dandilov 3047 #1721 Отговорено 9 Май Off Topic Защото му тече семерингът на коляновия вал и като налее над средата, го изплюва от там. А не му се разправя и охарчва да смени семеринга. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 28 #1722 Отговорено 9 Май (Редактирано) Значи ми мирише на це масла и мн километри...Абе да ви питам..върнах бая маслената тема що вече не харесвате Петро канадата..?Доста се е харчела.?@Rakeem братко? Редактирано 9 Май от Jivetz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1870 #1723 Отговорено 9 Май Преди 17 часа, ceco_accord написа: Имам план и провеждам експеримент. Екперимент на този дърт юнак...,дай му малко силички! 3,7 л.при смяна,та моя акорд на 4,5 л.се мръщи,а пък ги държи до край без доливане! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 881 #1724 Отговорено 10 Май Преди 8 часа, Jivetz написа: Значи ми мирише на це масла и мн километри...Абе да ви питам..върнах бая маслената тема що вече не харесвате Петро канадата..?Доста се е харчела.?@Rakeem братко? Off Topic За всичко си има време и място. Аз го наливах, когато сменях по 3- 4 пъти масло в годината и струваше към 8лв. литъра, тоест ме устройваше и беше подходящо за режима ми. Как да ти обясня, че минерално базираните масла имат по-кратък живот и когато сменяш веднъж годишно и минаваш над 10к.км. е хубаво да се избягват? Хиляда пъти е писано, че при къси смени е все тая какво масло се налива, стига да отговаря на спецификациите. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6698 #1725 Отговорено 10 Май Преди 14 часа, Rakeem написа: Цецо, аз още не мога да те разбера, защо го държиш на средата това масло, при положение, че и без друго ти побира масло като на малолитражка. Защото над средата прокапва след извънградско. Имам си резерв - доливам, споко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6698 #1726 Отговорено 10 Май (Редактирано) Преди 12 часа, dandilov написа: Скрий съдържанието Защото му тече семерингът на коляновия вал и като налее над средата, го изплюва от там. А не му се разправя и охарчва да смени семеринга. Когото съм питал - нЕще да разглабя тоя "милениум Фалкон", а още по-малко аз ще се хвана. Карам около средата за да не капе. Сега е малко над и пак е сухо. Чакам го да закисне съвсем тОа семеринг и вече няма да ползвам убави и "миещи" масла. Сегашното RSP си е супер масло, но 1 литър отиде на асфалта, та се връщам на Ората тез Легени ги карат с 5W-40, а аз се гледам тънкото, а тва е стар мотор - като проектиране - маслените отворите в сегментите му са големи, а не като на R сериите, или по-насам съвременните двигателчета. Редактирано 10 Май от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 28 #1727 Отговорено 10 Май Spoiler Защо не пробваш да смениш спецификацията, вместо вискозитета ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3047 #1728 Отговорено 10 Май @ceco_accord Има някаква вероятност, естерите от "убавите" масла да са пораздули малко гумата и семерингът да е "закиснал". Та 1 литър RSP не е отишъл напразно на асфалта. Дано да ми е вярно предположението, де. От друга страна пък целим стабилно и устойчиво на деградация масло, и максимално добро мазане. Мисля, че го постигнахме с RSP, с оглед на минималното количество тежки частици в капковите проби. Следва да видим как ще се развива и DXG от тук нататък. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3047 #1729 Отговорено 10 Май @Jivetz Виж му историята от капковите проби. Ползвал е различни спецификации до момента. ILSAC, ACEA A3/B4, ACEA A5/B5, но си харчи по 1 л./10 хил.км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6698 #1730 Отговорено 10 Май Ще го следя новото. И без това вече имам навик давайки назад, да поглеждам има ли капка на асфалта при извънградско. За това го карам още, макар да има ора питащи "защо бе джанъм?" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6698 #1731 Отговорено 10 Май (Редактирано) преди 2 минути, dandilov написа: @Jivetz Виж му историята от капковите проби. Ползвал е различни спецификации до момента. ILSAC, ACEA A3/B4, ACEA A5/B5, но си харчи по 1 л./10 хил.км. Този разход е нормален за този мотор и не ме притеснява. Просто не ме кефи да има капчица под мотора в гаража след извънградско. Запознатите с модела по сервизите викат - "Карай си - твоят мотор е цвете в сравнение с лейките които сме виждали". Редактирано 10 Май от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 172 #1732 Отговорено 17 Май On 5/10/2025 at 8:21 AM, ceco_accord said: Ората тез Легени ги карат с 5W-40 Кажи някое добро 5W-40, и аз искам старата школа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6698 #1733 Отговорено 17 Май Оф, моя милост не се авява маслоразбирач, но дано някой ти отговори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1870 #1734 Отговорено 29 Май Капков тест 2 1.Yacco GDI 5W30 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-280600 км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4000км. 5.Цикъл извънградско/градско 80/20 6.Средна скорост,около 39 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 26.04.25 //28.05.25 8.Мото часове около 100 9.Изразходвано гориво:360л.газ и 60л.бензин А95 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър MAN 610/6. 13.Въздушен "Herth&bus" 14.Режим на използване лек,повече извънградско. 15.Предишно масло - Ravenol dxg 5w30,Ravenol dxg 5w30,Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,15 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 26ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. Първи впечатления-много добри! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 340 #1735 Отговорено 24 Юни Здравейте, Четвърти тест с масло RAVENOL DXG SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL DXG SAE 5W-30 3) Маслен филтър – HAMP H1540-RTA-003, Въздушен – BOSCH 1 987 429 185; 4) Общ пробег на автомобила – 218279 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 4139 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 70/30; 7) Средна скорост ≈ 37 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – от 07. 11. 2024; 9) Моточасове – 113 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 320 литра ЕКО, Газпром,Ромпетрол, ОМВ;бензин 70 литра Shell 11) Kтм = (л.390 / 4.4 л.) ≈ 88; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрална експлоатация 10 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура ( и отгоре); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,4 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage –7280 км., Mobil 1™ ESP 5W-30 – 7076 км, Liquimoly Specialtec DX1 5W-30+Liqui Moly Oil Additiv MOS2 – 720 км, PETRO CANADA SS 50W30 - 4612 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията ((Euro Copy Paper) 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 282 #1736 Отговорено 28 Юни Жимо здраво в разгара на лятото! Втори тест маслото на Сивика. 1) Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.; 2) Масло – ENEOS HYPER MULTI 5W-30 3) Маслен филтър – FILTRON; 4) Общ пробег на автомобила – 216 800 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 10000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост ≈ нямам идея; 8) Сезон на експлоатация – от 12 2024 до 06 2025 включително 9) Моточасове – не ги смятам ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 600 литра и един резервоар бензинец. 11) Kтм...... 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 36 часа на стайна температура; (не прецених правилно тайминга на пробовземането) 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – около 3,5 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - капката капна сама. Сканирано с 600 х 600 dpi автоматични настройки за цветове. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3047 #1737 Отговорено 28 Юни Много прецизно взета капка и добре сканирана. Така трябва да се прави. Поздравления! Маслото има още ресурс откъм диспергиращи свойства, но не съм сигурен за оставащият ресурс на базовите масла в сместа (окисление, нитриране и т.н.). Все пак си е хидрокрек, де. Ядрото е събрало тежките частици и ги задържа засега. Пусни нова капка след 1000 км., ако не си решил да го сменяш. 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 340 #1738 Отговорено 28 Юни (Редактирано) 4 hours ago, HondaExplorer said: Жимо здраво в разгара на лятото! Втори тест маслото на Сивика. 1) Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.; 2) Масло – ENEOS HYPER MULTI 5W-30 3) Маслен филтър – FILTRON; 4) Общ пробег на автомобила – 216 800 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 10000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост ≈ нямам идея; 8) Сезон на експлоатация – от 12 2024 до 06 2025 включително 9) Моточасове – не ги смятам ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 600 литра и един резервоар бензинец. 11) Kтм...... 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 36 часа на стайна температура; (не прецених правилно тайминга на пробовземането) 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – около 3,5 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - капката капна сама. Сканирано с 600 х 600 dpi автоматични настройки за цветове. 600 литра LPG на 10000 км не бедни ли нещо сместа? Вярно , че e VTEC-e, но вcе пак...иначе се получава много добра картина, както колегата Дандилов вече е получил и коментирал Редактирано 28 Юни от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 282 #1739 Отговорено 29 Юни Не мисля, че е бедна, вървежа е добре има отлична отзивчивост, дългия трим е в норми щом не вдига чека, мисля под 5% беше последно, свещите при последната проверка даже не бяха чисто бели по изолатора ами имаха на места от онзи приятния блед керемиден цвят. Карам в 90% от времето с 80-90км/ч което е малко преди да включи V-тека на около 3000 об/мин, който тука е за икономия както си споменал, а не толкова за вървеж. При това каране бордът отчита 4,5 л/ 100км среден разход, което реалистично е + 1,5л на газ или около 6л/100. Между другото малко офтопик, но свещите са евтино китайско DENSO KJ16 CLR11 и да чукна на дърво са безупречни към момента въпреки постоянните препоръки, които чета да се кара само с NGK и как щяло да прекъсва и забива с DENSO. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 340 #1740 Отговорено 1 Юли Аха 80-90 км/ч явно е заровено кучето, че аз извънградското го броя 130-140 някъде..., моя кораб около десет плюс/ минус дава средно така на газ, трябва да го пробвам и аз на 80/90 ама не съм сигурен дали ще изтрая Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6698 #1741 Отговорено 2 Юли (Редактирано) Синковеце се прибра най-сетне за ваканция, та дойде време, за последните капки преди маслата да бъдат сменени вчера. Минаха 383 дни от как са по колите - стига им. Сабале по хладно - с 2-те Хонди в бокса. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM-113 19011. 4) Общ пробег на автомобила – 367686 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 13600 км . 6) Цикъл - извънградско 85% / 15% градско. 7) Средна скорост за целият пробега на маслото - 65 км/ч. Зиме не си е за колело в града, та общата средна се съсипа. На воля е поне 90 км/ч. 8) Сезон на експлоатация – 12.06.2024 - 1.07.2025 . 9) Мото часове - ОБЩО 215 м/ч. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 1700л. газ + поне 50л. А 95. 11) Пробата е взета 1 мин. след 10 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. 2 х 250 мл. след първата капка и някъде на 6000 км. После на 2 пъти пак капнах след 4-та капка та 0,5л запас свърши, но си взех нов 1л. та от него доливах на 5 пъти и свърши. Тоест - разход 1,3 л за пробега си е константен, а другото е теч, който скоро не се е явявал - явно супер маслото си свърши работата. :) 14) Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишни масла: SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – 5W-34 - микс от 2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 1,2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40. 3) Маслен филтър – BLUE PRINT ADH22114. 4) Общ пробег на автомобила – 429762 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7762 км . 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 80% / 20%. Той върти извънградските през годината, а аз му добавям градски, като си е ваканция. 7) Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 12.06.2024 - 1.07.2025 9) Мото часове – около 165 м/ч. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 600л газ + някой литър А 95. 11) Пробата е взета в рамките на 1 мин. след 10 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,2 л. Без доливане на масло за периода. Нивото - "Сон Шон Жмо". 13) Разход на масло - 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40, предно - SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. сканираните заедно капки Ще видим с новото Равенолче (с променената формула), как ще са петната. Редактирано 2 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 340 #1742 Отговорено 2 Юли Това излиза при мен - нативно, пила и синусоида отгоре надолу, но първоначалния скан е малък и не се получава много отчетливо. Нека колегата Дандилов го направи и да се изкаже по капките. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1870 #1743 Отговорено 3 Юли Капков тест 3 1.Yacco GDI 5W30 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-283600 км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 8000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 39 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 26.04.25 //03.07.25 8.Мото часове около 200 9.Изразходвано гориво:750л.газ и 110л.бензин А95 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане 150 мл. 12.Маслен филтър MAN 610/6. 13.Въздушен "Herth&bus" 14.Режим на използване лек,повече извънградско. 15.Предишно масло - Ravenol dxg 5w30,Ravenol dxg 5w30,Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,5 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. Първи впечатления-много добри! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1870 #1744 Отговорено преди 19 часа (Редактирано) Пак съм аз.. Капков тест 1 1.RAVENOL DXG 5W30 2.Honda accord-R20A3 2009г. 3.Общ пробег на автомобила-260000 км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 40 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 03.02.25 //15.07.25 8.Мото часове около 125 9.Изразходвано гориво:450л.газ и 50л.бензин А95 10.Обем на налятото масло при смяната-3,7л. 11.Доливане 250 мл. 12.Маслен филтър Filtron 13.Въздушен K&N 14.Режим на използване лек,повече извънградско. 15.Предишно масло - Ravenol dxg 5w30 (4 години назад),Shell helix ultra 5w30 в хонда в Швейцария. 16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия dandilov...,хартията е друга. Редактирано преди 19 часа от JHM 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3047 #1745 Отговорено преди 18 часа Много мръсничко за 5 хил.км. Това новата придобивка ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1870 #1746 Отговорено преди 18 часа (Редактирано) Off Topic преди 5 минути, dandilov написа: Много мръсничко за 5 хил.км. Това новата придобивка ли е? Ами да..,пък маслото ще го опрайм! Мисля да заложа RAVENOL SSV 0W30 Редактирано преди 18 часа от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове