leethax 8 #1 Публикувано 28 Март, 2019 Здравейте, от скоро време забелязвам, че ръчната започна да затяга чак в най-горно положение, и като е напълно пусната и има един луфт от около 5-6 см все едно няма нищо на нея даже и зъбчетата не се чуват. От какво може да се е получило това, преди си беше доста натегната? От апарата ли да е.. или от това че намаляват накладките, или някое жило да е проблемно? Акорд 7 2007 155к.с Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #2 Отговорено 28 Март, 2019 Сваляш задните колела, вземаш една голяма права отверка и има един отвор на основата на диска, тъкмо за отверка, ръчкаш в него известно време като гледаш да е поравно от двете страни и си я натягаш сам, тва ако имаш накладки ще е 6, ппц там адски трудно се износват, освен ако не дърпаш ръчни на всеки втори завой т.е не караш с ръчна дръпната. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pascualle 30 #3 Отговорено 28 Март, 2019 Апаратите нямат общо с ръчната. Както е написал колегата по-горе, ръчната е с отделни накладки (челюсти), които фактически опират във вътрешната част на на диска, където ляга на главината. Другият вариант за натягане е от купето, където е ръчната. Сваля се подлакътника и от там се натяга. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
leethax 8 #4 Отговорено 28 Март, 2019 Благодаря Ви, за бързите отговори. Ще видя през уикенда да видя за какво става въпрос. преди 22 минути, sashua написа: Сваляш задните колела, вземаш една голяма права отверка и има един отвор на основата на диска, тъкмо за отверка, ръчкаш в него известно време като гледаш да е поравно от двете страни и си я натягаш сам, тва ако имаш накладки ще е 6, ппц там адски трудно се износват, освен ако не дърпаш ръчни на всеки втори завой т.е не караш с ръчна дръпната. само не разбрах какво значи да ръчкам :Д натиска ли се нещо или се върти? :Д Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 28 Март, 2019 Сигурни ли сте, че на седана е с челюсти? На дизеловия седан съм разглобявал и мисля, че лостчето което се върти от жилото, завърта/избутва буталцето в цилиндърчето и си действа на диска... Правил съм го отдавна и може да греша, нека някой каже със сигурност... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #6 Отговорено 28 Март, 2019 32 minutes ago, leethax said: Благодаря Ви, за бързите отговори. Ще видя през уикенда да видя за какво става въпрос. само не разбрах какво значи да ръчкам :Д натиска ли се нещо или се върти? :Д Ръчкаш/Натискаш в отвора булвално с отверката ще го усетиш и разбереш бързо как става, ако свалиш и дисковете може да видиш как стоят нещата с накладките, ама се съмнявам да си ги износил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
leethax 8 #7 Отговорено 2 Юни, 2019 Колеги, проблемът се оказа от заден ляв апарат, поръчах ремонтни комплекти за 2та апарата и нови накладки и сега всичко е ОК. И да, малко се натегна ръчната от подлакътника както каза @Pascualle. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 2 Юни, 2019 Преди 1 час, leethax написа: Колеги, проблемът се оказа от заден ляв апарат, поръчах ремонтни комплекти за 2та апарата и нови накладки и сега всичко е ОК. И да, малко се натегна ръчната от подлакътника както каза @Pascualle. Това е добре, че си го оправил и че даваш обратна връзка след това. Ти ли го прави или майстор? Не стана ясно дали си седан или комби и какъв беше проблемът с левия апарат? Ако си с комби и ръчната е с барабан/челюсти, това няма нищо общо с ремонтните комплекти (какво включват? ) и накладките на диска. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #9 Отговорено 3 Юни, 2019 Колега, може ли линк, какъв точно е ремонтния комплект? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
leethax 8 #10 Отговорено 3 Юни, 2019 седан е хондата, https://topcar.bg/remonten-komplekt-spirachni-aparati-za-honda-accord-vii-(cl)-20-(cl7)-17126-b-frenkit-c-238022.html - това е ремонтния комплект. Прави ми го майстор, но който си има дори и малко понятие от тия неща, може да си го направи сам според мен. @JapCar @dakatash Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #11 Отговорено 3 Юни, 2019 Преди 1 час, leethax написа: седан е хондата, https://topcar.bg/remonten-komplekt-spirachni-aparati-za-honda-accord-vii-(cl)-20-(cl7)-17126-b-frenkit-c-238022.html - това е ремонтния комплект. Прави ми го майстор, но който си има дори и малко понятие от тия неща, може да си го направи сам според мен. @JapCar @dakatash Добре де, както очаквах, това са само гумички, какво отношение имат към проблема ти с ръчната? Защо майсторът не ти обясни ефекта който имаше и как се е оправил със смяната на гумичките? Вероятно е било някакво заяждане на лостчето, пружината или жилото. Едно разглобяване, почистване, раздвижвана е щяло да реши проблема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #12 Отговорено 4 Юни, 2019 Имам същия проблем с ръчната + задържане на колелото. След раздвижване и смазване на буталото не се оправи. Мисля си, че проблемът (който се появява периодично) са водачите. Затова попитах и очаквах ремонтния комплект да включва водачите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #13 Отговорено 4 Юни, 2019 Преди 3 часа, dakatash написа: Имам същия проблем с ръчната + задържане на колелото. След раздвижване и смазване на буталото не се оправи. Мисля си, че проблемът (който се появява периодично) са водачите. Затова попитах и очаквах ремонтния комплект да включва водачите. Така е, буталото не може да задържа чак толкова, че да задържа колелото. Проблемът е механичен. Водачите лесно се проверяват дали са смазани или дали се движат лесно. По-важно е да провериш жилото и лостчето как се движат/връщат. Един да движи ръчната, а друг да гледа отзад как се движи/връща лостчето. Ако задържа, откачва се жилото и пак се проверява по същият начин дали се движи свободно жилото (връща се на ръка с издърпване). Лостчето може да се опита да се върти с някакъв ключ отзад и да с е види пружината дали го връща... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #14 Отговорено 4 Юни, 2019 преди 10 минути, JapCar написа: Така е, буталото не може да задържа чак толкова, че да задържа Точно в буталото е проблема колеги, иска сваляне и чистене, ново най добре. Гумичките нямат нищо общо със задържането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #15 Отговорено 4 Юни, 2019 Зависи и от накладките. Колкото по-износени и тънки са те, толкова по-навън излиза буталото и има склонност към заклинване, което му пречи да се върне при отпускане на педала и спадане на налягането в спирачната система. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #16 Отговорено 4 Юни, 2019 Заклинанието се получава най вече от ръждата около буталото, ето при мен как беше. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #17 Отговорено 4 Юни, 2019 (Редактирано) преди 21 минути, ceco_accord написа: Зависи и от накладките. Колкото по-износени и тънки са те, толкова по-навън излиза буталото и има склонност към заклинване, което му пречи да се върне при отпускане на педала и спадане на налягането в спирачната система. Това би трябвало да са го предвидили конструктивно с добър резерв за да не се случва - колко максимално излиза буталото... То се движи от нови до износени накладка около 20мм... Редактирано 4 Юни, 2019 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #18 Отговорено 4 Юни, 2019 Излиза до 3см,после изкачат от оста. Нови или стари накладки разликата е 1см. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #19 Отговорено 4 Юни, 2019 преди 1 минута, vespa написа: Излиза до 3см,после изкачат от оста. Нови или стари накладки разликата е 1см. Това е когато го вадиш, иначе не може да се движи повече от 2x1см... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #20 Отговорено 4 Юни, 2019 Накладките не се карат до пълно износване и стигане до метал. Мах 50% от дебелината на феродото като ново. Общо 1см износване също е над разумната граница. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #21 Отговорено 4 Юни, 2019 Имам в предвид, че не може да заклинва, защото хода емах 1см. при само регулирането а иначе при натискане на спирачките е до 3мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #22 Отговорено 4 Юни, 2019 Има логика в това с накладките и то голяма. Буталото го раздвижвахме и смазвахме. Не е от него. По-скоро ще сменя накладки и водачи на супорта. Жилото на ръчната, майстора уж каза, че свободно се движело. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #23 Отговорено 4 Юни, 2019 (Редактирано) Преди 1 час, ceco_accord написа: Накладките не се карат до пълно износване и стигане до метал. Мах 50% от дебелината на феродото като ново. Общо 1см износване също е над разумната граница. Най-немарливите карат докато започне да стърже метала. Те обикновено не се интересуват от състоянието на колата си и като се случи, дори не знаят какво е това стържене, хвърлят я на някой майстор и "сменяй всичко"... А на какво разстояние от метала са контактите за предупреждение "износени накладки" във феродото , когато са предвидени кабели за това, нима са на 50% ? Редактирано 4 Юни, 2019 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #24 Отговорено 4 Юни, 2019 20% или 2 до 3мм Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #25 Отговорено 4 Юни, 2019 преди 40 минути, vespa написа: 20% или 2 до 3мм Разумно, логично... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
