Jump to content

Recommended Posts

Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III.

... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха :D Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, dandilov said:

Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III.

... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха :D Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км.

Прав си напълно! Дано не са го окъкали според общата тенденция напоследък! По PDS уж е доста над хондовото ама ще следим нататък как ще се представи.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/25/2022 at 9:11 PM, dandilov said:

Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III.

... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха :D Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км.

Направих едно лабораторно сравнение на базата на данни от Oilclub.ru

Merged_document (1).jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, според физическите свойства, Петрото е малко по-добро. За химичните има значение времето в мотора, както и експлоатацията / кондицията му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 Здравейте,пускам една скенирана и обработена с "пила" капка,за справка.

Хонда акорд 2009 K24Z3 с пробег 330к.,автомат.

Купена тези дни(не от мен), с наличен катализатор и разход,по думите на продавача от по 150мл. на 1000км.

Колата е германка от 2 години у нас,като има и газов инжекцион "brc" на 20к.в гаранция,поставян 2020г. в представителството у нас.

Пробега на маслото е около 7к,като са вдигнали летвата на вискозитета,до 10W40😔.

За марка мисля,че каза shell,но не успях да видя тубата му и да разбера,кой точно "shell"

Свършило ли е курса това масло?

1256447884_filip1001.thumb.jpg.257dad18826676253587c0d9ee429949.jpg1389779758_filip1002.thumb.jpg.1a53929b0c4f9e7ae9da2ea8095b2f43.jpg

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна визия. Ясно очертани ядро, дифузна зона и периферна зона. Ядрото се разпада и е наситило дифузната зона със замързявания, но периферната зона съдържа още чисто масло. Горивото LPG може да обясни ситуацията. Като цяло, мога да предположа, че или двигателят е силно замърсен от преди и маслото бързо се насища с нечистотии, или минералната съставна се е изпекла вече и овъглила.

С оглед да се предотвратят по-нататашни отлагания в двигателя, мисля, че би било добре маслото да се смени.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.12.2021 г. at 23:36, dandilov написа:

1. Shell Helix Ultra 5W-30.

2. Shell Helix Ultra 5W-40.

3. Ravenol SSO 0W-30.

И трите вече съм ги пробвал по веднъж. :)

Разлика виждаш ли някаква,защото равенола "бие" шеловете с почти двойна цена🤑?

Може би вече си избрал, кое да бъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капков тест 2. За референция - първата капка е в пост 1218 от предната страница на темата.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 339382 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6616 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека.

😎 Сезон на експлоатация – 7 месеца (зима / пролет) - 16.10.2021 - 16.05.2022.

9)      Мото часове – около 64 извънградско + 47 градско = 111 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – А 95 - 55 литра  и около 900 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. След първомайските празници имам 80 км само градско.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс.

14)    Доливане на масло - 0,4 л. след предната капка, което за новите 3315 км си изхарчи. Разход на масло за целия период - около 0.8 литър. Снимката на щеката пак е около средата, но докато я направя се разля. В тубата има свеж остатък 0,9 литра, но е време да долея свежа доза, че ще излазаме на воля. :)

15)    Други - Пробата е снимана с телефона ми (при същите условия като предната капка) и се надявам да е ОК - скенер, "йок".

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра.

Явно разходът на масло и зиме и лете ще си е константен. Огледах пак мотора доколкото мога в тая теснотия. Има нещо тук/таме между капаците на клапаните и главите, но не се "лее из ведро". Като дойде време за проверка на хлабините, ще сложим нови гарнитури. Смених въздушния филтър - 11 месеца / 11450км (снимки от 2-те страни) и погледнах в дросела, но няма омасляване. Имах съмнения за PCV клапана, но според теста си работи, а и всичко е чисто.

 

Сипвам - карам / няма драма, градско е ламя голяма.

Ама сухо ли е вънка, със звънче на колелото дрънкам.

