emod 1672 #121 Отговорено 9 Септември, 2018 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 415 310 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4500 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 60/40; 7) Средна скорост - около 50 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 01.07.2018 - 08.09.2018; 9) Моточасове – около 90; 10) Изразходвано гориво - около 293 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (293 л./ 3.7 л.) = 79; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло); 14) Доливане на масло – не е правено; нивото не е променено или промяната е почти незабележима ( - 1мм на щеката); 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; леко градско (без задръствания); увеличено извънградско, което вдига средната скорост; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 400-4500 км (офисна хартия): Като цяло - моторът пали и работи стегнато и тихо. Няма почуквания и потраквания, което ме радва, предвид километрите му. Развърта се леко. Самото масло е "по-течливо" от предходните (вече писах за това и преди). Имам предвид и това, че продължава изключително лесно да капе от щеката, когато вземам проба. Не ми се налага да чакам да капне капката. Прави впечатление и сравнително бързото изпълване на зоната на дифузия с "леки фракции" на мърсотия. Причините за това могат да бъдат много (вкл. състав на маслото - 1274 mg/kg Ca съгласно последния VOA; състояние на мотора; качество на бензина; др), но в случая най-вече бих го свързал с факта на течливостта на маслото (леките му фракции), която създава предпоставки за лесно транспортиране (отмиване, отнасяне) на малките/фините частички мърсотия извън зоната на ядрото и отлагането им в зоната на дифузията. Мисля така, тъй като моторът ми е чист, сезонът е летен, а шофирането ми в момента е спокойно/нормално/без стрес . Т.е. няма причина за бързо замърсяване на маслото откъм експлоатационни условия. От друга страна ядрото задържа в себе си тежките фракции без проблем (към момента). Дисперсията е добра и равномерна. Ще видим продължението. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #122 Отговорено 13 Септември, 2018 Мерси за рапорта emod! Какъв общ прбег мислиш да направиш с това масло? Аз мисля, че поне 8000 км трябва да може да изкара. Изпълването на зоната на дифузия толкова рано може да има връзка със състоянието на възд. филтър и замърсяването на въздуха в средата, където се кара колата. Колко е TBN-a i Noack volatility-то на това масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #123 Отговорено 13 Септември, 2018 (Редактирано) Преди 2 часа, Japanese fever написа: Какъв общ прбег мислиш да направиш с това масло? Аз мисля, че поне 8000 км трябва да може да изкара. Не съм планирал определени километри. По принцип смяната му е "насрочена" за края на ноември или началото на декември. Към момента сменям маслото преди настъпването на най-студените месеци (зимата) и в началото на лятото (края на май). Т.е. на 6 месеца. В случая може би ще навъртя около 7000 км. Преди 2 часа, Japanese fever написа: Изпълването на зоната на дифузия толкова рано може да има връзка със състоянието на възд. филтър и замърсяването на въздуха в средата, където се кара колата. Въздушният филтър е ОЕМ и е чист. Средата е София и близката околност. Тук имам и една "друга версия" - катализаторът (сложен наскоро), по-специално влиянието му върху изходящия поток газове (местно съпротивление) = (малко) по-лошо очистване на цилиндрите = повече остатъци от сажди при пълнене на цилиндрите със свеж въздух за новия цикъл на работа = по-наситени със сажди блоу-бай газове в картера. Звучи малко "измислено"... но това е единствената и то сериозна промяна по мотора, в сравнение с предходно масло. Може и да греша. Преди 2 часа, Japanese fever написа: Колко е TBN-a i Noack volatility-то на това масло? Според последния анализ на това масло в oil-club.ru, TBN-a е 6.46, а NOACK-a e 5.6. (КЛИК) Нещата обаче сигурно са променени, тъй като базата стана GTL (поне мисля, че карам с масло от тази партида). Незнайно защо обаче Мобил са премахнали тази информация (за % съдържание на GTL-a) от MSDS-са. Когато го гледах за последно я имаше. Сега проверих (ТУК) и... вече я няма. Странно... защо ли? Мобил винаги са били "открити" (поне повече от някои други компании). Редактирано 13 Септември, 2018 от emod 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #124 Отговорено 13 Септември, 2018 (Редактирано) преди 27 минути, emod написа: Според последния анализ на това масло в oil-club.ru, TBN-a е 6.46, а NOACK-a e 5.6. (КЛИК) Нещата обаче сигурно са променени, тъй като базата стана GTL (поне мисля, че карам с масло от тази партида). Незнайно защо обаче Мобил са премахнали тази информация (за % съдържание на GTL-a) от MSDS-са. Когато го гледах за последно я имаше. Сега проверих (ТУК) и... вече я няма. Странно... защо ли? Мобил винаги са били "открити" (поне повече от някои други компании). TBA-а е много нисък, от там си обяснявам бързото изхабяване на това масло. NOACK, обаче е доста добре. Знам, че информацията официално я няма, за това попитах. Нали преди няколко месеца писах на Мобил (има го отговора в другата тема "Масла FAQ 3") и те ми казаха, че маркетинг тийм-а им не иска да споделя публично тази информация. За това я няма и на сайта им. Явно e заради ниския TBN, защото за някои масло го пишат, но за други - не. Редактирано 13 Септември, 2018 от Japanese fever Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #125 Отговорено 14 Септември, 2018 Капков тест 3 1.Petro-canada 5W30 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-150080. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5050км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 60 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 15.08.2018г.-13.09.18г. 8.Мото часове, около 90 9.Изразходвано гориво-около 370 л. пропан бутан и 48л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма,разход на масло,незначителен(2-3мм от щеката) 12.Маслен филтър, Honda OEM (purflux-ls350). 13.Въздушен "Blue print" 14.Режим на използване лек с дълги преходи(250 км планиски преход),с обороти от 3 до 4000,рядко до 5000. 15.Предишно масло-Mobil1 0w20AFE, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24 ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. Коренно различни показания от мобила.Прекалено чисто ми изглежда.Дали пък миещите свойства на петрото не са на нивото на Mobi1 0w20 afe (размишлявам само)Вашите коментари са добре дошли! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #126 Отговорено 14 Септември, 2018 (Редактирано) Здравей JHM, Наистина, голяма разлика с Мобила. Аз лично виждам няколко причини за това (част от тях вече са споменати в предходния пост на @dandilov): 1. Начина на смяна на маслото - изсмукване на несливаемия остатък от картера и под капака на клапаните; 2. Редовно си източвал несливаемия остатък = двигателят се е изчистил добре и няма отложения в него; 3. Летният сезон - по-висока Т на маслото, по-добро очистване от влага/водата в него = по-добра работа на пакета присадки (не е обводнен, респ. няма разрушаващо действие на водата върху присадките, както се случва през зимата); 4. Лекият режим, вкл. висока средна скорост; 5. Моторът е на газ + предполагам, че лятото прехвърля по-бързо бензин/газ, поради по-високите Т. Възможно е пакетите на Мобилът и Петрото да си "приличат" в известна степен, особено ако караш с "новото Петро" (API SN Plus + GM dexos1™ Gen 2), което трябва да е на Ca-Mg миещ пакет. Mobil 1 AFE 0w-20 също е на Ca-Mg. Като цяло - маслото е в чудесно състояние. Аз бих го карал най-малко докато застудее и тогава бих се замисли за смяна (за "големите" студовете да си с ново масло). Редактирано 14 Септември, 2018 от emod 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #127 Отговорено 14 Септември, 2018 Преди 4 часа, JHM написа: Дали пък миещите свойства на петрото не са на нивото на Mobi1 0w20 afe (размишлявам само)Вашите коментари са добре дошли! Това ми беше първата мисъл като видях чистата капка, въпреки че 5000 км са нищо за синтетика, но прекалено чисто ми се вижда. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #128 Отговорено 15 Септември, 2018 Трета капка след смяна на масло: 1) Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM; 4) Общ пробег на автомобила - 88 280км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8 850км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 85/15; 7) Средна скорост - 70 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 05.07.2018 - 14.09.2018; 9) Моточасове – 126:55 часа; 10) Изразходвано гориво - 433л; 11) Kтм = (433 л./ 4.9 л.) = 88.37; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (12 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,9 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. 15) Други – предходно масло: Mobil 1 ESP 0W-30; смяната на маслото до сега винаги е била на 15 -16 000км; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); 16) Капката е сканирана с Canon MG3550 на 600 dpi; 17) Снимка с телефон, като листа е поставен на прозорец. Поредна снимка, като тази е непосредствено след завръщането от България. Към предишните данни трябва да добавя 2ч работа на място на унгарско-сръбската граница и каране със 170км/ч по немски магистрали на връщане. Към предишния зареден дизел от Германия добавям и такъв от Австрия, Унгария и България. Спазвал съм (почти) всички ограничения, дори в България. Не забелязвам разлики в шума на двигателя. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #129 Отговорено 16 Септември, 2018 (Редактирано) Хронологията до тук: Натрупаното количество сажди в маслото вече е по-осезаемо. Най-тежките замърсявания от предходната капка, тези който оформяха краевата зона на ядрото (пръстена), сега вече представляват доминиращото замърсяване на маслото (забележете цвета на краевата зона ядрото от 3577 км и цвета на капката от 8850 км - почти еднакви са). На практика ядро вече липсва, като цялото замърсяване е "разположено" в зоната на дифузия. Хубавото е, че е равномерно разпределено. Вече обаче се забелязват малки "жилки" от слепени/окрупнени сажди, но дори и те са равномерно разпределени в обема на маслото (вж. долната снимка; посочени с червените стрелки). Това говори за добрите качества на маслото . В края на капката все още се намира чисто масло. Забележете разликата с капката от 16 503 км от предходното масло (ръба на капките и зоната пред него): От снимките на просвет е видно "уплътняването" на саждите. Те потвърждават, 1) че количеството им в маслото все още не е много голямо, и 2) все още добрите диспергиращи свойства на маслото. Гледайки капките на 8850 км и тази от предходното масло на 16 503 км, изглежда, че маслото е на половината на ресурса му. Следва обаче да имаме предвид нелинейното стареене на маслото, т.е. в следващите няколко хиляди километра нещата могат да се развиват по-ускорено. Ще следя с голям интерес . Всякакви допълнителни размисли са добре дошли. Поздрави! Редактирано 16 Септември, 2018 от emod 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #130 Отговорено 16 Септември, 2018 Няма какво да добавя. И на мен ми е интересно как ще протече развитието на маслото по-нататък. Дали ще тръгне обратно да образува ядро, или ще започне да заприличва повече на предходното масло от 16 503 км.?! 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #131 Отговорено 16 Септември, 2018 Колега "emod",не трябва ли "пилата" от тестовете на колегата "DTEC" да изглежда така: или има други криви (съответно друго експониране на цветовите зони) за дизеловите капки? 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #132 Отговорено 16 Септември, 2018 (Редактирано) "Пилата" е точно тази . Принципно: Тя обаче не носи/не притежава същата информативност, както при бензиновите капки - имам предвид, че не ни казва нищо повече от това, което показват оригиналът (сканираният образ) и снимката на просвет, докато при бензина разбираме много по-точно (и по лесно) състоянието на маслото именно от "пилата". Разбира се, при дизелите може да служи за потвърждението на съжденията (видно от образите от поста ти). По тази причина не я правя към момента. Изпълването на маслото на дизелите със сажди/замърсявания е различно от това при бензина (писали сме по въпроса). По тази причина при дизелите изключително важна е поредицата от капки, направени при "идентични условия", вкл. скениране и снимка на просвет на капката. Те са в основата да се прецени правилно и обективно случващото се с маслото. Поздрави! Редактирано 16 Септември, 2018 от emod 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #133 Отговорено 18 Септември, 2018 Здравейте, колеги, Продължавам с капковите проби на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума. Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км. Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км. Трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км. Това е четвърта проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км. Ето и подробностите: Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 43 хил. км.; Общ пробег на автомобила – 265 406 км; Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Маслен филтър – HAMP; Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата – 2087 км.; Период на експлоатация – 28.07.2018–17.09.2018; Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.; Доливане - няма; Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Цикъл(извънградско/градско) – 45/55%; Средна скорост – 37км/ч.; Моточасове – около 56 м.ч.; Изразходвано гориво – 203л. пропан бутан и 13л. А95; Пробата е взета от напълно загрял двигател, 12 мин. след гасене; Сушена е 24ч. на стайна температура; Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.; Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.; Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN; Прикачам за сравнение предишните проби. Така като гледам, вече все по-осезателно се оформя ядро, за разлика от предишните проби. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #134 Отговорено 18 Септември, 2018 (Редактирано) Преди 1 час, romborak написа: Така като гледам, вече все по-осезателно се оформя ядро, за разлика от предишните проби. За момента върви по "класическия път" на около 50 моточаса (+-) да има оформен/заформящ се пръстен на ядрото. Капката (като цяло) изглежда чиста на скана. В зоната на дифузия се забелязват "разсейки", макар и много бледи. Отдавам го на работата на мотора на газ, респ. по-чистия горивен процес и по-малкото и по-фини сажди. Към момента, за мен тези разсейки са именно фините частици мърсотия, отнесени от по-леките фракции на все още свежото масло. За по-добра представа искам да попитам - имаш ли наблюдения относно "вътрешността" на мотора под капака на главата - чисто ли е при клапаните? Маслото все още "прозрачно" ли е на щеката? Редактирано 18 Септември, 2018 от emod 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #135 Отговорено 18 Септември, 2018 Преди 4 часа, emod написа: За по-добра представа искам да попитам - имаш ли наблюдения относно "вътрешността" на мотора под капака на главата - чисто ли е при клапаните? Маслото все още "прозрачно" ли е на щеката? За вътре нямам лични наблюдения за да кажа как е. При последната смяна на маслото правих и реглаж на клапаните при Слави, и той ми каза, че двигателят е чист и в отлично състояние с още много оставащ ресурс. Само това знам. Относно щеката - маслото е все още абсолютно прозрачно и ми се налага да проверявам нивото му по няколко пъти, защото трудно виждам до къде е точно. По мои наблюдения от предишни смени маслото започва да пожълтява/покафенява и да си личи по отчетливо на щеката когато стане към 3-4 хил.км. / 80-100 моточаса. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #136 Отговорено 5 Октомври, 2018 Здравейте, колеги, Продължавам с капковите проби на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума. Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км. Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км. Трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км. Четвърта проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км. Това е пета проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км. Ето и подробностите: Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 44 хил. км.; Общ пробег на автомобила – 266 320 км; Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Маслен филтър – HAMP; Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата – 3001 км.; Период на експлоатация – 28.07.2018–04.10.2018; Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.; Доливане - няма; Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Цикъл(извънградско/градско) – 45/55%; Средна скорост – 36км/ч.; Моточасове – около 83 м.ч.; Изразходвано гориво – 315л. пропан бутан и 21л. А95; Пробата е взета от напълно загрял двигател, 10 мин. след гасене; Сушена е 24ч. на стайна температура; Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.; Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.; Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN; Прикачам за сравнение предишните проби. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #137 Отговорено 5 Октомври, 2018 Ситуацията е същата като при 2087км. Като цяло цветът на маслото е малко по-тъмен. Чакаме следващата проба... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #138 Отговорено 5 Октомври, 2018 Споделям позицията на @dandilov. Налице е (много) леко увеличаване на замърсяването на маслото. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #139 Отговорено 9 Октомври, 2018 Капков тест 4 1.Petro-canada 5W30 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-151000. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 15.08.2018г.-08.09.18г. 8.Мото часове, около 120 9.Изразходвано гориво-около 470 л. пропан бутан и 60л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане 150гр.,на 5000км. 12.Маслен филтър, Honda OEM (purflux-ls350). 13.Въздушен "Blue print" 14.Режим на използване лек,с обороти от 3 до 4000,рядко до 5000. 15.Предишно масло-Mobil1 0w20AFE, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,1 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24 ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #140 Отговорено 10 Октомври, 2018 @JHM Пък това масло си е чисто, чисто. Нищо, че е на 6 хил км.! Лекият режим на газ + чистият двигател си казват думата. Карай спокойно нататък, да видим кога ще му дойде времето. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobx3m 12 #141 Отговорено 11 Октомври, 2018 Първа проба · Toyota SN GF-5 5W20 · Honda accord-K24А3 2006г. · Общ пробег на автомобила-160000 · Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3500км. · Цикъл(извънградско/градско) 30/70% · Средна скорост,около 50 км/ч. · Сезон на експлоатация 27.07.2018г.-10.10.18г. · Мото часове, около 60 · Изразходвано гориво-около 400 л. пропан бутан и 20л. бензин А-98. · Доливане: няма,разход на масло · Маслен филтър: mahle · Въздушен: mahle · Режим на използване: предимно градско · Пробата е взета от напълно загрял двигател,10 мин. след изгасяне. · Сушена е 24 ч. на стайна температура. · Сканирана е на скенер KONICA MINOLTA C754SeriesPCL 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,0 см. височина. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #142 Отговорено 11 Октомври, 2018 (Редактирано) Чудесно си се справил bobx3m . Подобно на другите двама колеги, каращи на газ, и при теб витае чистота. Явно и моторът е чист и добре поддържан, иначе маслото щеше да обере повече замърсявания за тези 3500 км (и то предимно градско). Видно е, че диспергиращите свойства на маслото са добри - замърсяването е равномерно разпределено в зоната на дифузия. Тук-там се виждат няколко по-големи окрупнявания на мърсотия, но те не са проблем (нормално е да се получат). Обводняването на маслото е по-осезаемо (накъдрянето на края на капката; вж. по-долу), но в това има логика, предвид предимно градската експлоатация на колата и газта. Като цяло, маслото е в добра кондиция (от гледна точка на диспергиращи свойства и поемане на замърсявания), но трябва да го позагрееш, за да изпари водата, която е нежелателна, тъй като вреди на пакета добавки и от там скъсява живота и компрометира качествата на маслото. Редактирано 11 Октомври, 2018 от emod 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #143 Отговорено 13 Октомври, 2018 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 416 310 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5500 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - около 48 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 01.07.2018 - 12.10.2018; 9) Моточасове – около 115; 10) Изразходвано гориво - около 358 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (358 л./ 3.7 л.) = 97; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло); 14) Доливане на масло – не е правено; нивото не е променено или промяната е почти незабележима ( - 1мм на щеката; установих много лек теч на масло от гарнитурата на картера); 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; леко градско (без задръствания); последните две седмици (14 дни) колата се кара в много тежък режим => студен старт –> 5 мин. работа –> гасене на мотора за около 3-4 мин. > старт -> около 3 мин. работа – гасене на мотора за около 5-7 мин. –> старт – >около 5 мин. работа –> гасене на мотора (общо се изминават около 2.5-3 км); 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 400-5500 км (офисна хартия): 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #144 Отговорено 14 Октомври, 2018 Забелязвам, че в сравнение със SSV 0W30, тук количеството на разсейките в зоната на дифузия е много по-голямо. Дори SSV е на повече моточасове... На какво би могло да се дължи това? 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #145 Отговорено 14 Октомври, 2018 Не съм сигурен, че мога да посоча точната причина/причини. По-горе бях писал: На 9.09.2018 г. at 10:10, emod написа: Прави впечатление и сравнително бързото изпълване на зоната на дифузия с "леки фракции" на мърсотия. Причините за това могат да бъдат много (вкл. състав на маслото - 1274 mg/kg Ca съгласно последния VOA; състояние на мотора; качество на бензина; др), но в случая най-вече бих го свързал с факта на течливостта на маслото (леките му фракции), която създава предпоставки за лесно транспортиране (отмиване, отнасяне) на малките/фините частички мърсотия извън зоната на ядрото и отлагането им в зоната на дифузията. На 13.09.2018 г. at 19:51, emod написа: Тук имам и една "друга версия" - катализаторът (сложен наскоро), по-специално влиянието му върху изходящия поток газове (местно съпротивление) = (малко) по-лошо очистване на цилиндрите = повече остатъци от сажди при пълнене на цилиндрите със свеж въздух за новия цикъл на работа = по-наситени със сажди блоу-бай газове в картера. Звучи малко "измислено"... но това е единствената и то сериозна промяна по мотора, в сравнение с предходно масло. Може и да греша. В допълнение, последните 14-дни бяха доста тежки за маслото (както съм писал по-горе), вкл. и поради по-ниските Т сутрин. Режимът се повтаряше по два пъти на ден - сутрин 7.20 и в 16.00 часа. Не съм имал такъв режим на експлоатация, поне не толкова продължителен. Следя същото масло в oil-club.ru, но използвано в Opel Corsa D (z14xep) - ТУК Гледам, че и там нещата със зоната на дифузия са подобни при 100 м.ч., но ядрото е по-чисто от моето. А може просто моторът да остарява все по-осезаемо и да "зацапва" повечко . Ще видим следващата проба. Между другото... имам идея за експеримент (правил съм го и преди веднъж)... но да стигнем до там . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #146 Отговорено 14 Октомври, 2018 Преди 1 час, dandilov написа: На какво би могло да се дължи това? Според мен това е един от признаците за качеството на едно масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #147 Отговорено 14 Октомври, 2018 Към по-добро или по-лошо ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #148 Отговорено 14 Октомври, 2018 (Редактирано) преди 13 минути, DTEC написа: Според мен това е един от признаците за качеството на едно масло. Кой признак имаш предвид, колега? Редактирано 14 Октомври, 2018 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #149 Отговорено 14 Октомври, 2018 По цвета на този т.нар. втори кръг на маслото се определя неговото свойство дали може да бъде използвано. Когато едно масло не показва голямо изменение при 160мч, а друго е вече изменено (4-5 по скалата) при 115мч, то за мен измененото масло е към края на живота си и по-този начин показва по-ниско качество на база/подобрители/добавки/т.н. Аз в момента съм със същото масло. По видяното от пробата на 127мч (около 4 по скалата) ми е ясно, че то няма да изкара предвидените 200мч. Вече съм запазил ден и час за смяна, но за съжаление поради сезона на смяна на гуми и претоварването на сервиза, маслото трябва да "изтърпи" до началото на ноември. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #150 Отговорено 14 Октомври, 2018 Да отбележа само, че тези "таблици" са различни за бензин и дизел: Ако не бъркам, ти гледаш "бензиновата". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #151 Отговорено 14 Октомври, 2018 Между другото, тази увеличена фина мърсотия в зоната на дифузия може да се дължи и на още нещо, а именно естерите в Мобила, които "измиват" каквото могат из маслените магистрали на мотора. Ето сравнение между предходното ми Ravenol SSV 0w30 (видно без естери - няма пик на 1750) и Mobil 1 ESP 5w30 (пикът на 1750, респ. окислението от VOA = 35, говорят за около 5% естери): 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #152 Отговорено 14 Октомври, 2018 Преди 1 час, emod написа: Да отбележа само, че тези "таблици" са различни за бензин и дизел: Ако не бъркам, ти гледаш "бензиновата". Точно така. За "твоето" гледам бензиновата, за "моето" - дизеловата. Ако при теб има разлика в марката на маслата - старо-ново, то аз преди Mobil 1 ESP Formula 5w-30 използвах Mobil 1 ESP 0w-30. Аз лично смятам, че 0w-30 е с по-добри база/подобрители/добавки/т.н. Също така смятам, че Ravenol SSV 0w30 не е лошо масло, че да се налага следващото (Mobil 1 ESP Formula 5w-30) да отмива и да си влошава състоянието толкова бързо. Просто този Mobil толкова си може и 150мч са му достатъчни. Аз лично никога повече не бих си купил такова масло. Освен ако не е на някаква невероятно ниска цена, напр. като тази - https://www.amazon.de/gp/product/B07HMM6193/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #153 Отговорено 15 Октомври, 2018 Според мен, не могат да се правят генерални изводи все още. За сега ядрото все още натрупва отпадъчни продукти. Нека изчакаме да видим кога ще започне разпада на ядрото и тогава ще решим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #154 Отговорено 19 Октомври, 2018 Здравейте, колеги, Поредната капкова проба на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума. Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км. Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км. Трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км. Четвърта проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км. Пета проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км. Това е шеста проба направена на 18.10.2018, изминати 4096км. Ето и подробностите: Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 45 хил. км.; Общ пробег на автомобила – 267 415 км; Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Маслен филтър – HAMP; Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата – 4096 км.; Период на експлоатация – 28.07.2018–18.10.2018; Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.; Доливане - няма; Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%; Средна скорост – 40км/ч.; Моточасове – около 102 м.