Jump to content
nakata_g

2.2 i-CDTI, разход на гориво

Recommended Posts

Здравите приятели,
Карам FRV 2.2(нафталинка), вчера ми се наложи да пътувам Хасково-София и карах с 140 с темпомат и от време на време 150-160 ако се налагаше да изпреварвам.
Дасе ми  разход от 9.6л на 100, а в обратната посока при 100-105, даде 4.6л на сто.
Някой има ли научно обяснение, защо прави двоен разход при 40-50км отгоре.
Благодаря предварително за идеите

Screenshot_20180329-112443_Photos.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Научното обяснение се крие в челното съпротивление, но 9.6 е доста. На мен ми дава горе долу същия разход.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не е възможно при по-високите обороти, турбото да прави проблем 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истинската причина е в деневилацията в едната и другата посока. Винаги се получава разлика при еднаква скорост до 1,5л повече посока София. В конкретния случай обратно към Хасково и скоростта е доста по-ниска! Като се включи и по-голямото челно съпротивление на FR-V-то всичко си идва по местата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1

Често пътувам до Сапарева баня през магистрала Тракия и на отиване винаги ми е по голям разхода. От Ямбол до тунела "Траянови врата" е едно неусетно и дълго изкачване. На обратно пък е спускане и от там по-малкия разход.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре вечер ще пътувам отново със същата скорост, с която се прибрах, така че ще видя и истинската разлика между 100-105 И 140-150км в час

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ми, сигурно има разликата в твоя двигател, (който според теб е 2,2 crit :) ), та и от там да ти харчи повече:D.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз сигурно съм единствения, на когото от София до Бургас му харчи повече отколкото наобратно. И не е, защото бързам, за да стигна до плажа :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да е 2.2 cdti, но нали сме с умни телефони и сам решава да си прави корекция.

Сега Не мога да сменя тази моя глупост :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера пътувах от Хасково до София с 100-105км в час и разхода ми бе 5.2л, което е с много малка разлика спрямо обратната посока, имайки и на предвид, че сега бях и по тежка. 

Според мен, има някаква друга причина при 140-145 (средна скорост) да дава 9.5л

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, но тъпият ми служебен форд фокус 1.5 дизел, при 100 е с 5л разход а с 200 е 9.5л. Би следвало да е разхода поне 15л на 100

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава строга успоредна линейна зависимост между  скоростта, мощността и разхода на гориво, въпреки еднонаправлеността. И други фактори оказват влияние.  Сравнението  с фокуса не е коректно да се прави, поради разлика в теглото , кубатура, мощност, челна повърхпност и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично смятам, че си имам някакъв генерален проблем, защото е имам от 2-3 години и такова чудо не било досег. Имам съм 9.5-10 на 100 само когато съм карал с 180 или съм си влачил караваната.

Смятам да направя профилактика на турбото и пак ще тествам, но незнам кога ще, че като си имаш служебен автомобил, спираш да караш личният ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, nakata_g написа:

Вчера пътувах от Хасково до София с 100-105км в час и разхода ми бе 5.2л, имайки и на предвид, че сега бях и по тежка.

 

Проблема не може да бъде само в едната посока, а в другата да го няма!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.03.2018 г. at 12:10, nakata_g написа:

Трябваше да е 2.2 cdti, но нали....

 

Пак лека корекция :

Трябва да е 2.2 i-ctdi - естествено ако има значение :).

 

Също, това което си писал/а :

 

"....Според мен, има някаква друга причина при 140-145 (средна скорост) да дава 9.5л..."

 

Еми, това си е доста сериозна средна скорост и ме съмнява да си я постигнал.

Ако обаче си я направил, плюс това, че си карал през цялото време на "темпомат",  който обикновено вдига разхода с 1,5 до 2,0 л. на 100 км., плюс още няколко неща ( примерно каква нафта и от къде си заредил,  имало ли е насрещен вятър и....), нещата са си точни.

 

Естествено, може да имаш и проблем, но за разхода едва ли е виновно турбото.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Emicha написа:

Пак лека корекция :

Трябва да е 2.2 i-ctdi - естествено ако има значение :).

 

Също, това което си писал/а :

 

"....Според мен, има някаква друга причина при 140-145 (средна скорост) да дава 9.5л..."

 

Еми, това си е доста сериозна средна скорост и ме съмнява да си я постигнал.

Ако обаче си я направил, плюс това, че си карал през цялото време на "темпомат",  който обикновено вдига разхода с 1,5 до 2,0 л. на 100 км., плюс още няколко неща ( примерно каква нафта и от къде си заредил,  имало ли е насрещен вятър и....), нещата са си точни.

 

Естествено, може да имаш и проблем, но за разхода едва ли е виновно турбото.

 

Тук не мога да се съглася, темпомат не създаден осмо за удобство, с него се пести гориво, защото подържа еднаква скорост и не подава рязко гориво, както се случва от тежкият ми крак.

А з турбото, ако му е избягала централата или има луфтове, то не успява да компенсира и правилната дозировка кислород към горивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е може да не се съгласяваш  и си е лично твое право.

И да пишеш, като си решиш "генералния проблем".

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, nakata_g написа:

Тук не мога да се съглася, темпомат не създаден осмо за удобство, с него се пести гориво, защото подържа еднаква скорост и не подава рязко гориво, както се случва от тежкият ми крак.

А з турбото, ако му е избягала централата или има луфтове, то не успява да компенсира и правилната дозировка кислород към горивото.

 

Колега, т.е. смяташ че физиката не важи в твоят случай?

 

Вместо да търсиш игла в купа сено, ползвай формулите за изчисление на това което колегата е написал за зависимостта на съпротивлението с разхода на гориво, и виж какви цифри ще изкараш, а пък после търси проблема другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, но е добре да се включат с мнение и колегите с frv-та, мисля че веднага ще стане ясно дали има проблем или е нормален подобен разход 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, nakata_g написа:

Ок, но е добре да се включат с мнение и колегите с frv-та, мисля че веднага ще стане ясно дали има проблем или е нормален подобен разход 

 

Може би тогава ще е добре да помолиш темата ти да бъде преместена в под-форума на ФР-В, сигурно ще получиш повече отзиви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Колега nakata_g ! Смятам че е редно темата ти да е в раздела за frv понеже идейки реч за разход, огромно значение освен моторът има и моделът автомобил. Причините са ясни -тегло, съпротивление (челно и на гумите) предавателно отношение в трансмисията и т. н. За справка 9литра е моментният разход на моето комби 2.4 АТ при скорост 140км/ч. Ако аз тепърва виждам темата и не я прочета от началото, ще ти кажа че всичко е нормално. Теб този отговор едва ли ще те устрои. :)

  За темпомата също не си прав. Той е само за удобство и определено качва разхода. Компът се опитва да потдържа зададената скорост в рамките на + / - 2км/ч. а кракът на човека и да не е по-прецизен, поне съзнанието преценява кога да отстоява желаната скорост и до каква степен може да я адаптира според конкретните условия. Пробвал съм го и от опит ти казвам че е адски неадаптивна технология (поне в нашите коли).

  Пример с моя автоматик: задавам 140 и той я потдържа по равното. Борд компа съм обърнал на моментен разход. Идва баир: разходът от 10 отива на 20, колата отключва лок ъп на хидротрансформатора и оборотите от 3000 отиват на 3500. Скоростта обаче пада и автомата сваля на 4-та. Оборотите скачат на 4000 и више. Моментният разход вече е в края на скалата (30 на 100). Ако баирът е стръмен колата сваля на 3-та, а скалата на моментния разход трябва да е дълга до жабката за да отрази реалната консумация. Скоростта обаче е 130. Е - както се казва "за къй чеп ми е тва"??? При теб е същото, но ако не си с АТ и нямаш борд компютър не го виждаш и усещаш. Темпомата ползвам само по равно и при слаб трафик. През другото време е по-тъп и лаком от мен.

  Този за който си чувал че е по-икономичен, е последно поколение и следи пътната обстановка през навигацията, трафик данните и лазерите/ камерите в колата. Нашите са прости като "гъбена чорба" и винаги "дават всичко от себе си" (разбирай от джоба ти) за да гонят зададената скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, ceco_accord написа:

За темпомата също не си прав. Той е само за удобство и определено качва разхода.

Абсолютно е вярна констатацията ти,с крака постигам поне литър надолу от темпомата,с ръчни съм!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои задавал ли си е въпроса като караш на темпомат и ръчка какво става с колата при изкачване  и зададена скорост 140 а колата е на 6 и е с 80? и ако караш на педал какво ще направи водача?

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С моя скромен опит от една година с често каране на автопилот предполагам, че колата на автопилот ще се стреми да поддържа тези 140км/ч. Докато аз лично, ако карам на педал сигурно ще усетя какъв зор е за колата да ги поддържа и ще отпусна педала най-вероятно :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С темпомат винаги ми дава 1-1,5 литра отгоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какви разлики говорите между темпомат и ръчно управление - направо не вярвам, че за едни и същи коли и двигатели става въпрос. И как успявате на темпомат да изхабите толкова много гориво, цял литър отгоре? Ето тук условията изискваха движение с ограничена скорост от 90 км/ч и темпоматът свърши чудесна работа, като му зададох 91 (по GPS), и така 300 км. Между другото - много подходяща скорост за темпомат - нито настигаш камиони, нито те те настигат, много рядко настигаш леки коли, на практика - не се налага да променяш скоростта. Ще пробвам и без темпомат, ама се съмнявам по-малко да покаже. 

IMG_20180614_230416.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хм, ами карам по същите пътища и магистрали, като всички останали българи. Колкото са равни за мен, толкова би трябвало да са и за другите. А и не виждам никаква причина да си променям скоростта, освен ако някакъв завой не го изисква. Никога не засилвам, защото отпред има баир. А и да има - след това пък има спускане ;)

 

За съжаление скоро не ми се налага да мина по същия път, но бих го минал за теста и не мисля, че би имало разлика повече от 1 / 10, ако постигна същата средна скорост. В горния случай постигнах 77 км/ч по следния начин: За около 45 минути изминах 18 км в София и за около 3:10 часа изминах следващите 292 км до Ямбол. Тук може да има плюс / минус 1-2 км разлика между градското и извънградското, както и + / - 5 минути, защото не съм гледал абсолютно точно къде се намирам и колко ми е километража. От зареждане в Гео Милев, София, отидох до Ринг мола, от там се върнах до Цариградско през Младост и от там към магистралата. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...