 

 

IMG_20220517_083229.jpg

IMG_20220517_083838.jpg

IMG_20220515_171631.jpg

IMG_20220515_171524.jpg

IMG_20220515_160025.jpg

IMG_20220517_085723.jpg

IMG_20220517_085806.jpg

IMG_20220517_082728.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ceco_accord.... Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км....ей таз приблизителност "мноу мъ кефи" дето викаше Митьо пищова:D:thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти е вярна, защото от начална до крайна точки на извънградските пътувания, все пак се минава и през други населени места, ама да не издребняваме. :)

Водя си извънградските км и като ги извадя от общия преход, остават градските, за които не ми дреме. Вероятно са 80 / 20, ама ме мързи да съм по-педантичен. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

image.thumb.png.b8c8bb735be6e7653058a3e16d010e3b.pngimage.thumb.png.f29365d704a54a45a20dce017b7c84fb.png

IMG_20220517_082728.jpg.8953a184f4cba7f6bc5fc2594f3fc478.thumb.jpg.806ab1cfab170bb35f3e140a4452aed8.jpgPila_20220517_082728.jpg.8953a184f4cba7f6bc5fc2594f3fc478.thumb.jpg.f7cbb0c80076c9d0148fdb5d106c6598.jpg

 

Разликата в цветовите нюанси се дължат на различната осветеност при заснемане на капковите проби. От там идва и разликата след обработката. Ако бяха сканирани на един и същи скенер, нямаше да е така.

Като изключим казаното по-горе, не се наблюдава разлика  в развитието на маслото. Няма допълнително разтворени замърсявания, както и разширяване на дифузната зона. Тоест, маслото не е "мръднало" през последните 3300км. Даже ми се струва, че е малко по-чисто от преди. Или филтърът е обрал малко от замърсяванията, или е помогнала и доливката на 0,4 л.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да. Със снимките една до друга се вижда разлика в колорита.

Щом се държи добре и имам още за доливане, ще следвам същата процедура и за 3-тата капка ще потърся скенер.

Мерси за комента!

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said:

Здравейте,

Пети тест с  PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30:.....

Бих искал да се извиня за грешката, която забелязах като резултат на копи -пейста. Изразходваното гориво  естествено не е 270 л, а както правилно е отбелязано при изчислението на Ктм - 390 л, че иначе влизам в категорията  рибарско-ловджийски лакърдии:D

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница.

 

Поръчал съм ново масло, ще го сменям скоро. Още от същото :)

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 238 421 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4155 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 27.06.2022;

9) Моточасове – около 195;

10) Изразходвано гориво - около 380 л. Diesel + Cetane booster

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022.jpg

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022_pila.jpg

Ravenol SSV 0w30_28.06.2022_staklo.jpg

History.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай. Изчакай го поне до 6000 км. и дай капка да видим.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Друг път :)

 

Следваата смяна се очертава да се задържи повече. Но сега ще пътувам лятото и ще си го сменя. 

 

Аз междувременно наскоро правих турбо, чистих колектор и ЕГР. Ще видим дали ще има промяна занапред.

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

 Първи тест с ново масло -  MOTUL 8100 Eco-lite 5w30:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC;

3)      Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –171 570 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 59 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 0/100;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 28.06.2022;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 5 л. Rompetrol;

11)    Kтм = (л.5 / 4.5 л.) = 1.11;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 7 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура (че и малко отгоре)));

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 350 мл  (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Субективно двигателят работи по-тихо с новото масло от предходното, обективно – реших да замеря шума на загрят двигател (на снимката), като мисля и за в бъдеще да проверявам така.

1656486996586.jpg

SOUND LEVEL.jpg

MOTUL 8100 Eco-lite 5w30.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ех..,да бяха и някои "К"(24)серии с такъв сух кюнец...:D!

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест първи. Много ми е интересно с това масло как ще са нещата.

1)  Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 199880км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 770км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и 50км. градско.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 03.07.2022г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 47л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло - няма.

Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла, цветно сканиране на 600 резолюция. Капката над надписа е вярната, че дугата се пльосна от високо. 

 

IMG_20220704_121623.jpg

Test 1 Mobil 1 ESP LV.pdf

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно масло - GTL + PAO + хидрокрек + естери. Турбото сигурно много ще му се радва. :)

Интересно защо се е накъдрило толкова за този кратък период?

