fenabg 2981 #41 Отговорено 20 Февруари, 2019 Следиш ли ми мисълта или. Налягането се определя от помпата/въпросната пружина. Не от филтъра. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #42 Отговорено 20 Февруари, 2019 Не знам какво ви става днес ,не мога да смогна да редактирам осрани теми! Да не е пълнолуние? Налягането системата се определя единствено и само от клапана в масления филтър! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #43 Отговорено 20 Февруари, 2019 И на горивото от горивния сигурно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #44 Отговорено 20 Февруари, 2019 Мани не се излагай повече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #45 Отговорено 20 Февруари, 2019 Щом казваш... Най-тясното място в ситемата е орифейсната тръба в главата.Тя създава изобщо налягане в системата. При 1,2 -1,8 бара ,някой филтри до 2,2 бара отварят байпас клапана във филтъра.Релииф клапана в маслената помпа отваря на 6-10 бара ,в зависимост колко е настроен.затова се нарича резервен/аварииен/сейфти.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #46 Отговорено 20 Февруари, 2019 Айде без да ползващ високопарни фрази неясни за 95% от читателите да ми обясниш как успях да дигна налагането на колата с едно сваляне на картера без да пипам орифейсната тръба в главата, без да сменям филтър а смених само еди дихтунг. И ако приемем че си прав а не си! слагаш ментак филтър пълен кокал и хоп налягане йок. Или да разглобя една помпа за по достоверно? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1511 #47 Отговорено 20 Февруари, 2019 Ето тук от руснаците е разкостено едно Мале,и те също споменават за изтичане на масло от уплътнението на филтъра и странния и нетипичен байпас клапан https://www.oil-club.ru/forum/topic/28136-mahle-knecht-oc617-acura-honda-kia/ Ето тук и други марки филтри и също разрязани,ако някой иска да види какво кара https://www.oil-club.ru/forum/forum/38-масляные-фильтры/ 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #48 Отговорено 20 Февруари, 2019 (Редактирано) Ако погледнеш по добре ще видиш, че темите ги осира твоята дясна ръка CARPERA. Редактирано 20 Февруари, 2019 от vespa 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #49 Отговорено 20 Февруари, 2019 (Редактирано) Те ти са руснаци и ит. Разцепени и тн дайте ми обяснете на мен с прости думи как филтър, маслен ще определя само и единствено той налягането? Врели некипели. Не е проблема филтъра а монтажа. Чакам за помпата, налягането и тн на мен простия с прости думи,! Редактирано 20 Февруари, 2019 от fenabg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #50 Отговорено 20 Февруари, 2019 Добре,явно говорим за различни неща... Филтрите ,които монтираш....150 броя досега отварят на 1 бар байпас клапана си. https://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/product.xhtml?eid=167899#divider Съжалявам ,че не си в настроение... Темата беше за филтър Mahle OC617 ,доколкото виждам по-горе? Проблема на змията няма нищо общо с налягането на системата или филтъра. Като искаш да говорим за налягания можем да си го правим по телефона 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #51 Отговорено 20 Февруари, 2019 преди 10 минути, vespa написа: Ако погледнеш по добре ще видиш, че темите ги осира твоята дясна ръка CARPERA. Абсолютно съм съгласен с теб.Масово се ползват FB,Youtube и други съмнителни източници на информация. Никой не чете техническа литература.Затова съм постнал снимка от ръководството на ХРВ.Там пише какъв филтър се ползва и каталога на Mahle,там пише налягането. Незнам какво повече да направя... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #52 Отговорено 20 Февруари, 2019 Нека да е тук. Първичния проблем е упоменато вдигане на налягането съответно и то има общо. Аз съм в доста добро настроение! Но напълнихте едно прекрасно място с извинение ЛАЙНА. НИКОИ не говори от опит а ми визира линкове, ютуб мастъри и чели недочели. Да на седмицата харча поне по 15 такива филтъра, за съжаление вече няма внос на предишните които ползвах. Как па един път нямах проблем. А сега ще извадите от 100 кладенеца вода само и само да си докажете вашето. Или PH -то на маслото е било завишено. А темата за налягането на маслото и от къде идва е полезна. За едната ми кола даже е най жизнено важна. Лека вечер от мен че има за утре работа да практикувам. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #53 Отговорено 20 Февруари, 2019 П. П чакам обяснение кое как и от къде? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #54 Отговорено 20 Февруари, 2019 (Редактирано) Што ета? Ета ракета. И где Оно? Редактирано 20 Февруари, 2019 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #55 Отговорено 20 Февруари, 2019 Ми и аз съм на работа утре ,но Нека да обясня подробно.Сега схванах защо се палиш Така маслото идва от маслената помпа с налягане по-малко от 6-10 бара.Определя се от вискозитета на маслото,температурата и настройката на предпазния клапан,както и на състоянието на самата помпа.Да приемем ,че системното налягане ни е 6 бара.Налягане има само в затворена система или частично отворена,както е в двигателя.Тези 6 бара се се определят от всички луфтове в лагерите,както и от диаметъра на орифейсната тръба в главата. Маслото с налягане 6 бара стига до филтъра от външната му страна - отворите по периферията .През филтъра минава само една част от маслото...да кажем 30-90% от общия дебит.Останалото масло минава през байпас клапана на филтъра и го заобикаля.Това се прави с цел да се предпази филтърния елемент от разкъсване.Филтъра работи безпроблемно с налягане 1-2 бара.Все пак е просто хартия.Така имаме един основен поток през байпаса 6 бара и един вторичен поток през филтъра 1 бар.Маслото се стопля ,вискозитета му пада.Системното налягане пада на 2-3 бара и байпас-клапана на филтъра се затваря на 50% .Вече имаме филтриране на 50% масло.Естествено системното налягане зависи от оборотите на помпата и се лутка между 1 и 6 бара,но във филтъра винаги е под 1 бар. Какво става ако сложим филтър с клапан 1,5 бара? - нищо при масла 0W ,5W ,над този вискозитет филтъра може и да се скъса. Във връзка с горния проблем на Змията. Уплътнението е от външната страна страна ,т.е. при ситемното налягане 6-10 бара.Филтъра е проектиран да държи до 12 бара ,след което се пръска.Вероятна причина за проблема е недостатъчно стягане на филтъра,дефектен филтър или сериозен проблем по двигателя 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 180 #56 Отговорено 20 Февруари, 2019 (Редактирано) Ма, що стана тука, бой? Да се доредя и аз, че в калабалъка ме пропукат вече три пъти. Искам само да разбера, поне за сега да търся ли под вола теле? Защото много от частите които ще сменям по колата вече дойдоха и мисля на веднъж да я вкарвам в бокса за всичко. И като така мисля да сменя и датчика който е зад шайбата на коляновия вал с моя оригиналния. Което е ссвързано и с махане на ангренажа, което си е хамалогия излишна, ако проблема не е от там. Редактирано 20 Февруари, 2019 от zmiata29 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #57 Отговорено 20 Февруари, 2019 Единствения начин да диагностицираш проблема е да завиеш обикновен аналогов манометър на мястото на датчика за маслото и да видиш с очи колко е налягането на студен мотор.Манометър 0-10 бара е перфектен избор. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #58 Отговорено 20 Февруари, 2019 НАлягането в системата може да се промени от материята във филтъра. Ако материята е с по-гъса плетка налягането трябва да се повиши (преди филтъра) и by-pass клапана да отвори, за да позволи на маслото да протече по системата след филтъра. На спортните коли слагат филтри, на които материята има по-рядка плетка и от там не се затруднява преминаването на маслото и се подобрява мазането на високи обороти, но това не значи, че налягането в системата пада. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #59 Отговорено 21 Февруари, 2019 Моля да ме извините за вмешателството, но... маслената помпа сама по себе си не създава налягане. Маслената помпа създава поток (дебит). Съпротивлението, което се оказва на потока на маслото от конструктивните особености на двигателя - като например размерите на галериите и хлабините в отделните компоненти (основни и биелни лагери, орифейса и др.), е това, което създава налягането. Т.е. налягането = съпротивлението, което потокът масло среща по пътя си. Т.н. pressure relief valve ограничава макс. налягане в маслената система, но не прави нищо, преди да бъде достигнато това максимално налягане, при което е проектирн да се отвори. Чрез подлагане на допълнителна шайба се дава допълнителен натяг на пружината на pressure relief valve, което повишава налягането, при което той ще отвори. Принципно, това би могло да бъде полезно при спортни машини (както сочи Фена), но трябва да се подхожда вниманелно . Поздрави! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #60 Отговорено 21 Февруари, 2019 (Редактирано) Ето че вече вкарахме в сметките доста фактори : Маслена помпа ( нейния клапан ) Маслен филтър ( неговия клапан) Хлабини на мотора . Рестриктори по маслените магистрали Температура на маслото Вискоситет на маслото . П.П Емод пишехме заедно . Това ми беше идеята че е нелепо да се коментира само масления а в цялата система има други фактори . Както писах по рано драмата е след като загрее мотора . Редактирано 21 Февруари, 2019 от fenabg 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #61 Отговорено 21 Февруари, 2019 (Редактирано) В смисъл не може да редуцираш едно налягане ако го нямаш . Както каза и emod има дебит а рестрикций и клапани са следствието за дадено налягане . Редактирано 21 Февруари, 2019 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 760 #62 Отговорено 21 Февруари, 2019 (Редактирано) преди 58 минути, emod написа: Моля да ме извините за вмешателството, но... маслената помпа сама по себе си не създава налягане. Маслената помпа създава поток (дебит). Съпротивлението, което се оказва на потока на маслото от конструктивните особености на двигателя - като например размерите на галериите и хлабините в отделните компоненти (основни и биелни лагери, орифейса и др.), е това, което създава налягането. Т.е. налягането = съпротивлението, което потокът масло среща по пътя си. Т.н. pressure relief valve ограничава макс. налягане в маслената система, но не прави нищо, преди да бъде достигнато това максимално налягане, при което е проектирн да се отвори. Чрез подлагане на допълнителна шайба се дава допълнителен натяг на пружината на pressure relief valve, което повишава налягането, при което той ще отвори. Принципно, това би могло да бъде полезно при спортни машини (както сочи Фена), но трябва да се подхожда вниманелно . Поздрави! E в това е цялата работа, мислех да го напиша, но снощи не ми се занимаваше! Нещо създава съпротивление, което възпрепятства нормалната циркулация на маслото и налягането се повишава. Филтърът е първото препятсвие, което среща маслото в своя път по маслените магистрали, така че ако наливаме масло с оптимален вискозитет, то следва да търсим проблема първо там, клапана на филтъра трябва да отваря до максимум 3 бара, клапана на помпата отваря на около 5,5-6бара, което вече е критично налягане и означава, че малко или никакво масло не преминава през филтъра и двигателят не се омаслява, ако и този клапан не отвори маслото избива през уплътненията, масло може да избие и без да има проблем и с двата клапана, тъй като си е намерило път с по-ниско съпротивление от съпротивлението, което оказват двата клапана. Сложи си следващия път хонда оем, и както ти каза Макрони премери си налягането на маслото на студен и на топъл двигател, първо на този филтър, след това на другия. Редактирано 21 Февруари, 2019 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1834 #63 Отговорено 21 Февруари, 2019 Изписа се много, но според мен в случая, всичко се свежда до един филтър и две/три съпътстващи го неща: - Неправилно монтиран и стегнат филтър (изметнало уплътнение при монтажа, което в дадения момент е изпуснало). - Дефектен филтър - неточна резба, не позволяваща да се стегне добре филтъра или крива/усукана сглобка на самия филтър. - Тотално менте . 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 180 #64 Отговорено 22 Февруари, 2019 Явно и дано е бил само филтъра, ментак бройка или масово производство. Амин! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2807 #65 Отговорено 22 Февруари, 2019 Дръж ни в течение... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 180 #66 Отговорено 22 Февруари, 2019 (Редактирано) Ми вече трети ден сме с памперс и капките престанаха, което ме кара да си мисля, че се е закиснало вече и проблема е бил само филтъра. Поставянето му беше традиционно добре, така. че го изключвам. Редактирано 22 Февруари, 2019 от zmiata29 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1249 #67 Отговорено 22 Февруари, 2019 А дано! И все пак си вземи шапчица ако сам си сменяш маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #68 Отговорено 23 Февруари, 2019 (Редактирано) Преди 20 часа, zmiata29 написа: Ми вече трети ден сме с памперс и капките престанаха, което ме кара да си мисля, че се е закиснало вече и проблема е бил само филтъра. Поставянето му беше традиционно добре, така. че го изключвам. Какъв памперс колега? Смени ли калпавия филтър? Редактирано 23 Февруари, 2019 от Takumi Fujiwara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 180 #69 Отговорено 23 Февруари, 2019 Преди 5 часа, Takumi Fujiwara написа: Какъв памперс колега? Смени ли калпавия филтър? Картон под мотора в гаража. Филтъра го смених веднага след като стария изпусна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #70 Отговорено 23 Февруари, 2019 Не спомена нищо за уплътнението на стария филтър. Поне видимо здраво ли е било. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #71 Отговорено 23 Февруари, 2019 Не е бил стегнат, скоро ще го тествам на личната си кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #72 Отговорено 23 Февруари, 2019 Еми аз ги стягам с лявата ръка и никога не е имало проблем. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #73 Отговорено 23 Февруари, 2019 То си пише на филтъра колко да се затегне - 3/4 оборот след като се е допрял до блока. Затяга се винаги на ръка и се отвива със специален инструмент. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #74 Отговорено 23 Февруари, 2019 Или 16 Нютона ма иди бръкни на някоя. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #75 Отговорено 24 Февруари, 2019 Еми на Д серията сменях маслото и филтъра за 30 мин. пред блока (с вдигане и сваляне на колата на/от стойки). Не вярвам да има по-гаден филтър за смяна от техния. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 180 #76 Отговорено 24 Февруари, 2019 Аз също си сменям масло и филтри сам, но нямам канал в гаража, и процедурата тая година се падна в голям сняг и реших да не се гъзурча и да си отида при подемника на хората, 10лв. Сега чакам само да се позатопли малко и почвам да копам канал, трета година го отлагам, щото и покрива е за оправяне та мислех да е на ведъж. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #77 Отговорено 24 Февруари, 2019 (Редактирано) Преди 10 часа, Takumi Fujiwara написа: Еми на Д серията сменях маслото и филтъра за 30 мин. пред блока (с вдигане и сваляне на колата на/от стойки). Не вярвам да има по-гаден филтър за смяна от техния. Хрв заради висящия лагер или црв заради същото и подпората на всмукателния колектор. И като е сложен с по голям диаметър и по плитък и е бесене. Редактирано 24 Февруари, 2019 от fenabg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #78 Отговорено 24 Февруари, 2019 По принцип може и без канал, ако имаш 4 стойки, издържащи по 2-3 тона едната. Аз имам, но най-често ползвам само 2 от тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 180 #79 Отговорено 24 Февруари, 2019 Аз оня ден я качих на 4ри джанти от Москвич, за да го сменя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове