Takumi Fujiwara 407 #241 Отговорено 24 Декември, 2018 (Редактирано) Значи подвърдената теория за освежаване на маслото доказва, че на тези, на които им горят масло колите, може да карат с доливане неограничен период от време или поне е 5000-10 000 км, в зависимост от маслото (синтетика или полусинтетика)? Така ли е? Редактирано 24 Декември, 2018 от Takumi Fujiwara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #242 Отговорено 24 Декември, 2018 Доливането на масло освежава работилото масло - за това няма спор. С колко точно ще го освежи и колко ще изкара маслото, като пробег, ще зависи от много фактори, но най-вече от вида масло (синтетика; полусинтетика; както ти си писал) и колко често и какво количество масло доливаш. Доливането на масло не е равнозначно на смяната му, тъй като старото масло в картера бързо "претопява" долятото - променя характеристиките му, поради което пробегът силно ще зависи от количеството долято масло. В BITOG и oil-club.ru има такива случай (с голямо количество долято масло и UOA), но никога не съм имал за цел да ги запазя/отбележа, като инфо. Ако ги открия, ще дам линк. За мен лично, когато един мотор гори масло, следва да се предприемат мерки за ремонта му, а не да се разчита на "вечното доливане". П.С. Ето един такъв UOA - КЛИК. 5.5 л. налято ново/чисто масло при смяната. За 5932 км пробег са долети 4.5 л. свежо масло. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #243 Отговорено 24 Декември, 2018 Само да отбележа, че според ръководството на Акорд 7 (поне моя) за 5932км да долееш 4.5л е приемливо Казват, че разхода на масло може да е до литър / 1000км. Очевидно става дума за каране в лютеницата, но си е смешно като го види човек. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #244 Отговорено 24 Декември, 2018 Аз бях чел едно ръководство (не си спомням от къде го намерих тогава) и наистина пишеше за до литър / 1000км., но в периода на разработване на двигателя. Поне това ми направи впеатление тогава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #245 Отговорено 29 Декември, 2018 1.Mobil1 0w30 ESP 2.Honda accord- 2.2 I DTEC 2009г. 3.Общ пробег на автомобила-210 000км.(реални) 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1500км. 5.Цикъл(извънградско/градско Лондон) 40/60% 6.Средна скорост,около 45 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.2018 до 27.12.2018г. 8.Мото часове, около 30 9.Изразходвано гориво-около 90л. дизел,предимно "shell" и "esso" 10.Обем на налятото масло при смяната-5.5л.,без изтакане на остатъка. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM 13.Въздушен Honda OEM 14.Режим на използване къси преходи от по две по 30км. на ден с комбинирано градско и магистрала. 15.Предишно масло-същото. 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне 27.12.2018 17.Сушена е 24 ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. Забележка:Усетих веднага, миризма на изгорели газове в купето.(ще се оправя проблема..) Изключително е доволен от "Mobila"-ла,а и от колата като цяло(само кара..).Предишното масло го е сменил на 9000 км. Ето снимки и скан: 1.снимка с тел. 2.скан 3.пила Моля колегите "emod"и "dandilov"за коментар. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #246 Отговорено 29 Декември, 2018 Винаги ми е било чудно, как така капкови проби от дизелова хонда изглеждат като от бензинов двигател... Особено тая капка, ако не беше написал, че е от дизел, щях да си мисля, че е от бензинов двг. Маслото изглежда изключително чисто за дизел! Периферията на капката е най-интересна. Наблюдават се две различни фракции. Едната си е маслото, но с къдрава периферия, вероятно от обводняване, от конденз, а другата (самият край на капката), синьо-сивкавият ореол - не мога да кажа какво е, но изглежда нещо доста "леко" като вискозитет... Вероятно, може да бъде попаднало гориво в маслото. Четох за био-добавката в дизела - поради много ниската изпаряемост, която притежава, ако попадне в маслото си остава там и се натрупва. Особено при чести студени стартове. Давам щафетата на emod, за по-задълбочено описание на капката. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #247 Отговорено 29 Декември, 2018 Първо, моля за извинение за закъснелия пост. Второ, dandilov чудесно е коментирал всички набиващи се в очи особености на капката . Маслото си е свежарка, но и часовете все още са много малко - само 30. Според мен ОЕМ-ските филтри са предимство в случая - от гледна точка на качествена филтрация на въздуха, постъпващ в мотора, и самото масло. Средната скорост е висока (45 км/ч), но въпреки това къдравият край на капката показва, че за 30 км тези 5.5 литра масло не достигат необходимата температура, за да се изпари обводняването (кондензът) или поне не се изпарява всичкото, както сочи и dandilov. Преди 10 часа, dandilov написа: Вероятно, може да бъде попаднало гориво в маслото. Подкрепям тази позиция за самия край на капката. Има начин да сме категорични по отношение на този извод, но ще Ви трябва (на JHM и на колегата с Акорда) UV лампа. Ако фината фракция в края на капката е гориво (дизел), то тя ще фосфоресцира под UV лъчите на лампата. Не бих се наел да коментирам степента на замърсяване на маслото (капката) по "стандартния начин", защото това е дизел и щом за 30 моточаса имаме тази картина, то за следващите 30 е напълно възможно зоната на дифузия да се изпълни със замърсявания (фини сажди), които в последствие да достигнат и самия край на капката (като се случва при goga). В тази връзка не бих искал да гадая на сляпо. Ако JHM предаде изкуството на капковите проби на колегата, ще можем на живо да видим развитието . 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #248 Отговорено 29 Декември, 2018 Благодаря ви колеги за мненията по капката. Спорд мен режимът колкото и да е по чист въздуха и горивото тук,си е тежък,впредвид трафиците в мегаполиса. Предадох "технологията"по сканирането,остава само да намира време и желание в забързаното ежедневие. Не ми стана ясно,защо капката изглежда като бензинова? Колата по принцип не се кара екстремно (резки стартове и високи скорости).Това наистина обеснява евентуалното обводняване в маслото,но за гориво вътре нямам идея защо..? Тъй като в темата за маслата се заговори за променени формули,това важи ли и за AFE и ESP-то на Mobil1? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #249 Отговорено 29 Декември, 2018 преди 57 минути, JHM написа: Не ми стана ясно,защо капката изглежда като бензинова? Лично аз нямам обяснение за това. Капките от мотора на goga са подобни, като вече писах. Според мен е свързано с начина на изпълване на маслото със сажди, което пък кореспондира със самия мотор и конструктивните му особеностите. Коя е точната причина не мога да кажа. преди 57 минути, JHM написа: но за гориво вътре нямам идея защо..? Това все още не е сигурно. Трябва да се види под UV лампа или тест на маслото. Не съм вещ по въпроса, моля колегите да ме поправят, но аз лично бих го свързал със състоянието на DPF-а и регенерацията му - дали успява да се осъществи коректно в подобен режим на кратки пътувания. Пак казвам, може и да греша! преди 57 минути, JHM написа: Тъй като в темата за маслата се заговори за променени формули, това важи ли и за AFE и ESP-то на Mobil1? Не следя изкъсо темата с промяна на формулите (не ми остава време, за съжаление), но напоследък Mobil започна да използва GTL база за някои свои масла. Според MSDS-ите това се отнася и до ESP 0w30 и до Mobil 1 AFE 0w-20, макар и в по-малка степен: GTL: DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR -- CAS# 848301-69-9; най-често свързван с GTL от Qatar (Shell): QHVI 3, 4, 8 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #250 Отговорено 29 Декември, 2018 (Редактирано) Преди 1 час, JHM написа: Не ми стана ясно,защо капката изглежда като бензинова? Това е най-вече за аплодисменти към дизеловите двигатели на Honda! Понеже бензиновите двигатели (по принцип) цапат маслото в много, много по-малка степен със сажди. От там и капковите проби изглеждат къде, къде по-чисти. Капковите проби са съвсм различни при повечето дизелови "тАлиги"... Например: Няма много общо с капката от дизеловата хонда, нали.... Редактирано 29 Декември, 2018 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #251 Отговорено 29 Декември, 2018 Преди 1 час, emod написа: но аз лично бих го свързал със състоянието на DPF-а и регенерацията му - дали успява да се осъществи коректно в подобен режим на кратки пътувания. Пак казвам, може и да греша! Изобщо май не грешиш с насока към DPF-а,защото е премахнат физически и софтуерно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #252 Отговорено 31 Декември, 2018 Имам питанки. Има ли значение дали капковата проба е взета след кратко градско каране (около 5 мин.), или след извънградско (3 часа)? Имам и от 2-те, но втората още съхне, а първата е вече на 1 седмица. От "градска" винаги мога да направя - в случай че сегашната е престояла и по някакви съображения е негодна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #253 Отговорено 31 Декември, 2018 Има значение дали маслото е загряло до оптимална работна температура и колко време е работило на нея, за да изпари конденза и др. работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #254 Отговорено 31 Декември, 2018 И в 2-та случая е при загрял двигател, но виждам че "градската" е около 4см диаметър и има прозрачен ореол (предполагам обводняване), а "извънградската" е 3см (без въпросния ореол) и е съхнала 21 часа. Мога да сложа и 2-те? Разликата между тях е 744км, от които 90% извънградско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #255 Отговорено 31 Декември, 2018 Дай да видим и двете. Тъкмо ще може да се сравнят някои неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #256 Отговорено 31 Декември, 2018 1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик 2 Масло – Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго, от същия вискозитет 3 Маслен филтър ??? 4 Общ пробег на автомобила – 167132км 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 3100км 6 Градско – 900км (около 32м/ч), извънградско -2200км (около 25м/ч) 7 Средна скорост – градско 30км/ч, извънградско 86км/ч 8 Сезон на експлоатация – 14.08 – 30.12 2018г 9 Мото часове – около 57 м/ч. 10 Изразходвано гориво – 330л. А-95, градско 60л. / извънградско 270л. 11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 240км извънградско (10 мин след гасене) и се е сушила 22 часа на стайна температура 10гр. 12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л. 13 Без доливане на масло. Спад по щеката 1-2мм 14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин. 15 Градските преходи в 90% от случаите са сутрин 2.5км / вечер 2.5км. Извънградските са по няколко стотин в посока. Кара се лежерно – диапазон 2000-2200 об/мин, освен при изпреварване или магистрала, но се случва и да и се порадвам в „лютеницата”. Обичайните скорости на експлоатация са : градско 40км/ч, извънградско 110км/ч, магистрала 140км/ч. Колата нощува в топъл гараж. Когато времето е подходящо –движа из града с велосипед, така че има седмици в които е вадена по 1-2 пъти. Подробности за налятото масло и монтираният филтър може да сподели Бранко - Той ми ги такова. Разликата между 2-те капки е 744км, от които 100-тина са градско. Данните попълнени във "формата" са за актуалната капка, а "градската" е от преди седмица, което е ежедневният режим на колата - от 3 седмици не бе излизала "на воля". Сори, но нямам скенер. Снимките са с Canon 40D и не са обработвани. Не виждам имената на файловете, та уточнявам - горната (по-малката) е "актуалната" от вчера, а долната е "градската" - от преди седмица. 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #257 Отговорено 31 Декември, 2018 Ето ги обработени: Принципно - капката, която е сушена около седмица (долната), не може да послужи за анализ. В резултат на дългия престои хартията е абсорбирала част от замърсяванията и капката (маслото) изглежда по-чиста. Нейният размер е по-голям, тъй като всички нисковискозни фракции на маслото са имали време да се проявят. Капката, сушена 22 часа (горната) на 10 градуса, е все още "мокра" - не е изсъхнала добре. Трябва ти стайна температура от поне 20-ина градуса, за да може за 24 часа сушене да се впишеш в създадения от oil-club.ru "стандарт", към които са относими и UOA, дето съм ги постал на първата страница. Независимо от това е добре видно, че маслото все още е изключително чисто - зоната на дифузия и ядрото са с еднакъв цвят. Започнала е да се формира краевата зона (пръстена) на ядрото. Ако я бе сушил на 20 С щяхме да видим едно "още по-чисто масло" . По-мократа капка не дава добра представа за обводняването на маслото, ако разбира се има такова. По тази причина ми е трудно да преценя реалната ситуация и как точно се отразяват кратките ти градски пътувания на маслото. Видно е, че смените ти на маслото на 5000 км поддържат чистотата на мотора, а и самият той е в много добра/отлична кондиция, особено като се има предвид, че караш на бензин. Филтрацията също е на ниво (Markony да каже какъв е филтъра). 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #258 Отговорено 31 Декември, 2018 Благодаря Ти за коментара и сполай Ти за добрите думи. Ще погаля маторя и ще му предам хвалебствията. Бранко каза че маслото е добро и спокойно ще си изкара минималните 8000 км, но за филтъра не помня какъв е. Вчера като се прибрахме, разтоварвах трюма и капката остана в гаража. Ако има смисъл, утре (догодина) ще я снимам пак и ще е изкарала още денонощие на стайна (23гр.) температура. Това поносимо ли е с параметрите на теста или вече ще е престояла? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #259 Отговорено 31 Декември, 2018 преди 11 минути, ceco_accord написа: Ако има смисъл, утре (догодина) ще я снимам пак и ще е изкарала още денонощие на стайна (23гр.) температура. Няма смисъл. Резултатът няма да е меродавен, а и си личи, че маслото все още е много чисто. При следващата проба, ако планираш такава, суши около 24 часа на 20-23 С (в сухо помещение) и снимай при абсолютно същите условия (това е много важно!). А, забравих да попитам нещо важно, макар че като гледам капката е изпълнено - нали снимката е направена, като под листа с капката си подложил чист лист бяла хартия? Т.е. спазил си изцяло инструкцията в първата страница на темата (цитат): "...Когато капката се снима с фотоапарат или телефон, трябва много да се внимава осветеността й да е равномерна Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Винаги се снима на едно и също място (у дома, например) и на една и съща светлина. Задължително се подлага чист бял лист хартия под листчето с капката...". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #260 Отговорено 31 Декември, 2018 преди 49 минути, ceco_accord написа: Бранко каза че маслото е добро и спокойно ще си изкара минималните 8000 км Не зная кой е Бранко, но очаквай да те "налазят" и да ти обяснят, че 5W20 не е твоето масло, защото Honda и Castrol са определили 0W20. И изобщо използването на 5W масла за двигател на Хонда е грешно, особено през зимата. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #261 Отговорено 31 Декември, 2018 (Редактирано) 1 hour ago, DTEC said: Не зная кой е Бранко, но очаквай да те "налазят" и да ти обяснят, че 5W20 не е твоето масло, защото Honda и Castrol са определили 0W20. И изобщо използването на 5W масла за двигател на Хонда е грешно, особено през зимата. Не мисля, че съм чел чак такива крайни мнения тук – че 5W маслата са неподходящи за нашите двигатели. То нали дори Щатите, където се гони най-голяма икономия и тънки масла, препоръчват 5W-20. Най-много съм виждал препоръки зимата да се ползва 0W, в което има и логика, но е излишно, имайки предвид, че колата нощува в гараж. Редактирано 31 Декември, 2018 от Pavel_Pavlov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #262 Отговорено 1 Януари, 2019 Преди 21 часа, emod написа: А, забравих да попитам нещо важно, макар че като гледам капката е изпълнено - нали снимката е направена, като под листа с капката си подложил чист лист бяла хартия? Т.е. спазил си изцяло инструкцията в първата страница на темата (цитат): "...Когато капката се снима с фотоапарат или телефон, трябва много да се внимава осветеността й да е равномерна Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Винаги се снима на едно и също място (у дома, например) и на една и съща светлина. Задължително се подлага чист бял лист хартия под листчето с капката...". Ч.Н.Г. Това е спазено (с изключение на светкавицата), но е снимано от високо и на зум, а не с макро режима. Просто дневната светлина бе слаба, а и странична. Пробвах и без, но стабилизацията на обектива бе недостатъчна и липсваше рязкост. Сега пак погледнах капката - размерът в мм си е същият, но наистина е по-светла (почти колкото другата), но няма обводнената периферия и наченките на контур около ядрото също са трудно различими. При следващо извънградско, ще спазя 100% от условията и ще гледам да е около 4-те хилядарки на маслото. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #263 Отговорено 1 Януари, 2019 Преди 21 часа, DTEC написа: Не зная кой е Бранко, но очаквай да те "налазят" и да ти обяснят, че 5W20 не е твоето масло, защото Honda и Castrol са определили 0W20. И изобщо използването на 5W масла за двигател на Хонда е грешно, особено през зимата. Моят ДВГ е К24А3 (в случай че не си обърнал внимание) и докато карах с HG 5W20 си беше много доволен, но "изворчето" от общите пресъхна. :( Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #264 Отговорено 1 Януари, 2019 Преди 4 часа, ceco_accord написа: Моят ДВГ е К24А3 (в случай че не си обърнал внимание) и докато карах с HG 5W20 си беше много доволен, но "изворчето" от общите пресъхна. Е, все пак има петро 5W20. Много добро! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #265 Отговорено 8 Януари, 2019 (Редактирано) Здравейте, колеги, Поредната капкова проба на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума. Ето хронологията: Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км. Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км. Трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км. Четвърта проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км. Пета проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км. Шеста проба направена на 18.10.2018, изминати 4096км. Седма проба направена на 07.11.2018, изминати 5204км. Осма проба направена на 28.11.2018, изминати 6373км. Девета проба направена на 12.12.2018, изминати 7044км. Това е десета проба направена на 07.01.2019, изминати 8050км. Ето и подробностите: Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 49 хил. км.; Общ пробег на автомобила – 271 370 км; Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Маслен филтър – HAMP; Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата – 8050 км.; Период на експлоатация – 28.07.2018–07.01.2019; Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.; Доливане - няма; Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%; Средна скорост – 38км/ч.; Моточасове – около 211 м.ч.; Изразходвано гориво – 835л. пропан бутан и 72л. А95; Пробата е взета от напълно загрял двигател, 9 мин. след гасене; Сушена е 24ч. на стайна температура; Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км., 2-3 пъти седмично кратки разстояния в града; Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.; Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN; Хронолгия на 10-те проби ПП: След като от Ravenol са сменили формулата, се чудя дали изобщо има смисъл от тези проби... Онагледяват нещо, което вече не може да се купи. Редактирано 8 Януари, 2019 от romborak 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #266 Отговорено 8 Януари, 2019 Има достатъчно ресурс от към чисто масло, но! Забелязва се обводняването и началото на разпада, на краевата зона на ядрото (поне колкото го има). Или поне на мен така ми се струва... С оглед на изображението, след засилване на цветовете. Колко е меродавно... друг въпрос... Мисля, че е време да помислиш за смяна в следващите 1000км. и да си поръчаш ново масло, ако вече не си го направил. Пък следващата проба ще покаже окончателно състоянието. Много добра серия се получи! Поздравления! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #267 Отговорено 8 Януари, 2019 Преди 4 часа, romborak написа: ПП: След като от Ravenol са сменили формулата, се чудя дали изобщо има смисъл от тези проби... Онагледяват нещо, което вече не може да се купи. Смисъла на тези проби е да определят състоянието на маслото, което в момента се намира в двигателя. Всякакви генерални заключения биха те въвели в заблуда. Само поради промяна на качеството на горивото (различно съотношение пропан-бутан, занижено качество бензин и т.н.), промяна на запрашеността на въздуха по обичайния маршрут (няколко строежа повече), промяна на качеството на използваните маслен и въздушен филтър (дори без твое знание при покупка на една и съща марка филтри), понижаване на средната скорост на предвижване и т.н. могат да доведат до намаляване на интервала на смяна, дори и да използваш масло от една и съща партида, напр. покупка на две туби за две поредни смени на масло. А точно поради смяната на рецептурите на 99,9% от споменаваните в този форум масла, апелирам да се използват само актуални технически данни и/или нови анализи на неизползвано масло. Все още няма достатъчно събрани данни от използвани масла с нова рецептура. Друг въпрос е, че интереса към маслата се засилва с огромни темпове и форуми от тип oil-club никнат като гъби (поредния е полски - основан от потребител в немския). Та тези всички потребители си изпращат маслата за тест, но не е ясно какво всъщност са наляли в двигателите си - масло стара рецептура (налични достатъчни количества в търговската мрежа), масло с нова рецептура или фалшиво масло. И после се почват едни свободни съчинения и се измислят причини за повишени/занижени количества на метали (молибден, бор,калций,..), оксидация, нитрация и т.н. Според мен трябва малко да се изчака, така или иначе новите бази и новите добавки вече са разработени, и новите рецептури са на пазара. 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #268 Отговорено 8 Януари, 2019 Тъй като беше споменато по-горе – според вас доколко има смисъл да се купува по-скъп въздушен филтър и на колко км го сменяте? С всяко масло? Аз в момента карам с един от 8лв, препоръчан от сервиза, в който водя колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #269 Отговорено 9 Януари, 2019 По-скъп не е най-точното оределение. Има голям смисъл да се купува качествен въздушен филтър (както и маслен такъв). Най-общо казано: Колкото мо-малки частици прах и пясък пропуска въздушният филтър към всмукателния колектор, толкова по-малко износване ще имаш вътре в двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 769 #270 Отговорено 22 Януари, 2019 (Редактирано) Ей хубава тема си обсъждате, ще взема и аз да направя една проба на маслото дето ми сипаха в Бултрако, вече имам към 600км. Само кажете на загрял или на студен двигател се взема пробата за по-достоверно? Редактирано 22 Януари, 2019 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #271 Отговорено 22 Януари, 2019 преди 3 минути, Rakeem написа: Ей хубава тема си обсъждате, ще взема и аз да направя една проба на маслото дето ми сипаха в Бултрако, вече имам към 600км. Само кажете на загрял или на студен двигател се взема пробата за по-достоверно? Прочети първите няколко поста в темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #272 Отговорено 22 Януари, 2019 преди 5 минути, Rakeem написа: Ей хубава тема си обсъждате, ще взема и аз да направя една проба на маслото дето ми сипаха в Бултрако, вече имам към 600км. Само кажете на загрял или на студен двигател се взема пробата за по-достоверно? Щом питаш, значи не си чел началото на темата (страница 1 - пост 1 и 2). Тогава каква полза от пробата ти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 769 #273 Отговорено 22 Януари, 2019 (Редактирано) Изчетох я цялата, но докато стигнах до края май съм забравил началото! Ясно, мерси! PS Полезно ще е в даден момент да се направи класация на най-добре представящите се масла. Така като гледам Петро канадата е добро масълце на добра цена, ако се сменя на 5к, градско или 8к. извън градско няма да има място за съмнения. Редактирано 22 Януари, 2019 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #274 Отговорено 22 Януари, 2019 (Редактирано) @Rakeem Относно класацията, Разгледй и този форум: https://www.oil-club.ru/forum/topic/7906-idealnye-masla-top-oyl-kluba/ Доста информация черпим и от там. Редактирано 22 Януари, 2019 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #275 Отговорено 23 Януари, 2019 (Редактирано) Опитах се да взема капка от загрял двигател (изчаках 10–11мин). Но като извадих щеката (без бърсане), маслото не капва. Дори не се провисва, само леко се събира в долния край на щеката. Ако докосна листа, го докосвам с металната част и само го изцапвам малко вместо капката да се „разлее“ по листа. Маслото е съвсем скоро сменяно, на няколко моточаса. Дали е възможно да съм спрял под леко неблагоприятен наклон (има лек наклон назад и надясно) и да се е стекло по-малко масло в картера и съответно по щеката… Или да пробвам да изчакам повече след гасене? ПС: за K24A3 говоря Редактирано 23 Януари, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #276 Отговорено 23 Януари, 2019 Малкият наклон не е проблем. Можеш да забършеш щеката, без най-долните 10см, за да ти е по-удобно да я хванеш над тях и така да опреш съвсем леко в листа. Може също да съкратиш малко и времето, но моторът трябва да си е топъл. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #277 Отговорено 23 Януари, 2019 Аз я хващам, не ми пречи маслото нагоре (то си е малко). Но както казах след като извадих щеката и изчаках сигурно 2 мин, допрях съвсем леко и внимателно до листа и листа просто леко се изцапва там където го докосвам – защото капката не е провиснала от щеката и реално докосвам листа с метала на щеката, а не с долния край на капката. Надявам се го обясних разбираемо. Не съм сигурен къде бъркам, просто сякаш има много малко масло по щеката. Наляли сме към 4.5 литра масло и на студен двигател е на макс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #278 Отговорено 23 Януари, 2019 Аз поднасям щеката към листа вертикално и чакам да се стече и капне. Ако не стане и изгубя търпение, просто опирам капката в хартията. Тя вече е по-ниско от щеката, но още не се отделя от нея, обаче аз съм с 5х20 масло, а то вероятно е по-течливо от твоето. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #279 Отговорено 23 Януари, 2019 5 minutes ago, ceco_accord said: Аз поднасям щеката към листа вертикално и чакам да се стече и капне. Ако не стане и изгубя търпение, просто опирам капката в хартията. Тя вече е по-ниско от щеката, но още не се отделя от нея, обаче аз съм с 5х20 масло, а то вероятно е по-течливо от твоето. Да, моята не се стича толкова. Маслото е Ravenol FO 5w30. Ако някой има съвет как да взема проба, да сподели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #280 Отговорено 23 Януари, 2019 Взимаш чист термосвиваем шлаух (може и друг подходящ) с малък диаметър (около 1.5-2мм) и подходяща дължина, която да ти позволи като го мушнеш през отвора на щеката да стигнеш до маслото (и да не го изпуснеш ). Задържаш 2-3 сек. и затапваш отвора на шлауха, който е при ръката ти (горния), за да не позволиш на навлязлото в шлауха масло да изтече. Издърпваш шлауха и много, ама много внимателно капваш върху листа хартия чрез леко отпускане на затапения от теб край на шлауха. Ако го отпуснеш рязко или много, ще изтече много от поетото от шлауха масло = мазало върху листа. Пробвай и ще видиш какво се случва, пък после ще се усъвършенстваш. Така взимам масло за проба от мотора на Пежото на баща ми, тъй като и там нищо не остава по щеката. Тествано многократно. Успех! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове