Jump to content
Sign in to follow this  
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Със или без мигач, ако някой зад теб е вече в съседната лента, наблизо и приближава - чакаш го. Че не си го видял, не те оправдава.

Ако "излизате" заедно, той ще се вмъква на твоето място.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В 1 съм сигурен относно мигачите: малцина ти дават път с десен. Освен мен и някои тираджии, лека кола или бус не го е правил атдавна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да ме „светнете“ по едно мое чудене. Като говорехме за магистрално каране и престрояването на по-бавна кола за изпреварване без мигач, ситуацията е следната:

 

Карам със 140 в лява лента и настигам камион, който си се движи с 90–100, и зад него, със същата или почти същата скорост – кола без пуснат мигач. Приближавайки я съм се чудел – ако присветна с дългите дали му подавам знак, че го пускам да изпревари (което ми се е случвало със стария сивик, макар и рядко), или че се приближавам бързо и сигнализирам допълнително, че изпреварвам (което ми се е случвало много по-често, а и е описано в правилника като едно от възможните приложения на светлинния клаксон).

 

Имах такава случка когато реших да присветна за допълнителна сигурност, че съм видян, а шофьорът – очевидно без да прецени разликата в скоростите и дистанцията – се изнесе пред мен и трябваше да спирам некомфортно бързо (за пътниците).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не святкаш и в двата случая.

Всеки от вас е длъжен да прецени скоростите на останалите участници, както и да отгатне действията им според логиката.

Да намалиш и го пуснеш пред теб е неочаквано за него. Докато схване по кой от 2-та начина му светкаш и е минало. Ако мига с ляв за лява лента и си далеч, достатъчно е да намалиш малко, за да има време за анализ и доускорение.

Да святкаш нощем е некомфортно за предходния и насрещните, а денем има смисъл само ако си с матрични фарове, чието мигване с дългите се виждат от стотици метри дори да не гледаш в огледалата си.

Това че някой те засича никога не е защото не те е видял!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е, но се замисли колко от шофьорите на пътя имат такъв усет да преценяват траекторията на движещите се около тях МПС-та, еле пък да имат желание да напаснат тяхната така, че да не пречат на останалите участници в движението. Аз също избягвам да светкам, но има ситуации, в които бих искал да предупредя другия участник в ситуацията, или поне да съм сигурен, че ме е забелязал.

 

Все пак начина, по който се използва светлинния клаксон, отговаря на вложените емоции и е един вид изразно средство, което в такъв случай замества речта. Е, може би има хора, които са толкова гръмогласни, че при 100+ км могат да ги чуят в друг автомобил, движещ се със подобна скорост, но по-скоро е слабо вероятно :).

Та аз използвам два-три кратки проблясъка, когато искам да подканя някого да извърши маневрата си, независимо дали на магистралата или на някоя малка квартална улица - все едно "хайде, давай". В случай на предупреждение, когато има висока вероятност някаква непремислена маневра от ответния участник в движението, с реална опасност за всички, да бъде извършена (или вече е започнал да извършва), използвам дълго присветване (или едно кратко с последващо дълго). В някои случаи (особено когато разликите в скоростите на двете МПС-та е голяма) използвам едно кратко премигване, за да съм сигурен, че съм забелязан.

 

Но тъй като езика на светлините не е световно унифициран, риска да бъдеш разбран погрешно е голям.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Винаги ще има засечени при изпреварване. Причина за това не е само манталитета и уменията на шофьора. Не всеки е роден шофьор. Не всеки може да прецени, каква е скоростта на застигащото го МПС. Другата, бих казал главната причина е максимално разрешената скорост. Не е нормално на две ленти да пуснеш МПС-та движещи се с 90км/ч и такива, движещи се със 140+км/ч. Това е огромна разлика, за която магистралите в България не са подготвени. Помислете, защо на баирите има 3 ленти за движение. На баирите по първокласните пътища също има лента за изпреварване.

 

Присветването с фарове?!

Колкото и да ми се иска, не мога да приема за нормална наложената в България практика - да светнеш на този пред теб за да му кажеш да не ти се пречка. Далеч по-безопастно и културно е да светнеш за да му кажеш, че си го видял и му отстъпваш предимство. Това е така точно заради неумението на някои да преценяват скоростта на застигащото ги МПС. Тук, обаче, пак опираме до манталитета.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човек шофира както живее.

Един е тих и плах, и докато се реши на маневра ...

Друг е сангвиник - бръже действа, нявгиш безпардонно.

И 2-та типа могат да са опасни - ние сме длъжни да ги разпознаваме - това идва с времето зад волана.

А и всеки от нас може да е веднъж като първия, друг път като втория - човещинка - прощаваме нам и на околните.

Понякога се дразня някому на глас, а жената се обажда изотзадзе - "Кво го мрънкаш, ти  сегиз-тогиз си същия". :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И все пак – от Правилника за движение по пътищата: 

Чл. 80. (2) Като допълнителен сигнал при маневра водачът може да използва превключването на светлините, а извън населените места - и звуков сигнал.

 

Така че не е редно всяко присветване с фаровете да се тълкува негативно. Факт е и това, че най-често се ползва от скъпи и бързащи коли по магистралата, а пък ние обичаме да си хейтим останалите – особено на пътя – и ето така се получава негативната асоциация с присветването при изпреварване.

 

И да – аз също много рядко присветвам с фарове на магистрала, за да индикирам, че изпреварвам точно защото очаквам често да бъда неразбран.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тея дет ма светкат отзад коги съм в лявата лента на аутобана, и не им дреме какво става пред мен, им цъквам лев мигач, а когато има чалъм (по мой вкус) им давам десен, и после бАааавничко се прибирам в дясната - отнема ми 200-300 метра. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 16 часа, Terje написа:

Това с внезапното излизане на магистралата го има на запад и то в доста по-заплашителни размери от това при нас. В Германия редовно някой неадекватен шофьор е решил, че щом няма кола в лентата от ляво на 50м зад нея, може да се престрои, без изобщо да прецени с каква скорост се движи тази кола и дали изобщо ще може да намали.

Но поддържам и мнението, че никой не е длъжен да изчаква някоя по-бързо движеща се кола в лявата лента, когато разбира се има време безрисково да се престрои в нея, без да създаде опасност за движението. И това е също масова практика на запад. Тук сме значително по-толерантни и често ми се случва колата, движеща се зад някой тир, да намаля, за да ме изчака да мина, въпреки, че има достатъчно време и място да започне маневра за изправарване, принуждавайки ме да намаля своята скорост.

Пътят е за всички по еднакво (разбира се с предимство са тези, които са си платили данъка и винетката :) ).

Това е още един от парадоксите. Кара си кола със 120-30 в лява лента, изпреварва тир и минава в дясната лента, където след 100 метра пак има тир. 
И се почва едно чудене, да мина ли, да не мина ли. И в тоя случай, просто им мигвам да влязат в лентата, при следващото такова ослушване просто давам газ и ги карам те да натиснат спирачка и да чакат :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не всички искат да шофират постоянно с висока (за колите им) скорост. Повечето все пак дори и да имат потенциал за круизване със 130, не са толкова обезшумени, и като им се надуят главите от бучене, си карат яваш-яваш и по аутобана.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, ceco_accord said:

Тея дет ма светкат отзад коги съм в лявата лента на аутобана, и не им дреме какво става пред мен, им цъквам лев мигач, а когато има чалъм (по мой вкус) им давам десен, и после бАааавничко се прибирам в дясната - отнема ми 200-300 метра. :)

Говорим за малко различни неща. Аз конкретно говорех за ситуация, в която изпреварвам кола в дясна лента и не искам тя да ме засече. Когато настигам някой в лява си чакам зад него да приключи изпреварването. Ако пред него е празно и до него – също (т.е. кара си заблял се в лява лента) и съм покарал известно време зад него с мигач, тогава бих помислил да му присветна с фаровете. Но по-често минавам в дясна лента и си карам зад него, но в правилната лента. Това съм забелязал, че привлича повече внимание и нерядко и те се прибират и освобождават лявата лента.

 

А относно колоната от коли в лява лента и празна дясна – да, в такава ситуация аз си се движа с трафика, но в дясна лента. Когато трябва да изпреваря по-бавна кола, пускам мигач и чакам да ме пуснат в колоната с бързащи. Като цяло се губи позиция с времето, но смятам, че така е по-редно защото иначе ползваме магистралата като еднолентов път и всички се бавим взаимно.

 

Пп: а и отделна е ситуацията в която по-бавната кола се движи с ограничението и по-бързата я притиска с мигач и присветване… :)

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

А това с колоната автомобили в лявата лента е другата дразнеща история. При натоварен трафик, масово има повече автомобили в лявата лента, отколкото в дясната. То в закона си пише, че при движение се използва най-дясната свободна лента, но Ганьо си стои в ляво, защото после пък няма да го пуснат, ако иска да изпревари пак...

По въпроса с присветването - понеже все още няма утвърден начин на комуникация между водачите на отделните превозни средства, светлините и клаксонът си остават единственият начин за размяна на някаква информация. И докато клаксонът се чува обратно пропоционално на скоростта на движение, а и създава дискомфорт на околните, аз предпочитам да използвам светлини. И то само при нужда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да - друго си е да има приложение на мобилния. Откриваш наличните в близост номера и на посоки - "Алоооу - бегай у десно бе"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Толерантност хора, толерантност. Не мога да разбера защо толкова се дразните на хора испреварващи(не постоянно пребиваващи) в лявата лента движещи се със 120-130км/ч. Човека може да си кара на круиз, може автомобила му да може да върви толкова, това не означава че трябва да се движи зад всички камиони, микробуси ... само защото в бг има бързаци и ще им се смали достойнството ако за 200-500м върнат газта и намалят от 140до120, за да може човека спокойно да си завърши маневрата, без някой да му се е залепил за бронята, да не говорим колко е опасно това поведение при висока скорост.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Pavel_Pavlov said:

Приближавайки я съм се чудел – ако присветна с дългите дали му подавам знак, че го пускам да изпревари (което ми се е случвало със стария сивик, макар и рядко), или че се приближавам бързо и сигнализирам допълнително, че изпреварвам (което ми се е случвало много по-често, а и е описано в правилника като едно от възможните приложения на светлинния клаксон).

Според мен, а и следвайки логиката от правилника, когато приближаваш бавен обект и имаш съмнения за неговите намерения, имаш 2 опции:

- намаляваш скоростта и продължаваш да следиш ситуацията

- подаваш ляв мигач показващ намерението ти да изпревариш, или че вече си предприел действия по изпреварването.

Всякакви други присвятквания, клаксони и молитви нямат стойност.

Ceco_accord, в моето предишно мнение визирам момент, в който се кара в керван, а аз съм предна кола заявила намерение за маневра. Тук няма стойност дали онзи зад мен е тръгнал секунда преди мен да изпреварва, защото моят сигнал е към всички участници в движението.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си, той е и към него, но понеже вече е в лявата лента, а ти не си - пускаш го.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 20 часа, marto_bo написа:

Толерантност хора, толерантност. Не мога да разбера защо толкова се дразните на хора испреварващи(не постоянно пребиваващи) в лявата лента движещи се със 120-130км/ч. Човека може да си кара на круиз, може автомобила му да може да върви толкова, това не означава че трябва да се движи зад всички камиони, микробуси ... само защото в бг има бързаци и ще им се смали достойнството ако за 200-500м върнат газта и намалят от 140до120, за да може човека спокойно да си завърши маневрата, без някой да му се е залепил за бронята, да не говорим колко е опасно това поведение при висока скорост.

