Pavel_Pavlov 1029 #1 Публикувано 1 Септември, 2018 Здравейте, Отново въпрос: в книжката на американския акорд пише, че се ползва 5w-20 и проверка за нивото се прави на топъл двигател 15 мин след като е бил изключен – на бензиностанция например. Това за мен е странно, тъй като досега винаги съм го проверявал на студен двигател (например една нощ непален). Как мерите вие и как смятате е по-правилно? Последно сложих 0w-30, ~4.2 литра, като по книжка и по щеката на студен двигател е горе долу по средата между мин и макс. При топъл двигател като проверя, щеката е поизцапана, но няма ясна линия и ми е трудно да преценя с точно докъде стига маслото. Съвет? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 1 Септември, 2018 Избърши щеката. 2 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #3 Отговорено 1 Септември, 2018 Както Фена е писал - вадиш щеката, забърсваш я с чисто парцалче и я пъхаш на мястото и ( да си влезе пак до долу). После пак вадиш и гледаш нивото да е по средата между 2-те отворчета в нея. По-верни са показанията на угасен работил мотор (2-5 мин.), защото на мотора му е важно колко е маслото при работа , а не след нощен престой, когато в картера се е стекло цялото количество. Разликата е 02 - 03 литра и понякога е съществена за недостатъчно или приемливо количество масло. Провери нивото като паркираш колата и пак на другата сутрин и ще видиш разликата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #4 Отговорено 1 Септември, 2018 (Редактирано) Мерси, но щеката я бърша: вадя, бърша, вкарвам, вадя и гледам. Ще погледна по-внимателно следващия път. Мерси за инфото, значи ще долея масло според индикацията м/у мин и макс в спрял двигател за 15тина мин. Редактирано 1 Септември, 2018 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #5 Отговорено 1 Септември, 2018 Съвсем не споделям мнението, че няма значение колко масло има на студен ДВГ. Ако на студен ДВГ щеката показва мин, а на топъл 2 мин след спирането му "достатъчно", не мога да се съглася че значи - всичо е наред. При топъл ДВГ маслото е "разхвърляно" и колкото да бършеш и вадиш, не виждам как ще разбереш достатъчно ли е. На този модел, за разлика от на 8 ген., индикатора за масло светва когато е късно, докато на 8 ген. има жълта предупредителна (когато маслото стигне горе-долу средата на щеката). Дано не ви изкача лампата на Аладин! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #6 Отговорено 1 Септември, 2018 9 minutes ago, crown_bg said: Съвсем не споделям мнението, че няма значение колко масло има на студен ДВГ. Ако на студен ДВГ щеката показва мин, а на топъл 2 мин след спирането му "достатъчно", не мога да се съглася че значи - всичо е наред. При топъл ДВГ маслото е "разхвърляно" и колкото да бършеш и вадиш, не виждам как ще разбереш достатъчно ли е. На този модел, за разлика от на 8 ген., индикатора за масло светва когато е късно, докато на 8 ген. има жълта предупредителна (когато маслото стигне горе-долу средата на щеката). Дано не ви изкача лампата на Аладин! На топъл двигател маслото винаги ще е по-ниско на щеката => ако гониш ниво на топъл двг между мин и макс, рискът е при студен двигател да ти дойде над максимумът, което е потенциално опасно. Това е моята логика. Ти @crown_bg само на студен двигател ли мериш нивото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #7 Отговорено 1 Септември, 2018 Да, само на студен и при възможност на едно и също място, защото всяко малко отклонение в наклона на парко мястото влияе на отчетеното ниво. Така най-лесно може да хванеш колко масло харчи, и дали харчи. Не мисля, че е добре проверка на топъл ДВГ да е критерий за доливане на момента, поради същата причина която си изтъкнал. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #8 Отговорено 1 Септември, 2018 Не пълнете на колегата главата с глупости.Да го направи на макс и да не се притеснява,няма да го удави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 1 Септември, 2018 Мен ме учуди, че в книжката пишат да се мери на топъл двигател. Но го отдавам на това, че препоръчват 5w20 (поне в американската книжка, която чета), което е по-течно при топъл двигател и вероятно по-добре се отича. Ок, благодаря на всички за мненията, ще приближа нивото до макс на студен двигател, тъкмо ако почне да яде масло, да има накъде да ходи; пък и по-лесно ще се види разликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #10 Отговорено 1 Септември, 2018 Малко е бъркотия, но и Ради е прав. Аз съм свикнал с моята и понеже няма харч, го меря само в гаража си няколко пъти в годината, преди да запаля (в началото на дълги пътувания) -просто за информация. На студено е под максимума, а при топъл мотор е по средата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #11 Отговорено 1 Септември, 2018 11 minutes ago, ceco_accord said: Малко е бъркотия, но и Ради е прав. Аз съм свикнал с моята и понеже няма харч, го меря само в гаража си няколко пъти в годината, преди да запаля (в началото на дълги пътувания) -просто за информация. На студено е под максимума, а при топъл мотор е по средата. При топъл мотор е по-високо от студен? Каква е логиката, аз не мога да си го обясня? Аз бих предположил, че като работи двигателя и движи маслото, по-малко се отича до мястото където щеката мери и съответно би трябвало щеката да показва по-малко – т.е. маслото да е по-ниско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #12 Отговорено 1 Септември, 2018 преди 20 минути, Pavel_Pavlov написа: Аз бих предположил, че като работи двигателя и движи маслото, по-малко се отича до мястото където щеката мери и съответно би трябвало щеката да показва по-малко – т.е. маслото да е по-ниско. Точно така е и това съм написал, но по друг начин. Прочети пак "На студено е под максимума, а при топъл мотор е по средата." 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #13 Отговорено 1 Септември, 2018 Абе, важно е като решиш да го мериш, да го мериш по един начин без да се увърташ в разни схеми, студено, топло, 5 мин, 1час. Пример, или решаваш на топъл точно 15 мин. след угасването на ДВГ, т.е. всеки път това ти е отправната точка за мерене нивото на масло, или да кажем 2ч. след гасене на ДВГ, като разбира се гледаш положението на колата спрямо равнината в която е, да не е различно. Както успееш да го възприемеш по-добре за теб, така го прави. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bat_ves 5 #14 Отговорено 1 Септември, 2018 Колеги извинявам се ако не е точно по темата , но се нуждая от съвет. Долях си масло на Акорда и като завих капачката ми остана в ръцете. Отвих и махнах останалият винт , видимо няма липсващо парче но все пак се притеснявам дали нещо не е попаднало в двигателя. А и какво мога да сложа , например парцал докато намеря нова капачка? Утре ще се разтърся по моргите , но лошото е че е неделя. Някой да знае със сигурност дали капачки от други двигатели на Хонда стават за бензиновият 2.4 на Акорда ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #15 Отговорено 1 Септември, 2018 Мерси, колеги. @ceco_accord да, явно бях прочел/разбрал точно обратното на това, което беше написал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #16 Отговорено 2 Септември, 2018 преди 58 минути, bat_ves написа: Колеги извинявам се ако не е точно по темата , но се нуждая от съвет. Долях си масло на Акорда и като завих капачката ми остана в ръцете. Отвих и махнах останалият винт , видимо няма липсващо парче но все пак се притеснявам дали нещо не е попаднало в двигателя. А и какво мога да сложа , например парцал докато намеря нова капачка? Утре ще се разтърся по моргите , но лошото е че е неделя. Някой да знае със сигурност дали капачки от други двигатели на Хонда стават за бензиновият 2.4 на Акорда ? Би трябвало всички капачки от К серии да стават, без значение от годината. Ако си от София, мога да ти услужа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #17 Отговорено 2 Септември, 2018 Преди 3 часа, crown_bg написа: Би трябвало всички капачки от К серии да стават, без значение от годината. Ако си от София, мога да ти услужа. Сега вижам, че си от Бургас, от телефон не се вижда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #18 Отговорено 2 Септември, 2018 (Редактирано) https://www.autopower.bg/капачка-за-масло-motorad-honda-accord-8-clcm-2.4-mo-136-g7168c99-i27865310.html https://mot.bg/kapachka-za-maslo-za-honda-accord-viii-cl-cm-sedan-t17127 https://sauto.bg/kapachka-maslo-za-honda-accord-vii-tourer-(cm)-24-(cm2)-17264.html Това трябва да стане нищо,че пише ,че е за осмицата,то си пише годината в ляво.Само да допълня,че съм купувал за Зафирата от тях и беше към четири-пет лева и става перфектно. Редактирано 2 Септември, 2018 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #19 Отговорено 2 Септември, 2018 (Редактирано) Колега, моторното масло не променя обема си когато е студено и загрято, за разлика от маслото за автоматични трансимисии (и антифриза също), която щека има две мерки, според това дали маслото е студено или загрято. Маслото се измерва на студен двигател и трябва да е до макс. резката, когато колата е паркирана на равно място. Ако е до средата долей още 300-400 мл да го докараш до макс. Ако нямаш масло го карай така, но гледай да не падне под минимума в края на пробега му. Редактирано 2 Септември, 2018 от Japanese fever 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #20 Отговорено 2 Септември, 2018 1 hour ago, Japanese fever said: Колега, моторното масло не променя обема си когато е студено и загрято, за разлика от маслото за автоматични трансимисии (и антифриза също), която щека има две мерки, според това дали маслото е студено или загрято. Маслото се измерва на студен двигател и трябва да е до макс. резката, когато колата е паркирана на равно място. Ако е до средата долей още 300-400 мл да го докараш до макс. Ако нямаш масло го карай така, но гледай да не падне под минимума в края на пробега му. Мерси за включването и съвета, така и смятам да направя. Не мисля, че някой тук изрази допускане, че маслото променя обема си, а по-скоро че при топъл/доскоро работещ двигател, маслото още не си е намерило пътя додолу. От мин до макс на щеката около 1л ли е – някъде има ли официално инфо за това или някой да е тествал? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #21 Отговорено 2 Септември, 2018 Да, по принцип от мин. до макс. е 1 л. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Z-Ro 55 #22 Отговорено 3 Септември, 2018 Защо съветвате да се мери на студено като от Хонда изрично са писали да се мери на загрял двигател!? Щеката е разграфена според, това както производителя дава да се мери, а не както на нас ни харесва. Всеки двигател си има спецификите и не може за всички да спазваме едно и също правило. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legal 42 #23 Отговорено 3 Септември, 2018 Извън темата е, но тук има колеги, със съответните знания, които да отговорят, а именно;При Сивик 8 серия, наистина светва, когато маслото е около средата. Каква е причината, лятото, в по-горещото време, същата да индикира по-често?Изпратено от моят Samsung Galaxy S8 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #24 Отговорено 3 Септември, 2018 част от логиката да се мери на загрял двигател (10-15 мин) на бензиностанция е да ако има проблем да си купиш и долееш(мисля че на повече марки коли е така), и да не забряваме че на някой марки го дават по 20-30к да кара, а то горкото след 5к се разпаднало и заминава като топл хляб та е хубаво се проверява на всяко зареждане. В се си мисля че за 15 мин маслото се е стекло в картера,особено 20ката и 30ката. Това че тука всеки си ходи с маслото в багажника е друг въпрос. И аз го меря на студен - да е на макс. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #25 Отговорено 4 Септември, 2018 Аз също имам проблем с меренето на нивото на масло малко след като двигателя е угасен. Наистина щеката стои като изцапана или как се изрази някой по горе и не мога да определя с точност нивото. Като я оставя вечерта, на другия ден сутринта всичко си е точно. Може и аз да съм малоумен нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #26 Отговорено 4 Септември, 2018 1 hour ago, Cap_Slow said: Аз също имам проблем с меренето на нивото на масло малко след като двигателя е угасен. Наистина щеката стои като изцапана или как се изрази някой по горе и не мога да определя с точност нивото. Като я оставя вечерта, на другия ден сутринта всичко си е точно. Може и аз да съм малоумен нещо. Ако ти си малоумен, и аз съм такъв Просто маслото като е по-топло и течно и не прави отчетлива ясна черта. Аз съм с 0w30. Но пак в известна степен може да се прецени докъде е зацапано сравнително повече. При мен на студен в момента е близо до макс, а при топъл (15тина мин след угасявне), е зацапано поне до минимума, че и малко повече. Не мога да определя докъде е точно, но се вижда, че е над минимума. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #27 Отговорено 4 Септември, 2018 Там е работата, че 15 мин след угасване на ДВГ, температурата е далеч от топла, направо си е гореща. Пробвах в началото, метода с 15-те мин, когато исках да си меря нивото на маслото, но беше абсурдно да разбереш къде е това ниво. Единственото което виждах бе масло по щеката, очевадно омазано във вскчки посоки от горе до долу - беше ми безполезно, а й ако се разсееш и пипнеш някой врял компонент, изгарянето ти е гарантирано. Така почнах да си меря маслото на изстинал или студен ДВГ. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #28 Отговорено 9 Септември, 2018 Сутрин преди работа или следобед след работа се измерва маслото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #29 Отговорено 9 Септември, 2018 А по време на обедната почивка не може ли, или пък през почивните дни ? 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #30 Отговорено 9 Септември, 2018 Първия понеделник на всяко тримесечие, сутрин в гаража, около 8:30. :) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #31 Отговорено 9 Септември, 2018 А пък един майстор ми каза, че като му светне лампата доливал. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #32 Отговорено 9 Септември, 2018 преди 19 минути, dindin написа: А пък един майстор ми каза, че като му светне лампата доливал. Може, ако е майстор по двигатели. Нали от хора чакащи да им светне лампата си вади хляба. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове