Jump to content
nedjalko1

CRV 2 ген. - странно потропване и дърпа надясно. Окачване?

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 Наблювавам едно странно потропване на CRV-то по леки неравности но не всеки път, бях на няколко прегледа на окачване и рейка, накрайници, биалетки ... - проблеми няма според майстурите.

Изказването след тест драйв  е паразитно високочетотоно поторопване - Можело от водачи на спирачи апарати или от разхлабено "магаре" каквото и да означава това?

Трудно е да го опиша кога се проявява, но е на 1-ва - 2-ра  с ниска скорост натискане на спирачки, и прагове по шосето, чукането е като на биалетка и само акустично не се осеща във волан.

* с висока скорост в завой, като натисна спирака осещам лека вибрация във волана, ако е свързано.

Някой имал ли е подобен проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е това:

 

пост #183

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен са амортисьори + тампони на макферсона. И при мен има нещо подобно. След сериозно клатене на място и ръка на тампона се установи, че почуква. Ще ги сменям по-нататък, засега не е много сериозно. Вибрацията при спиране при висока скорост може да е от крив диск.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

опори(тампони) на макферсона...оказа се че тези пущини са qkiq дерт....големите ментета на пазара се късат преди да ги сложиш,освен това са двупосочни(един тампон може да се сложи и в ляво и в дясно),което оказва допълнително значение за светкавичното късане на гумата.миналия месец смених (ПАК) по-миналогодишната каяба(ляво) и миналогодишната каяба(дясно) и имаше видима разлика между двата тампона....а като се сравниха с ОЕМ -ските разликите светнаха....само ще спомена че оригиналните са си само за ляво или дясно с различен оем номер ..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти потропва от тампона на диференциала случайно?  :)

"Тръбичката" както я наричат някои колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 На 3-то място я карам и нищо не намират.

За тампона на макферсона светиха с едно фенерче и гледаха за пукнатини, но не намериха нищо.

тампона на деференциала е здрав.

 

Сложих нови гуми и  минах реглаж, но забелязвам че пак се разтравя като кача 2-ма човек отзад с малко багаж.

Нормално ли е или не са направили реглажа както трябва - да не си прецакам гумите ?

Редактирано от nedjalko1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги  още малко детайли относто мистериозното потропване (пукане).

Къде ли не я гледаха караха и т. н.  Казват всичко е здраво карай да се доразтропа и ще го хваним, но ме дразни яко.

 

Топането е по скоро пукане - в момента преди да спре или веднага след потегляне и то не всеки път. При завиване усукване с малка скорост , по много леки неравности понякога пак се усеща.

Това което не  успяваме да проверим са тампоните на макферсона -  дали може да е от тях и без сваляне имали вариант за проверка ? Не се вижда скъсано на гумата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

image.thumb.png.40a88db80b67dd1e2ce1b09d70158036.pngimage.thumb.png.74cd623a295b7c2116b3669ebeea31cd.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигорен ли си, че не е от тампон - HM-DAMP1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше случай, в който колегата установи, че потропването идва от масичката в багажника.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тропането е от Пред

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ТИ погледна ли си накладките?:ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах ги.  Магарето на моста и него гледах... Какво ли несъм гледал ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е рейка (между двата червяка), трудно се хваща , но някой да хване кормилната щанга и да я клати, ти стой в колата и слушай за звука.

Това се получава като караш леко на 1ва по павета и караш съвсем бавно се чува едно хлоп-хлоп-хлоп като от биалета.

Трябва да се провери!

решението е Грес през тапата над червяка...

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за рейка си помислих и аз след като прочетох последното мнение на колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не мисля, че е рейка защото във волане не се осещат по никъв начин хлабини . На Civic-a имам почукване от  рейката  и симптомите са ми познати (по леки неравности паваж, каменист черен път ). Тъка всичко е стегнато на бетон - и има някаво паразитно пукане. при осукване (в следствие от спиране , потегляне неравност ...) - пукането е като от биалетка, но са здрави - не мога да хвана хлабини.

Нз да не е в Макферсона нещо и как да го хвана.

 

Имам чувството, че след като е загряла колата (след каране е по дълго време 20 30 мин. из София) се проявява повече това пукане .

