Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Нещо не си ме разбрал.

Говоря за вкл. на дългите от застигнатия автомобил, ако няма насрещно движение, за да осигури видимост пред себе си за застигащият го. Ясно е че при наличен насрещен се кара на къси и застигащият ще изчака разминаването, за да предприеме изпреварване. Как да го направи, ако няма достатъчна видимост напред, понеже този пред него не се сеща да вкл. дългите и да му я осигури? Човещинка е и съобразителност. Друг е въпросът че при мъгла и снеговалеж дългите дразнят и не са препоръчителни, но говорех за нормално нощно време без метеорологични усложнения.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от тва, а чиста проба несъобразителност, или лоша подготовка + малък житейски опит.

Нане едва ли сака Вуте да му светка изотзадзе, а он да го не пуща.

Не вярвам че и на пътя сме като в детсата градина и си играем на прееби другарче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, играем си.

Вчера ми направиха проверка на спирачките, защото:

 

Карам си камиона по междуградски път с ограничение 60mph. Аз съм на 55, щото повече не може. Обаче от една ферма се подава кола и понеже аз съм с камион, който не е състезателен, защо да не излезе селянина пред мен, така и така съм бавен. Та излиза той смело без да е преценил с колко карам аз, в следствие на което аз намалявам до 20mph. Селянина вижда, че му се лепвам отзад, и ускорява .... до 30mph.!!! Цифром и словом на половината от разрешената скорост. Аз съм си залепен за него, токлова близо, че го виждам, как ме гледа в огледалото, ама не ускорява. Вместо това пипа спирачка. Аз обаче не съм вчерашен и бях вече подготвен, че тоа ще ми прави брейк чек. След една миля сви в пресечката.

 

Тааааа тетака. Нане и Вуте ги има и на острова.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си внимавай - "плътен селтик" има навсякъде.

Нали знаеш - "човек може да излезе от село, но да изкара селенията от себе си е трудна работа".

Извънградското пътуване си е някакъв разчет и темпо, макар че казват "пътят време нямал". Но като излезе зиме пред теб от калищата некой чичак по джапанки и с летни гуми на гоуфо и затвори пътя, та чак по новините ви дават - меко казано не е приятно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчителен родителски контрол - ЗАБРАНЕНО ЗА НЕПЪЛНОЛЕТНИ!

 

 

Ако не псуваш, докато караш, значи не следиш пътната обстановка!

 

п.п. Напълно го разбирам псуващият, бил съм на негово място, ама не съм псувал 6 минути. :D

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Хаха 8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това говорих в пост 322.

На всички ни се е случвало за съжаление. Това "Нане" от маджарско не го прави за първи път 100%. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, едно време пътувах по Европата с 1 колега, та тоя мил и драг, можеше половин час да псува без да се повтаря.

Иначе на таквизи им влизаш в слип стрийма и ако не си по-тежък, ги резваш у некой баир като "клекнат" и земат да свалят предавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Всички са ограничени на 90км/ч. Изпреварването зависи от товара и мощността на камиона.

 

На острова ограничителя е на 55mph. Не знам, защо, ама всички камиони на големите вериги хранителни магазини са ограничени на 52mph. Тях ги отнасям като пътен знак. Останалите на баира, щото обикновено съм празен на отиване и полупразен на връщане. Ако този пред мен кара с 54, дори и с 53, изобщо не тръгвам да го изпреварвам на равното. Стоя си зад него на АСС до следващия баир.

 

edit:

Камионите са ми бели ядове. Повече псувам неадекватниците с леки коли, ама за тях ще разказвам следващия път.

Редактирано от Krasi-mir
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да те изпреваря?

Тая сутрин - по 2 ленти в посока, аз съм в моята лява и на мигач чакам насрещното движение да се източи.

От там и в двете ленти по 5 - 6 коли - пуснати от предния светофар. Води ги 1 бакшиш и пуска аварийките, па спира в дясната си лента, на 3 метра от пресечката за която чакам.

Около него изведнъж настава суматоха! Изненадани са всички. :) Тези зад него бегат у лево, тея дека са у лево, бегат през двойната непрекъсната осева в следващата лента, тоест сите срещу мене и набиват спирачки. Да уточня че това кръстовище е на лек полегат (десен за тях) завой и бакшишът знае че е кофти участък, знае и знака забранено спирането, знае и че от светофара на 150 метра по-назад е тръгнал с още дузина коли и всеки гони следващия семафор и бърза за нейде.

Няма да повярваш, но всичко се размина, дори бакшиша не го наби никой, колко сме бързореагиращи сутрин и толерантни!

Аз всъщност само гледах, спрял на място и мигащ, понеже нямам полезен ход. Зад мен и в дясната ми лента също имаше движение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз принципно внимавам с таксиджиите, щото беладжиите сред тях са доста и вероятно не само у нас.

Ето какво предприемат китайците - ванчета без водачи с 4-то поколение автопилот.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D:D:D

Верно ме изпревари!

Със изстрел точно в десетката!

Бакшишите навсякъде явно са наглеци.

 

Преди 2 часа, отивам с 18т камион при клиент на главната на едно градче.

Еднопосочна, половината платно за движение, другата половина автобусни спирки, такси стоянка за 8-10 коли и две паркоместа за товарно/разтоварни работи.

Автобусната спирка свободна. Цялата стоянка пълна с таксита. На двете места за товарене също пълно с таксита. Спирам на аварийни на автобусната спирка, зад последното такси и нежно подсвирквам три къси. Едното такси веднага се махна, ама другото само се премести една кола напред. Крайно недостатъчно да се събера, все още съм си на автобусната спирка и зад мен вече чака автобус. Пак три къси, нежни подсвирквания - никаква реакция. Слизам - "Мейд, какво правим?!". Онзи наглец - "Ми чакаме да се освободи място на стоянката!". Аз - "Е да де, ама аз съм в нарушение, спрял на автобусната спирка, докато ти чакаш място на моя лоудинг бей!". Пича си затвори прозореца и продължи да си чака.

 

На същото място, преди време, местата за товарене бяха заети. На стоянката 2-3 таксита, останалото празно. Спирам аз гордо на стоянката, щото празно, а аз имам работа за 5-6 минути. Еееееййййй, ония и тримата скочиха от такситата на революция, щяха да изнесат камиона на ръце. Щото съм нямал право да спирам там.

 

Тааа, тетака.

Редактирано от Krasi-mir
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки вече си знае правата, ама правото на другите е "техна си рАота".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво мислите, как се определя предимството при изпреварване колона ?

Първия дава мигач, но 2 коли след него някой тръгва, кво правим чакаме или се бутаме ? 

Ония ден имах подобен случай, давам мигач и изнасям, предницата мина запуших и си викам тръгвам като видях че 2 коли след мене имаше излезнал и се заби и почна да свири. Кой е виновен.... голяма селения, всеки бързa и все другия му виновен, няма оправия , но пък често срещам разумно каране , нищо че и аз правя грешки повечето са доста спокойни :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг случай същия ден. Hа кръстовище преди светофар 3 коли минават, като ако спре още една кола и ме запушва. Kаква марка кола спря и ме пусна ? :honda::honda::honda:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой те изпреварва, нямаш право да го засичаш. Трябва да пропуснеш всички движещи се в лентата, в която искаш да навлезеш. Ти си в нарушение в този случай :) (първия)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Fen8 написа:

Какво мислите, как се определя предимството при изпреварване колона ?

Първия дава мигач, но 2 коли след него някой тръгва, кво правим чакаме или се бутаме ? 

Ония ден имах подобен случай, давам мигач и изнасям, предницата мина запуших и си викам тръгвам като видях че 2 коли след мене имаше излезнал и се заби и почна да свири. Кой е виновен.... 

Както си го написал, все едно обясняваш 2 различни случая!

Едно е изпреварване в колона, друго е ако тръгваш от място, но и за 2-те законът е ясен - на теория.

Гледаш в огледалото и ако има някой в лявата лента - осигуряваш му предимство.

На практика си има тънкости, тъй че хем да си законен, хем да не те ебават. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги в огледалото и ако няма тръгнал в лявата лента,си ти наред.

Но го има и момента на преценка и позициониране,на автомобила ти,по в средата до осовата линия.

По този начин,още преди да си пуснал мигача си индикирал на задния,че ще тръваш.

Има и изключения,от тези с "черните германци" които не те е@@ват и са готови да минат през теб.

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се изразил правилно явно. И двамата излизаме заедно аз съм първи и дадох мигач преди него 2 коли след мен тръгва той, само че той натиска и се залепи зад мен по-бързо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо включваш мигач, след това поглеждаш в огледалото и ако няма изнесъл се вече в лявата лента зад и в страни от теб действаш. Друг е въпросът дали този който е зад теб и е видял мигача, не реши да се надпреварва с теб.

Има и друг много важен въпрос - кога се включва мигача, ако си го включил в последния момент преди да излезеш вляво не чакай някой да ти отстъпи предимство, напротив ти си грешника и виновния. Това с не навреме подадения мигач е много противно и мен специално адски ме дразни, готов съм винаги да отстъпя но когато другия знае какво иска и навреме е "показал" какво смята да прави. 

Редактирано от CCord
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми прави впечатление, че културата при смяна на лентите, конкретно в София и за софианци(софийска регистрация) е много ниска! 

За последната година имам над 10 случая, в които съм се разминавал на косъм и то благодарение на това, че го имам на ум, бдителен съм и съм реагирал или със спирачки, или с клаксон, просто някои си карат така, сякаш са сами на пътя, което е пълен абсурд. 

Вчера си карам по Черни връх посоко околовръстното и една хубавица с Х5-ца, караше до мен отляво и в един момента почна да ми навлиза в лентата, ако не й бях свирнал щеше да ме удари. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея "гледат от високо", едва ли е нарочно - сигурно не те е видяла.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

To в нито един от случаите не е било нарочно, просто не си правят труда, дори да си погледнат в огледалото преди да предприемат маневра, то за това има по една камара ПТП-та на ден в столицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не съм на това мнение. Даже като карам в Пловдив е по-зле според мен. Мисля, че просто защото трафикът в София е по-интензивен, чисто статистически е по-вероятно да срещнеш някой такъв на пътя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:

To в нито един от случаите не е било нарочно, просто не си правят труда, дори да си погледнат в огледалото преди да предприемат маневра, то за това има по една камара ПТП-та на ден в столицата.

Това е проблема на новите скъпи коли. Имат система за следене на "слепите зони" и човек отвиква да се занимава с "подробности". Карал съм такава, а и са ми споделяли собственици - уж е сигурна работа, но не е 100% гаранция и биват злепоставяни. Засеченият няма как да знае водача ли е льольо, или софта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То там е работата, че нито 'засечения', нито закона, го интересуват тези подробности. Щом си седнал зад волана ТИ, с ясното съзнание, си поел ангажимента да запазиш живота и имуществото на останалите, а вече друг е въпросът, доколко това се осъзнава или поне докато не е станало късно. 

То е ясно, че нещата вървят на зле, идва поколението на видеоигрите и безотговорностите, така че дано поне системите сработват и да компенсират. 

Наскоро пак имах ситуация, в която бях косвен участник: карам по магистралата и изчаквам един зад мен да изпревари, за да тръгна и аз, в момента, в който изпреварващия почна да се изравнява с този пред мен, същия тръгна да му навлиза в платното и ако не му бях надул клаксона щеше да стане мазало. След това като се изравних с него го гледам продължава да си ръчка в телефона....та дай боже по-скоро всички да караме умни коли, че май друго спасение няма.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умните коли не са панацея.

Напоследък пътувам из държавата - денем / нощем. Еми, единствените на които мога да разчитам са профи шофьорите на ТИР-овете. Удоволствие е да застигнеш някой, да ти пусне дълги - та да видиш пред него, да ти даде мигач, ако е свободно, да му мигнеш с аварийките като го изпревариш и да ти цъкне дълги за поздрав. Даже някои са досетливи, та като са в колона ми оставят място да се прибера между тях. И принципно помежду си са колегиални - много ме кефи като се изпреварват взаимно, задният да цъкне миг на дълги, за да покаже на изпреварващия го, че прицепа го е надминал \нощем на огледалата не се вижда добре/ и вече може да се прибира.

Това - афтобусаджии, или онези с прицеп самосфалите - повечето не са стока, а да не говорим за товарни буслета или "баничарки". Останалият трафик ми е по дефолт под подозрение, добре че не им давам време, или нужда за реакция.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

да му мигнеш с аварийките като го изпревариш и да ти цъкне дълги за поздрав.

При нас по-често срещано е примигване с мигачите, отколкото с аварийни. Като ми светне с дългите да се прибирам му цъкам 2-3 пъти ляв-десен мигач за да му благодаря. По-лесно е, защото ключа за мигачите е на волана, пипаш само с пръсти, без да си сваляш ръката от волана. Бутона за аварийните е някъде настрани на таблото и даже поглеждаш към него за да го натиснеш. Аварийните ги ползваме по-скоро за "извинявай", отколкото за "благодаря".

 

Друго - присветването с дълги при нас означава даване на разрешение, т.е. "виждам те, можеш да правиш, каквото там си решил да правиш (излизане от път без предимство, престрояване, завиване, изпреварване ...)".

Не знам, в България нещата май започват да се променят, ама до скоро светкавицата означаваше "къде си тръгнал бе идиот, твойта ......... и т.н.".

Преди време имах ситуация на магистрала "Тракия". Настигам кола, цъкам мигача и се изнасям.да изпреварвам. Да, ама той настига камион и също цъка мигача и тръгва да изпреварва (дали ме е видял, не знам). Преценявам моята, неговата и на камиона скорости, махам крака от газта и мигам с дългите. Оня като се шашнА, като намАааа едни спирачки, като взе да криволичи, щяхме се изтрепем.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-3 пъти ляв-десен мигач за да благодаря вече няма как да ползвам с Ледженда. Като пипна лостчето и тя пуска 3 мигвания, та не става някак с 3 леви / 3 десни / 3 леви. 

И тук нещата означават каквото там, но зависи кой ги знае и как употребява / възприема. Като в оня виц е - "... ама тя как ти се смя - ха ха ха, или хи хи хи".

1 мигване с дългите си значи КАТ, или "давай", а 2 и повече са вече "да го дам на ... ".

Светлинния клаксон обаче ползвам рядко денем, понеже пали и късите, а баластите им се чудят - ко стАа бе!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее 2 премигвания все още са си в добрия тон или поне в моя случай с толкова се разбирам с хората и не съм останал с впечатлението, че мислят, че ще ги таковам, вече от 3 нагоре с нервни интервали....

Интересно ми е как показвате на другия, че кара без фарове, аз често срещам такива ентусиасти и какво ли не съм пробвал, с премигване, с изключване и включване на фаровете, комбинация от двете и до сега имам само един дето ме разбра и то вчера на магистралата, времето беше мрачно, ръмеше и имаше мъгла, условия, при които дори и да не го изисква закона, си длъжен да караш на фарове...та застигнах един черен Джийп, без никакви светлини отзад и си викам този кара на дневни, изпреварих го и отпред няма никой....оставих го да ме изпревари...2 пъти дълги + он/офф на късите, около 5-10сек. никаква реакция и изведнъж, хоп, светна отзад + аварийки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Rakeem написа:

премигване, с изключване и включване на фаровете, комбинация от двете

Те такате и аз.

Ако е на магистралата го изпреварвам и включвам цветомузиката. Аварийни, мъгла, цъкам леко и спирачка, само колкото да светне. После гася всичко и, кой разбрал, разбрал. Някои се усещат, пускат си фаровете и ми присветват с дълки за благодаря, други не. Един неадекватник даже се амбицирА, изпревари ме, засече ме, направи ми "брейк чек", ама не си пусна фаровете. А беше, както го описваш ти - привечер, сумрак, мъгла, дъжд, черен немски премиум. Абе всички екстри за камара от смачкани ламарини на магистралата. :D

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тоя е бил от батките и го е възприел на въпреки, с такива екземпляри всякакъв опит за колегиалност и човещина е глас в пустиня. 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, и от тях има културни. Днес не бързах и дадох десен мигач на 1 нов черен баварец 7-ма - дълга база и като ме изпревари, мигна с аварийките за мерси, ама може зад волана да е бил не собственика, а частният му шафиор. :)

 

12 hours ago, Rakeem said:

Ееее 2 премигвания все още са си в добрия тон или поне в моя случай с толкова се разбирам с хората и не съм останал с впечатлението, че мислят, че ще ги таковам, вече от 3 нагоре с нервни интервали....

Днес на 2 пъти така интензивно ми святкаха, та успях да намаля пред триногите в драките - дано е било достатъчно и не получа КАТледни картички. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявям се, че не е за бългярските шофьори, яма и английските идиоти ми идват в повече. ;)

 

Поредният локдаун свърши и всичкото идиот излезе на пътя.

 

Като за начало любимата ми темерутска изцепка:

Магистрала, ограничител на 56mph. Гледам в огледалото нек'ъв се засилил и ме изпреварва. Точно, когато се изравни с кабината ми започна да намалява. Нали съм си профи, веднага разбрах накъде вървят нещата и се подготвих физически, и психически. Последва рязко прибиране пред мен, в опасната ми зона и рязко натискане на спирачка, щото след нема и 100м трябва да излезе от магистралата. Ако не бях готов, това директно щеше да ми задейства аварийната спирачка (AEBS) и да ме залепи за стъклото. Вместо това - газ до ламарината, дълги, аварийни и клаксон, и се изнесох. Изпреварих го още преди да е влязъл в отбивката. Цялата дандания, само за да спести нема и 3 секунди.

 

Малко след това станах участник в клипа по-горе.

Настигам камион, ама се бях отплеснал и не забелязах навреме, че АСС-то ме е свалило на 50 зад него. Настъпвам и тръгвам да го изпреварвам. Онзи миндил, точно в този момент реши да ускорява. Ако не беше от голяма хранителна верига, т.е. ограничител на 53, нямаше да ме пусне да го изпреваря.

 

Магистралата свършва след около 200м и продължаваме по двупосочен път. Пред мен колона от 7-8 коли, водени от трактор с ремарке. Във огледалото зад мен летяща кола. Тъкмо влизам в двупосочното, колата ме изпреварва и се опитва да мине и пред колата пред мен. Онзи естествено не я пусна, ама аз, нали съм джентълмен, няма накъде, трябваше да я пусна. Откровено руса английска патка, даже две. Няма мигачи, няма сори, няма тенкю.

 

Градско.

Пред една, да го наречем "английска баничарница" спрели 3 коли. Не че е разрешено, ама хорицата гладни, какво да ги правиш. Пред мен кола, чакаща насрещния трафик, за да ги заобиколи. Тръгва колата, тръгвам и аз, ама с пълна газ. Е да де ама колата пред мен резко спря. Не го очаквах и последва задействане на AEBS-а и опъване на колана. Неадекватният некролог от женски пол в колата решил, че трябва да свие в пресечката. Това, че има цели два знака "забранено влизането" изобщо не я впечатли. Даже се качи на тротоара, за да заобиколи излизащата от пресечката кола. 

 

Таааа, тетака.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безстрашни са, знаят че ТИР с добри гуми спира по-бързо от кола.

Иначе и на Ледженда АСС-то на 2 пъти ми опъва колана и мига на таблото, ама то беше щот съм се лепнал на 1 педя зад "жертвата" и дебна момента. Добре че не пипа спирачката. Това го прави в деактивиран "спящ" режим. Аз знам че си мери винаги, но явно отчита и натиснатия педал на газта, както и че предходният не е фронтално позициониран.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най ги обичам тия, дето ми се лепнат зад задника. Голям кеф си правя с тях...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога се налага. Ако идвам по твоя край, ще го имам в предвид. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Обичам ви" и двамата, защото и двамата сте прави.

 

Ако някой ми се лепне отзад, докато си карам на максимално разрешената скорост за участъка, а той е много як, с много яка кола, и много яка мацка до него - 

Преди 11 часа, dimkaraganchev написа:

Голям кеф си правя с тях...

Имало е доста изненадани от доускорението, което прави CR-V автомат във високите обороти. :D

 

Ако някой ми се влачи със скорост 2 пъти по-ниска от разрешената за участъка му се лепвам отзад и

Преди 17 часа, ceco_accord написа:

дебна момента

но, само когато познавам пътя, и знам, че след завоя следва дълга права с разрешено изпреварване. Ако съм на непознат път не се лепя, само псувам на всички езици на които знам псувни. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички фактори се отчитат, все пак не съм вчерашен.

Как да изпревариш 2 празни прицеп самосфала, като карат дружно на метър един от друг в Хаинбоаза и знаеш че двулентовите в твоята посока са чак след 20-тина км? Беше сухо - ако бе мокро, щях да не се "набивам на очи" и да си чакам "писта" на разстояние от тях.

А и зад мен доде 1 с вехто Митсу Галант комбе, и ми се "лепна" с лев мигач, га че не чете SH-awd-то на задния капак. :)

Бях сам - проведох му кратък кур-с по виражиране. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...