ч.; Изразходвано гориво – 426л. пропан бутан и 29л. А95; Пробата е взета от напълно загрял двигател, 12 мин. след гасене; Сушена е 24ч. на стайна температура; Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км. Две по-дълги пътувания (извъградско и магистрала) от 600км, заради което и средната скорост се вдигна; Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.; Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN; Прикачам за сравнение предишните проби. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #155 Отговорено 19 Октомври, 2018 Обработени: Ей, няма "умиране" това ECS . Как е прозрачността му на щеката? Още ли не се забелязва къде е краят му (при отчитане)? 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #156 Отговорено 19 Октомври, 2018 Преди 3 часа, emod написа: Ей, няма "умиране" това ECS . Как е прозрачността му на щеката? Още ли не се забелязва къде е краят му (при отчитане)? Абсолютно. Вадя щеката и го проверявам по 2-3 пъти докато видя до къде е и пак не се вижда докато не го изложа под ъгъл на светлина. Явно си е хубаво масълцето и ще си карам с него въпреки последните драми с маслата на Равенол. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #157 Отговорено 19 Октомври, 2018 (Редактирано) Абе на мен нещо ми се струва, че почва да се разбива ядърцето... Иначе маслото си е чисто. Редактирано 19 Октомври, 2018 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #158 Отговорено 19 Октомври, 2018 (Редактирано) На практика ядро (зона с тежки замърсявания) не е имало до момента. Между 2000 и 3000 км започна да се очертава "краевата зона" (пръстенът, който огражда ядрото). Заградената от този пръстен зона (т.е. самото ядро) обаче бе чиста. Сега се вижда разсейване на краевата зона. Доколкото маслото все още е съвсем прозрачно (чисто), явно замърсяванията са леки фини фракции (възможно слепени помежду им), които са лесно подвижни и биват отнасяни и разсейвани в зоната на дифузия от нисковискозното масло (течлива 20-ка, която има повишено съдържание (%) на база с нисък вискозитет - 4cSt (хипотетично разбира се; и предвид CCS = 4890). Поне за момента цялостната картина -> капката + вида на маслото на щеката, носи такава информация. Дали ще се образува "истинско ядро" или ще се повтори ситуацията от предходния път - равномерно разпределено замърсяване из цялата зона на дифузия, ще узнаем по-нататък. Редактирано 19 Октомври, 2018 от emod 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #159 Отговорено 21 Октомври, 2018 Като цяло има ли обяснение защо някои масла не формират ядро и това не е ли признак за по-ниско ниво на предпазване? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1672 #160 Отговорено 21 Октомври, 2018 (Редактирано) Моята гледна точка: Преди 19 часа, Pavel_Pavlov написа: Като цяло има ли обяснение защо някои масла не формират ядро Няма или поне аз не съм срещал. Има само догадки. Дискутирали сме този въпрос и преди. Преди 19 часа, Pavel_Pavlov написа: това не е ли признак за по-ниско ниво на предпазване? Не считам, че липсата на ядро е признак за по-ниско ниво на предпазване. Замислете се за дизелите. Те всички трябва да са обречени, тъй като по-принцип не формират ядро. Формирането на ядрото (тежки фракции; слепени; силно замърсяване) зависи от много фактори - състояние на мотор, стил на каране, гориво, вид масло (разбира се) и т.н и т.н., вкл. вида на използваната хартия, която има пряко отношение към "образа", който виждаме върху нея. Примери за тестове, правени едновременно на офисна хартия и на филтърна хартия: Пример 1; Пример 2 На същия автор (igork - един от най-добрите, а може би и най-добрия, лично за мен) може да се намерят още много такива тестове. Видно е, че на офисната хартия има ядро, а на филтърната няма. Това е един пример, че ядрото е "относително нещо" и не бива да пленява фокуса на съзнанието ни. Това, което има значение е степента на насищане на маслото (като цяло; всичките му зони, които виждаме) със замърсявания и знанието ни кога настъпва момента за смяната му - само и единствено от гледна точка на диспергиращи свойства!. За другото си има UOA. За мен лично този момент настъпва, когато големините на зоните на тежките (оранжев цвят) и леките (зелен цвят) замърсяванията се уеднаквят или клонят към уеднаквяване. Нагледно - капка със и без ядро + UOA на маслото: Редактирано 21 Октомври, 2018 от emod 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове