Pavel_Pavlov 1029 #1 Публикувано 23 Октомври, 2018 (Редактирано) Здравейте, От известно време, само при много добре загрял двигател, ми се случва следното: когато спра на място с крака на спирачката (същото е и на ръчна), докато кутията е на D или R, почти веднага след спирането започва да се чува един шум – нещо като резонанс, съпроводен с вибрации. Не звучи като само пластмаса да трака някъде, а по-осезаемо. Чува се от предната част на колата, но не мога да преценя откъде точно. Познат каза, че би могло да са тампони на двигателя или кутията. Имам предположение, че при добре загрят двигател, когато оборотите паднат малко по-ниско, нещо влиза в резонанс. Има един момент, точно когато започва да се появява, със следната ситуация: кракът ми е на спирачката и шумът изведнъж започва; отпускам леко спирачката колкото колата да потегли леко и шумът спира; натискам отново и колата спира, но шумът не започва отново; няколко секунди след това се появява отново. Гледайки оборотите на таблото не виждам никаква разлика в позицията на стрелката когато има и когато няма шум (и съм на място, разбира се). Ако „помпя“ спирачката, тоест натискам последователно по-силно и по-слабо педала, но без да го отпускам до толкова, че колата да потегли, няма разлика в шума. Когато включа климатика шумът се усилва и стихва отново когато го изключа. Ако мина от D на N (или R към N) шумът изчезва. Като се върна от N на D или R, шумът се връща. Преди и след смяна на маслото на скоростната кутията няма разлика. Още нещо: не съм сигурен дали е свързано с температурата на двигателя или скоростната кутия защото когато слезна от магистрала (час и половина каране) и влезна в град, на светофарите не винаги го усещам. На магистралата карам леко и кутията е заключила – предполагам, че това е предпоставка маслото в кутията да не е вдигнало висока температура, ако това има някаква връзка. На някой да му се е случвало подобно или да имате съвети как да подходя? Редактирано 23 Октомври, 2018 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slacker 13 #2 Отговорено 23 Октомври, 2018 Виж си ламарините около катализатора (heat shields). Моята дрънчи от тях по сходен начин, при сходни условия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6041 #3 Отговорено 23 Октомври, 2018 Това са "тънки работи" и е добре някой спец да я види и слуша на канал, докато ти изреждаш позициите на лоста от вътре. При D и R + спирачка, мотора и кутията са под напрежение, за разлика от N и Р и е нормално оборотите да са малко по-ниски и да има мин. вибрации. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pascualle 30 #4 Отговорено 23 Октомври, 2018 При мен същия звук се оказа от обтегача на веригата на маслената помпа. Прослушай добре, дали не се чува ниско долу в мотора до предна дясна гума. Първоначалните ми предположения бяха, каре, шум в кутията, но нищо такова. Обтегача просто беше се счупил. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #5 Отговорено 23 Октомври, 2018 (Редактирано) Аз имам абсолютно същите симптоми от около 2-3 седмици. Регулирах тампоните на капака, поукротиха се вибрациите. Слушал съм точно около обтегача, няма тракане. На моменти тракането от вибрациите беше много досадно. Откакто регулирах капака вибрациите станаха по-кротки. Не знам дали не са няколко причините, една от които да е клапани, друга тампони ДВГ/СК. К, трета тампон изпускателен колектор, плюс нещо по охладителната система - само на загрял ДВГ го прави. При склон/баир вибрациите са други, по не се усещат. Колега (до автора), ако си от София, може да сравним симптомите. Редактирано 23 Октомври, 2018 от crown_bg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #6 Отговорено 23 Октомври, 2018 Да, от София съм, ще ми е интересно. Може уикенда да се разберем за среща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #7 Отговорено 24 Октомври, 2018 (Редактирано) Нека пишем на лично, после ще пуснем отговор и в темата. Аз ще ти пратя сега ЛС. П.С.: Би ли ми писал ти, защото от телефон за пореден път не ми дава полето, в което се пише самото съобщение. Редактирано 24 Октомври, 2018 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
leethax 8 #8 Отговорено 24 Октомври, 2018 Типично за Хонда и автомата, получават се много леки вибрации, защото на D и R кутията е под напрежение.. в Варна сервиза на Хонда ми казаха, че това е нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 24 Октомври, 2018 Отчасти го приемам, но понякога става определено шумно и неприятно за седене в колата. Със сигурност не е нормално. С колегата crown_bg се разбрахме в събота през деня да се видим, да сравним шумовете. Ако има други желаещи, могат да заповядат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
leethax 8 #10 Отговорено 25 Октомври, 2018 Да, сравни с други коли най-добре. При теб може да е по-силно поради друга причина, но да знаеш, че напълно няма да изчезне. Просто си ги има леките вибрации. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 43 #11 Отговорено 25 Октомври, 2018 При мене чукането е от обтегача на пистовия ремък, ама аз си го знам и не ми пука Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #12 Отговорено 26 Октомври, 2018 Може би има различни причини за това чукане/вибрации, както чета. Тая кутия ще излезне диагностично устройство – нещо механично като тръгне и почва да друса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #13 Отговорено 27 Октомври, 2018 За съжаление въпросните вибрации ги нямаше точно днес, така както бяха описани по-горе, и не можахме да разберем от какво са породени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6041 #14 Отговорено 27 Октомври, 2018 Често се случва с колите / децата. Кажеш им че ще ги водиш на доктор / диагностика и те се кротват. :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #15 Отговорено 27 Октомври, 2018 Това, което открихме като общи неща, е, че иглежда се появяват в сходни условия, а именно пътуване сутрин към работа – вероятно е да е обвързано с метеорологичните условия. Колегата crown_bg каза, че веднъж в такава ситуация е отворил капака и е видял двигателя да вибрира повече, така че според мен отпада варианта да е просто нормална вибрация от двигатела, а някоя ламарина да влиза в резонанс. Ако открия нещо ново по случая, ще ъпдейтвам темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagoev.1990@abv.bg 30 #16 Отговорено 17 Юли, 2023 Малко да възродя темата колеги, има ли развитие по проблема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #17 Отговорено 18 Юли, 2023 Преди време и аз се чудих какво ми трака в абсолютно същите условия. След четене по форуми и все така изчезващо при ходене на майстор. Се оказа, че ми тропа предния капак. Затова при отваряне на капака и слушане все го нямаше Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #18 Отговорено 18 Юли, 2023 On 10/24/2018 at 6:55 PM, leethax said: Типично за Хонда и автомата, получават се много леки вибрации, защото на D и R кутията е под напрежение.. в Варна сервиза на Хонда ми казаха, че това е нормално. Хм, при моята пък се усещат само по-силни вибрации при същите условия - натисната спирачка на D или R, като на студен двигател са повече. В сервиза където ходя имаха същата с V6, и тя правела така. Странното е че 4 цилиндровия Акорд беше по-шумен и по-трепереше под капака, но в купето беше все едно двигателя не работи, а V6 обратното - под капака като го погледнеш - по - тих, вътре в купето се усеща повече от L4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове