dandilov 2828 #1241 Отговорено 25 Април, 2022 Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III. ... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1242 Отговорено 26 Април, 2022 19 hours ago, dandilov said: Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III. ... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км. Прав си напълно! Дано не са го окъкали според общата тенденция напоследък! По PDS уж е доста над хондовото ама ще следим нататък как ще се представи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1243 Отговорено 27 Април, 2022 On 4/25/2022 at 9:11 PM, dandilov said: Еднакви масла, само дето Honda Synthetic Blend си е "Blend" (смес от III, II и малко минералка, поне така беше преди), а Петро-то си е 97% хидрокрек III. ... ако не са го о@к@ли и него... ха-ха Щото при мен започна да намалява по малко към 4000 км. Направих едно лабораторно сравнение на базата на данни от Oilclub.ru 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1244 Отговорено 27 Април, 2022 Е, според физическите свойства, Петрото е малко по-добро. За химичните има значение времето в мотора, както и експлоатацията / кондицията му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1245 Отговорено 1 Май, 2022 (Редактирано) Здравейте,пускам една скенирана и обработена с "пила" капка,за справка. Хонда акорд 2009 K24Z3 с пробег 330к.,автомат. Купена тези дни(не от мен), с наличен катализатор и разход,по думите на продавача от по 150мл. на 1000км. Колата е германка от 2 години у нас,като има и газов инжекцион "brc" на 20к.в гаранция,поставян 2020г. в представителството у нас. Пробега на маслото е около 7к,като са вдигнали летвата на вискозитета,до 10W40😔. За марка мисля,че каза shell,но не успях да видя тубата му и да разбера,кой точно "shell" Свършило ли е курса това масло? Редактирано 1 Май, 2022 от JHM 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1246 Отговорено 2 Май, 2022 Интересна визия. Ясно очертани ядро, дифузна зона и периферна зона. Ядрото се разпада и е наситило дифузната зона със замързявания, но периферната зона съдържа още чисто масло. Горивото LPG може да обясни ситуацията. Като цяло, мога да предположа, че или двигателят е силно замърсен от преди и маслото бързо се насища с нечистотии, или минералната съставна се е изпекла вече и овъглила. С оглед да се предотвратят по-нататашни отлагания в двигателя, мисля, че би било добре маслото да се смени. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1247 Отговорено 5 Май, 2022 На 20.12.2021 г. at 23:36, dandilov написа: 1. Shell Helix Ultra 5W-30. 2. Shell Helix Ultra 5W-40. 3. Ravenol SSO 0W-30. И трите вече съм ги пробвал по веднъж. Разлика виждаш ли някаква,защото равенола "бие" шеловете с почти двойна цена🤑? Може би вече си избрал, кое да бъде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1248 Отговорено 5 Май, 2022 Капков тест 1 1.Mobil1 5W30 ESP от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-204100км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1100км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 44км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.04.2022 до 04.05.2022г. 8.Мото часове около 30 9.Изразходвано гориво 100л.газ и 10л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна(гаражна беше) температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1249 Отговорено 17 Май, 2022 (Редактирано) Капков тест 2. За референция - първата капка е в пост 1218 от предната страница на темата. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 339382 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6616 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека. 😎 Сезон на експлоатация – 7 месеца (зима / пролет) - 16.10.2021 - 16.05.2022. 9) Мото часове – около 64 извънградско + 47 градско = 111 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – А 95 - 55 литра и около 900 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. След първомайските празници имам 80 км само градско. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс. 14) Доливане на масло - 0,4 л. след предната капка, което за новите 3315 км си изхарчи. Разход на масло за целия период - около 0.8 литър. Снимката на щеката пак е около средата, но докато я направя се разля. В тубата има свеж остатък 0,9 литра, но е време да долея свежа доза, че ще излазаме на воля. 15) Други - Пробата е снимана с телефона ми (при същите условия като предната капка) и се надявам да е ОК - скенер, "йок". 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра. Явно разходът на масло и зиме и лете ще си е константен. Огледах пак мотора доколкото мога в тая теснотия. Има нещо тук/таме между капаците на клапаните и главите, но не се "лее из ведро". Като дойде време за проверка на хлабините, ще сложим нови гарнитури. Смених въздушния филтър - 11 месеца / 11450км (снимки от 2-те страни) и погледнах в дросела, но няма омасляване. Имах съмнения за PCV клапана, но според теста си работи, а и всичко е чисто. Сипвам - карам / няма драма, градско е ламя голяма. Ама сухо ли е вънка, със звънче на колелото дрънкам. Редактирано 17 Май, 2022 от ceco_accord 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1250 Отговорено 17 Май, 2022 ceco_accord.... Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 5450км / 1167км....ей таз приблизителност "мноу мъ кефи" дето викаше Митьо пищова 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1251 Отговорено 17 Май, 2022 Почти е вярна, защото от начална до крайна точки на извънградските пътувания, все пак се минава и през други населени места, ама да не издребняваме. Водя си извънградските км и като ги извадя от общия преход, остават градските, за които не ми дреме. Вероятно са 80 / 20, ама ме мързи да съм по-педантичен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1252 Отговорено 18 Май, 2022 @ceco_accord Разликата в цветовите нюанси се дължат на различната осветеност при заснемане на капковите проби. От там идва и разликата след обработката. Ако бяха сканирани на един и същи скенер, нямаше да е така. Като изключим казаното по-горе, не се наблюдава разлика в развитието на маслото. Няма допълнително разтворени замърсявания, както и разширяване на дифузната зона. Тоест, маслото не е "мръднало" през последните 3300км. Даже ми се струва, че е малко по-чисто от преди. Или филтърът е обрал малко от замърсяванията, или е помогнала и доливката на 0,4 л. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1253 Отговорено 18 Май, 2022 (Редактирано) Да. Със снимките една до друга се вижда разлика в колорита. Щом се държи добре и имам още за доливане, ще следвам същата процедура и за 3-тата капка ще потърся скенер. Мерси за комента! Редактирано 20 Май, 2022 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1254 Отговорено 20 Май, 2022 Здравейте, Пети тест с PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5/6, API SN+ RC; 3) Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ; 4) Общ пробег на автомобила – 171451 - км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 4662 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 10.08.2021; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А95 около 270 л. Shell, OMV, Benita, Lukoil, Romperol; 11) Kтм = (л. 390 / 4.3 л.) ≈ 91; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра - PURFLUX LS-350. 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10 000 км., но на около 2 г.( след закупуване ), Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). 5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1255 Отговорено 20 Май, 2022 3 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said: Здравейте, Пети тест с PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30:..... Бих искал да се извиня за грешката, която забелязах като резултат на копи -пейста. Изразходваното гориво естествено не е 270 л, а както правилно е отбелязано при изчислението на Ктм - 390 л, че иначе влизам в категорията рибарско-ловджийски лакърдии 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1256 Отговорено 26 Юни, 2022 Капков тест 2 1.Mobil1 5W30 ESP от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-211600км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4300км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.04.2022 до 25.06.2022г. 8.Мото часове около 100 9.Изразходвано гориво 360л.газ и 40л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1257 Отговорено 28 Юни, 2022 Здравейте, Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница. Поръчал съм ново масло, ще го сменям скоро. Още от същото 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 238 421 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4155 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 27.06.2022; 9) Моточасове – около 195; 10) Изразходвано гориво - около 380 л. Diesel + Cetane booster 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1258 Отговорено 28 Юни, 2022 Не бързай. Изчакай го поне до 6000 км. и дай капка да видим. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1259 Отговорено 28 Юни, 2022 (Редактирано) Друг път Следваата смяна се очертава да се задържи повече. Но сега ще пътувам лятото и ще си го сменя. Аз междувременно наскоро правих турбо, чистих колектор и ЕГР. Ще видим дали ще има промяна занапред. Редактирано 28 Юни, 2022 от Bizzito 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1260 Отговорено 29 Юни, 2022 Здравейте, Първи тест с ново масло - MOTUL 8100 Eco-lite 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC; 3) Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –171 570 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 59 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 28.06.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 5 л. Rompetrol; 11) Kтм = (л.5 / 4.5 л.) = 1.11; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 7 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и малко отгоре))); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Субективно двигателят работи по-тихо с новото масло от предходното, обективно – реших да замеря шума на загрят двигател (на снимката), като мисля и за в бъдеще да проверявам така. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1261 Отговорено 30 Юни, 2022 Хайде и от мен малко картинки. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 333 000 км, а може и повече (по километраж: 232935 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 3102 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 %. 7) Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 25.06.2022г.; 8 ) Моточасове – 80 по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 214 л. А95Н; 10) Kтм = (214 / 3,5) ≈ 61 ; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 13) Доливане на масло - няма. Не е мръднало! 14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 15) Режим на експлоатация - градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали. 16) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. А пък ауспухът изглежда така: 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1262 Отговорено 30 Юни, 2022 Off Topic Ех..,да бяха и някои "К"(24)серии с такъв сух кюнец...! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1263 Отговорено 4 Юли, 2022 Тест първи. Много ми е интересно с това масло как ще са нещата. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 199880км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 770км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и 50км. градско. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 03.07.2022г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 47л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла, цветно сканиране на 600 резолюция. Капката над надписа е вярната, че дугата се пльосна от високо. Test 1 Mobil 1 ESP LV.pdf 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1264 Отговорено 4 Юли, 2022 Много интересно масло - GTL + PAO + хидрокрек + естери. Турбото сигурно много ще му се радва. Интересно защо се е накъдрило толкова за този кратък период? А със SSV-то какво стана? Колко км. направи с него? Нямаше много проби? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1265 Отговорено 4 Юли, 2022 Около 10хил. км. направих с поредното SSV - от последния тест имам още една смяна с SSV. Него си го знам за това не съм правил проби. Май само SSV не се е къдрило до сега. Сбъркал съм пробега на колата - плюс 10хил. км. е от това което съм посочил, т.е. 209880км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1266 Отговорено 4 Юли, 2022 Явно GTL-базата, и без PAO и с PAO, все си се къдри... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Capt_Flint 10 #1267 Отговорено 9 Юли, 2022 Здравейте, Споделям 4 последователни теста (125, 1125, 4044, 5250 км) на масло Shell Helix Ultra 5w30. Заминало ли си е масълцето още на 4000 км? Дали не е извънредно мръсен двигателя и иска промивка преди следваща смяна? 1) Автомобил – Toyota Avensis, 2.0 бензин, ръчни скорости, 2008г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5w30; 3) Маслен филтър – BOSCH 0 451 103 276, Въздушен – MANN-FILTER C 2620 ; 4) Общ пробег на автомобила –140 400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на 4-та проба - 5250 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 01.02.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 440 л. 50% Rompetrol; 11) Kтм = (л.440 / 4 л.) = 110; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране около 10 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л; 14) Доливане на масло – не 15) Предходни 3 бр. смени на масло с Amsoil Signature 5w30 на период 1 година и пробег съответно 8300, 8000, 8200 км. Маслото става напълно черно на по-малко от 1500 км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1268 Отговорено 9 Юли, 2022 Маслото е с наличие на силно замърсяване още на 125 км! Но проблемът категорично не е в маслото! Shell Helix Ultra 5w30 (от ато24) е доказано много добро масло. Възможни причини: 1. Двигателят не е в добра кондиция. 2. Мръсен двигател и/или значителен несливаем остатък старо масло. По данни: "Capacity 4,2 litre (Service fill), Capacity 4,9 litre (Dry fill)". 3. Неработещ маслен филтър. Възможно е и съвкупност от няколко, от горните. Маслото видимо е за смяна. Препоръчвам ти да направиш една промивка с евтино масло и нов, хубав филтър, за 20-30 км, за да обере всички остатъчни мизерии и го източи. Например https://www.ato24.de/en/shell-helix-hx7-10w-40.html След което изтегли несливаемия остатък от картера и тогава налей отново Shell Helix Ultra 5w30, и сложи хубав филтър. Ако и след това картинката е същата - значи има някакъв проблем с двигателя. Я инжектори, я EGR, или друго... 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #1269 Отговорено 16 Юли, 2022 Здравейте, да попитам какво мислите за състоянието на това масло почти му навъртях към 5К км. / точно 4890 км. /. Само да уточня, скенера ми е повреден за това съм щракнал малко кофти с телефона, но просто така бегло мнение да споделите ако може. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1270 Отговорено 16 Юли, 2022 (Редактирано) Нищо не може да се каже. Колко е сушена капката? Изглежда мокра. Няма оформени характеристики като ядро, дифузна зона, краева зона и т.н. И на какво гориво си? LPG, бензин? Редактирано 16 Юли, 2022 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #1271 Отговорено 16 Юли, 2022 преди 26 минути, dandilov написа: Нищо не може да се каже. Колко е сушена капката? Изглежда мокра. Няма оформени характеристики като ядро, дифузна зона, краева зона и т.н. И на какво гориво си? LPG, бензин? Бензин, да не я изчаках май да изсъхне достатачно към 20 мин. само, но в средата на капката вече не лъщеше на осветление и реших че е готово. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1272 Отговорено 17 Юли, 2022 Явно не си чел как се прави. Трябва да съхне 24 часа - на стайна температура. Има и други условия - запознай се с процедурата, за да постигнеш коректен резултат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #1273 Отговорено 17 Юли, 2022 (Редактирано) Преди 15 часа, qwsd написа: Ето нови снимки абсолютно изсъхнало е Редактирано 17 Юли, 2022 от qwsd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1274 Отговорено 17 Юли, 2022 Направих обработка на снимката, за да балансирам бялото, но не се получава ясна информация. Както много пъти е споменавано - изключително важно за анализ е да се вземе правилно капковата проба (прави се само една капка), трябва да съхне 24 часа на стайна температура и накрая да бъде сканирана на скенер. Само тогава бялото на листа се получава наистина бяло, а от там се получава ясна информация след обработката. Ето как изглежда снимката след баланс на бялото и последваща обработка: Както се вижда, двете капки се различават съществено! Горната изглежда като масло на 1000 - 2000 км., а долната като масло на 8 - 10 хил.км.. Съжалявам, но няма как да се направи достоверен анализ на тази проба... От друга страна, трябва да се има предвид, че рейсинговите масла съдържат доволно количество естери. Те осигуряват най-добро мазане и най-добра защита на двигателя при високи температури и натоварвания, но си имат и "тъмна" страна! А тя е, че много бързо намаляват алкалното число TBN на маслото. Тоест диспергиращите му свойства - способността му да задържа в себе си замърсяванията (да не прави отлагания в двигателя) и способността на маслото да неутрализира киселините от изгарянето на горивото. Долната капка изглежда като масло, изгубило диспергиращите си свойства, но с оглед на гореизложеното - нищо не може да се каже със сигурност... Другото нещо е, че естерите са силно хигроскопични - поемат и разтварят вода и водни пари в себе си. Рейсинговите масла, до колкото съм запознат, биват сменяни след 1 - 2 състезания. Ето защо не съм сигурен, че са удачен вариант за продължителна употреба като нормалните масла. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #1275 Отговорено 17 Юли, 2022 (Редактирано) Много ти благодаря за труда който си положил, знам че без скенер не става, но просто от любопитство какво ви е мнението ги качих. По-голямата капка е първата от щеката, другата капна след това. Друга подробност е че това е първата смяна, която съм направил още с вземането на колата, но не якарах активно в началото ( около 4 месеца). Та маслото с което я купих беше повече от ужасно предполагам на повече от 15 000 км., надявам се това което се вижда в голяма степен да е в резултат на остатъка от старото.🤔🙄. Редактирано 17 Юли, 2022 от qwsd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1276 Отговорено 30 Юли, 2022 (Редактирано) Здравейте, Втори (и последен) тест с масло - MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 след дълъг преход: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC; 3) Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –179230 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7660 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 95/5; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 28.06.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 575 л. Rompetrol (България), Knez Petrol, Eko, Газпром (Сърбия), JET, ENI, Avanti (Австрия), BP, Leclerc, Total (Франция), Esso, OMV, Sprint (Германия), OMV (Словакия); 11) Kтм = (л.575 / 4.5 л.) = 127.8; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 10 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура+; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Нямах възможност да сканирам и обработвам по време на прехода, както и да сменя масления филтър, та се получи директно това. Мисля, че имам спад на нивото на маслото около 1-2мм, но при тия 43ОС из Франция смятам, че се е представило доста добре. Редактирано 30 Юли, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1277 Отговорено 30 Юли, 2022 Маслото изглежда като на 3 хил. км.! Не бързай да го сменяш, има още много ресурс. Много добро представяне! Интересно е да видим как ще се развие по-нататък, а и за информация за самото масло. Изглежда много здраво, колкото и скептично да бях настроен към Мотул. За сега ме опровергава категорично! 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1278 Отговорено 30 Юли, 2022 (Редактирано) И аз се учудих, но явно извънградското си казва думата! Очаквах даже да спадне нивото при тия жеги. Имах и мерак да го поиздухам в Германия на висока скорост да видя как ще се държи, но баснята с аутобаните без ограничения отдавна я няма, на едно- две места по 10-ина км само открих, иначе 110, 120, 130 това беше. Иначе не пропуснах да си взема Mobil 1 ESP 5w30 оттам да го видим и него. Редактирано 30 Юли, 2022 от kvd74 Не цитирайте предходно мнение. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1279 Отговорено 30 Юли, 2022 Off Topic А и двигателят ти е като нов! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1280 Отговорено 30 Юли, 2022 (Редактирано) 2 hours ago, dandilov said: Hide contents А и двигателят ти е като нов! Абе бива, 575 литра за 7660 км с климатик магистрално и доста натоварен не се оплаквам....е, с по-качествени бензини отколкото тук все пак Редактирано 30 Юли, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове