор и ще се сваля /не че ще го чакам да стане максимално запушен/. Колега niksi километрите по километраж са ми 148000, маслото е сменено преди 2000 км с МОТУЛ 8100 С2 от общите поръчки и не е мръднало /сменям маслото на всеки 10000 км/. Ако на една година давам по 30 лв не е проблем за мен да си правя регенерации, а пък ако зачестят - най лесно е да го сваля и да им го пратя за почистване. И те така. Редактирано 12 Юни, 2019 от golfy 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #10 Отговорено 12 Юни, 2019 Разбира се, че не е проблем ако е веднъж годишно, очевидно при Вас си работи както трябва. В такъв случай, най-вероятно сама е щяла да си направи регенерацията, като я покарате на извънградско. Пожелавам много безаварийни километри. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #11 Отговорено 12 Юни, 2019 Да, Благодаря ти за пожеланието. Колата се кара предимно извънградско. И миналата година и тази ми го прави все извън града. Имах възможност да направя опит да си мине сама , но не се получи след повече от 30 минути каране извън града при определените за това обороти, а пък миналата година дори и повече от два часа правих опити по пътя за морето, притеснявайки няколко пъти Emicha по телефона, съмнявайки се , че не правя нещо както трябва, нооо и тогава не се получи. За това този път се случиха малко по-бързо нещата и спестих някой литър нафта . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #12 Отговорено 13 Юни, 2019 (Редактирано) Здравейте - за да не товаря форума с излиши теми, качвам тук. Снощи, отивайки на работа, колата на един светофар ми избълва бели облаци. Озадачих се, и сутринта проверих нивото на маслото - беше се вдигнало с около 0.5 см (според мен имаше лек мирис на дизел). Тъй като имам HDS, преди малко я закачих, и ми изкара това. Дюзите са със отклонения до 0.4 -( за по-точно: -0.3,- 04,+0.4, +0.4) това нормално ли е? Тъй като считам,че дюзите са в норма, основният ми въпрос е - да сменям ли маслото? За тези , които не са отворили файла, уточнявам, че срещу DPF изписа : Last regeneracion success before 31 km, differential pressure 0 bar. От тия данни считам, че филтъра се е регенерирал напълно (след изпушването карах 15 км,с около 2000 оборота без да съм целял нищо - тогава не знаех, че димът е бил от филтъра). P.S. -пропуснах да уточня, че никакви лампи не са ми светвали по таблото (т.нар. "сладолед"). На контакт я виждам, че работи(не е изгоряла). Редактирано 13 Юни, 2019 от Georgiev crv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #13 Отговорено 13 Юни, 2019 (Редактирано) Масло кога си сменял последно и с какво? Тези 0,5см над максимума ли са? Редактирано 13 Юни, 2019 от golfy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #14 Отговорено 13 Юни, 2019 Над максимума са но сега ще го премеря на равно. Последно го смених преди седмица с Motul 0W-30 Eco clean. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #15 Отговорено 13 Юни, 2019 Мисля, че не е необходимо да го сменяш. Миризмата, която си усетил е била най-вероятно от регенерацията, което е нормално. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #16 Отговорено 13 Юни, 2019 Стойностите на дюзите са ти в норма. Този половин сантиметър над мах. не е проблем, още повече че си го сменявал преди седмица. Ако има някакво минимално количество нафта в маслото, ( в следствие на не добра регенерация) но я покараш на дълго, тя ще изчезне (изгори или изпари). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #17 Отговорено 13 Юни, 2019 Така - спрях на паркинга на Лидъл, където го меря винаги - след 15 минути престой на двигателя е точно на максимума. Толкова беше и след смяната му. Ако има някакво евентуално повишение, то е в рамките на 1-2 мм. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #18 Отговорено 21 Юни, 2019 (Редактирано) Такаа .. светнахме пак .. след около 500 км /10 дни/. Въпросът ми е следния: При условие, че показателите на филтъра са като на чист /не запушен/, дюзите са в норма, има ли друго което да накара индикацията за DPF да светне и кое е то, ако има такова чудо? Според Сашо Василев от варненския сервиз за почистване на DPF, проблемът ми не е в него. Сега, къде да търся проблем и да го свалям ли изобщо за почистване или да търся друга причина? Да добавя, че на диагностика не ми изкарва никаква грешка, но е факт, че индикацията за DPF свети. Редактирано 21 Юни, 2019 от golfy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 790 #19 Отговорено 21 Юни, 2019 Ако филтърът е чист, то проблемът може да е в сензора за диференциалното налягане на дпф-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #20 Отговорено 21 Юни, 2019 (Редактирано) Еми има два/три варианта според мен. Единия, колегата над мен го е предположил, (по спомен е скъпичък) като е възможно проблем с буксата/кабела, или температурния датчик . Втория е некоректно четене от диагностиката (тя какво показва сега, като е светнала индикацията)? Откъдето идва третия вариант, за запушен филтър. п.п. Може ли да се е бъгнало нещо в софтуера? Редактирано 21 Юни, 2019 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #21 Отговорено 21 Юни, 2019 (Редактирано) Грешката, която вади е 0000, което според човека от Бош Сервиз в Плевен е софтуерна грешка на програмата за диагностика, но не и на колата. Някой, някъде /не помня темата/ беше споменал за зацапан ЕГР /моя не е чистен/.. от него може ли да се случва това или би трябвало да го извади като грешка? За софтуера не знам, какво да се е случило та да се бъгне? Съмнява ме да е нещо такова. Редактирано 21 Юни, 2019 от golfy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #22 Отговорено 22 Юни, 2019 Аз от вчера съм със същия проблем. Вчера на магистралата към Бургас, ускорявайки до 140, включих круйза. Да, ама не - през това време светна жълтия "сладолед" и колата се "спъна". Имам предвид, че ускорява, но бавно - нямаше проблем да я карам и със 130 при 2500-2700 оборота. Преди малко се прибрах от работа, и викам дай да я проверя с HDS, понеже на таблото DPF - а си свети (без ). Грешки няма в нито една система. Дотук добре, мислех че диференциалното налягане ще се е повишило, но не - 0 kPa! Другото, което успях да видя е EGR clogged about 37%. Понеже програмата ми е "любителска" ли, не знам - не може да прави snapshot. Маслото не е мръднало и с мм. През цялото време (около 80 км) карах с 2000 оборота точно, белки се регенерира туй чудо...нищо. Средния разход ми падна на 6/100, тъй като карах със 100-110 на 6 - та скорост. Чел съм някъде, че разхода при опити за регенерация скача. При мен не стана така. Утре отивам на специалист да я разгадае. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #23 Отговорено 22 Юни, 2019 (Редактирано) Явно не е от регенерация проблема. При мен също не се е повишил разхода. Ще очаквам какъв ще е резултата при теб. Сподели като имаш информация. Редактирано 22 Юни, 2019 от golfy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #24 Отговорено 23 Юни, 2019 Golfy - не знам кой и с какво ти е правил диагностика, обаче :моят HDS показва 0 kPa разлика в наляганията, а професионална програма, не обърнах внимание коя точно (но ще питам), днес ми изкара съвсем други стойности. Които бяха около 20÷25 kPa разлика. Може и повече да е било. Регенерация е правила колата преди 500 км (когато изпуши бяло), но явно съм я прекъснал, вследствие на което е настъпил тоя момент със светването на лампичката. Странното е, че ауспуха ми е черен отвътре със сажди, все едно карам без ДПФ. Ще го мисля сега - или във Варна, или пране някакво. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mimors 10 #25 Отговорено 5 Август, 2019 При мен лампата да ДПФ-а светна точно, ама точно една година след последната принудителна регенетация. Миналата година имах резервация от 04.08 около 10 часа малко преди Карнобат ми светна. Регенерацията я направих в Апостолов Бургас за 60лв. Тази година вчера сутринта (04.08) около 10 часа на пътя между Албена и Балчик докато носих малкия на доктор заради морски вирус, лампата орново светна. Тази година регенерацията ще я направя във Варна, че не ми се кара до Русе без тяга. Догодина, ако не съм решил кардинално проблема (смяна с Германски СУВ) мисля да и пусна една регенерация преди да тръгна на море. П. П. Някой може ли да ми даде контакт на човек който може да я закачи във Варна. Дори в Балчик ще ми е по добрв, че ми е по-близо. Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Untouchable 24 #26 Отговорено 4 Януари, 2020 (Редактирано) Така да споделя и аз за този ДПФ. Не е правилния раздел ма тоя филтър си е еднакъв за всички с този мотор. Акорд 8 2.2 i-DTECK 150к.с. 08.2008г. Колата я купих в началото на Март 2019г. смяна на всички консумативи с качествени по съвет на хора от форума на които пак благодаря, даже съм пускал теми тука, та след точно 10 000км. светна лампата с " ! " демек филтъра запушен. Та понеже стана точно на 01.01.2020 г. демек аре честито за новата година бях на път и почна дилайлата. Колата в сервизен режим мъкаааа, добавка за отпушване на ДПФ + МаксМоушън дизел до горе и карай там 20мин. с 60км/ч.....после.....натискай я над 3000 обр. ....псуването нали не го пиша че няма да има букви тука. От тея работи нищо не работи...проверено влезне ли в сервизен решим ЦЪ....не стават. Прибрах се снощи и днес на диагностика, прибирането мъка по магистралата като набере, повече от 145км/ч. не вдига и дано някой не ти убие инерцията, натисках я нарочно защото ме вбеси че се прецака по празниците, та закачаме я пускаме регенерация и ????? кво става горния температурен датчик на ДПФа не работи, долния е ОК. Та всички на които им излезе веднага лампата с " ! " не се мъчете да я регенерирате като мен лудия нали, да си прецакате колата. НЕ СТАВАААА! Принудителна регенерация, филтъра е запушен, защото без тоя датчик колата просто не се е регенерирала сама и край. На въпроса да си сменя ли датчика ааааа.....просто не си го задавайте....не НЕ си го сменяйте. Извода е че като ми продадоха колата, прошляка от който я купих независимо че ми я даде с една книга от фактури за смяна на масла и части през годините от 2008, тоя красив човек е регенерирал колата както направих днес и е нулирал данните за филтъра че е нов, което значи че има точно към 10 000 км. (тя толко и изкара на 10 000км светна) ,колкото ми каза човека днес след като я оправи. Та аз филтър няма да мия, реших че след още около 500км ще сменя маслото (Мотул 5w30 нископепелно ) да мине 10 000 км. ,преди да го сменя ще махнат филтъра, изолират системата ремапват на 188 к.с. и да ти е.ем аз и Евро 4, по документи от завода се води Евро 5 но нашите маймуни в КАТ нямали заповед да я пишели 5 нали, така ми казаха, демек ще плащаш данъци и толко, вместо 127лв. са 170лв. Тази процедура така я правят че после няма пушене и разни там проблеми с прегледи ...защото нали до сега се търсели коли до Евро 3 а от 2020г ще се търсят и по горни класове.....нали знаете че ние сме в България....тука всичко е направено да ти влиза до сливиците така че като спрат циганите да горят плексигласи, силикони и кво ли не зимата, ще има повече чист въздух. Да ме извинявате ако съм засегнал някой ма още ме държи пътуването с куция кон! Редактирано 4 Януари, 2020 от Untouchable 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 476 #27 Отговорено 4 Януари, 2020 Правилно си направил. Аз лично ако се оправят нещата и законите да важат за всички и разкарат всички стари коли, аз първи ще отида и ще си купя нов филтър и ще си го сложа. До тогава к.. сори 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gcivic 0 #28 Отговорено 13 Септември, 2021 Golfy, би ли споделил точното наименование на софтуера за принудителна регенерация, понеже не откривам подходящ в Google Play, благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове