Jump to content

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 412 410 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1600 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - около 57 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 01.07.2018 -22.07.2018;

9)      Моточасове – около 28;

10)  Изразходвано гориво - около 104 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (104 л./ 3.7 л.) = 28;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло);

14)  Доливане на масло – не е правено; нивото не е променено;

15)  Други – работещ EGR; леко градско; последните около 800 км са само на магистрала, предимно със скорост около 120 км/ч.

16)  Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

Mobil1_ESP_Formula_5w30_1600km_600ppi.thumb.jpg.437379eadd159c6c69f062111ca37381.jpgMobil1_ESP_Formula_5w30_1600km_600ppi_pila.thumb.jpg.b9cb3b04c69a5db5b1aeb6cc9ee1d834.jpg

 

400-1600 км (офисна хартия):

400-1600km_ofisna_hartia.thumb.jpg.f3702b741701c074fc1edd360106c5c8.jpg

Редактирано от emod
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са впечатленията ти от Мобил-а, в сравнение с предишните масла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Към момента впечатленията ми са много положителни. Моторът пали лесно и работи тихо. Развърта се с "една идея" по трудно - очаквах по-осезаема загуба на мощност и пъргавина, заради по-високия HTHS на Мобила спрямо предходния на Равенола. Налягането на маслото при загрял мотор е стабилно - тестът по магистралата с постоянни около 3000 об./мин за около 4 часа пътуване показа константно налягане от около 3,7-3,8 бара. На връщане от морето при изкачване съчетано с изпреварвания (педала до метала) налягането падна до около 3,3-3,4 бара - явно температурата скачаше бързо поради натоварването на мотора. След това обаче налягането се възстанови сравнително бързо до предходните си стойности (15-ина мин.). Трябва да отбележа, че Мобилът е доста течлив и типичният му аромат на "нефт" е много леко изразен  - предполагам заради GTL-a в него. Маслото с лекота капе от щеката, докато Равенолът "залепваше" :). Друго, което ми прави впечатление, е че моторът работи по "стегнато" - без "причуквания/притраквания", когато загрее в жегата. Явно по-високия HTHS на Мобила му се отразява добре, предвид годинките му (май месец чукна 20 :wub:) и износването му. Трябва да призная, че имах много колебания за този Мобил. Една от причините да го избера бе, че си купих катализатор, и в близките дни планирам да го сложа на мотора. Ами общо взето това е най-важното, което се сещам. Ще видим как ще се представи като цяло - до смяната му :). Питай, ако те интересува нещо друго (конкретно).

Поздрави!

Редактирано от emod
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше написал, че ще правиш проба на Mobil 1 ESP Formula 5w-30 при 1600км, можеше и аз да пусна една капка в петък. Бях на толкова след наливането на същото масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километрите не бяха планирани. Просто така се случи. Върнах се от море и с влизането в гаража направих теста :D.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През седмицата ще пусна и аз една, за да можем да правим някакво сравнение (колкото да се намираме на работа) :D.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1)      Автомобил – Audi A4 B7 1,8T 163 PS

2)      Масло – Ravenol VST 5w40;

3)      Маслен филтър –Mahle;

4)      Общ пробег на автомобила - 210164km;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6959km;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - около 63 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 01.05.2018 -27.07.2018;

9)      Моточасове – N/A;

10)  Изразходвано гориво - околo 680л газ и 5 литра бензин;

11)   Kтм = (680 л./ 3.8 л.) = 178,9473;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 21 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,8 л.

14)  Доливане на масло – 100-150 грама;

15)  Други – Работа на студен двигател сутрин и вечер за по 2,5 километра до работа, не надвишаване на 1500 - 1800 оборота за това време, каране по магистрала между 130 и 160, като тази скорост се поддържа в продължение на поне 10 минути.

Самата хартия върху която е взета пробата се измачка леко, надявам се да не е проблем.