 

Аз не прочетох някъде в темата някой да се дразни на такова поведение, а както написах и по-горе - пътя е за всички, движещи се според закона и правилника. Проблемът е по-скоро в случаите, когато начеването на маневра става без преценка или съобразяване с останалите участници в движението и създаващи непосредствена опасност за последните. Аз лично също се дразня на субекти, които ми се лепят на бронята и натискат и някой им е длъжен да им прави път.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В живота няма как всичко да се опише в закони и правилници. Затова човек като излезе на пътя трябва да знае, че е участник в движението, т.е. става едно цяло с останалите на пътя наоколо.

Но на повечето от нас не ни пука как пътното ни поведение влияе на другите. В този смисъл и джигитите, които натискат с много над ограничението, както и бавно каращите, са еднакво опасни и потенциално виновни.

Има много неписани правила и добри практики, които не е лошо са се спазват. Хубаво е всяка маневра да се съобразява и с движещите се отзад. Ако някой кара бавно, може да изпревари в прозорец без коли, по надолнище, а не да изскача пред колона от бързаци, да се набиват спирачки и т.н. - защото знаем, че масово не се спазва дистанция. Или, ако е вече вляво, да даде десен мигач и да стане ясно, че ще се престрои при първа възможност. Но все пак на магистралата бързите се виждат отдалеч и няма причина да ги засичаме.

Не е редно да се предприемат резки маневри без причина, ако наблизо има други коли, независимо дали сигнализираме.

Джентълменско е каращите в дясната лента да намалят или да преминат вляво, ако не пречат, когато някой се включва отдясно на магистралата и няма място да ускори. Нищо, че са с предимство.

Лошото е, че повечето шофьори изобщо не сигнализират и не следят пътната обстановка, та се налага да реагират в последния момент.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е - всички сме в кюпа. Културата на шофиране е преди всичко въпрос на емпатия, а чак после на знания и умения.

Липсват ли някому първите 7 години - бита карта е, дори да кара "шлифера на Господ" като летящо килимче.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@note, напълно съм съгласен и бих одобрил, ако се напише такъв кодекс за поведение на пътя, който да съпътства шофьорските курсове. Няма нужда да е част от изпитния материал, но със сигурност е добре да се предава от инструкторите на кандидат-шофьорите.

Лошото е, че описаните от теб поведения, идват с опита и в зависимост от умствения багаж - при някои по-рано, при други - никога. Важното е да знаем, че не сме сами на пътя и с действията си да не пречим на останалите (доколкото това е възможно, разбира се)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поредното изнервящо пътуване на юг по т.н АМ "Струма", която никога няма да се завърши...На края на магистралата, на голямото кръгово при Благоевград имаше голямо задръстване и естествено хитреците не се редяха в дясната лента, откъдето трябва да се завие за малкото кръгово, а се бутаха отляво, пререждаха и засичаха.

В това число и няколко хонди, и то CR-V III. Браво, колеги, само така! Ние, балъците, нека си чакаме!

  • Upvote 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@note, мислил съм го, само пред багера всички са равни. Друг вариант е да поддържаш автомобила си в неугледно външно състояние, мераклиите за контакт рязко намаляват. Помня, че преди години имаше някаква мода в Корея, на нов автомобил да се гънат ламарините. Ама не се знае у нас това как ще сработи, в началото би било положително, но стане ли масово, подозирам, че ще го превърнем в игра с "блъскащи се колички".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма оправия. Иначе май тия, дето се силят на равно и в задръствания, на баирите пъплят с 60, да не изгорят 20 ст. повече гориво. А ако се чукнат, ще ореват всичко и ще скубят коси пред майстора. Абе, големи тежкари сме всички! 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 2.09.2021 г. at 16:09, Terje написа:

кодекс за поведение на пътя, който да съпътства шофьорските курсове.

Нема да работи, защото

На 2.09.2021 г. at 15:07, note написа:

на повечето от нас не ни пука как пътното ни поведение влияе на другите

 

Един такъв кодекс, съпътстван с нов ЗДвП трябваше да се напише преди 30г., когато започна замяната на морално и физически остарелия соц автопарк със "западни" автомобили.

Горе-долу тогава трябваше да се насочат усилия към изграждане на пътна мрежа, способна да поеме драстично увеличаващия се автопарк.

Към настоящия момент НЕписаният кодекс на пътя се пише от париимащите. Колкото по-голямо и лъскаво е возилото, толкова по-големи са правата на пътя.

 

Яла да видиш, какво става на острова. Магистрала - 3 ленти. Ограничение - 70мили/ч.(113км/ч). Във бавната лента преобладават камионите (56м/ч = 90км/ч), в средната тези със 56-70м/ч и в бързата онези със 70-75-80м/ч. Във час пик трите ленти са пълни с МПС-та. След половин-един час каране в такава обстановка добиваш чувството, че светът е спрял. Усещането е, че колите не се движат, само некви дървета и пътни знаци се местят покрай нас. Няма засичане, няма присветване. Пускаш мигач и ако не първия, втория след теб е светнал с дълги да минеш пред него. Няма значение дали си с 20-годишна Опел Корса, или с чисто ново Мазерати.

 

Далеч съм от мисълта, че тук всичко е розово. Намират се и неадекватници, и тарикати, и идиоти, но като цяло културата на движение е на светлинни години пред тази в България.

 

Друго - контрол. Няма полиция, има само камери, камери, камери и камери. И национална база данни за автомобили и шофьори. Всяка една камера на пътя следи за изрядността на колата и шофьора денонощно. По всяко време компютърът знае имаш ли пътен данък, ГТП, Застраховка, Книжка, глоби, наказания ... На третата секунда, ако нямаш нещо, мониторът светва в червено и свирка, и на следващата отбивка зад теб се лепва полицейска кола, и си понасяш последствията. Няма значение, кой си - мияч на чинии, или депутат.

 

Тааа, тетака.

В България няма желание това нещо да се случи. Нито от властимащите, нито от простосмъртните.

Edited by Krasi-mir
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мда. Ние сме горд и слободен народ. Нам не мое да се казва "къ да живеем".

ЗДП го спазваме - некои от страх, повечето от благоприличие и малцина само защото е закон.

Тук, трафикът извънградско се движи със 110 и ако някой кара с 90 - образува колона и е мразен. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Винаги съм се старал да се придържам към правилник, но от скоро реших да мина на съвсем спокойно шофиране. Забелязах едно, ако преди времето за пристигане съм го подобрявал с 5 минути (не съм се движил много силово), то сега закъснявам с 20 минути мах. Дистанцията е около 200км. Изпреварвам винаги примерно, но сега се радвам повече на път, природа, компания и свалих доста от напрежението върху себе си в опит да предусетя действията на останалите на пътя. Спечелих комфорт, спокойствие, намалих умората и малтретирането върху автомобила, та и разхода минимален. И за какво, 20 минути отгоре. 

Въобще не ви агитирам да правите същото, агитирам единствено към повишено внимание и безопасни маневри за всички на пътя.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

За дълги дистанции релакса е важен.

На младини с "бялото" от подписа ми Монтана-Русе (280км) бе 150 минути. Сега с фемилито и "черното шлеп" е около 200 минути (с WC почивката посред път). :) Сега ми се струва по-далеч и по-безпаметно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, Krasi-mir написа:

 

 

Далеч съм от мисълта, че тук всичко е розово. Намират се и неадекватници, и тарикати, и идиоти, но като цяло културата на движение е на светлинни години пред тази в България.

 

 

 

Виж какво нещо са глобите, подчертавам глобите не културата.

Пролетта бяхме на Арапя и правихме четири  навеса за каравани. Сроковете бяха малки а работата доста, наложи се да се извика едно местно момче да лакира единият навес, от приказка на приказка се похвали, че в момента кара курсове за шофьор и ще заминава в Германия да работи на летището при брат си. Брат му бил хамалин и когато го попитах защо брат му не е шофьор а хамалин той ми каза, че са му взели книжката за някакви нарушения и няма право да шофира в Германия, на всякъде другаде където иска да я използва но не и там. Брат му вече бил примерен шофьор :D (тук напълно се съгласих с него, ама не защото си е покачил културата а защото не е на пътя ) Колко е достоверно това аз не мога да кажа но така твърдеше младежа. Та да се върнем на първото изречение :  Виж какво нещо са глобите, подчертавам глобите не културата.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 4.09.2021 г. at 19:06, Drun написа:

Винаги съм се старал да се придържам към правилник, но от скоро реших да мина на съвсем спокойно шофиране. Забелязах едно, ако преди времето за пристигане съм го подобрявал с 5 минути (не съм се движил много силово), то сега закъснявам с 20 минути мах. Дистанцията е около 200км. Изпреварвам винаги примерно, но сега се радвам повече на път, природа, компания и свалих доста от напрежението върху себе си в опит да предусетя действията на останалите на пътя. Спечелих комфорт, спокойствие, намалих умората и малтретирането върху автомобила, та и разхода минимален. И за какво, 20 минути отгоре. 

Въобще не ви агитирам да правите същото, агитирам единствено към повишено внимание и безопасни маневри за всички на пътя.

 

 

Напълно съм съгласен! За подобно разстояние - автомагистрала и магистрален път, каране на макс и в удобно време (около полунощ с минимален трафик) и спокойно каране и в тафик, разликата е 15-20 мин. Като държа да отбележа, че и в двата случая ограниченията - в населени места и кръстовища ги спазвам.

 

@Митко Йотов, аз имам приятел там (който няма книжка), който за каране на велосипед в сравнително нетрезво състояние, са му дали 10+ години наказание да не управлява всякакво превозно средство, като трябваше след това да се явява на някакви проверки при психолог.

От една гледна точка това е добре, но от друга - прекалено сурово - един път да направиш грешка, и после цял живот страдаш. Както гласи лозунга в стругарския цех през соца: "Миг невнимание - цял живот мъртъв" :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбира се, не знам историята на твоя познат, но било на колело, било на тротинетка… ако си на пътя, си водач, който участва в движението и важат същите правила и наказания като за всички останали. Можеш да си опасен не само за себе си. Факт е, че е сурово наказанието, да.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Митко Йотов

Цитат:

Off Topic

"Виж какво нещо са глобите, подчертавам глобите не културата."

Те нещата са взаимно свързани!

Ако някой има глоби, значи му е липсвала култура.

И обатното.

Ако някой има достатъчно култура - няма да има глоби. :)

Edited by dandilov
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е баш тъй. Забравяш "хранилките".

Всеки може да бъде издебнат "от засада". Дори аз имам 1 снимка, а в годините преди да въведат камерите, още 2 / 3 фиша.

Некултурен ли съм? :) :) ;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да :P

От обща култура трябва да знаеш хранилките в твоя район.

Ако си на чужда територия, културно следваш някой местен.

 

Абе, и така не е, ама, както и да е.

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Местните ги знам, а из държавата - трудно, ама с big black още не са ме закачали. :)

Като в оня виц, дет 1 катажия - още без "дневен оборот" спира голема черна кола и настървено иска дажбата си - готов да пише, а онзи се съгласява с думите: Ох как ме стресна. Аз съм депутат, ама така като ме погна, рекох че накрая народа е взел властта. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз се чудя следното. Как един ден без катастрофи няма по тая магистрала Тракия... 
В Събота пътувах до Пловдив имаше 2 катастрофи. Не знам тоя народ за къде бърза. Че и няква патица минава през аварийната лента е след тва си се влаче със 110... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

То не е от високата скорост, а от бавните реакции към възникващите ситуации.

Друг е въпросът - защо възникват.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В интерес на истината по Струма например зачестиха инцидентите и опасните ситуации заради румънските туристи, предимно младежи. Карат неразумно, не познават и пътя - няма значение, че ползват навигация.  Самонадеяни са, даже на моменти доста нахални - и резултатите за съжаление се виждат в дефилето.

Така че, не сме само ние...не че е оправдание.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...