Jump to content

Recommended Posts

Здравейте!

Колата е honda accord 7 diesel 03.2008 год.

От известно време индикатора Check engine започна периодично да светва и изгасва.

Тъй като колата в студено време (каквото е сега), загрява много бявно я оставям да работи на място докато чакам детето пред училище.

Точно тогава тази индикация светва!

След като оставя колата с изгасен двигател за около 30 мин.тя изгасва.

Въпроса е не да гадаем къде е проблема,а друг.

Чета във форума,че пишете грешка номер...и съответно някакви цифри и букви.

Въпроса ми е как се стига до номера на грешката както в моя случай?

Чрез комбинацоя от натискане на дадени копчета се изписва на борд компа или как?

И ако е така и стигна до номера на грешката,кой би могъл да я разчете и да ми каже какъв е проблема?

Извинете за невежеството,но не съм на ясно!

Бихте ли ми дали информация?

Имам и още един въпрос:

Често във форума се споменава за почистване на ЕГР клапан и някакви тръби към него.

Направих си труда да изчета целия форум,но не намерих конкретно написано как се прави това.

Може ли да ми дадете конкретна тема (ако има такава) и/или видеоклип за това как се извършва въпросното почистване?

 

Благодаря с пожелания за милиони безаварийни километри!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачи я на диагностика и ще разбереш защо ти свети и каква е причината за грешката.

После ще умуваме от какво се появява - естествено, ако диагностика не те ориентира къде да търсиш проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още лятото ми го направи същия проблем!

Тогава си бях в България и я закарах в honda Апостолов в Бургас.

След като ми направиха диагностика ми казаха,че има записани две грешки!

Едната била,че някакъв клапан,който е в предната горна част в средата на двигателя (показаха ми го) подавал информацие за повреда,но вдъщност не бил повреден и след известно време грешката се самоизчиствала (както се случва и сега).

Втората грешка беше записана от отоплението на седалките (което доста ме учуди).

Диагностика или майстора каза,че ги е изчистил и че всичко е ок по колата и няма какво да и се поправя.

От скоро време обаче въпросната лампа започна да светва и да се самоизключва често.

Когато лампата свети няма никаква промяна в поведението на колата.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещаш ли странно "заекване" на педала на газта? Все едно за стотни от секундата, газта все едно си я пуснал рязко и пак я натискаш?

Ако имаш такъв проблем или сходен на това, което казах, погледни TPS сензора. Това е сензор за педала на газта и се разваля със сигурност след около десетата година, подава грешни стойности на напрежение и светва Engine Check.

Друго предположение - акумулатора в какво състояние е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато лампата свети няма никаква промяна в поведението на колата.

Проблеми с педала на газта също нямам.

Акумулатора е нов!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да се гадае,колегата по-горе ти писа да закачиш колата в сервиз и тя ще си каже какво и е. Аз пък ще заложа на дроселната клапа и по-точно управлението и. Но защо да се подмята като има много лесно решение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз също не искам да се гадае и въпроса беше съвсем друг,но явно не четете първия ми пост в темата!

Още там съм написал:

"не искам да се гадае"

Вие сами започнахте да предполагате,а в същото време не ми отговаряте на това,което питам.

В никакъв случай не искам да бъда груб,но прочетете какво питам!

Благодаря,че се опитахте да ми помогнете.

При първа възможност ще отида да направя това,което ме съветвате и ще споделя резултата тук.

Редактирано от Васил Димитров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото ти спасение е адекватна програма за диагностика и съответен интерфейс. Комбинацията от бутони остана в началото на 90-те. 

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отговорът на въпроса е даден от Emicha. На колата има диагностична букса ОBDII , на която се закача компютър със съответният диагностичен кабел и инсталиран диагностичен софтуер. Този софтуер чете грешките като комбинация от букви и цифри, заедно с кратко обяснение английски към всяка.Давам пример: P0420 (Catalyst efficiency below threshold) . Другият начин е да си купиш безжична диагностика ELM327 срещу 5 долара ,която се връзва с bluetooth с телефона и си сваляш приложението Torque. Чрез това приложение също се прочитат грешките. Като разбереш номерата можеш и да ги провериш в интернет, за да разбереш причината за грешката и евентуално решение. На много сайтове са обяснени. Наличието на светеща лампа Check engine означава ,че колата си има някакъв проблем. Той обаче може да не е съществен и автомобилът да си функционира нормално и с него.Това обаче ,пак не е препоръчително да се оставя така. Много "майстори" само трият грешките и успокояват клиентите , че всичко е наред. Това не е така. Наличието на грешка, означава наличие на проблем. Триенето на грешката трябва да става ,само след отстраняване на проблема. Ако не се премахне проблема, грешката ще продължава да излиза и лампата ще продължава да светва, което е дразнещо.Моят съвет е търсене на компетентна помощ на второ място и съответно второ мнение.Може като разбереш номера на грешката , пак да пишеш тука за съвет. Успех!

Редактирано от ivailopp
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 21 часа, smirky написа:

Усещаш ли странно "заекване" на педала на газта? Все едно за стотни от секундата, газта все едно си я пуснал рязко и пак я натискаш?

Ако имаш такъв проблем или сходен на това, което казах, погледни TPS сензора. Това е сензор за педала на газта и се разваля със сигурност след около десетата година, подава грешни стойности на напрежение и светва Engine Check.

Друго предположение - акумулатора в какво състояние е?

При мен е така с газта, колко е горе-долу смяната на TPS?

Редактирано от sMARTBomber

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да ми дойде OBD скенера съм чел грешки по начина описан в следния клип:

 

Даже на фейслифт-а не се броят мигания, а директно се изписва номера на грешката на дисплея на борд компютъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Васил Димитров написа:

Супер!

А какво е това което сложи в гнезда или входове 1 и 4 ?

В клипа е показано как с обикновен кламер се дава на късо между краче 1 и 4 на OBD2 буксата. Аз не бих препоръчал такъв начин на диагностициране, защото има трицифрени и четирицифрени кодове за грешки. Това означава, че може да се наложи да се брои по десетици в продължение на 20-30 секунди, което поне за мен би било изнервящо, а не е изключено да се направи грешка. Аз също бих препоръчал да се закачи колата на диагностика.

Иначе от обяснението на сервиза за грешката, която са изтрили, ме навежда на мисълта, че са прочели грешка P2004 IMRC incorrect position. Това е доста често срещан проблем с 2.2 дизел, какъвто карам и аз, но в купе на Сивик 8 поколение. Този клапан, който са ти показали, контролира една вакуум линия, която от своя страна служи за управление на струйно-вихровата клапа в дросела. Когато стане студено, клапанът (поради не добро негово проектиране и дефектиране) не сработва добре при определени режими на двигателя. Резултатът най-общо казано е, че двигателят не работи в екологичния режим, за който е проектиран, но иначе няма проблем с мощността. В една тема от CR-V раздела бях прочел, че един колега е свалил въпросния клапан и го е "изкъпал" с WD-40. Аз направих същото и вече втора зима не ми се е появявала тази грешка. Иначе check engine лампата ми светна още на втория месец след като купих колата, когато за първи път температурите паднаха под 5 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако обърка пиновете може и да купува нов комп. :)

И не са 1 и 4.

Ground + SCS

dlc-connector.jpg

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Към rusen4e.

Именно това ми обясни майстора в honda Апостолов.

Точни за този клапан става въпрос!Точно с тази си функция и каза,че струва към 350-360 лева,но ми каза, че е здрав просто е дал грешка,която от своя страна била грешна.

Доколкото си спомням и номера на грешката беше същия,защото го видях изписан на компа му и съм го запомнил визуално.

Просто трябва да ми остана малко временце и ще ида да ми прочетат грешката и ако се окаже същата и аз ще го сменям или ще го къпя този клапан.

Ще ми дадете ли малко информация трудно ли се стига и трудно ли се сменя въпросния клапан? 

Благодаря!

 

Редактирано от Васил Димитров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо сложно в демонтирането на клапана. Трябва да се свали кората над двигателя, да се развие един болт (лилавата стрелка) и да се разкачи една букса (зелената стрелка). Останалите маркучета се издърпват и клапанът е готов за баня.

DENSO.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря още веднъж.

Дано да е същата грешка и проблема да се реши с почистването на клапана.

Ще пиша каква е била грешката и за резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.11.2018 г. at 20:38, sMARTBomber написа:

При мен е така с газта, колко е горе-долу смяната на TPS?

~350

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам какво ще рече при диагностика  КАТО ГРЕШКА. ДАТЧИК ТЕМПЕРАТУРА НА ВХОДЯЩИЯ ВЪЗДУХ не записах номера на грешката и затова питам понеже ми поясниха че това пише преди номера ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой е компетентен моля за помощ да ми го поясни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте отново!

Казах,че когато направя диагностика на колата ще пиша и го правя сега.

Току-що се връщам от сервиза.

След направената диагностика излезе грешка P2004.

Точно както предположи rusen4e.

Изключително много му благодаря за компетентното мнение и online диагностиката!

Почистих клапана с VD-40 и някакъв препарат за почистване на спирачки. Сега ще чакам резултат дали ще светне пак и ако да ще пиша.

Благодаря на всички Ви,че се включихте в темата и ми помогнахте!

Прикачам снимка на резултата от диагностикатата.

Поздрави!

Редактирано от Васил Димитров
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно за тази тема става въпрос:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя тук да попитам още неще въпреки,че не е по темата,но ми се струва,че е по удачно отколкото да отварям нова с лаишките се въпроси.

Беше ми понамалял антифриза и помолих да ми долеят.В разширителния съд антифриза беше синьо-зелен и съответно ми доляха такъв.Това ли е правилния антифриз за тази кола?

Измериха и температурата на замръзване и тя беше минус 20 градуса.Това достатъчно ли е? 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Васил Димитров написа:

Измериха и температурата на замръзване и тя беше минус 20 градуса.Това достатъчно ли е? 

Не!  -30 за BG

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте какво мислите за проблем с код Р16А2 на Акорд 2.2 i-cdti 2004г. Проблема ми е че, когато навън е под +10градуса автомобила запалва и след две три секунди изгася. Така докато не се затопли двигателя и проблема изчезва. Сменен е горивен филтър с Бош и почистен сензора за входящ въздух /този след въздушният филтър/.

Редактирано от Svilen22

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистен е без механична намеса със спрей за спирачки  на спиртна основа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Svilen22 написа:

Почистен е без механична намеса със спрей за спирачки  на спиртна основа.

Голяма грешка,така и предположих за това и попитах.Минал си по мой път.Питайте бе колеги преди да правите някакви интервенции,не е срамно аз също питам и слава богу момчетата са на среща.Има си спрей за почистване на дебитомер.Нищо друго, иначе разтворителите измиват пътеките по платката.Два съм съсипвал много неприятно,финансово също.

Това ти трябва и нищо друго :

 

144139424055e9ee406670c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти за бързата реакция  :) . Дано не съм го съсипал. Но проблема си остана за съжаление.

Редактирано от Svilen22

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2018 г. at 5:45, Васил Димитров написа:

В разширителния съд антифриза беше синьо-зелен и съответно ми доляха такъв.Това ли е правилния антифриз за тази кола?

Антифризът за тази кола трябва да е оригинален хондовски и е син на цвят. Продава се като готов разтвор. Скъп е , ама го слагаш един път на 5 години или 100 к км. Аз това направих. Ако не ти се занимава , потърси във форума е обяснявано какви алтернативи могат да се ползват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали чак трябва задължително да е оригинален (чел съм и такива мнения), но на фона на рядката смяна и аз налях такъв. Обаче се чудя дали не беше със зеленикав цвят, а не чисто син? Не е изключено и да не помня правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помниш много добре.Оригиналния антифриз е петролно зелено  към черно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тъй като така и така темата от check engine отиде на антифриз тук ще попитам още нещо.

Моля ако някой още чете темата и има клип,обяснение,схема или каквото и да било подобно за смяна на горивен филтър и ако някой го знае да го постне тук.

Много майстори не знаят как става смяната,започват да гадаят или препращат на друго място.

Не знам колко е сложно и дали не бих могъл да се справя сам, за това моля за информация.

Благодаря!

Редактирано от Васил Димитров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито е сложно,нито се нуждае от някакви специални указания. Това е съвсем рутинна процедура. Ако очакваш някой да ти обяснява стъпка по стъпка кое след кое да разглобиш и сглобиш едва ли ще смениш скоро филтъра.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×