20180727_172305.jpg20180727_172310.thumb.jpg.1a09dae27f6a659163811c6b2b7e8ca5.jpg

Редактирано от honda_japan
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора капка след смяна на масло:

1)      Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM;

4)      Общ пробег на автомобила - 80 356км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1921км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 80/20;

7)      Средна скорост - 73 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 05.07.2018 - 26.07.2018;

9)      Моточасове – 26:35 часа;

10)  Изразходвано гориво - 78л Esso Synergy Diesel;

11)   Kтм = (78 л./ 4.9 л.) = 15.92;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,9 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено.

15)  Други – предходнo маслo: Mobil 1 ESP 0W-30; смяната на маслото до сега винаги е била на 15 -16 000км; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); нормално каране 100км/ч извънградско (95км/ч съгласно ГПС); малко градско;

16)  Капката е скенирана с Canon MG3550 на 600 dpi;

17) Снимка с таблет, като листа е поставен на прозорец.

 Този път поради изключително горещото време (37°C температура на въздуха) капнаха общо три капки от щеката - на лявата капка се събраха основно капнала първа капка и малка капчица до нея като двете се събраха в една. Дясната капка е втората от щеката - като видях, че ще капне още една, само преместих щеката надалеч от първата позиция.

Mobil 1 Formula ESP 5W-30_2_Window.jpeg

Mobil 1 Formula ESP 5W-30_2.jpeg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@honda_japan

За съжаление снимките не са ОК. Светлината е неравномерна. Ето ги обработени с "пила":

hj1pila.thumb.jpg.058aedef3fb628b2a3a0df299f21b14a.jpghj2-pila.thumb.jpg.d3cc87f1385f3348087e56e94a40e48f.jpg

 

Независимо от това: снимките показват, че маслото е в добро състояние. Съдя за това по цвета на зоната на дифузия и този на ядрото + цвета на края на капката. Всички са в "светлата гама" на кафяво и жълто (доколкото мога да преценя от снимките). Има неголямо обводняване (накъдрянето). Периодът на експлоатация на маслото е малък - около 3 месеца и то летни. Изразходваното количество бензин е много малко. Явно караш основно (почти изцяло) на газ. Разходът на масло също не е голям за тези километри (за мен лично - нормален). Според мен можеш спокойно да продължиш експлоатацията на маслото.

Ето и една таблица - за ориентация (качвана е и преди):

Kapkov_test_Teoria_0.thumb.png.0bd3b7c730cca737c647e982c9d7868a.png

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DTEC

Красота :)

dtec3.thumb.jpg.1cb06d7d8f04dc100b951f3df393a728.jpg

Равномерна и фина дисперсия. Леко оформено ядро = малко "тежки" замърсявания/слепвания. Като цяло - чистота (за дизелов мотор). Но и режимът ти е лек. Ще бъде интересно :thumbs1:.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да считам, че имам поне още около 3 хил.км с този начин на шофиране. Само да споделя, че съм много доволен от маслото благодарение на вашите препоръки. В горещи температури след продължително " газене " по Шипка и после магистрала двигателя е тих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, honda_japan написа:

Да считам, че имам поне още около 3 хил.км с този начин на шофиране. Само да споделя, че съм много доволен от маслото благодарение на вашите препоръки. В горещи температури след продължително " газене " по Шипка и после магистрала двигателя е тих.

За маслото е ясно че ще държи,но се постарай следващият път да ти бъде по добра галерията,която излагаш тук,като добър вариант е да се сдобиеш със скенер.Нищо лично,:)просто ще улесниш колегата emod и всеки,който би искал да коментира.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, honda_japan написа:

Да считам, че имам поне още около 3 хил.км с този начин на шофиране

ДА. Подкрепям позицията на JHM.

Ако имаш някакви притеснения - капни след 1500 км и качи снимка/скан. Ще го погледнем заедно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за лошото качество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не се притеснявай. Повече практика и ще успееш. И аз бях така, когато снимах моите капки :). Важното е да намериш равномерно осветено място, на което да снимаш, и да не засенчваш капката с телефона/апарата. Пробвай - ще се получи. Сега имаш капка. Тренирай с нея или си направи друга. Когато снимаш - гледай внимателно образа на телефона за светли и тъмни зони.

П.С. Пази листчето от измачкване. Намачканият лист е проблемен, тъй като не отразява равномерно светлината => светли и тъмни петна на снимката.

Редактирано от emod
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

В събота смених маслото и, както бях обещал, започвам нови проби с по-чести интервали на капковите тестове за да има по-голяма база за сравнение как се променя във времето.
Маслото е RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума.

Това е първа проба.
Маслото е само на 52 км.

 
Ето и подробностите:

  1. Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 40 хил. км.;
  2. Общ пробег на автомобила – 263 372 км;
  3. Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  4. Маслен филтър  – HAMP;
  5. Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 52 км.;
  6. Период на експлоатация  – 28.07.2018–30.07.2018;
  7. Обем на налятото масло при смяната – 3.9л. (помолих да изчакат 10-15 мин да се оттече хубаво, но не е издърпвано със спринцовка);
  8. Доливане - няма;
  9. Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  10. Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%;
  11. Средна скорост  – 31км/ч.;
  12. Моточасове – около 2 м.ч.;
  13. Изразходвано гориво – 5л. пропан бутан и 0.4л. А95 (това естествено са ориентировъчни числа с оглед краткото време на експлоатация);
  14. Пробата е взета от напълно загрял двигател, 13-14 мин. след гасене;
  15. Сушена е 24ч. на стайна температура;
  16. Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.;
  17. Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.;
  18. Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN;

1970576978_HondaAccord-Kapkovtest2-1-30_07_2018.thumb.jpg.a611a66cb7eb5ceb496286a59e040327.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отлично начало. Все едно си взел капка от маслото от бутилката/тубата :thumbs1:

Ето я обработената с "пила" капка:

rb_pila.thumb.jpg.3d4d568e3d37a02c78bb7d3c00370737.jpg

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с капковите проби на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума.

 

Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км.
Това е втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км.
 
Ето и подробностите:

  •     Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 41 хил. км.;
  •     Общ пробег на автомобила – 263 884 км;
  •     Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •     Маслен филтър  – HAMP;
  •     Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 564 км.;
  •     Период на експлоатация  – 28.07.2018–08.08.2018;
  •     Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.;
  •     Доливане - няма;
  •     Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •     Цикъл(извънградско/градско) – 45/55%;
  •     Средна скорост  – 39км/ч.;
  •     Моточасове – около 15 м.ч.;
  •     Изразходвано гориво – 58л. пропан бутан и 4л. А95;
  •     Пробата е взета от напълно загрял двигател, 11-12 мин. след гасене;
  •     Сушена е 24ч. на стайна температура;
  •     Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.;
  •     Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.;
  •     Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN;

 

Прикачам за сравнение предишната проба.

238201229_HondaAccord-Kapkovtest2-1-30_07_2018.thumb.jpg.f0d46b7aae8591f886c6eedcb6718c81.jpg1918047810_HondaAccord-Kapkovtest2-2-08_08_2018.thumb.jpg.36c7c6f49b30912fe38c2eba34e2555b.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги обработени с "пила":

rb1_pila.thumb.jpg.8def5e9bfc143efd58209ee1d4850a33.jpgrb2_pila.thumb.jpg.78c70b2ee6fa6bd072f4fac42ccfc613.jpg

За тези 13 м.ч. промяната е минимална.

Имам питане и молба:  Можеш ли да вземеш проба (капка) от друг бензинов мотор около теб, който не е на газ? Бих искал да видя как ще изглежда скенираният образ (с твоя скенер) на такава капка и "пилата" - дали ще се впишат в "традиционната визия".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта на колегата е:

На ‎31‎.‎07‎.‎2018‎ г. at 10:52, romborak написа:

В събота смених маслото и, както бях обещал, започвам нови проби с по-чести интервали на капковите тестове за да има по-голяма база за сравнение как се променя във времето.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, emod написа:

Имам питане и молба:  Можеш ли да вземеш проба (капка) от друг бензинов мотор около теб, който не е на газ? Бих искал да видя как ще изглежда скенираният образ (с твоя скенер) на такава капка и "пилата" - дали ще се впишат в "традиционната визия".

 

Нямам такъв около мен :(

В офиса всички, които идват с коли, са с дизели. Служебните също са дизели.

Всичките ми познати и приятели, които са на бензин, са с ГИ или на метан, а останалите са дизели.

Мислих доста за да се сетя за някой познат само на бензин, от когото да поискам да направим проба, но не се сетих.

Ако се появи някой, за когото сега не се сещам, ще направя, но е малко вероятно.

Повечето хора търсят икономия и са или с дизели, или на алтернативно гориво.

Редактирано от romborak
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 2 - 3030

 


1.Petro-canada 5W30


2.Honda accord-K20Z2 2006г.


3.Общ пробег на автомобила-147030.

  
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3000км.

  
5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30%


6.Средна скорост,около 70 км/ч.


7.Сезон на експлоатация 22.05.2018г.-15.08.18г.


8.Мото часове, около 70
9.Изразходвано гориво-около 280 л. пропан бутан и 36л. бензин А-95.

 
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.


11.Доливане няма,няма разход на масло.


12.Маслен филтър, Honda OEM (purflux-ls350).


13.Въздушен "Blue print"
14.Режим на използване лек с дълги преходи,с обороти 4000,рядко до 5000

 
15.Предишно масло-Mobil1 0w20AFE, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне.


17.Сушена е 24 ч. на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

Image.thumb.jpg.2faab0e97a08bc747d94008ce4ee4a58.jpg1552616480_scanpilapetro-canada0w303000km..thumb.jpg.63e3da3068aee78afdfba86717d95df4.jpg782306772_scanpilapetro-canada5w30.thumb.jpg.134a7d4390a914bd1152d872a2768400.jpg

 

 

предишна пила-

5b44c16d27c10_pilapetro1000km.thumb.jpg.ac1e6cddbf9fe3edde1774adf02f3063.jpg.1e4edca8cdbfc2fbcb86b76f7d1e9783.jpg

Много интересно,коренна разлика с пилата на мобила от предната смяна..?

Моля за коментари,благодаря. :)

Редактирано от JHM
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1518296792_MobilvsPetro.thumb.jpg.4005807f99c375e0e388caad1244a9d4.jpg

 

Определено Петрото изглежда много по-чисто. Дори се вижда ясно напълно чисто масло в краевата зона.

Съответно и двигателят следва да е бил по-чист при наливането на Петрото, отколкото при наливането на Мобила.

Ако редовно си източвал несливаемия остатък, двигателят се е изчистил добре и при наливането на Петрото е нямало първоначалното замърсяване на новото масло. Допълнително летният режим на експлоатация е много по-щадящ от към отделени в маслото продукти на горенето, за разлика от зимния.

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за бързия отговор. Възможно ли е мобила да е с по добри миещи присадки от петрото и от там да има разлика и в пилата.

Какво виждате според тех. специфк.на двете масла?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, JHM написа:

3.Общ пробег на автомобила-147030.

148080км.е пробега!

Преди 18 часа, dandilov написа:

Ако редовно си източвал несливаемия остатък, двигателят се е изчистил добре и при наливането на Петрото е нямало първоначалното замърсяване на новото масло.

Всеки път и то старателно!:thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като че ли Ravenol SSV 0w-30 по-здраво е "стегнало" и държи ядрото.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

При цитираната от теб ситуация, Мобилът има ядро! Докато при Петрото все още не се е образувало отчетливо. Затова Мобилът има какво да държи. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Като че ли Ravenol SSV 0w-30 по-здраво е "стегнало" и държи ядрото.

Да, има нещо такова. Но SSV-то е "ядрена бомба" :D. Ще видим развитието на Мобила, живи и здрави. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трета капка след смяна на масло:

1)      Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.;

2)      Масло – Mobil 1 ESP Formula 5W-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM;

4)      Общ пробег на автомобила - 82012;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3577км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 75/25;

7)      Средна скорост - 71 км/ч;

8)      Ден на експлоатация – 05.07.2018 - 18.08.2018;

9)      Моточасове – 50:11 часа;

10)  Изразходвано гориво - 146,5л;

11)   Kтм = (146.5 л./ 4.9 л.) = 29.9;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа в гаража;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,9 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено.

15)  Други – предходнo маслo: Mobil 1 ESP 0W-30; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); нормално каране 100км/ч извънградско (95км/ч съгласно ГПС); магистрала 125км/ч; този път с малко повече градско;

16)  Капката е скенирана с Canon MG3550 на 600 dpi;

17) Снимка с таблет, като листа е поставен на прозорец.

 Този път капнаха две капки от щеката - дясната е първо капналата капка.

Scan_Test 3.jpeg

Photo_Test 3.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dt14.thumb.jpg.d7b833e53500559d970690c0fd4f3848.jpg

dt15.thumb.png.a8288c066a418b6233839bea316b52c5.png

Тежките фракции за сега проявяват тенденция за сформиране на ядро. Дисперсията е много добра.

Маслото абсорбира замърсяванията равномерно. "Уплътняването" на замърсяването е добре видно от снимките на просвет.

Хубава серия се получава :thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

Продължавам с капковите проби на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума.

Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км.
Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км.
Това е трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км.
 
Ето и подробностите:

  •      Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 42 хил. км.;
  •     Общ пробег на автомобила – 264 590 км;
  •     Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •     Маслен филтър  – HAMP;
  •     Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 1270 км.;
  •     Период на експлоатация  – 28.07.2018–28.08.2018;
  •     Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.;
  •     Доливане - няма;
  •     Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
  •     Цикъл(извънградско/градско) – 45/55%;
  •     Средна скорост  – 38км/ч.;
  •     Моточасове – около 34 м.ч.;
  •     Изразходвано гориво – 136л. пропан бутан и 9л. А95;
  •     Пробата е взета от напълно загрял двигател, 9 мин. след гасене;
  •     Сушена е 24ч. на стайна температура;
  •     Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.;
  •     Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.;
  •     Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN;

 Прикачам за сравнение предишните проби.

 

157497506_HondaAccord-Kapkovtest2-1-30_07_2018.thumb.jpg.f8cd50cc1db243b13b2008eeebc423bd.jpg760372960_HondaAccord-Kapkovtest2-2-08_08_2018.thumb.jpg.dc83c5be5e0328adc782f097f42fba37.jpg435715523_HondaAccord-Kapkovtest3-2-28_08_2018.thumb.jpg.83a0a59aa696c7296183d3ee178bc194.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обработени с "пила:

rb123.thumb.jpg.46e28d9f25a52021c5ac0ccb527769a3.jpg

 

Чисто масло. Все по-ясни очертания на ядрото. Гледайки хронологията - ще потвърдиш, че след първата проба, направена при смяната на маслото, следващата трябва да бъде направена на около 50 м.ч., тъй като се очертава, че по това време ще имаме ясно формирани граници на ядрото. :thumbs1:

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При предишните ми проби, преди смяната на масло, нямаше очертало се ядро, а сега като гледам е започнало да се формира.

Пробите ги правех по един и същи начин, маслото е едно и също, режимът на шофиране и той, а сега има ядро. Странно ми е защо.

Единствената разлика, която поне аз намирам, е, че при предишната смяна в двигателя старото масло е било различно от смененото. Беше Motorex 5/40 и го смених с Ravenol 0/20.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип - формирането на структурата, която е резултат от разтичането и абсорбирането на капката от хартията, зависи от много фактори, сред които са: съставът на маслото и неговото състояние; вида и качеството на самата хартия; условията на провеждане на теста; и т.н. Мобилната фаза (капката) "пътува" по стационарната фаза (хартията) в резултат на капилярния ефект (способността на течността да протича през тесни пространства без помощта на външни сили, като гравитацията), при което частичките с еднаква големина се отлагат на еднакво разстояние от началото, от което е започнало разтичането - най-напред най-големите и тежките, после по-малките и все по-малките.... По този начин се формират различните зони (кръгове; пръстени), които виждаме.

astm.thumb.png.7884709f0dc9f0e5c1644bf4a5cbade6.png

Към момента не съм срещал "научно обоснован" отговор защо някои масла не формират ядро. Сигурно такъв има :). Явно е обаче, че много фактори оказват влияние, и наличието/липсата на ядро зависи от тяхната взаимна връзка и влияние, като тук се намесват и типа гориво (газ, бензин; дизел), състоянието на мотора, конструктивни особености, др., които оказват пряко влияние върху натрупването на замърсявания в маслото - замърсявания, проявяващи се в съответните "пръстени" (вж. картинката по-горе). 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да припомня, че и предишното масло имаше започнало заформяне на ядро, на 1068км, но после нещата се размиха. Интересно сега как ще е.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проба номер две:

1)  Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър Махле.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 148800 км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6400км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 1000км. градско и всичко останало извънградско. 

  6)  Средна скорост - 100-120

  7)  Сезон на експлоатация – от 15.06.2018г. до 07.09.2018г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - 390 л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  6,00л.

12)  Доливане на масло – 100 - 150мл. преди около 3400км.

13) Други особености при експлоатацията: извънградското е около 1400км. извън магистрали и всичкото останало по магистралите в Унгария, Австрия и Германия при скорост 130-140 и често до 160.

Снимката е на прозореца правена и отделно качвам скана, но този път е сканирано с 200 резолюция, че се скапа нещо скенера и неще да сканира на по-висока резолюция.

Инъче днеска смених маслото, понеже скоро тръгвам към Германия.

 

IMG_20180907_163423.jpg

Ravenol Kapkov test.pdf

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goga

1539651210_RavenolKapkovtest-2.thumb.jpg.aece6a99c6977d8c071561aff99702f9.jpg602400405_Pila_RavenolKapkovtest-2.thumb.jpg.3f161b0ab248bd9d30ababfaebcaad58.jpg

Капката изглежда прекрасно!

Не е трябвало да го сменяш. Маслото е в идеална кондиция. Дори краевата зона е все още с чисто масло!

Със сигурност има живот в него за поне още 6000 км без никакъв проблем, че и повечко!

Да допълня, че караш дизел, а той е по-щадящ маслото от бензиновия двигател. А и продължителното извънградско каране е допълнително по-облекчен режим.

Според мен, това масло (Ravenol SSV 0w30) трябва да го сменяш между 12 000 и 15 000км без притеснения!

 

Какво е новото масло, което си налял?

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак същото и пак без да източвам несливаемия остатък, че няма оправия с това в нашите сервизи. И според мен маслото се държи чудесно и почти не съм доливал. Около три седмици ще сме в Германия и най-малко 5000 км. ме чакат и за това не исках да рискувам и го смених. Дано след това не се налага пак да ходя и тогава да видим как ще е маслото на повече км. Единствено ме притеснява дали вреди нещо на катализатора. Нямам ДПФ филтър, но май има катализатор.

Редактирано от goga
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай смело 12 хил. км. и не го мисли. Ранната смяна на предното е обрала несливаемия остатък.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...