leethax 8 #26 Отговорено 4 Юни, 2019 абе накладките бяха много износени имаше сиг 2-3 мм само .. и ми беше показал тая гумичка която е като цилиндърче/маншон беше нацепена и като цяло беше зле.. каза ми че е почистил всичко отвътре, имало и ръжда, като цяло си е поиграл. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobx3m 12 #27 Отговорено 7 Юни, 2019 Имам следния въпрос, как се прибира буталото на задния спирачен апарат? Само с въртене ли? Защото при мен се върти но не иска да се прибира. Има ли нещо друго, което не правя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #28 Отговорено 7 Юни, 2019 Ако е седан само се натиска навътре без да се върти буталото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #29 Отговорено 7 Юни, 2019 (Редактирано) Отвори капачката на разшир. съд със спирачната течност. Има и специален инструмент за тази цел. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F273369812914 Редактирано 7 Юни, 2019 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #30 Отговорено 7 Юни, 2019 (Редактирано) По добре е да отвори пробката да изтече навън всичката мръсотия. Имам в предвид пробката за обезвъздушаване. Редактирано 7 Юни, 2019 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #31 Отговорено 7 Юни, 2019 На 4.06.2019 г. at 7:55, dakatash написа: Имам същия проблем с ръчната + задържане на колелото. След раздвижване и смазване на буталото не се оправи. Мисля си, че проблемът (който се появява периодично) са водачите. Затова попитах и очаквах ремонтния комплект да включва водачите. При мен (седан) заяждаше жилото, понеже се беше спукало на едно място и имаше окис отвътре. Смених само проблемното жило и всичко си дойде на мястото. Ръчната спирачка сега сработва от първия зъб, но по-важното е, че след връщането й , не задържа изобщо колелото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #32 Отговорено 7 Юни, 2019 Преди 8 часа, vespa написа: Ако е седан само се натиска навътре без да се върти буталото Е как така...? Това е за предните, за задните се натиска леко и върти на дясно едновременно. Само натискане или само въртене не върши работа. За вадене на буталото- въртене на ляво. На видеото тук-подобно: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #33 Отговорено 7 Юни, 2019 Благодаря на JapCar за съобразителността му, моля някой модератор да редактира горния ми пост. Имах в предвид КОМБИ не седан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobx3m 12 #34 Отговорено 10 Юни, 2019 Благодаря на всички! И аз пробвах с въртене и натиск, като е показано на клипчето но не ставаше. ( на всики клипчета буталото беше нарязано на +, докато при мен имаше две дупки : ) Незнам дали това е причината, но си трябваше инструмент, както JHM каза :) Вече всичко е точно ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #35 Отговорено 10 Юни, 2019 Преди 1 час, bobx3m написа: И аз пробвах с въртене и натиск, като е показано на клипчето но не ставаше. ( на всики клипчета буталото беше нарязано на +, докато при мен имаше две дупки : ) При мен също вместо кръст са два триъгълни изреза до периферията. На клиповете го правят с голяма отвертка и натиск, а аз използвах инструмент само за натиск, а въртях буталото с клещи "папагал"...Сега в БГ ще си направя приставка за въртене към инструмента за натиск. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #36 Отговорено 18 Август, 2019 аз да кажа и моята случка та всеки сам да аси прецени кое е добре и кое не е .Преди 2 години си оправих спирачките с пълен ремонтен коплект гумички водачи бутала и така нататък.Та оправиха се и след няколко месеца апарата левия апарат буквално блокира дисковете бяха нови на около 30000км и какво стана смяна на дискове накладки спирачен апарат и самия държач на който са водачите.Та замислете се доколко си струват ремонтните комплекти, а и като не си в Бг става едно таакова,че ти смъкват кожата в сервиза,дано не ви се случват таакива неща исках просто да кажа какво се случи и според мен стана двойна работата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове