Jump to content
Pavel_Pavlov

Проверка на нивото на двг масло?

Recommended Posts

Здравейте,

 

Отново въпрос: в книжката на американския акорд пише, че се ползва 5w-20 и проверка за нивото се прави на топъл двигател 15 мин след като е бил изключен – на бензиностанция например. Това за мен е странно, тъй като досега винаги съм го проверявал на студен двигател (например една нощ непален).

 

Как мерите вие и как смятате е по-правилно? Последно сложих 0w-30, ~4.2 литра, като по книжка и по щеката на студен двигател е горе долу по средата между мин и макс. При топъл двигател като проверя, щеката е поизцапана, но няма ясна линия и ми е трудно да преценя с точно докъде стига маслото. Съвет?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избърши щеката. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както Фена е писал - вадиш щеката, забърсваш я с чисто парцалче и я пъхаш на мястото и ( да си влезе пак до долу). После пак вадиш и гледаш нивото да е по средата между 2-те отворчета в нея.

По-верни са показанията на угасен работил мотор (2-5 мин.), защото на мотора му е важно колко е маслото при работа , а не след нощен престой, когато в картера се е стекло цялото количество. Разликата е 02 - 03 литра и понякога е съществена за недостатъчно или приемливо количество масло. Провери нивото като паркираш колата и пак на другата сутрин и ще видиш разликата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, но щеката я бърша: вадя, бърша, вкарвам, вадя и гледам. Ще погледна по-внимателно следващия път. Мерси за инфото, значи ще долея масло според индикацията м/у мин и макс в спрял двигател за 15тина мин.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем не споделям мнението, че няма значение колко масло има на студен ДВГ.

 

Ако на студен ДВГ щеката показва мин, а на топъл 2 мин след спирането му "достатъчно", не мога да се съглася че значи - всичо е наред.

 

При топъл ДВГ маслото е "разхвърляно" и колкото да бършеш и вадиш, не виждам как ще разбереш достатъчно ли е.

 

На този модел, за разлика от на 8 ген., индикатора за масло светва когато е късно, докато на 8 ген. има жълта предупредителна (когато маслото стигне горе-долу средата на щеката).

 

Дано не ви изкача лампата на Аладин!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 minutes ago, crown_bg said:

Съвсем не споделям мнението, че няма значение колко масло има на студен ДВГ.

 

Ако на студен ДВГ щеката показва мин, а на топъл 2 мин след спирането му "достатъчно", не мога да се съглася че значи - всичо е наред.

 

При топъл ДВГ маслото е "разхвърляно" и колкото да бършеш и вадиш, не виждам как ще разбереш достатъчно ли е.

 

На този модел, за разлика от на 8 ген., индикатора за масло светва когато е късно, докато на 8 ген. има жълта предупредителна (когато маслото стигне горе-долу средата на щеката).

 

Дано не ви изкача лампата на Аладин!

 

 

На топъл двигател маслото винаги ще е по-ниско на щеката => ако гониш ниво на топъл двг между мин и макс, рискът е при студен двигател да ти дойде над максимумът, което е потенциално опасно. Това е моята логика.

 

Ти @crown_bg само на студен двигател ли мериш нивото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, само на студен и при възможност на едно и също място, защото всяко малко отклонение в наклона на парко мястото влияе на отчетеното ниво.

Така най-лесно може да хванеш колко масло харчи, и дали харчи.

 

Не мисля, че е добре проверка на топъл ДВГ да е критерий за доливане на момента, поради същата причина която си изтъкнал.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пълнете на колегата главата с глупости.Да го направи на макс и да не се притеснява,няма да го удави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме учуди, че в книжката пишат да се мери на топъл двигател. Но го отдавам на това, че препоръчват 5w20 (поне в американската книжка, която чета), което е по-течно при топъл двигател и вероятно по-добре се отича. Ок, благодаря на всички за мненията, ще приближа нивото до макс на студен двигател, тъкмо ако почне да яде масло, да има накъде да ходи; пък и по-лесно ще се види разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е бъркотия, но и Ради е прав. Аз съм свикнал с моята и понеже няма харч, го меря само в гаража си няколко пъти в годината, преди да запаля (в началото на дълги пътувания) -просто за информация. На студено е под максимума, а при топъл мотор е по средата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 minutes ago, ceco_accord said:

Малко е бъркотия, но и Ради е прав. Аз съм свикнал с моята и понеже няма харч, го меря само в гаража си няколко пъти в годината, преди да запаля (в началото на дълги пътувания) -просто за информация. На студено е под максимума, а при топъл мотор е по средата.

При топъл мотор е по-високо от студен? Каква е логиката, аз не мога да си го обясня? Аз бих предположил, че като работи двигателя и движи маслото, по-малко се отича до мястото където щеката мери и съответно би трябвало щеката да показва по-малко – т.е. маслото да е по-ниско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Pavel_Pavlov написа:

 Аз бих предположил, че като работи двигателя и движи маслото, по-малко се отича до мястото където щеката мери и съответно би трябвало щеката да показва по-малко – т.е. маслото да е по-ниско.

Точно така е и това съм написал, но по друг начин. Прочети пак "На студено е под максимума, а при топъл мотор е по средата." :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, важно е като решиш да го мериш, да го мериш по един начин без да се увърташ в разни схеми, студено, топло, 5 мин, 1час.

 

Пример, или решаваш на топъл точно 15 мин. след угасването на ДВГ, т.е. всеки път това ти е отправната точка за мерене нивото на масло, или да кажем 2ч. след гасене на ДВГ, като разбира се гледаш положението на колата спрямо равнината в която е, да не е различно.

 

Както успееш да го възприемеш по-добре за теб, така го прави.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявам се ако не е точно по темата , но се нуждая от съвет.

Долях си масло на Акорда и като завих капачката ми остана в ръцете. Отвих  и махнах останалият винт ,  видимо няма липсващо парче но все пак се притеснявам дали нещо не е попаднало в двигателя. А и какво мога да сложа , например парцал докато намеря нова капачка? Утре ще се разтърся по моргите , но лошото е че е неделя. Някой да знае със сигурност дали капачки от други двигатели на Хонда стават за бензиновият 2.4 на Акорда ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колеги. @ceco_accord да, явно бях прочел/разбрал точно обратното на това, което беше написал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, bat_ves написа:

Колеги извинявам се ако не е точно по темата , но се нуждая от съвет.

Долях си масло на Акорда и като завих капачката ми остана в ръцете. Отвих  и махнах останалият винт ,  видимо няма липсващо парче но все пак се притеснявам дали нещо не е попаднало в двигателя. А и какво мога да сложа , например парцал докато намеря нова капачка? Утре ще се разтърся по моргите , но лошото е че е неделя. Някой да знае със сигурност дали капачки от други двигатели на Хонда стават за бензиновият 2.4 на Акорда ?

 

Би трябвало всички капачки от К серии да стават, без значение от годината.

 

Ако си от София, мога да ти услужа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, crown_bg написа:

 

Би трябвало всички капачки от К серии да стават, без значение от годината.

 

Ако си от София, мога да ти услужа.

 

Сега вижам, че си от Бургас, от телефон не се вижда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.autopower.bg/капачка-за-масло-motorad-honda-accord-8-clcm-2.4-mo-136-g7168c99-i27865310.html

 

https://mot.bg/kapachka-za-maslo-za-honda-accord-viii-cl-cm-sedan-t17127

 

https://sauto.bg/kapachka-maslo-za-honda-accord-vii-tourer-(cm)-24-(cm2)-17264.html

 

Това трябва да стане нищо,че пише ,че е за осмицата,то си пише годината в ляво.Само да допълня,че съм купувал за Зафирата от тях и беше към четири-пет лева и става перфектно.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моторното масло не променя обема си когато е студено и загрято, за разлика от маслото за автоматични трансимисии (и антифриза също), която щека има две мерки, според това дали маслото е студено или загрято.

 

Маслото се измерва на студен двигател и трябва да е до макс. резката, когато колата е паркирана на равно място.

 

Ако е до средата долей още 300-400 мл да го докараш до макс. Ако нямаш масло го карай така, но гледай да не падне под минимума в края на пробега му.

Редактирано от Japanese fever
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Japanese fever said:

Колега, моторното масло не променя обема си когато е студено и загрято, за разлика от маслото за автоматични трансимисии (и антифриза също), която щека има две мерки, според това дали маслото е студено или загрято.

 

Маслото се измерва на студен двигател и трябва да е до макс. резката, когато колата е паркирана на равно място.

 

Ако е до средата долей още 300-400 мл да го докараш до макс. Ако нямаш масло го карай така, но гледай да не падне под минимума в края на пробега му.

Мерси за включването и съвета, така и смятам да направя. Не мисля, че някой тук изрази допускане, че маслото променя обема си, а по-скоро че при топъл/доскоро работещ двигател, маслото още не си е намерило пътя додолу.

 

От мин до макс на щеката около 1л ли е – някъде има ли официално инфо за това или някой да е тествал?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо съветвате да се мери на студено като от Хонда изрично са писали да се мери на загрял двигател!? Щеката е разграфена според, това както производителя дава да се мери, а не както на нас ни харесва. Всеки двигател си има спецификите и не може за всички да спазваме едно и също правило.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извън темата е, но тук има колеги, със съответните знания, които да отговорят, а именно;

При Сивик 8 серия, наистина светва, когато маслото е около средата. Каква е причината, лятото, в по-горещото време, същата да индикира по-често?

Изпратено от моят Samsung Galaxy S8 с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

част от логиката да се мери на загрял двигател (10-15 мин) на бензиностанция е да ако има проблем да си купиш и долееш(мисля че на повече марки коли е така), и да не забряваме че на някой марки го дават по 20-30к да кара, а то горкото след 5к се разпаднало и заминава като топл хляб та е хубаво се проверява на всяко зареждане. В се си мисля че за 15 мин маслото се е стекло в картера,особено 20ката и 30ката. Това че тука всеки си ходи с маслото в багажника е друг въпрос. И аз го меря на студен - да е на макс.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам проблем с меренето на нивото на масло малко след като двигателя е угасен. Наистина щеката стои като изцапана или как се изрази някой по горе и не мога да определя с точност нивото. Като я оставя вечерта, на другия ден сутринта всичко си е точно. Може и аз да съм малоумен нещо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Cap_Slow said:

Аз също имам проблем с меренето на нивото на масло малко след като двигателя е угасен. Наистина щеката стои като изцапана или как се изрази някой по горе и не мога да определя с точност нивото. Като я оставя вечерта, на другия ден сутринта всичко си е точно. Може и аз да съм малоумен нещо. 

Ако ти си малоумен, и аз съм такъв :D Просто маслото като е по-топло и течно и не прави отчетлива ясна черта. Аз съм с 0w30. Но пак в известна степен може да се прецени докъде е зацапано сравнително повече. При мен на студен в момента е близо до макс, а при топъл (15тина мин след угасявне), е зацапано поне до минимума, че и малко повече. Не мога да определя докъде е точно, но се вижда, че е над минимума.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че 15 мин след угасване на ДВГ, температурата е далеч от топла, направо си е гореща.

 

Пробвах в началото, метода с 15-те мин, когато исках да си меря нивото на маслото, но беше абсурдно да разбереш къде е това ниво.

Единственото което виждах бе масло по щеката, очевадно омазано във вскчки посоки от горе до долу - беше ми безполезно, а й ако се разсееш и пипнеш някой врял компонент, изгарянето ти е гарантирано.

 

Така почнах да си меря маслото на изстинал или студен ДВГ.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрин преди работа или следобед след работа се измерва маслото. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по време на обедната почивка не може ли, :) или пък през почивните дни ? :D

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия понеделник на всяко тримесечие, сутрин в гаража, около 8:30. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А пък един майстор ми каза, че като му светне лампата доливал. :)

  • Хаха 3
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, dindin написа:

А пък един майстор ми каза, че като му светне лампата доливал. :)

Може, ако е майстор по двигатели. Нали от хора чакащи да им светне лампата си вади хляба.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...