rasthayan 6 #1 Публикувано 15 Април, 2018 Здравейте, колата е ЦРВ 2008 2.0 бензин с АТ кутия. Известно ми е, че АТ кутията е с 5 предавки, но като тръгне да ги изрежда преброявам 6. Аз ли не мога да броя.. колата ли ме подвежда.. По принцип си се усеща като си на 3та, защото с нея стават бързите изпреварвания (за тези които карат АТ знаят за какво говоря).. и после минава на 4та.. след нея идва още една с много малка разлика и много забързо (оборотите спадат с около 400) и после си идва последната. Освен ако не изпреварвам на 2ра и от там да почва да ги реди до 5та. Обаче при изпреварване съм с около 5000 оборота над 120км/ч.. а втора да е толкова дълга..чак не ми се вярва?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #2 Отговорено 15 Април, 2018 (Редактирано) Споко, няма 'те връщаме в 1-ви клас. Броенето ти си е наред. Усещането за една предавка подарък идва при задействане на lock-up. Това е заключване на хидротрансформатора (torque converter). Значи, въртящия момент от двг вече не се предава към ск.кутия чрез маслото, а чрез директна твърда връзка. Така се избягват загубите на въртящ момент и обороти. От тук идва и падането на оборотите с едни 300-400 об/мин. Lock-up се задейства при движение с постоянна скорост на висока предавна (след 3-та, да кажем) продължително време, когато двг не е натоварен. При ускорение няма да се задейства. Не знам, каква е разликата в предавателните числа на ръчка и автомат, но моя 4-степенен автомат си карам на 4-та със 120 км/ч и 3000 об/мин, докато същото CR-V ръчка на 5-а със 120 км/ч е на 3300-3500 об/мин. п.п. Не съм гледал, колко дълга ми е 2-ра, ама на баир на 3-та (при мен това е директна) със 130 км/ч съм на почти 6000 об/мин. Редактирано 15 Април, 2018 от Krasi-mir 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #3 Отговорено 15 Април, 2018 3-та генер., 5-та предавка + Лок ъп 3100об. 160км.ч. даже в някоя тема бях постнал и снимка. Иначе колегата гоне обяснил много точно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #4 Отговорено 17 Април, 2018 Колеги, май сега си с този лок-ъп си обяснявам следното наблюдение: При спокойно и равномерно шофиране със скорост около 120-130 км. ч. колата сякаш заспива: върви на ниски обороти (под 3000) и по-мудно реагира на газта. И чак като изръчкам здраво педала изглежда се събужда, вдига оборотите и става пак динамична. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #5 Отговорено 17 Април, 2018 Хайде още малко ... Как се разбира, дали лок-ъп е активиран - като пуснеш "газта". Ако е активиран оборотите не падат, стоят си, където са били (като при ръчна ск.кутия). Като подадеш леко газ, колата продължава да се движи (дори да ускорява бавно) и лок-ъп е все още активен. При рязко подаване на газ лок-ъп се отключва и оборотите скачат. Другото предназначение на лок-ъп е т.нар. моторна спирачка. На стръмно спускане, натискаш по-силно спирачката (след като си погледнал в огледалото, да не ти влезе някой в багажника), автомата сваля една предавка надолу и лок-ъп се активира. Двигателя започва да задържа колата. Когато баирът свърши, на двигателя му олеква, лок-ъп се изключва сам и автомата връща на по-горна предавка. Автомата е интелигентен - настройва се по стила на каране. Ако си агресивен, смяната към по-горна предавка става при по-високи обороти. Ако караш пенсионерски - на по-ниски обороти. Същото се случва и с двигателя - интелигентният vtec (i-vtec = vtec + VTC) се настройва по стила на каране. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #6 Отговорено 18 Април, 2018 Krasi-mir, благодаря много за тези разяснения.. доста полезна информация. Пп Аз вече почнах да ползвам D3 бутона при резки изпреварвания.. така не се налага да риташ яко педала за да ти свали на ниска предавка. Просто държиш една позиция на крака, включваш за секунда D3 и го изключваш. Незнам колко е здравословно за кутията, но за сега този метод ме кефи Поздрави и пак благодаря за разясненията! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #7 Отговорено 18 Април, 2018 Няма и нищо на кутията. Джаркай си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #8 Отговорено 19 Април, 2018 И аз да споделя мнение, това ми е първа кола с AT ... и да си призная, съм доста изкефен от това как се управлява, но все пак имам няколко въпроса: 1. като цяло през повечето време карам спокойно с плавно подаване на газта( ако някой не ме изнерви) и точно тук ми прави впечатление, че има едно положение в което започва колата да тресе-прави го когато, като че ли в момент в който АТ си е преминала на нужната предавка, а пък аз не съм преценил, че трябва да подавам газ...нормално ли е? 2. за колко време се самообучава кутията, как да сменя предавките - едно каране из града, каране София Варна или ......от Ноември 2017 до сега и е нужно още малко време Каквото и да ми отговорите обаче това няма да наруши удоволствието с което карам тази кола!!! Супер е! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #9 Отговорено 19 Април, 2018 Не трее да тресе. Автомата като усещане малко прикрива лошата работа на мотора. Хвърлете му едно око по токовете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #10 Отговорено 19 Април, 2018 Jakomo, кои токове, горе долу да ме насочиш? Всъщност тресене е все едно, аз ако карам с ръчни и не съм улучил предавката включил съм 4, а се движа с 40-50 и като натисна по-леко газта , се усеща яко тресене. Оправя се като донатисна по-стабилно газта.... дали пък не е смяна на масло на AT? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #11 Отговорено 19 Април, 2018 (Редактирано) Не мисля да е от кутията. Нека и по компетентни колеги споделят но кутията по принцип се обажда с други симптоми. Има ли ГАЗ. Редактирано 19 Април, 2018 от jaccomo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #12 Отговорено 19 Април, 2018 Не, на дизел съм и определено мисля, че е въпрос на каране, това най-често го правеше в началото като я взех, сега го прави много рядко, искам да каба , като че ли ми трябваше и на мен да свикна с нея... но други симптоми няма - засега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #13 Отговорено 19 Април, 2018 Знам, че човек няма време, но с удоволствие бих качил някой да покара моята кола и да сподели мнение и разбира се после аз да опитам неговата за сравнение... някой ден! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #14 Отговорено 19 Април, 2018 И аз не мисля, че е от кутията. Както каза Jaccomo, по-скоро са токовете по двг (разбирай запалителната система - бобини, свещи, ECU, VTC), или газта, ако имаш. Много малко вероятно е да е ск.кутия и пак токовете - компа на кутията, или соленоиди. Закачи една диагностика, може да покаже, къде е проблема. п.п. Обучаване - не съм обърнал внимание, за колко време се обучават кутията и двигателя, но не е месеци, даже седмица не е. Съпругата ми караше Сивик 9 с R18 i-vteс, ръчка. Спокоен шофьор е. Първия път, когато карах колата само аз за два дни, агресивно (на 3-та прекъсвач на 160 км/ч, например ), бях в проблем. Отиде тя на работа, връща се вечерта, ръцете на Ф и скандал. "Какво си направил на колата ми?! Не дава да й пипна газта, веднага излита!". Интелигентния vtec се беше настрил по моя стил на каране. Предполагам и с интелигентната ск.кутия е така. Всъщтност, двете настройки би трябвало да са свързани. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #15 Отговорено 19 Април, 2018 (Редактирано) Ааааа, ти си бил с нафта, сорри, изобщо не обърнах внимание, нали си говорим за бензинки . С N22-ките не съм в час, даже и кутията не знам, дали е същата. И все пак - диагностика на двг и кутия. Редактирано 19 Април, 2018 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #16 Отговорено 19 Април, 2018 Ок, ще наблюдавам , като имам време и диагностика и тогава, ще споделя! Само че на ДВГ, знам какво е диагностика, но на авт.ск. кутия , как се прави? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #17 Отговорено 19 Април, 2018 Страхувам се, че ако отида в Бултрако и обясня проблема, ще ме почнат и ще изнамерят, дори неща които нямам за смяна и поправка, как да процедирам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #18 Отговорено 19 Април, 2018 Не са ми правили диагностига специално на кутията, но предполагам, че е със същия уред, с който се прави на двг, даже и през същата 16-пинова букса. Не е задължително да ходиш в Бултрако. Тук в Англия от мейн дилър купувам само масла, иначе е страшно. За една срязана гума на лизинговата 9-ка на съпругата ми й взеха 120 паунда. В обикновена гумаджийница абсолютно същата гума се оказа 70 паунда . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #19 Отговорено 19 Април, 2018 Такова тресене се случва, когато кутията тъкмо ще превключи на по-висока предавка, а ти дърпаш крака от педала, а веднага след това се усещаш и подаваш пак газ. Тогава включването става в момента на подаване на газта и става удар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #20 Отговорено 20 Април, 2018 Е точно такова го усещам и аз.И в началото го правеше много често докато свикна сега вече никакво връщане назад, газ му е майката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #21 Отговорено 20 Април, 2018 И при мен се случва да притриса, но като карам на 5та с 50 и оборотомера е на 1100, и почна леко да подавам газ или идва лек наклон... Дето има един лаф - без газ, само на смукач. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #22 Отговорено 20 Април, 2018 Ето само това не харесвам на тази авт.ск.кутия , че след 3 предавка, не мога да контролирам нещата... но пък се свиква и то основно с повечко газ...и разбира се по-височък разход! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #23 Отговорено 20 Април, 2018 Преди 8 часа, ibarnev написа: Ето само това не харесвам на тази авт.ск.кутия , че след 3 предавка, не мога да контролирам нещата... но пък се свиква и то основно с повечко газ...и разбира се по-височък разход! То за това е автомата да не го контролираш ти.Ти си сигурен във възможностите си но кака Пена от горният етаж ако не е автомата до сега да е сринала мотора. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #24 Отговорено 20 Април, 2018 Хахаха... но от друга страна пък Соичиро Хонда, знае за способностите на к. Пена и затова макар и 5 степенен го е направил Автомата , да не се чупи! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #25 Отговорено 20 Април, 2018 А сега сериозно: има една фирма която предлага срещу 120лв. източване на цялото масло, изплакване на кутията и после зареждане с ново (разбира се с такова каквото отговаря за модела - носиш си Honda масло) , според вас има ли нужда, чак от такава лиготия или смяната по стандартния начин само с източване на 40-50% и доливане на ново е достатъчно. Не пиша фирмата, поради разбираеми причини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #26 Отговорено 20 Април, 2018 Ако има сериозни проблеми е задължително.Ако е за профилактика 3 литра са достатъчни или колкото източиш ,толкова доливаш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #27 Отговорено 21 Април, 2018 Markony, мерси! Ами супер, наистина все пак си е пари, значи ако не е наложително, можеш да ги хвърлиш в нещо друго... примерно да я измиеш отвътре и отвън...ама някое така VIP измиване в някоя модьерна авт. мивка с всякви, пяни, вакси, парфюми и ....лакове за нокти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #28 Отговорено 21 Април, 2018 Съгласен съм с Маркони ... донякъде . Можем лееееко да коментираме "колкото източиш, толкова доливаш". Какво правим, ако източим 2.5л, или 3.5л?! Маслото в кутията явно е било, съответно, по-малко или повече. Аз бих го казал - източваш, колкото изтече и наливаш до предписаното ниво. п.п. Нивото се мери на загрял до нормална работна температура и ЗАГАСЕН двигател. п.п.п. Пълна смяна на маслото по схемата 4 пъти по 3л съм правил на предишните ми две CRV-та. Имаха зверско "ритане" при включване от P на R и D, и ритане, и буксуване при превключване в движение. Помага. п.п.п.п. Ритането при включване на R и D от P изчезна напълно, след като се научих, как се паркира автоматик . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kyna 33 #29 Отговорено 21 Април, 2018 Съгласен съм с Маркони ... донякъде . Можем лееееко да коментираме "колкото източиш, толкова доливаш". Какво правим, ако източим 2.5л, или 3.5л?! Маслото в кутията явно е било, съответно, по-малко или повече. Аз бих го казал - източваш, колкото изтече и наливаш до предписаното ниво. п.п. Нивото се мери на загрял до нормална работна температура и ЗАГАСЕН двигател. п.п.п. Пълна смяна на маслото по схемата 4 пъти по 3л съм правил на предишните ми две CRV-та. Имаха зверско "ритане" при включване от P на R и D, и ритане, и буксуване при превключване в движение. Помага. п.п.п.п. Ритането при включване на R и D от P изчезна напълно, след като се научих, как се паркира автоматик .И как се паркира? Първо ръчна и после P ?Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #30 Отговорено 21 Април, 2018 Да. При паркиране - особено на наклон - се включва на N, дърпа се ръчната хубаво, а след това на P. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #31 Отговорено 21 Април, 2018 Смяната на предавките е добре да се прави в пълен покой на автомобила. Няма как да държиш на полусъединител като при ръчните, защото кака Пена ще ти се обади Пп Аз имах странен шум при маневра назад и след смяна с оригинално Хонда масло, просто изчезна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #32 Отговорено 21 Април, 2018 А има ли начин за пълно източване без да се налага да даваш пари за такива изпомпвания със специална машина? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #33 Отговорено 21 Април, 2018 Щом е толкова скъпо дали има начин без да ги даваш? Само не съм сигурен дали се мери на загасен или работещ мотор. За напълно загрятбсумнсигурен, но мисля че се чакаше да се включи перката и като спре, се дърпа щеката максимум до 30-40 сек. В мануала го пише но скоро не съм се зачитал. Но си спомням че това беше момента в който показа че маслото е пълно, когато го премериха точно както е по книжка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #34 Отговорено 21 Април, 2018 Тоест, ако аз искам да си поръчам от колективните поръчки масло за АТ кутията, няма как теоретически да знам колко ще ми е нужно...или просто трябва да се застраховам със 3 литра - говоря за варианта с доливане без изпомпване на цялото количество! Защото аз си го проверих - по начина описан за проверка от KYNА и си е в нормата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kyna 33 #35 Отговорено 21 Април, 2018 Тоест, ако аз искам да си поръчам от колективните поръчки масло за АТ кутията, няма как теоретически да знам колко ще ми е нужно...или просто трябва да се застраховам със 3 литра - говоря за варианта с доливане без изпомпване на цялото количество! Защото аз си го проверих - по начина описан за проверка от KYNА и си е в нормата! не аз а колегата Krasi-mir.Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #36 Отговорено 22 Април, 2018 Да, Krasi-mir...sorry! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #37 Отговорено 22 Април, 2018 Цялостната смяна на маслото в автоматичната скоростна кутия отнема 20-30 минути, ако всичко ви е подготвено. Правил съм го на моята, работи без грешка. Ето как става. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #38 Отговорено 9 Май, 2018 Колеги аз съм правил частична смяна - източваш и доливаш до указаните маркери на щеката . При мен няма ритане при превключване от D на R и после на P, а се чува едно щракане, все едно чукане/удар метал в метал. Трябва ли да мисля за пълно източване или може да се кара без притеснение? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #39 Отговорено 9 Май, 2018 И при мен го има това щракане. Като включа задна се чува много тихо , на директна е малко по силно. Мисля че е нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko_ni 11 #40 Отговорено 21 Май, 2018 Усещам лека разлика в + при превключването на АТ след пълна смяна на маслото ! Препоръчвам на всички при възможност да сменят ,не да доливат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове