Jump to content
Petyo_ch

CRV 2.2 ctdi пропуска запалване

Recommended Posts

Здравейте съфорумци,

Нуждая се от Вашата помощ по казуса, който се опитваме да решим.

След като оставих хондата в сервиз за да и замерят излишното гориво в дюзите ми я върнаха с проблем, а именно не пали на всяко завъртане на ключа. Прави впечатление че когато не пали на контакт не излизат лампата за масло и акумулатор, не светва временно и лампата за dpf и подгрев.

Сутрин в 99% от слуаите пали и мога да я карам цял ден до като не я изгася. След спиране и оставяне за 5 мин. не пали. Когато е паркирана на слънце не пали). След некачествена диагностика свалиха динамото и подмениха блока с диодите и четките- без резултат (в сервиза за подмяна са казали че диодния блок грее но не прави проблем).

Когато не пали и я закачим с диагностика изписва p0602 (нещо свързано с комуникацията с компютъра).

Приверени са двата блока с бушони, всичко е наред. Когато е на контакт и вадим и вкарваме буксата на главното реле (в двигателния отсек в кутията с предпазители от долу) след 5-6 цикъла дава разрешение за старт.

Когато стоплим компютъра- не дава разрешение за старт (не светват тези лампи- върти и не пали). Презапоихме спойките на платката на компютъра, които отиват на пиновете. Без резултат.

На първите 2 снимки се вижда какво се случва когато ще запали. На третата е положението в което не пали (но върти).

 

IMG_20190525_153637.jpg

IMG_20190525_153602.jpg

IMG_20190525_151555.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дано не сте омазали всичко, с това "проба-грешка".

Последователноста е : акумулатор, бушони, релета, кабели и връзки и чак последно компа.

Грешката като цяло се отнася за компа, но е доста широка и може да е от доста неща.

Колата с ДПФ филтър и оригинален софтуер ли е, или е премахнат филтъра и е "чипосвана" ?

Какво и беше и какви бяха симптомите, та си мерил излишното гориво.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравей,

Колата би трябвало да е с dpf. Аз я свалих от автовоза (лично) от Италия. От долу не личи да е махан и никога не ми е светвала лампата (но е карана в БГ едва 11 000 км.).

Хващам я че през определен период от време включва разни консуматори излишно и предполагам че прави регенерация (хвана ли я, създавам ѝ нужните условия). Причината за  мерене на излишното на дюзите беше че от време на време (веднаж на 700-800 км.) като се движа с ниска скорост на висока предавка при подаване на газ се чуваше метален звук (като от биелен лагер) в дясно. Отнема ли газта шума изчезва и не се появява скоро. Помислих че някоя дюза "пикае". До момента в който я дадох на познат да мери излишното гориво палеше до като я погледна.

Edited by Petyo_ch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Нищо и е нямало на колата!

Не може да караш с 40/50 км./ч. на 5/6 скорост  - точно такова нещо се получава. Но може и да избегнеш чукането, ако подаваш много бавно и постепенно газ, докато влезе в обороти, подходящи за дадената предавка. 

Белята е станала, но разпитай "майстора" точно къде и какво е пипал и почвай отново от там.

Дано да ти каже обаче - че има и друг сценарий и дано не е така както си мисля.

 

Edited by Emicha
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този мотор проблем прави клапана за високото налягане на рейката.Спира да пали първо когато е студена ,а в последствие въобще не иска.Дава грешка ниско налягане

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да много четох преди да пусна темата.

Прочетох и за клапана.

Но тук проблема е липсващите лампи за масло, акумулатор и др. при даване на контакт. Светнат ли пали.

Ще проверят в сервиза днес и главното реле (извадено навън) и в случай че  не е от него се ориентирам към ремонт (подмяна) на компютър.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах подобен на твоя проблем но на Пасат, който карах преди доста време. Правеше същите проблеми .. при завъртане на ключа светеха част от лампите по таблото и не искаше да пали / и топла и студена/, след няколко опита подаване и изключване от контакт лампите по таблото светваха нормално и колата палеше .. оказаха се изхабени контакти на клемореда на контактния ключ. Майстора ми прави опити с пръскане на контактен спрей, но не се получи и се наложи да го сменя с нов. След което всичко си дойде на място. Така, че опитай да завъртиш ключа няколко пъти без опити да я палиш, когато ти го направи пак, ако е това в един момент ще се включат всички лампи по таблото и ще запалиш. 

П.С. Да имаш предвид, че диагностиката на този проблем е много трудна, ако не се прояви докато си при майстора, за да може да види за какво става въпрос.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 19 часа, Emicha написа:

 

Днес сменихме главното реле с приятел с неговия. Неговата работи перфектно с моето реле.

За моята утре ще има резултат, но мисля че е ясен.

Според вас, къде е удачно да изпратя компютър за ремонт.

Някой има ли впечатление от някъде.

Ако ще е презапояване на пиновете-това е свършено.

И всъщност кое е по-добре- ремонтиран (затоплян, презапояван или незнамси-кво си) компютър или такъв втора употреба с ключ и имобилайзер.

 

Edited by Petyo_ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо не отидеш в бултрако и не ти оправят софтуера.Тези майстори са пипнали нещо там или са дали на късо и са те окъпали.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Разгледах отново снимките които си качил и забелязах някои неща които не мога да си обясня. 

На първите две (когато казваш че палиш),на едната лампата за маслото е в жълто,а на другата в червено. Досега не съм виждал при даване на контакт, тази лампа да свети в жълто - по време на движение може но в случая ? 

Също защо свети лампата за ДПФ-а, PGM-FI, и тази над нея за контрола на светлините и TSA ?

Също показва пълен резервоар и температура на мах. при едната снимка а при другата си е нормално. 

Там с цифрите за км., разхода и в. температура, също нещо не ми се вижда нормално.

Тези неща ме карат да предполагам, че наистина може да има проблем с компа, или нещо по кабелите, буксите или самото табло.

Е само предполагам де и не е задължително да съм прав.

Моята е фейса и таблото макар и подобно на външен вид,се различава малко в подредбата на светлините и самия централен дисплей,но никога не е светла така като " коледна елха " за да запали.

Има нещо сбъркано, но какво - 

кабели ли,букси, маса,табло ли?

 

Митко е прав, да опиташ първо със софтуера в Бултрако, да не направите повече поражения, от ровичкане по компа.

Клемореда за който ти спомена golfy, също е минимален вариант, (макар досега да не съм чувал за проблем с него, при дизеловите СРВ-та), а и казваш че върти, но не пали. 

Обаче и аз като policeman си мисля, че най-вероятно ще се окаже датчик клапана на рейла, както се оказа при други двама колеги (на лично ти подхвърлих  да видиш темите и евентуално кой да потърсиш).

 

Edited by Emicha
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Emicha написа:

......,но никога не е светла така като " коледна елха " за да запали.

И при мен така си светва всичко в началото и бързо гаснат повечето лампи, това си е проверката на таблото. Нали така се хваща ако имаш изгоряла лампа. Предполагам, че много бързо е снимал, след подаване на контакт за да ни покаже.  

Аз също мисля, че не трябва да се бяга от бултрако.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да. Снимах бързо за да покажа какво светва при проверката. Лампата на маслото винаги ми е светвала в жълто при проверката и после в червено. На втората снимка остават лампите когато проверката е минала и чака да стартирам.

На третата е когато няма да запали- на контакт. Тогава не минава проверка. Просто светва така.

Не съм съгласен със софтуерен ъпгрейд, понеже проблема е пряко свързан с температурата на компа. Стояла ли е на слънце няма палене до като не постои поне 40 мин. с отворени прозорци. Затоплянето на компютъра доказва слупващото се. Охлаждането на компа води до разрешение за старт. Единственото нещо, което е непроверено е имат ли връзка елементите в таблото с разрешението за старт, както е във VAG групата. Ще попитам колегата с проблема в клапана на рейла, дали е имал аномалии с лампите, но не вярвам. За това и не съм се насочил към него.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Пак уточнявам - аз съм с фейса и при мен е малко по-различно.

Също дисплея е "мулти-информационен дисплей", а не  "информационен дисплей".

Но дори и на двойката, никога лампата на маслото не е светвала първо в жълто и после в червено - при вас може.

Естествено при даване на контакт, повечето лампи светват, но изчакам ли 10-на секунди преди да запаля, почти всички гаснат, включително и чека. След запалването светват отново за секунда и изгасват.

И това го наблюдавам и при двете коли.

 

Сега също си мисля, че проблема с паленето (които се е появил, след това което е правено в сервиза) и евентуален проблем по ел.часта или компа, може да са два отделни проблема и да нямат нищо общо, а просто е стечение на обстоятелствата за да се проявят заедно.

Читава диагностика от човек който разбира, би открил проблема и мисля че това е правилното, защото както си тръгнал на "проба-грешка" може да стане неприятно.

Ако имаш друг ключ, защо не пробваш с него - имобилайзера също е вариант ?

Edited by Emicha

Share this post


Link to post
Share on other sites

А защо след като си оставил здрава кола и си получил развалена от сервиза си блъскаш главата ти? Сигурно има десетина направления в които да се търси проблема, но ако са ровили някъде нещо и са се о*кали много добре трябва да знаят какво става и защо. Не е ли редно те да се заемат а не ти да стреляш напосоки?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, frizzante написа:

А защо след като си оставил здрава кола и си получил развалена от сервиза си блъскаш главата ти? Сигурно има десетина направления в които да се търси проблема, но ако са ровили някъде нещо и са се о*кали много добре трябва да знаят какво става и защо. Не е ли редно те да се заемат а не ти да стреляш напосоки?

Ама точно!

И е свързано с пари.Иначе ще го поправят.Ей тъй като стане и ми идва да стрелям.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко снимки, ако има значение:

1.Давам на контакт и не мога да хвана само светкането на зеленото ключе на десния дисплей,до индикатора за гумите:

DSC_1562.thumb.JPG.f271db684335418348bb68ad080d1098.JPG

2.След около 3/4 секунди,почти всичко изгасва:

DSC_1559.thumb.JPG.0271c5ffde95b4620ebe7d1dbf99de0c.JPG

3.След около 10-на сек. изгасва и чека, остават само за маслото и акумулатора :

DSC_1560.thumb.JPG.57d4e8b744ae0319cad18b50f70d43cd.JPG

Въртя, пали и за секунда светват и изгасват и другите лампи.

Зеленото ключе при теб появява ли се? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Зеленото ключе се появява когато даде разрешение за старт. Когато не го дава - не се появява.

Сега съм на вълна търсене на комп. секънд хенд и нямам време IMG_20190604_180927.thumb.jpg.dd65c16b7ade85111d233ea928e6d385.jpgда правя друго. Доверявам се на момчето което работи с колата в момента.

Та, в случай че на някой му се намира комп. със същия номер като на моя- да предлага оферта. Само компютър, без боша с имобилайзера.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сагата приключи (надявам се) с хепи енд. Оказа се софтуерен проблем с компютъра.

Имам и един за продаване-здрав успешно клониран към моя.

И в Бургас можело да се правят Хонди- с повечко нерви и средства, но....

Не без помощта на верни приятели.

Помогнаха и тези постове:

https://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/722107-2008-Honda-CR-V-2-2-CTDi-ecu-issue

 

https://mhhauto.com/Thread-Honda-CRV-2007-edc16-HELP

 

https://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/697797-Honda-CRV-2007-edc16-HELP

 

Вярна се оказа и "диагнозата" на 

Митко Йотов. 

Точно това се е случило.

 

Благодаря на отзовалите се.

Покрай моя случай много сервизи в Бургас научиха по нещо за марката (на мой гръб, но ще бъде полезно за други).

Наздраве и благодаря.

Edited by Petyo_ch
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, но и много съм се блъскал като вълна в бряг на млади години.

Смених Тойота с Хонда.

На този етап клоня назад. Времето ще покаже.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чудесно е, че си решил проблема и дано за напред да нямаш повече такива моменти.

Реално, разбра ли дали  проблема се дължи, на нещо "ровено" от първия сервиз, или просто е стечение на обстоятелствата? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Споменаха, че проблема се получава от интервенции с акумулатора (подаване на ток) или откачане и закачане на букси при работещ мотор (дюзи примерно). Не виня никого, но съм сигурен че проблема се появи след първия сервиз и те знаеха за него, но отричаха да са го установили.

Както и да е. Здраве желая на всички. Учим се от грешките си дори да нямаме доблестта да си ги признаем.

Успех и благодаря.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Повярвай  няма майстора  да си признае грешките.Винаги колата е виновна тя не е наред, да и добрите правят грешки важно е да си признаят,не съм срещал такъв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега остава да кажеш къде в Бургас да не ходим и къде да отидем ако" не дай си боже" се наложи.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Липсваща комуникация съм оправял по най старомодния начин. Окислили маси на купето. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×