 

Редактирано от nedjalko1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тампона на макферсона - ръка на тампона и двама пича, които да клатят мъжката от двете страни на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да има потропване от горния тампон на макферсона. С времето гумата се износва и се получава луфт. Ако е от там, можеш да си спестиш купуването на нов. Един приятел, автомонтьор, ги лекува със флекса. Разглобява тампона и скъсява малко тръбичката, която е в средата. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах,че при рязко потегляне от място волана се завива на дясно от самосебе си и колата дърпа на дясно. Това от какво може да е,като нищо не установяват при преглед на окачването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5/15/2018 at 20:04, nedjalko1 написа:

Забелязах,че при рязко потегляне от място волана се завива на дясно от самосебе си и колата дърпа на дясно. Това от какво може да е,като нищо не установяват при преглед на окачването.

 

Реглаж?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглаж.

Някой апарат не отпуска както трябва. Виж дали някой диск загрява повече от останалите.

Неравномерно налягане на гумите.

Предните тампони на предните носачи, но казваш не са хванали нищо там...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.05.2018 г. at 11:34, Krasi-mir написа:

Възможно е да има потропване от горния тампон на макферсона. С времето гумата се износва и се получава луфт. Ако е от там, можеш да си спестиш купуването на нов. Един приятел, автомонтьор, ги лекува със флекса. Разглобява тампона и скъсява малко тръбичката, която е в средата. 

 Също проблема с завиването на волана може да е от макферсоните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как точно може да е от макферсоните?

Две ЦРВ-та, 2003 и 2005 и двете със същия проблем. Реглажи, гуми, все си дърпа и все надясно.

Попаднах на един сервизен бюлетин, ама майсторът каза "няма да е от тва".

Прикачвам го да си кажете мнението. 

05-022.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам колега с црв 2006 година,имаше същите проблеми-оказаха се от макферсона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с дърпането надясно при рязко потегляне съм го срещал научно обяснено в нета, но не помня къде. Не си спомням точно обяснението, но беше нещо от сорта на това, че към дясното колело се предава по-голям въртящ момент. При нормално потегляне не се усеща дърпането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани рязкото потегляне. Постоянно тегли. :)

А тва с пукането наистина може да е като в пост 183 от общата тема, щом почти всичко е проверено (ако е проверено на 100% де.) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, много си прав за рейката. От нея могат да са и пукането и дърпането. 

 

Обаче,преди да се огледате в нея, проверете още един път всичко по окачването - за мен, там би трябвало да е причината. 

 

Също, ако има и леко изместване на една от двете предни гуми (напред или назад) спрямо другата, също може да причинява това дърпане. Това на стенд трябва да се хване.

 

Относно макферсоните и те са възможна причина. Както казва Краси, четох някъде в нета, ама в момента немога да си спомня.

Относно горния тампон,той се напуква и къса около централната втулка и започва да скърца (усещането е все едно гума се търка в някой от долните краища на челното стъкло),  но не би трябвало да се усеща тропане от него. Поне така беше при мен, когато сменявах десния, преди години. Сега се появи същото скърцане, но от ляво и купих от Бултрако (на сляпо-без да съм го гледал) нов тампон да го сменявам. Там, евентуално тропане, може да се получава от лагера.

Та сега като се замисля, оригиналните тампони ги дават ляв и десен, като си имат и белег за правилен монтаж, докато при неоригиналните неправят разлика и ги дават че стават и за от двете страни.

Дали това, или неправилен монтаж,  може да се окаже причината за въпросното дърпане? 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също дърпа на дясно, но всичко изглежда ок.Малко се съмнявам в самите гуми маи нещо не ми ги балансираха правилно.Може ли от това да е дърпането?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването отпред е супер смешно и АКО действително е от там има 4неща които могат да са причина-отдолу нагоре-шарнир,биелетка,кормилен накрайник и опора(не включвам тампоните на носача и щангата,щото вероятно са огледани добре)...трите са лесни и евтини,но опората си е дерт...за да се случи смяната трябва да се свали амортисьора,което не става на двора.трабва да си приготвиш поне една петдесетуна на колело за работа...Чета как някои ги лекували с флекс-аз не виждам как би могло да стане точно на тази опора,както и има ли смисъл,но това важи с пълна сила за ремонтния комплект който се ползва примерно при сивик6-там "опората" е една метална втулка с два гумени тампона на цена 10 -30кинта.

Няма да е лошо да се огледат тампоните на двг/ск.кутия-ако някой се е закъсал (вероятно задния)има голяма вероятност това чукане да те обърква-скоро на сивика ми имах подобен случай с тропане и подмяна на детайли по окачването без никакъв резултат...

Моята също тегли надясно.Причина-некадърен майстор..преди 2г като започна драмата с окачването я закарах на рутинна подмяна на шарнири,накрайници биелетки и опори-всичко с прегоряли и поцепени маншони,хлопащо,абе гадна работа...та посеркото смени квот смени,после минах реглаж...и тая кола затегли надясно...реглажи,смяна на гуми,пребалансиране-нищо не помогна.Когато Слави смени афтърмаркет опорите с оем,видяхме че на дясно колело оня вагабонтин е завъртял опората с 90градуса с това освен че е подпомогнал по бързото скъсване е променил и положението на амортисьора..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.06.2018 г. at 18:54, MNED написа:

Моята също дърпа на дясно, но всичко изглежда ок.Малко се съмнявам в самите гуми маи нещо не ми ги балансираха правилно.Може ли от това да е дърпането?

 

От баланс  - едва ли. 

Но от криви, или неравномерно изнесени гуми - със сигурност. 

 

Колега chy - относно това:

 

"Окачването отпред е супер смешно и АКО действително е от там има 4неща които могат да са причина-отдолу нагоре-шарнир,биелетка,кормилен накрайник и опора(не включвам тампоните на носача и щангата,щото вероятно са огледани добре)..."

 

Биалетките и тампоните на с.щанга - тропат  а не дърпат. 

А че не включваш тампоните на носачите, защото предполагаш,  че са огледани добре, е грешка - освен напукани или скъсани,може да са и омекнали. Там са два броя и те отговарят за различни неща. Обикновено всички се отглеждат в предния и  сменяват само него, а задния обикновено го виждат като здрав - пак грешка. А това, (тези тампони) при рязко натоварване може да е предпоставка за въпросното дърпане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега @Emicha-може би не е добра идея да превръщаме темата в личен чат,но се почувствах длъжен да разсея някои неясноти-няма как да знам кой майстор какво е гледал затова изказвам предположение-дали е грешка или не,нямам идея,съжалявам.Прочети ми мнението пак-в началото на поста ми не споменавам дърпане:cool:,..затова съм изредил вероятните виновници за странното потропване отдолу нагоре по този начин,както и предположението че сигурно са  тампоните на носача и щангата са огледани от майсторите..дали е така съвсем не знам....чак на 3ти абзац се включвам с "дърпането":cool:..според мен виновника за тропането води до дърпането но вероятно бъркам.

 

 

На 16.06.2018 г. at 6:04, Emicha написа:

 

Относно горния тампон,той се напуква и къса около централната втулка и започва да скърца (усещането е все едно гума се търка в някой от долните краища на челното стъкло),  но не би трябвало да се усеща тропане от него.

и не си прав тука,пиша ти го с най добри чувства и без да искам да влизам в полемика като човек който тегли това тегло близо две години 

Повярвай ми има ЯКО тряскане когато опората се закъса...на всяка неравност,на всеки легнал полицай,по паветата на Борис е якия кошмар...усещането е че нещо ще се счупи ей сега и то ще бъде с фатален край...кат вдигнеш капака и погледнеш докато някой върти геврека-оста на амортисьора се мести с поне 2 см навсякъде(освен нагоре и надолу) -и това при опори каяба на под 2к км от проверен продавач.. Колега...бях стигнал до положение да хвърля по 600 кинта на колело за подмяна на всичко...добре че Слави ми наби акъла в главата.

Съветът ми към всички-доверявайте си колите само на хора на които имате доверие,по възможност тесни специалисти...Хонда са си специфични автомобили и си трябва човек който ги чува нещата и може да вземе решение и поеме отговорност.

Наздраве и без лоши чувства

 

Редактирано от chy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, chy написа:

Колега @Emicha-може би не е добра идея да превръщаме темата в личен чат.....

.....Прочети ми мнението пак-в началото на поста ми не споменавам дърпане:cool:,..затова съм изредил вероятните виновници за странното потропване отдолу нагоре по този начин,както и предположението че сигурно са  тампоните на носача и щангата са огледани от майсторите..дали е така съвсем не знам....чак на 3ти абзац се включвам с "дърпането":cool:..според мен виновника за тропането води до дърпането но вероятно бъркам......

 

chy , това не е личен чат , а се опитваме да открием истината, за това мистериозно тропане и дърпане.

И всяко предположение, дали твое, мое или на някой друг , е добре дошло и може да помогне за решаването на проблема на много колеги.

 

Относно  това което съм удебелил,  може и да не споменаваш дърпане в началото, но не споменаваш , че пишеш и за тропане ( с изключение, за нещо свързано със Сивика - което няма нищо общо с ЦРВ-то).

 

А относно това:

Цитат

.....Повярвай ми има ЯКО тряскане когато опората се закъса...на всяка неравност,на всеки легнал полицай,по паветата на Борис е якия кошмар...усещането е че нещо ще се счупи ей сега и то ще бъде с фатален край...кат вдигнеш капака и погледнеш докато някой върти геврека-оста на амортисьора се мести с поне 2 см навсякъде(освен нагоре и надолу) -и това при опори каяба на под 2к км от проверен продавач.. Колега...бях стигнал до положение да хвърля по 600 кинта на колело за подмяна на всичко...добре че Слави ми наби акъла в главата......

 

Ако казваш "опора"  на тампона на макферсона,  ако ще металната втулка да е тотално скъсана или превъртяла в гумената част,  няма "Яко тряскане" както твърдиш , защото съм карал близо 30 дни с такава скъсана (докато ми пристигне оригиналния тампон и го сменя), по павета , дупки и тем подобни , като не съм усетил нищо друго, освен скърцането за което съм споменал по-нагоре.

Сега - Каяба , маяба и други не ги коментирам, говоря за оригинален тампон.

А кой и как е успял да го завърти на 90 градуса - също ми е интересно , защото по-горе споделих , че оригиналните са ляв и десен, имат си и маркировка ( L и R ), а и белег за правилен монтаж и не може да ги завъртиш - дупките не съвпадат.

А заместителите ги дават че стават и за двете страни - та нищо чудно и това да е проблем, както и да изкарват по 2 х. км..

И това което пишеш, че оста се мести наляво надясно, но нагоре и надолу не мърда, още един път потвърждава , че тропане от там е малко вероятно - изключвам случаите на тотално заминал тампон и липсата на части от самата гума.

 

И малко за майтап ( сега да не се обидиш) - кое е вярно от двете неща ,които си написал, че не вървят заедно:

 

Цитат

Окачването отпред е супер смешно ....

Цитат

....Хонда са си специфични автомобили....

 

 

п.п. Не приемай поста ми като заяждане - не целя това и никога в постовете си не съм го имал за цел.

Просто казвам това което мисля. 

И наздраве - без лоши чувства :thumbs1:.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете са верни друже и двете... Даже е пример за елементарно окачване:). Спирам дотук, за мен темата на разговор е изчерпана онлайн,, но ако имаш път към наше село я по време на банкя мези я на разходка или на плаж и имаш желание може да продължим разговора на по бира. Аз моя урок на тема окачване го научих по трудния начин...
П. С. Ще се опитам да кача снимки на опорите/тампоните/лагерите и ако успея може и да се види закъсването на гумата. Може да ти звучи странно но след смяната на тези опори/тампони/лагери при мен хлопането спря.
Хубав ден


Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По стечение на обстоятелствата, точно днес смених предния ляв тампон на макферсона, както и левия шарнирен болт (който си го карам година и половина в багажника:)), а в последствие минах и на реглаж.

Тампона го купих "на сляпо" и го смених - защото както казах по-нагоре, започнах да чувам леко скърцане и наистина този който свалихме, беше скъсан от долната страна.

 А  шарнирния болт, още преди го хванах че е тръгнал и така и така го бях купил, направо ги сменихме заедно.

Въпреки всичко, дори и при наличието на тези два проблемни възела - нямах никакво тропане пукане или дърпане.

След смяната, волана се изкриви леко надясно, но при реглажа всичко се оправи.

 

Цитат

....ако имаш път към наше село я по време на банкя мези я на разходка или на плаж и имаш желание може да продължим разговора на по бира....

 

Ааа... може, може :) - това е добро предложение/продължение :thumbs1:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказаха се Биалетки - по нищо не личеше че е от тях.
За дърпането на дясно блокирал водач на спирачен апарат

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...