1895949848_Test1Mobil1ESPLV.thumb.jpg.9626cc5de5c360c93f7998731e149795.jpg42036559_Pila_Test1Mobil1ESPLV.thumb.jpg.7b6fb5bce8216ff5c1794fb92c772e3c.jpg

 

А със SSV-то какво стана? Колко км. направи с него? Нямаше много проби?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 10хил. км. направих с поредното SSV - от последния тест имам още една смяна с SSV. Него си го знам за това не съм правил проби. Май само SSV не се е къдрило до сега. Сбъркал съм пробега на колата - плюс 10хил. км. е от това което съм посочил, т.е. 209880км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно GTL-базата, и без PAO и с PAO, все си се къдри... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Споделям 4 последователни теста (125, 1125, 4044, 5250 км) на масло Shell Helix Ultra 5w30.

Заминало ли си е масълцето още на 4000 км?
Дали не е извънредно мръсен двигателя и иска промивка преди следваща смяна?

 

1)      Автомобил – Toyota Avensis, 2.0 бензин, ръчни скорости, 2008г.;

2)      Масло – Shell Helix Ultra 5w30;

3)      Маслен филтър – BOSCH 0 451 103 276, Въздушен – MANN-FILTER C 2620 ;

4)      Общ пробег на автомобила –140 400 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на 4-та проба - 5250 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 01.02.2022;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 440 л. 50% Rompetrol;

11)    Kтм = (л.440 / 4 л.) = 110;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране около 10 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л;

14)    Доливане на масло – не

15)  Предходни 3 бр. смени на масло с Amsoil Signature 5w30 на период 1 година и пробег съответно 8300, 8000, 8200 км.
Маслото става напълно черно на по-малко от 1500 км.

oil 125 km 600 dpi.jpg

oil 1125 km 600 dpi opt.jpg

oil 4044 km 600 dpi opt.jpg

oil 5250 km 600 dpi opt.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е с наличие на силно замърсяване още на 125 км!  :blink:  Но проблемът категорично не е в маслото! Shell Helix Ultra 5w30 (от ато24) е доказано много добро масло.

Възможни причини:

1. Двигателят не е в добра кондиция.

2. Мръсен двигател и/или значителен несливаем остатък старо масло. По данни: "Capacity 4,2 litre (Service fill),  Capacity 4,9 litre (Dry fill)".

3. Неработещ маслен филтър.

Възможно е и съвкупност от няколко, от горните.

Маслото видимо е за смяна. Препоръчвам ти да направиш една промивка с евтино масло и нов, хубав филтър, за 20-30 км, за да обере всички остатъчни мизерии и го източи. Например https://www.ato24.de/en/shell-helix-hx7-10w-40.html

След което изтегли несливаемия остатък от картера и тогава налей отново Shell Helix Ultra 5w30, и сложи хубав филтър. Ако и след това картинката е същата - значи има някакъв проблем с двигателя. Я инжектори, я EGR, или друго...

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да попитам какво мислите за състоянието на това масло почти му навъртях към 5К км. / точно 4890 км. /. Само да уточня, скенера ми е повреден за това съм щракнал малко кофти с телефона, но просто така бегло мнение да споделите ако може.

 

1657999810329.jpg

1657999810336.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нищо не може да се каже. Колко е сушена капката? Изглежда мокра.

Няма оформени характеристики като ядро, дифузна зона, краева зона и т.н.

 

И на какво гориво си? LPG, бензин?

 

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, dandilov написа:

Нищо не може да се каже. Колко е сушена капката? Изглежда мокра.

Няма оформени характеристики като ядро, дифузна зона, краева зона и т.н.

 

И на какво гориво си? LPG, бензин?

 

 

 

Бензин, да не я изчаках май да изсъхне достатачно към 20 мин. само, но в средата на капката вече не лъщеше на осветление и реших че е готово.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не си чел как се прави.

Трябва да съхне 24 часа - на стайна температура.

Има и други условия - запознай се с процедурата, за да постигнеш коректен резултат.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 15 часа, qwsd написа:

Ето нови снимки абсолютно изсъхнало е 

 

 

1658056146765.jpg1658056146775.jpg

Редактирано от qwsd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих обработка на снимката, за да балансирам бялото, но не се получава ясна информация.

Както много пъти е споменавано - изключително важно за анализ е да се вземе правилно капковата проба (прави се само една капка), трябва да съхне 24 часа на стайна температура и накрая да бъде сканирана на скенер. Само тогава бялото на листа се получава наистина бяло, а от там се получава ясна информация след обработката.

Ето как изглежда снимката след баланс на бялото и последваща обработка:

1840280147_Galaxie5W-40.thumb.jpg.27d950bb31a3abdfd3a4a6f61516c5c9.jpg108397616_Pila_Galaxie5W-40.thumb.jpg.967e40f892088ff05ee7ef2cb9fb43a9.jpg

 

Както се вижда, двете капки се различават съществено! Горната изглежда като масло на 1000 - 2000 км., а долната като масло на 8 - 10 хил.км..

Съжалявам, но няма как да се направи достоверен анализ на тази проба... :dunno:

 

От друга страна, трябва да се има предвид, че рейсинговите масла съдържат доволно количество естери. Те осигуряват най-добро мазане и най-добра защита на двигателя при високи температури и натоварвания, но си имат и "тъмна" страна!  А тя е, че много бързо намаляват алкалното число TBN на маслото. Тоест диспергиращите му свойства - способността му да задържа в себе си замърсяванията (да не прави отлагания в двигателя) и способността на маслото да неутрализира киселините от изгарянето на горивото. Долната капка изглежда като масло, изгубило диспергиращите си свойства, но с оглед на гореизложеното - нищо не може да се каже със сигурност...

Другото нещо е, че естерите са силно хигроскопични - поемат и разтварят вода и водни пари в себе си.  Рейсинговите масла, до колкото съм запознат, биват сменяни след 1 - 2 състезания.

Ето защо не съм сигурен, че са удачен вариант за продължителна употреба като нормалните масла.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много ти благодаря за труда :)който си положил, знам че без скенер не става, но просто от любопитство какво ви е мнението ги качих. По-голямата капка е първата от щеката, другата капна след това. Друга подробност е че това е първата смяна, която съм направил още с вземането на колата, но не якарах активно в началото ( около 4 месеца). Та маслото с което я купих беше повече от ужасно предполагам на повече от 15 000 км., надявам се това което се вижда в голяма степен да е в резултат на остатъка от старото.🤔🙄.

Редактирано от qwsd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

 Втори (и последен) тест с масло -  MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 след дълъг преход:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC;

3)      Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –179230 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7660 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 95/5;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 28.06.2022;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 575 л. Rompetrol (България), Knez Petrol, Eko, Газпром (Сърбия), JET, ENI, Avanti (Австрия), BP, Leclerc, Total (Франция), Esso, OMV, Sprint (Германия), OMV (Словакия);

11)    Kтм = (л.575 / 4.5 л.) = 127.8;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 10 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура+;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 350 мл  (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).  Нямах възможност да сканирам и обработвам по време на прехода, както и да сменя масления филтър, та се получи директно това. Мисля, че имам спад на нивото на маслото около 1-2мм, но при тия 43ОС из Франция смятам, че се е представило доста добре.

MOTUL 8100 Eco-lite 5w30.jpg

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото изглежда като на 3 хил. км.! Не бързай да го сменяш, има още много ресурс. Много добро представяне!

Интересно е да видим как ще се развие по-нататък, а и за информация за самото масло. Изглежда много здраво, колкото и скептично да бях настроен към Мотул. За сега ме опровергава категорично! :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз се учудих, но явно извънградското си казва думата! Очаквах даже да спадне нивото при тия жеги. Имах и мерак да го поиздухам в Германия на висока скорост да видя как ще се държи, но баснята с аутобаните без ограничения отдавна я няма, на едно- две места по 10-ина км само открих, иначе 110, 120, 130 това беше. Иначе не пропуснах да си взема Mobil 1 ESP 5w30 оттам да го видим и него.

Редактирано от kvd74
Не цитирайте предходно мнение.
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

А и двигателят ти е като нов! :thumbs1:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, dandilov said:
  Hide contents

А и двигателят ти е като нов! :thumbs1:

 

Абе бива, 575 литра за 7660 км с климатик магистрално и доста натоварен не се оплаквам....е, с по-качествени бензини отколкото тук все пак

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...