Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1481 Отговорено 16 Септември, 2023 Здравейте, Имах едно не много супер-пупер масло, но отворено, та реших да го извъртя есента преди Мобила да не престоява. Та: Първи тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –194 204 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 452 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост NA ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – NA ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 43 литра Shell (България), EkoPetrol (BG); 11) Kтм = (л. / 4.3 л.) ≈ 10;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1482 Отговорено 19 Септември, 2023 На 13.08.2023 г. at 22:00, dandilov написа: Карай нататък до 14к. Речено сторено..,за малко! Капков тест 7 1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 237630км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 13500км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 17.09.2023г. 8.Мото часове около 270 9.Изразходвано гориво 1240л.газ и 175л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход минимален около 5 мм от макс на щеката(при студен двиг.). 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "jakoparts" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия Сменено с FDS 5W30! 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1483 Отговорено 19 Септември, 2023 Опааа... Тая капка няма общо с визията на предходната. Липсват замърсяванията в зоната на ядрото. Да не си го опреснявал? Или пък начинът, или условията на вземане на пробата е бил по-различен? Както и да е... Маслото се представи отлично за този пробег! Чакаме развитието и отзиви от FDS. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1484 Отговорено 19 Септември, 2023 Да,така е.Щеката я докоснах към листа,но количеството беше малко на щеката.Дръпнах я, непосредствено след загасяне на мотора.Аз за това друг път, капя 5 за късмет! Благодаря,за отзивчивостта и коментарите! Следва FDS 5W30 4L+500ml SSV 0W30 (останало от предното). След това,незнам има време. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1485 Отговорено 23 Септември, 2023 Капков тест 1 1.RAVENOL FDS 5W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-237930км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 300км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 17.09.2023 до 23.09.2023г. 8.Мото часове----- 9.Изразходвано гориво----- 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. От ляво е капната,а от дясно е с докосване на щеката. Започваме на чисто! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1486 Отговорено 23 Септември, 2023 Има ли някаква разлика в работата на двигателя спрямо SSV? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1487 Отговорено 23 Септември, 2023 (Редактирано) +1 за 0w30 SSV-то. Усещах двигателя,че развърташе по добре с него. Но пък има и факта,че подмених свещите NGK LPG6 Iridium platinum( на 130к.), с обикновенни NGK ZFR6K11 и надпис Хонда. Редактирано 23 Септември, 2023 от JHM 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1488 Отговорено 24 Септември, 2023 Off Topic Не би трябвало да има съществена разлика в динамиката на двигателя, понеже и двете масла са с близки работни вискозитети (9,7 и 10,2). Но може пък и други фактори да оказват влияние. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #1489 Отговорено 25 Септември, 2023 (Редактирано) Вчера дружно се окапвахме. Така или иначе 2-те масла бяха налети на 5-и януари. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – NITTO 4HM-113 4) Общ пробег на автомобила – 350934 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 5816,1 км . 6) Цикъл основно извънградско 90% + 10% градско по дестинациите. 7) Средна скорост за пробега (според борд компа) 75 км/ч. 8) Сезон на експлоатация – 5.01.2023 - 24.09.2023. 9) Мото часове – около 80 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 750 л газ + нещичко А 95 - за дузина паления, и ако мотора влезе за малко във VTEC. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 200 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. Разход на масло за периода около 0,6 литра, след предната капка доливах на 3 пъти по 0,3л. 14) Други - Пробата, както предната е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – MANN FILTER W610/6 4) Общ пробег на автомобила – 415648 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 5908,8 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 70% / 30% 7) Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 25 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 5.01.2023 - 24.09.2023. 9) Мото часове – около 100 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 480л. газ и около 50л А-95. Колата пали на бензин и до минутка минава на газ, като в движение няма довпръскване. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 2 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. След първата капка долях свежи 0,4л. - да е на макс за лятото. 13) Разход на масло за периода 0,0 литра, както и да се юрка моторчето. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Редактирано 25 Септември, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1490 Отговорено 25 Септември, 2023 Чудесно взети капкови проби и супер тест за анализи, и размишления! Браво! Тук се забелязва интересно развитие и отчетлива разлика между двете проби. И двете масла са на GTL база и сходен пробег на гориво LPG. Разликите са: 1. Различните двигатели. 2. Сивикът е след скорошен основен ремонт, но без измиване на маслената система. От тук мисля, че маслото е разтворило стари отлагания. 3. Различни маслени филтри: японски NITTO 4HM-113 за Леджънд-а и MANN W610/6 за Сивик-а. От темата за маслените филтри ( https://forums.hondabg.com/topic/113109-маслени-филтри/?do=findComment&comment=1057625896 ) може да се види, че филтриращата способност на NITTO е по-добра от тази на MANN, поради по-добрата филтърна хартия. От тук, предполагам, е и по-голямото замърсяване при маслото на Сивик-а. Масленият филтър не е уловил достатъчно от замърсяванията. 4. Обемът на използваното масло. При Леджънд-а маслото е допълнително опреснявано с доливане на общо около 1 литър през периода на експлоатация. При Сивик-а не е доливано, понеже няма разход. Прави впечатление светлият ореол в периферията и на двете капки. Това може да е бензин от студените стартове, или етанол (10% съдържание в бензина по новите еко норми), който не се е изпарил. Бих препоръчал, маслото на Сивик-а да се смени, за да бъдат изхвърлени с него и евентуалните разтворени замърсявания. След това да се използва и по-качествен маслен филтър. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #1491 Отговорено 26 Септември, 2023 Определено разликата е драматична и маслото + филтъра на Сивика ще се изтекат в историята скоро. Може и експлоатационните режими да са допринесли. Леджо се кара извънградско и на 2000 об/мин, а Сивушко е поне на 3000 об/мин при 100 км/ч, а ако требе да се изпреварва, или катери баир, оборотите отиват двойно с това малко маторче. Той вече е в ръцете на синковеца, а он си го гали, за разлика от мен, дето го натисках доста през тоя период. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1492 Отговорено 2 Октомври, 2023 (Редактирано) Тест втори и последен. 1) Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 216040км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7620км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 80/20 в полза на извънградското. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.03.2023г. до 01.10.2023г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 500л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. Качвам снимкa и ПДФ цветен, 600dpi. На снимката датата е сгрешена - 01.10.2023г. е вярната. Ravenol 22.09.2023.pdf Редактирано 2 Октомври, 2023 от goga 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1493 Отговорено 2 Октомври, 2023 Защо ще е последен тест? Маслото все още не е за смяна. Все пак е дизелов двигател. Има да натрупва още сажди... 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1494 Отговорено 2 Октомври, 2023 Ами не знам. Може да му врътна още 1000км. Още предната проба беше доста зацапана и за това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1495 Отговорено 2 Октомври, 2023 Off Topic Подбирай къде да зареждаш нафта! Горивото е от съществено значение за натрупването на сажди в маслото. Имам случай с бензин на една и съща верига бензиностанции, но в различни обекти, качеството е фрапиращо различно и то с тенденция във времето! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1496 Отговорено 3 Октомври, 2023 Здравейте, Втори тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –194 913 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1161 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 60/40; 7) Средна скорост NA ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – NA ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 100 литра Shell (България), EkoPetrol (BG); DS Oil 11) Kтм = (100л. / 4.3 л.) ≈ 23;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 7 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1497 Отговорено 4 Октомври, 2023 Не мога да преценя от снимките, колко е потъмняло маслото. Иначе пробите са о.к. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1498 Отговорено 5 Октомври, 2023 13 hours ago, dandilov said: Не мога да преценя от снимките, колко е потъмняло маслото. Иначе пробите са о.к. Ами потъмнява леко, постарах се да направя по прегледно сравнение с увеличен и обединен вид 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georeto 8 #1499 Отговорено 15 Октомври, 2023 (Редактирано) Здравейте колеги, ето и моят тест: 1) Автомобил – Honda CR-V, K20A4, 2002 г.; 2) Гориво - LPG/А95 - 90/10; 3) Масло – Ravenol DXG 5w30; 4) Маслен филтър – MANN; 5) Общ пробег на автомобила - около 370 000 (не се знае точно, може и да е на повече); 6) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2451 км; 7) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 8) Сезон на експлоатация – 16.08.2023 -13.02.2023; 9) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 10) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7л. (около 300 мл. несливаем остатък съм изтеглил от картера, както и на предишните смени) ; 11) Доливане на масло – не е правено. 12) Предходни масла; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UfAy_sdswf68oNI0t3YtSYJ4Yy47VDgCPtCQX5Or0Jw/edit?usp=sharing Редактирано 15 Октомври, 2023 от georeto 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georeto 8 #1500 Отговорено 15 Октомври, 2023 (Редактирано) 35 minutes ago, georeto said: Здравейте колеги, ето и моят тест: 1) Автомобил – Honda CR-V, K20A4, 2002 г.; 2) Гориво - LPG/А95 - 90/10; 3) Масло – Ravenol DXG 5w30; 4) Маслен филтър – MANN; 5) Общ пробег на автомобила - около 370 000 (не се знае точно, може и да е на повече); 6) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2451 км; 7) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 8) Сезон на експлоатация – 16.08.2023 -13.10.2023; 9) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 10) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7л. (около 300 мл. несливаем остатък съм изтеглил от картера, както и на предишните смени) ; 11) Доливане на масло – не е правено. 12) Предходни масла; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UfAy_sdswf68oNI0t3YtSYJ4Yy47VDgCPtCQX5Or0Jw/edit?usp=sharing Редактирано 15 Октомври, 2023 от georeto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1501 Отговорено 15 Октомври, 2023 Чисто ново масло, събрало малкото остатъци от старо масло в маслената система. Карай нататък. С това LPG, интересното ще започне след 6000 км. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georeto 8 #1502 Отговорено 15 Октомври, 2023 Притесненията ми бяха, че влиза бензин в маслото, защото миришеше доста, но нито се вдига нивото на маслото, нито има димене. Колата работи тихо, когато е на бензин. По какво се познава при теста, ако има повече гориво? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1503 Отговорено 16 Октомври, 2023 (Редактирано) В периферията на капката се образува светъл ореол. Колкото е по-широк този ореол, толкова повече е разтвореното гориво в маслото. Например: Такъв ореол може да се образува и от най-леките фракции на маслото, без да има гориво в него. Особено при нисковискозитетните масла и съдържание на естери. Така, че не винаги може категорично да се каже дали е гориво, или не е. При твоята проба също не може да се прецени, понеже си дал снимка с телефон и трябваше да обработя баланса на бялото, а това води до известно изкривяване на изображението в последствие. За правилен анализ трябва сканирано изображение. Карай спокойно и не го мисли за сега. Редактирано 16 Октомври, 2023 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #1504 Отговорено 16 Октомври, 2023 (Редактирано) Старото масло на Сивика се "утече" в историята. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – MANN FILTER W610/6 4) Общ пробег на автомобила – 416250 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 6510 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 70% / 30% 7) Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 25 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 5.01.2023 - 14.10.2023. 9) Мото часове – около 110 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 530л. газ и около 50л А-95. Колата пали на бензин и до минутка минава на газ, като в движение няма довпръскване. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 270 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. След първата капка долях свежи 0,4л. - да е на макс за лятото. 13) Разход на масло за периода 0,0 литра, както и да се юрка моторчето. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Опитах да източа каквото мога от несливаемия остатък при клапаните, а колата бе наклонена наляво и се надявам от пробката да е изтекло всичко, но едва ли. Реших да отворя масления филтър. Видя ми се доста черно маслото там (а и имах магнити по него), обаче и с това не сполучих, но поне капнах и от вътрешността му. Тук са старото масло - 6510 км и новото - 0км - след палене на място. Капките са през 10 мин - сушени заедно денонощие на стайна температура и надлежно сканирани. На другият ден започна историята на новото олио. Това е първата капка, след еднодневен трип 250 км до столицата + 20км из града на следващия ден. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното. 3) Маслен филтър – CHAMPION COF100208S 4) Общ пробег на автомобила – 416526 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 270 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 85% / 15% 7) Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 14.10.2023 - 15.10.2023 9) Мото часове – около 4 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – 19.1л. газ (според пълно-пълно) и около 3л. А-95 - на отиване качвах Петрохан (30 км) на бензин, понеже бързахме. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 20 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,3 л. с доливане 0,1л. до макс, на следващия ден. 13) Разход на масло за периода 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Мисля че има лееека разлика между новото масло на 0км и 270 км, но падна юркане на отиване. На обратно не бързахме, а и синковеца спуска Петрохан. Любопитен е въпросът защо и 2-те капки имат светъл ореол? При мен не мирише на бензин, а и първата е била в мотора няколко минутки. Редактирано 16 Октомври, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1505 Отговорено 16 Октомври, 2023 Новото и старото. Разлял си капката на старото и е станало мазало. Като цяло не е различна визията на пробата от филтъра. Не изглежда по-мръсно от това в картера. Относно ореолът. Вижда се, че е разтворено някакво количество старо масло, останало в системата. То прави по-тъмна основната зона на капката, а GTL-базата разделя фракциите нещо... Като в периферията остава най-леката и чиста фракция от сместа на маслото. Това ми идва на ума, щом няма рзтворено гориво и др. За сравнение прилагам моя капка, където се вижда колко по-малко е първоначалното замърсяване на маслото, след изтегляне на почти всичките остатъци от старо масло, преди смяната. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #1506 Отговорено 16 Октомври, 2023 (Редактирано) Амии, по късна доба и "на тъгъдък", това е положението. Понякога нещата не се получават, въпреки мерака. Някакъв % от стария катран в кацата с нов мед. Съсипах това масло по рождение, но ще изкара някоя хилядарка. Редактирано 16 Октомври, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1507 Отговорено 16 Октомври, 2023 Нищо не си съсипал! Ще го смениш 7-8 хил. и готово. Споко! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #1508 Отговорено 16 Октомври, 2023 Off Topic И хубавото и лошото са все временни - се ля ви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1509 Отговорено 16 Октомври, 2023 (Редактирано) 4 hours ago, ceco_accord said: Амии, по късна доба и "на тъгъдък", това е положението. Понякога нещата не се получават, въпреки мерака. Някакъв % от стария катран в кацата с нов мед. Съсипах това масло по рождение, но ще изкара някоя хилядарка. аз пък все не мога ей тъй да нацеля моята щека с маслото, ъгълът док който пада светлината да е еднакъв, та да се вижда промяната на цвета Редактирано 16 Октомври, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #1510 Отговорено 16 Октомври, 2023 Това е течност, а и щеката е лъскава. Тоест, важна е не само светлината, а и отражението на околните обекти. Дай си време, експериментирай и ще намериш подходящ ракурс. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1511 Отговорено 19 Октомври, 2023 (Редактирано) Здравейте, За над 1000 км ми е малко странно да няма никакви следи от замърсяване. А моточасовете не са малко, само от градско каране. Дано да е защото съм свикнал само на мазньочи и чернилки вече няколко години. 1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин; 2) Масло – Ravenol 0w20 DFE; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 74 858 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1154 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - около 14 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 05.08.2023-18.10.2023 г.; 9) Моточасове – около 84; 10) Изразходвано гориво - около 162 л бензин 95 + добавки; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л; 13) Доливане на масло – не е правено; 14) Други – предходно масло Honda 0w20 сменено на 6000 км; Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Редактирано 19 Октомври, 2023 от Bizzito 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1512 Отговорено 19 Октомври, 2023 (Редактирано) Супер е маслото, не се притеснявай! А и W20 трудно образуват ядро. Така, че не го чакай скоро. Всичко се разпространява по обема на капката. Вижда се замърсяването в целия обем. В случая на друго трябва да се обърне внимание. А имено на това, че се кара предимно градско, на кратки интервали и стоене по светофари. Чести студени стартове и т.н. Това води до бензин в маслото и разреждането му. Да се има предвид за по-кратка смяна на маслото в бъдеще, за да не стане с вискозитет 0W10, например... Може да пробваш Ravenol SSV по-нататък, ако ще продължаваш да караш предимно градско. Редактирано 19 Октомври, 2023 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1513 Отговорено 19 Октомври, 2023 Намерих една проба, която взех на около 200 км, но прецених, че нищо не се вижда, а и нямах много време да пиша. Сега обаче виждам разликата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georeto 8 #1514 Отговорено 17 Ноември, 2023 Здравейте, Ето го маслото след няколко хиляди: 1) Автомобил – Honda CR-V, K20A4, 2002 г.; 2) Гориво - LPG/А95 - 90/10; 3) Масло – Ravenol DXG 5w30; 4) Маслен филтър – MANN; 5) Общ пробег на автомобила - около 370 000 (не се знае точно, може и да е на повече); 6) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5276 км; 7) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 8) Сезон на експлоатация – 16.08.2023 -16.11.2023; 9) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 10) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7л. (около 300 мл. несливаем остатък съм изтеглил от картера, както и на предишните смени) ; 11) Доливане на масло – около 200-300 мл. 12) Предходни масла; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UfAy_sdswf68oNI0t3YtSYJ4Yy47VDgCPtCQX5Or0Jw/edit?usp=sharing 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
G_S_H 15 #1515 Отговорено 19 Ноември, 2023 Това добре ли е ? Карам със същото масло и филтър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1516 Отговорено 19 Ноември, 2023 Добре е маслото. То и на газ няма натрупани замърсявания все още. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georeto 8 #1517 Отговорено 19 Ноември, 2023 Една такава пълна синтетика като DXG и с режим на каране 90% извън града на газ - горе-долу, колко километра може да издържи? Знам, че, така по вид на капката, не може да се види TBN-а, колко е паднал, и вискозитета - къде е отишъл, но все пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #1518 Отговорено 19 Ноември, 2023 (Редактирано) По спомен я карах 14 000 + км. Нейде назад по страниците са ми капките от това масло. Редактирано 19 Ноември, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1519 Отговорено 24 Ноември, 2023 On 11/19/2023 at 8:05 PM, georeto said: Една такава пълна синтетика като DXG и с режим на каране 90% извън града на газ - горе-долу, колко километра може да издържи? Знам, че, така по вид на капката, не може да се види TBN-а, колко е паднал, и вискозитета - къде е отишъл, но все пак. пълна, празна синтетика - сменяй на 8-9 к. да ти е мирна главата и здрава колата ( мотора де) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1520 Отговорено 28 Ноември, 2023 Здравейте, Трети тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –196 408 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2656 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост NA ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – NA ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 170 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра - Shell (България), EkoPetrol (BG); DS Oil ; EKO (BG) 11) Kтм = (220л. / 4.3 л.) ≈ 51 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове