Jump to content
zmiata29

Изхвърли масло от масления филтър.

Recommended Posts

Следиш ли ми мисълта или. Налягането се определя от помпата/въпросната пружина. Не от филтъра. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво ви става днес ,не мога да смогна да редактирам осрани теми! Да не е пълнолуние?

 

Oll system.jpg

Oilsystem 2.jpg

 

Налягането системата  се определя единствено и само от клапана в масления филтър!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на горивото от горивния сигурно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани не се излагай повече. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш...

Най-тясното място в ситемата е орифейсната тръба в главата.Тя създава изобщо налягане в системата. При 1,2 -1,8 бара ,някой филтри до 2,2 бара отварят байпас клапана във филтъра.Релииф клапана в маслената помпа отваря на 6-10 бара ,в зависимост колко е настроен.затова се нарича резервен/аварииен/сейфти....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде без да ползващ високопарни фрази неясни за 95% от читателите да ми обясниш как успях да дигна налагането на колата с едно сваляне на картера без да пипам орифейсната тръба в главата, без да сменям филтър а смених само еди дихтунг. И ако приемем че си прав а не си! слагаш ментак филтър пълен кокал и хоп налягане йок. Или да разглобя една помпа за по достоверно? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук от руснаците е разкостено едно Мале,и те също споменават за  изтичане на  масло  от уплътнението на филтъра и странния и нетипичен байпас клапан

https://www.oil-club.ru/forum/topic/28136-mahle-knecht-oc617-acura-honda-kia/

 

Ето тук и други марки филтри и също разрязани,ако някой иска да види какво кара

https://www.oil-club.ru/forum/forum/38-масляные-фильтры/

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако погледнеш по добре ще видиш, че темите ги осира твоята дясна ръка CARPERA.                           

Редактирано от vespa
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ти са руснаци и ит. Разцепени и тн дайте ми обяснете на мен с прости думи как филтър, маслен ще определя само и единствено той налягането? Врели некипели. Не е проблема филтъра а монтажа. Чакам за помпата, налягането и тн на мен простия с прости думи,! 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,явно говорим за различни неща...

Филтрите ,които монтираш....150 броя досега отварят на 1 бар байпас клапана си.

 

https://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/product.xhtml?eid=167899#divider

 

Съжалявам ,че не си в настроение...

 

Темата беше за филтър Mahle OC617 ,доколкото виждам по-горе?

Проблема на змията няма нищо общо с налягането на системата или филтъра.

 

Като искаш да говорим за налягания можем да си го правим по телефона :)

 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, vespa написа:

Ако погледнеш по добре ще видиш, че темите ги осира твоята дясна ръка CARPERA.                           

Абсолютно съм съгласен с теб.Масово се ползват FB,Youtube и други съмнителни източници на информация.

Никой не чете техническа литература.Затова съм постнал снимка от ръководството на ХРВ.Там пише какъв филтър се ползва и каталога на Mahle,там пише налягането.

Незнам какво повече да направя...

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да е тук. Първичния проблем е упоменато вдигане на налягането съответно и то има общо. Аз съм в доста добро настроение! Но напълнихте едно прекрасно място с извинение ЛАЙНА. НИКОИ не говори от опит а ми визира линкове, ютуб мастъри и чели недочели. Да на седмицата харча поне по 15 такива филтъра, за съжаление вече няма внос на предишните които ползвах. Как па един път нямах проблем. А сега ще извадите от 100 кладенеца вода само и само да си докажете вашето. Или PH -то на маслото е било завишено. А темата за налягането на маслото и от къде идва е полезна. За едната ми кола даже е най жизнено важна. Лека вечер от мен че има за утре работа да практикувам. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П. П чакам обяснение кое как и от къде? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Што ета? Ета ракета. И где Оно? 

20190220_225457.png

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми и аз съм на работа утре ,но Нека да обясня подробно.Сега схванах защо се палиш :)

Така маслото идва от маслената помпа с налягане по-малко от 6-10 бара.Определя се от вискозитета на маслото,температурата и настройката на предпазния клапан,както и на състоянието на самата помпа.Да приемем ,че системното налягане ни е 6 бара.Налягане има само в затворена система или частично отворена,както е в двигателя.Тези 6 бара се се определят от всички луфтове в лагерите,както и от диаметъра на орифейсната тръба в главата.

Маслото с налягане 6 бара стига до филтъра от външната му страна - отворите  по периферията .През филтъра минава само една част от маслото...да кажем 30-90% от общия дебит.Останалото масло минава през байпас клапана на филтъра и го заобикаля.Това се прави с цел да се предпази филтърния елемент от разкъсване.Филтъра работи безпроблемно с налягане 1-2 бара.Все пак е просто хартия.Така имаме един основен поток през байпаса 6 бара и един вторичен поток през филтъра 1 бар.Маслото се стопля ,вискозитета му пада.Системното налягане пада на 2-3 бара и байпас-клапана на филтъра се затваря на 50% .Вече имаме филтриране на 50% масло.Естествено системното налягане зависи от оборотите на помпата и се лутка между 1 и 6 бара,но във филтъра винаги е под 1 бар.

 

Какво става ако сложим филтър с клапан 1,5 бара? - нищо при масла 0W ,5W ,над този вискозитет филтъра може и да се скъса.

 

Във връзка с горния проблем на Змията. Уплътнението е от външната страна страна ,т.е. при ситемното налягане 6-10 бара.Филтъра е проектиран да държи до 12 бара ,след което се пръска.Вероятна причина за проблема е недостатъчно стягане на филтъра,дефектен филтър или сериозен проблем по двигателя :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма, що стана тука, бой? 

Да се доредя и аз, че в калабалъка ме пропукат вече три пъти.

Искам само да разбера, поне за сега  да търся ли под вола теле?

Защото много от частите които ще сменям по колата вече дойдоха и мисля на веднъж да я вкарвам в бокса за всичко.  И като така мисля да сменя и датчика който е зад шайбата на коляновия вал с моя оригиналния. Което е ссвързано и с махане на ангренажа,  което си е хамалогия излишна, ако проблема не е от там.

Редактирано от zmiata29
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения начин да диагностицираш проблема е да завиеш обикновен аналогов манометър на мястото на датчика за маслото и да видиш с очи колко е налягането на студен мотор.Манометър 0-10 бара е перфектен избор.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НАлягането в системата може да се промени от материята във филтъра. Ако материята е с по-гъса плетка налягането трябва да се повиши (преди филтъра) и by-pass клапана да отвори, за да позволи на маслото да протече по системата след филтъра. На спортните коли слагат филтри, на които материята има по-рядка плетка и от там не се затруднява преминаването на маслото и се подобрява мазането на високи обороти, но това не значи, че налягането в системата пада.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля да ме извините за вмешателството, но... маслената помпа сама по себе си не създава налягане. Маслената помпа създава поток (дебит). Съпротивлението, което се оказва на потока на маслото от конструктивните особености на двигателя - като например размерите на галериите и хлабините в отделните компоненти (основни и биелни лагери, орифейса и др.), е това, което създава налягането.

Т.е. налягането = съпротивлението, което потокът масло среща по пътя си.

Т.н. pressure relief valve ограничава макс. налягане в маслената система, но не прави нищо, преди да бъде достигнато това максимално налягане, при което е проектирн да се отвори. Чрез подлагане на допълнителна шайба се дава допълнителен натяг на пружината на pressure relief valve, което повишава налягането, при което той ще отвори. Принципно, това би могло да бъде полезно при спортни машини (както сочи Фена), но трябва да се подхожда вниманелно :).

Поздрави!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето че вече вкарахме в сметките доста фактори :
Маслена помпа ( нейния клапан ) 

Маслен филтър ( неговия клапан) 
Хлабини на мотора .
Рестриктори  по маслените магистрали 
Температура на маслото 
Вискоситет на маслото . 
П.П Емод пишехме заедно . Това ми беше идеята че е нелепо да се коментира само масления а в цялата система има други фактори . Както писах по рано драмата е след като загрее мотора . 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл не може да редуцираш едно налягане ако го нямаш . Както каза и emod има дебит а рестрикций и клапани са следствието за дадено налягане . 

 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, emod написа:

Моля да ме извините за вмешателството, но... маслената помпа сама по себе си не създава налягане. Маслената помпа създава поток (дебит). Съпротивлението, което се оказва на потока на маслото от конструктивните особености на двигателя - като например размерите на галериите и хлабините в отделните компоненти (основни и биелни лагери, орифейса и др.), е това, което създава налягането.

Т.е. налягането = съпротивлението, което потокът масло среща по пътя си.

Т.н. pressure relief valve ограничава макс. налягане в маслената система, но не прави нищо, преди да бъде достигнато това максимално налягане, при което е проектирн да се отвори. Чрез подлагане на допълнителна шайба се дава допълнителен натяг на пружината на pressure relief valve, което повишава налягането, при което той ще отвори. Принципно, това би могло да бъде полезно при спортни машини (както сочи Фена), но трябва да се подхожда вниманелно :).

Поздрави!

E в това е цялата работа, мислех да го напиша, но снощи не ми се занимаваше! Нещо създава съпротивление, което възпрепятства нормалната циркулация на маслото и налягането се повишава. Филтърът е първото препятсвие, което среща маслото в своя път по маслените магистрали, така че ако наливаме масло с оптимален вискозитет, то следва да търсим проблема първо там, клапана на филтъра трябва да отваря до максимум 3 бара, клапана на помпата отваря на около 5,5-6бара, което вече е критично налягане и означава, че малко или никакво масло не преминава през филтъра и двигателят не се омаслява, ако и този клапан не отвори маслото избива през уплътненията, масло може да избие и без да има проблем и с двата клапана, тъй като си е намерило път с по-ниско съпротивление от съпротивлението, което оказват двата клапана. Сложи си следващия път хонда оем, и както ти каза Макрони премери си налягането на маслото на студен и на топъл двигател, първо на този филтър, след това на другия.

Редактирано от Rakeem
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изписа се много, но според мен в случая, всичко се свежда до един филтър и две/три съпътстващи го неща:

- Неправилно монтиран и стегнат филтър (изметнало уплътнение при монтажа, което в дадения момент е изпуснало).

- Дефектен филтър - неточна резба, не позволяваща да се стегне добре филтъра или крива/усукана сглобка на самия филтър.

- Тотално менте .

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно и дано е бил само филтъра, ментак бройка или масово производство.

Амин!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дръж ни в течение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми вече трети ден сме с памперс и  капките престанаха, което ме кара да си мисля, че се е закиснало вече и проблема е бил само филтъра. Поставянето му беше традиционно добре, така. че го изключвам.

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дано! И все пак си вземи шапчица ако сам си сменяш маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, zmiata29 написа:

 

Ми вече трети ден сме с памперс и  капките престанаха, което ме кара да си мисля, че се е закиснало вече и проблема е бил само филтъра. Поставянето му беше традиционно добре, така. че го изключвам.

 

 

Какъв памперс колега? Смени ли калпавия филтър?

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Takumi Fujiwara написа:

 

Какъв памперс колега? Смени ли калпавия филтър?

Картон под мотора в гаража. Филтъра го смених веднага след  като стария изпусна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не спомена нищо за уплътнението на стария филтър. Поне видимо здраво ли е било. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е бил стегнат, скоро ще го тествам на личната си кола. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз ги стягам с лявата ръка и никога не е имало проблем. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То си пише на филтъра колко да се затегне - 3/4 оборот след като се е допрял до блока. Затяга се винаги на ръка и се отвива със специален инструмент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми на Д серията сменях маслото и филтъра за 30 мин. пред блока (с вдигане и сваляне на колата на/от стойки). Не вярвам да има по-гаден филтър за смяна от техния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също си сменям масло и филтри сам, но нямам канал в гаража, и процедурата тая година се падна в голям сняг и реших да не се гъзурча и да си отида при подемника на хората, 10лв.

Сега чакам само да се позатопли малко и почвам да копам канал, трета година го отлагам, щото и покрива е за оправяне та мислех да е на ведъж.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Takumi Fujiwara написа:

Еми на Д серията сменях маслото и филтъра за 30 мин. пред блока (с вдигане и сваляне на колата на/от стойки). Не вярвам да има по-гаден филтър за смяна от техния.

Хрв заради висящия лагер или црв заради същото и подпората на всмукателния колектор. И като е сложен с по голям диаметър и по плитък и е бесене. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип може и без канал, ако имаш 4 стойки, издържащи по 2-3 тона едната. Аз имам, но най-често ползвам само 2 от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз оня ден я качих на 4ри джанти от Москвич, за да го сменя.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...