Jump to content
stany681

Виждания за зимни гуми , АКОРД 8, комби

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Не успях да намеря конкретно за АКОРД 8, комби, изказани мнения за зимни гуми. Последните 10 годи карам май само с TOYO. Някой има ли впечатления от  зимни TOYO 225/50/17 за този автомобил  ? Ще съм благодарен и на впечатления от други марки( стига да не са безумно скъпи :)  )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с Continental TS860 225/50/17 и съм много доволен. Никакви проблеми, сега ще ми е 3та година с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на Yokohama, добре се държаха .. тази зима ще ги видиме

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dzrasd написа:

Аз карам с Continental TS860 225/50/17 и съм много доволен. Никакви проблеми, сега ще ми е 3та година с тях.

От опит - най-надценената гума на пазара. Нищо лошо против теб колега, но гумите са фул шит.

 

Аз след каране 1 зима с Ацелера Х-грип, съм поръчал 4x

 

ALPIN 5 91V ZP

225/45 R17

 

Да, знам че не е 'правилният' размер преди да са почнали колегите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, GeorgiD написа:

Аз след каране 1 зима с Ацелера Х-грип, съм поръчал 4x

 

ALPIN 5 91V ZP

225/45 R17

Май по-добре да си беше останал с ацелерата.:DАз се оттървах от alpin5,изключително "слаби"(в друг размер разбира се).Би ли уточнил как гума номер едно в тестовете,се оказа за теб "фул шит".:confused:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, GeorgiD написа:

От опит - най-надценената гума на пазара. Нищо лошо против теб колега, но гумите са фул шит.

 

 

В нито една ситуация не са ме прецаквали, а съм ходил няколко пъти из планините с тях. Преди 2 години имаше едни виелици точно преди нова година, бях на път тогаа, целите пътища бяха в сняг, никакъв проблем. И до ски курортите съм катерил с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да премина на TOYO, една зима на предишия АКОРД се сещам че имах GISLAVED. Държаха се отлично, а и цената май беше поносима. От известно време се правят в заводите на  CONTINENTAL; по мнения на мои приятели от няколко сериозни автоцентъра, е доста прилична зимна гума, без да е рязко скъпа...Ще обмисля варианта и съответните предложения от марката. После ще споделя :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, dzrasd написа:

В нито една ситуация не са ме прецаквали, а съм ходил няколко пъти из планините с тях. Преди 2 години имаше едни виелици точно преди нова година, бях на път тогаа, целите пътища бяха в сняг, никакъв проблем. И до ски курортите съм катерил с тях.

Има една малка,но много значима буквичка след размера на гумата.Като си купиш гуми скоростен индекс V e нормално да не си доволен от тях.Като си вземеш с Т почваш да се кълнеш в гумите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех контито с "H" защото не много често,но по суха магистрала през зимата от време на време се достигат скорости до 170-180км/ч.,а "Т"са препоръчителен лимит от 190км/ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И моите зимните на Хондата са фулшитнентъл не знам дали да не се притеснявам. :huh: Иначе на другата са Нокиан 205/55/16 зимните и не съм имал проблеми това ще ми е пета и последна зима с тях.

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 14 часа, JHM написа:

Май по-добре да си беше останал с ацелерата.:DАз се оттървах от alpin5,изключително "слаби"(в друг размер разбира се).Би ли уточнил как гума номер едно в тестовете,се оказа за теб "фул шит".:confused:

 

Кума ми кара Октавия 2, миналият сезон кара със Конти TS860, сложи ги нови от Диана (просто там има отстъпка). Ефекта беше уау, на мокро спираше по-зле, като по-зле не със 2-3 метра а със 5+ метра по-зле от други гуми с който е карал, казах му че зимните гуми имат някакъв протекторен слой и му трябват някакви 30-50-100 км за да се изтръка и да са си окей, така и не спря това поведение, хендлинга със този Т860 особено на мокро беше по-скоро липсващ - пример: магистрално със 120 км/ч на мокро лек ляв/десен завой корекциите с волана си бяха на ниво, гумите на 3-ма различни гумаджийници бяха 'регулирани' / 'проверявани' / 'и какво ли още не', но ефека си остана. Като капак на всичко, каучука явно беше по-мек от стандартното явно и към края на сезона започнаха да се люпят гумите. Диана покри част от 'гаранцията' за тези гуми за люпенето само заради факта, че ни изклатиха пари за джанти реглаж и монтаж. 


Това беше моят (и на кума ми) опит, казвам мой защото тази Шкода я карах и аз през половината време от сезона.

 

Сподели мнения за Алпин 5, по принцип мога да 'пренасоча' поръчката към друг вид гуми от класа (опция са ми пирелита, но ги водят с по-тежък индекс на износване от стандартните гуми). 

 

Ацелерите ги пращам на почивка при баща ми, изключителна гума е според мен, много ми харесва, но реших да пробвам Мишелина.

Редактирано от GeorgiD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има впечетления от тези?

https://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/nokian/wr-d4/225-50-r17-98v-353991

 

Мисля да си взема следващата седмица

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, stany681 написа:

Преди да премина на TOYO, една зима на предишия АКОРД се сещам че имах GISLAVED. Държаха се отлично, а и цената май беше поносима. От известно време се правят в заводите на  CONTINENTAL; по мнения на мои приятели от няколко сериозни автоцентъра, е доста прилична зимна гума, без да е рязко скъпа...Ще обмисля варианта и съответните предложения от марката. После ще споделя :) .

 

Навремето маздичката я карах с Gislaved зимата.. После взех акорд 7-ца. И за него купих пак Gislaved..

Сега съм купил 4 нови Gislaved Eurofrost 6 .. на старите коли бяха 5-ца..

 

Новите още са в гаража.. Обаче от старите съм адски доволен.. за среден клас гума е уникална..

Преди 2 години (тежката зима) работих цяла зима в Чепеларе и пътувах всяка сутрин от Пловдив. Вечер се прибирах..

Акорда не помръдваше.. Карал съм сякаш е чист асфалт..

 

Само се моля и 6-цата да е като 5-цата.. Ще ви кажа след зимата.. засега са на студено и хладно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май май ще е ГИСЛАВЕД. Или ТОЙО.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, GeorgiD написа:

От опит - най-надценената гума на пазара. Нищо лошо против теб колега, но гумите са фул шит.

 

Аз след каране 1 зима с Ацелера Х-грип, съм поръчал 4x

 

ALPIN 5 91V ZP

225/45 R17

 

Да, знам че не е 'правилният' размер преди да са почнали колегите ;)

Колега може би знаеш, че вече на пазара излезе ALPIN 6. Аз май "залитам" към тях, но все още не намирам никакви отзиви. Това разбира се е напълно логично, защото гумата е "съвсем прясна" и никой все още не я е изпробвал (аз може да съм първият). Лошото е, че и в официалните тестове не се споменава. И да те попитам какви са ти съображенията да сложиш по ниска зимна гума? Не е ли по добре зимните гуми да са с по високи бордове? Все пак през зимата пътните условия са по тежки и скоростта е по ниска и не е от такова значение да се гони голяма стабилност. А иначе аз мисля да сложа на моята 215/60/16, защото имам втори комплект джанти 16-ки и по този начин ще постигна малко по висок борд и малко по тясна гума, което за мен е по добър вариант за зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

Има една малка,но много значима буквичка след размера на гумата.Като си купиш гуми скоростен индекс V e нормално да не си доволен от тях.Като си вземеш с Т почваш да се кълнеш в гумите :)

Колега Markony, би ли обяснил по какъв начин скоростният индекс се отразява на поведението на една и съща зимна гума? Питам, защото не знам. А ми предстои покупка на 4 нови зимни гуми, и си мислех, че колкото е по голям скоростният индекс, толкова е по добре. Може би и индекса за натоварване и предпазния ринг за джантата също играят роля в поведението на гумите. Ако е така, моля да споделиш. И последно, но не на последно място. Ще се радвам да науча твоето мнение относно избора на размер на зимни гуми. Кои са по подходящи, високи и тясни или ниски и широки. Разбира се отговаряйки на препоръчителните размери за автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, BOKLUK_CHOVEK написа:

Някой да има впечетления от тези?

https://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/nokian/wr-d4/225-50-r17-98v-353991

 

Мисля да си взема следващата седмица

Нокиан-ите казват, че са мноого надценени. Това е мнение на експерти с по 20 год.опит във вноса и продажбата на гуми....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да се включа и аз с питанка

Може ли мнения за тези 

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/fulda/kristall-control-22550r17-p-195926.html

Редактирано от migga
  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, migga написа:

Да се включа и аз с питанка

Може ли мнения за тези 

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/fulda/kristall-control-22550r17-p-195926.html

 

 

Има една друга подобна тебам за гуми овърол във форума, виж там има една снимка на едни фулди сложени на един Голф 4 сив. Не казвам, че и тези ще са тези но ...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, GeorgiD написа:

Сподели мнения за Алпин 5, по принцип мога да 'пренасоча' поръчката към друг вид гуми

Колега не искам по някакъв начин да те разубеждавам,но аз ги карах две зими,като на втората ъглите на блоковете на протектора бяха почнали да деградират (заоблят),и доста им намаля височината спрямо средния отсек.Винаги са били в норма напомпани.Като цяло,винят малката дебелина на блоковете.В "Диана"-та очакванията от новия модел alpin6 са за по добро педставяне именно заради по широките блокове.Пак казвам избора си е твой,и по никакъв начин не искам да повлияе моето мнение,още повече,че не е за твоя размер.Успех!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, BOKLUK_CHOVEK написа:

Някой да има впечетления от тези?

https://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/nokian/wr-d4/225-50-r17-98v-353991

 

Мисля да си взема следващата седмица

За Англия ли ти трябват,там не караха ли с всесезонни.Ето един приятел,какви купи за мазда 6 skyactive с безплатна доставка от Германия до Лондон.

IMG-20181015-WA0000.thumb.jpg.cad304809a38dcce8f4765f00b8d842b.jpg

continental all season 225 55 17 по 116£ "парчето".:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, migga написа:

Да се включа и аз с питанка

Може ли мнения за тези 

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/fulda/kristall-control-22550r17-p-195926.html

От групата на goodyear са и не случайно и шарката на протектора е с подобна форма с dunlop.Не съм карал с такива но от чисто визуални и на допир впечатления, ми изглеждат добри!:)

Абе като гледам всеки колега по горе,си е избрал различен модел гуми,които ако си вземе и направи отзив, ще имаме пълна представа за половината марки гуми на пазара.:D

Успех!

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с VREDESTEIN SNOWTRAC5 205/55 R16 .Купих ги нови миналата година.Не съм имал проблеми,мисля,че се държат добре за 6-7 000 км дето съм навъртял.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

За Англия ли ти трябват,там не караха ли с всесезонни.Ето един приятел,какви купи за мазда 6 skyactive с безплатна доставка от Германия до Лондон.

IMG-20181015-WA0000.thumb.jpg.cad304809a38dcce8f4765f00b8d842b.jpg

continental all season 225 55 17 по 116£ "парчето".:D

Не е за Англия,колега. Аз съм в Англия,но кочинката е в БГ.Иначе съм купувал от този сайт гуми.Да от Германия ги пращат и заедно с доставката до UK + доставака от UK до БГ пак ми легнаха (тогава) към 150лв по-евтини от ако ги куоя директно от БГ. Сметни кви са надценки в бг.

Някой дс е пробвал NEXEN зимни? Аз имах летни и беха 6+,та и тях заглеждам,не само Nokian.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony,

 

  Благодаря за точния и изчерпателен отговор. А пък аз си мислех, че скоросният индекс просто указава до каква максимална скорост може да се развие със съответната гума. Сега вече нещата са ясни. Потърсих на бързо информация в нета дали и тегловият индекс има подобно влияние върху поведението на гумите. Или просто указва до колко килограма може да носи съответната гума, но не намерих нищо. Във всички статии на които попаднах просто описват кой индекс какво означава. Във форума на BMW попаднах на много хубава статия за гуми и джанти която най вероятно е копирана от някъде. Но и тя не дава отговор на въпроса. Влияе ли тегловият индекс на поведението на гумите по начина по който влияе скоросният? Както го описа Markony по горе. Така, че ако някой може да каже ще съм му благодарен много (а може би и не само аз). В този ред на мисли сега имам дилема. За моя автомобил от Honda препоръчват гуми 225/50 R 17 98V, летните са ми такива и там драма няма. Другият препоръчителен размер е 215/60 R 16 95V, такива ще купувам за зимни. И тук възниква въпроса, да се придържам ли стриктно към препоръките на производителя и да купя гуми със скоростен индекс V (до 240 км/ч). Или да взема с индекс H (до 210 км/ч), които са по "бавни" и по "топли". Така или иначе нямам намерение да вдигам скорости близки до 200 км/ч та камо ли и отгоре и то особено през зимата. Та най разумно ми се струва да се вземе по "бавна" гума, но с по добро поведение въпреки препоръките на производителя. Ако някой мисли по друг начин нека да каже, защото може и да греша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля! На мен нямаше кой да ми го каже и го разбрах по трудния начин с първия ми Сивик - тотална щета на Рибарица на S- образния завой с моста на реката...с Yokohama Parada с индекс V. Минавал съм поне 100 пъти там, завоя е 90 градусов ,усойно място,винаги в сянка,често е леко влажно точно на спирането и е нанадолнище.

 

Товарния индекс е лесен - бруто килограми на гума /автомобил+пътници плюс багаж без ремарке и прикачни/.Отразаява се на дебелината на борда и броя на платовете в него/.Шума също е правопропорционален на тегловния индекс.

  • Like 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Markony написа:

Oразаява се на дебелината на борда и броя на платовете в него/.Шума също е правопропорционален на тегловния индекс.

 

Потвърждавам, не XL гума е поне 4 децибела по-тиха  от XL. 

 

Пробвано с дънлоп рт спорт махх 2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Товароносимостта също има комплекс от зависимости и също влияе на пътното поведение, и то в по-голяма степен от скоростния индекс. Той определя част от прецизността на зададената траектория (както бе описано по-горе), но основната работа от пътното поведение върши именно тегловният индекс, понеже е първият елемент от окачването, а мнозина пропускат този факт. Основният му показател наистина е конструкцията на борда и нейната твърдост (като коравина и съвкупност от материали). Той първи абсорбира дребните и едрите неравности и ги предава на елементите на окачването, но не бива да се забравя че съпротивлението е сила която се разлага на вектори, а само вертикалният от тях се поема от пружината и амортесьора. Хоризонталният вектор се поема от тампоните и колкото по-голяма е скоростта на влитане в дупка, толкова по-голяма е енергията върху тях, а по-малко работи пружината. Тоест, преоразмерената от към носещо тегло гума натоварва крепежните елементи на окачването и през тях ушите за монтаж към купето, а след тях и определени зони в него. Така че гумите с "по-як" борд не са по-добро решение, но и там е въпрос на компромис. Нископрофилните гуми (от 45 надолу) обикновенно имат подсилен борд за джантата именно за да се придържат към зададения от производителя на колата тегловен индекс и в същото време да редуцират демиджа по джантата от средни инциденти. Отделно повишават и курсовата устойчивост, както и отзивчивостта на гумата при резки маневри.

  Летните ми гуми са по спецификация, но зимните са с по-висок тегловен индекс XL, просто защото напролет се отварят големи дупки, а и понякога има утъпкан сняг на бабуни, и не искам нейде по шосетата на милата ни татковина да остана на пътя. Страничните ефекти от преоразмеряването редуцирам карайки ги с 0.2 атмосфери под предписаното налягане, като знам ефекта и на този компромис, но с тях на сезон минавам не-повече от 3000км, половината от които градско с ниски скорости. Когато обаче съм извън или по магистрали не живея в страх че ще налетя в някоя нормална яма. Това ми решение върши работа, понеже нямам щети по гумите или пребалансиране на зимните алуминиеви джанти.

Та в кратце, не прекалявайте с презапасяването и съблюдавайте предписаните стойности на гумите. Има причини да съществуват и колкото и да е странно окачването се проектира да работи оптимално именно с предписаните индекси. Другото е "бахтаякаруца" или "бахтасдупка"!

  • Like 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×