h5rov 294 #1 Публикувано 25 Януари, 2018 Здравейте Колеги, пускам темата с цел да бъда полезен и когато дойде до главата на някой да знае какво следва и какъв е резултата. Пиша само от личен опит и за автомобила от подписа ми. Хронологията е, че края на август месец забелязах омасляване по маркуча на хидравликата. Спукан.... Вариантите бяха няколко. 1. Нов от Бултрако за цена около 560-580лв. 2. Евтина подмяна на маркуча за 30лв с изричното знание, че хидравликата ще свири и насича, предупредиха ме. 3. Скъпа подмяна на маркуча от Ханса Флекс за 85 лв.. Увериха ме, че няма да свири, насича. Подмяната я правили с аналогичен маркуч и давали една година гаранция. Дрън-дрън.... Спомогнат от други теми във форума, че нещата се оправят, избрах вариант 3. Да, но позитивните отзиви се оказаха само от колеги с дизелови акорди, при бензиновите нещата явно не стоят така. Монтирахме маркуча, колата си беше ОК, но се появи един лек паразитен свирещ шум. Чува се само когато колата е със спряно парно, радио и тн. като няма други шумове. След няколко дена каране установих, че при маневриране на място във волана се усещат едни леки вибрации и насичане. Започна се едно чудене, налучкване и четене. Констатира се, че целия обтяжен механизъм е леко изкривен. Смених целия механизъм заедно с ремъка. Никаква промяна. Дори много хора не чуваха и не усещаха разликата или я смятаха за пренебрежима. Последва и отваряне на помпата, смяна лагер и уплътнения. Естествено никаква промяна освен задоволството, че там всичко е на ред. Свиренето и вибрацията го имаше. Реших да се кротна и да си я карам така. Нямаше никакви други драми. Докато си я карах така се рових и интересувах. Оказа се, че не само при Хонда е така, а и при Ауди, Пежо... и сигурно и други марки. Имаше теми в техните форуми които все едно аз ги бях писал. Всичко водеше към оригинален хидравличен маркуч. От Ауди дори бяха стигнали до преподавател в МУ, някакъв преподавател по механика на флуидите (по спомен), който им е обяснил защо се получава свиренето и вибрациите и решението е оригинален маркуч с правилните свойства. Тогава попаднах на теми на братушките: https://www.drive2.ru/l/10091154/https://www.drive2.ru/l/10129786/ Реших се и си поръчах маркуча: https://www.hondapartsnow.com/genuine/honda~hose~feed~53713-sda-a52.html Маркуча е вече с нов парт номер и има едни добавки кум него, виждат се на снимките. За да спестя разходи по доставка, мито и ддс го чаках към 2 месеца понеже имаше вариант за лична доставка. След монтажа му вече волана беше друг. Няма никакво насичане и вибрации. Върти се супер мазно и равномерно без значение на каква настилка. За шума... като чели май още има някакъв шум, но от къде е, а и той може да е в главата ми. За сега не мога да кажа финално, нека мине време. Направил съм един албум със снимки на рециклирания и новия маркуч, клипче със свирещия звука. https://photos.app.goo.gl/G2qqYhKmea2x43yk1 История: Ремонт на хидравличен маркуч в hansa-flex Honda PSF 1л. Труд Пистов ремък 38920-RBB-E03 (сложих Gates) Обтяжен механизъм с ролка 31170-PNA-023 (сложих INA) Труд Смяна лагер и уплътнения на хидравлична помпа и труд Hose, Feed Part No. 53713-SDA-A52 Honda PSF-S 1л. Труд И чертата на това приключение всичко 660 лв. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #2 Отговорено 25 Януари, 2018 Еми браво за труда да го обясниш, нека бъде поучително за всеки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #3 Отговорено 25 Януари, 2018 Аз съм пускал тема преди около година за същия шум...Имам го откакто я купих, но е по-слаб и е само от 700 до 1000об, няма вибрации, след тези обороти изчезва. Тогава отварях помпата, смених лагера, течността...промяна няма. Отказах се и свикнах да не го забелязвам. Все пак от време на време се чудя защо..., с пръчка опряна до ухото и до разни части наоколо стигнах до извода, че шумът е от маркуча, най-вероятно в средата от демпфера (изпада в резонанс при тези обороти), но не си струва да го сменям... Прекалено много елементарни неща по този модел са свръх капризни/чувствителни към безумно скъпите "оригинални" части...Тъпо е, че по всички форуми, за почти всеки "вроден" проблем, мъдрите съвети са "иди в оторизиран сервиз" или " смени го с оригинално"..., никой не казва защо е така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #4 Отговорено 25 Януари, 2018 (Редактирано) Колега, явно е сложно да се обясни, защото не "ринем" парите с лопати, а за да се установи защо и как, знаеш, трябва тестване. Виждам от постовете ти, че доста методологично търсиш проблема и явно имаш доста познания по физика и механика, и тук ще те попитам защо не си пратил писмо до Хонда Моторс да им зададеш тези въпроси? От мой опит искам да ти кажа, че единият майстор при който си обслужвам колата (всякакви макри обслужва, не само Хонда), специално за тампони и елементи по окачването ми е казвал, че няма да сложи никога повече на японски автомобил алтернативна част, защото карат по макс 5К км и все едно не си ги сменял. Тук Хонда ли са виновни, или афтърмаркет евтините части? Защо тези които правят афтърмаркет части не са направили маркуча за хидравлика с качеството на Хондовското... Редактирано 26 Октомври, 2018 от dindin Предходно мнение не се цитира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6086 #5 Отговорено 25 Януари, 2018 Нали за това караме Хонди, щото изкарват по стотици хиляди километри с оригиналните си компоненти. Нали не смятате че някой афтър маркет "щамповач" има технологичната база и ще отдели стотици часове за тестове на всички тръби и маркучи предлагани по планетата, за да избере тези с най-ниска кавитация, които да осигуряват максимална ламинарност на флуида. Вероятно и оригинала не се произвежда точно от Хонда, а от някой педантичен поддоставчик, чиито маниакално отдадени на делото си служители от десетилетия ползват един и същ маркуч, понеже са спечелили тестовия конкурс и са гарантирали с родословието си че всички партиди и завинаги ще са ОК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #6 Отговорено 25 Януари, 2018 преди 4 минути, crown_bg написа: Виждам от постовете ти, че доста методологично търсиш проблема и явно имаш доста познания по физика и механика, и тук ще те попитам защо не си пратил писмо до Хонда Моторс да им зададеш тези въпроси? Защото опита на други форуми показва, че отговор от Хондана на "тънки" въпроси няма. Нали целта им не е да те научат, а да те вкарат в техен сервиз... За мннение на майстори не ми говори, то е такова, че да изкарат максимално кинти, а и да знаят нещо за даден проблем, не го споделят, пазят си хляба (както и някои потребители тук)... Та, за оригиналните части- съгласен съм неоригинални части да имат по-малък ресурс, по-ниско качество, както е за всяка марка, но не съм съгласен въобще да не стават както е при нашия модел... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emz 8 #7 Отговорено 28 Юни, 2018 Ако правилно разбирам, при Акорд VII 2.4, няма как споменатият маркуч да се направи по поръчка? Трябва да се вземе или оригинален (от Бултрако) или от hondapartsnow.com? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Varz 34 #8 Отговорено 28 Юни, 2018 преди 44 минути, emz написа: Ако правилно разбирам, при Акорд VII 2.4, няма как споменатият маркуч да се направи по поръчка? Трябва да се вземе или оригинален (от Бултрако) или от hondapartsnow.com? Колега, в момента съм със същия проблем и на 2 места вече (сервиза на Слави в Овча купел и едно момче, дето прави хидравличните маркучи на половината багери в Бургас) ми казаха, че може да се направи, обаче може би ще има паразитни шумове, вибрации, насичане и т.н. На въпроса ми какво точно не може да се уеднакви - материала ли, вътрешното, външното сечение, налягането ли, не ми дават конкретен отговор. Практиката им показвала това. Понеже хем не ми се дават 500лв за 1м гума с 2 накрайника, хем както казват "не съм толкова богат, че да взимам евтино" взех компромисно решение - афтърмаркет маркуч на Gates на по-прилична цена, в момента го чакам да пристигне. Ако не ти е спешно мога да ти кажа как ще са нещата след смяната Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #9 Отговорено 28 Юни, 2018 Ако не е тайна каква е приемливата цена? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emz 8 #10 Отговорено 28 Юни, 2018 Преди 2 часа, Varz написа: Колега, в момента съм със същия проблем и на 2 места вече (сервиза на Слави в Овча купел и едно момче, дето прави хидравличните маркучи на половината багери в Бургас) ми казаха, че може да се направи, обаче може би ще има паразитни шумове, вибрации, насичане и т.н. На въпроса ми какво точно не може да се уеднакви - материала ли, вътрешното, външното сечение, налягането ли, не ми дават конкретен отговор. Практиката им показвала това. Понеже хем не ми се дават 500лв за 1м гума с 2 накрайника, хем както казват "не съм толкова богат, че да взимам евтино" взех компромисно решение - афтърмаркет маркуч на Gates на по-прилична цена, в момента го чакам да пристигне. Ако не ти е спешно мога да ти кажа как ще са нещата след смяната Благодаря за отговора. Ще чакам отзиви! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #11 Отговорено 28 Юни, 2018 (Редактирано) Колеги вижте,какво предлагат китайците за 60лв.: Power Steering Feed Pressure Hose OEM:53713-SDC-A02 53713-SDA-A02 For honda For Accord 2.0L 2.4L 2003-2007 For TSX 2004-2008 http://s.aliexpress.com/JBF7buMb Редактирано 26 Октомври, 2018 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Varz 34 #12 Отговорено 28 Юни, 2018 Преди 3 часа, h5rov написа: Ако не е тайна каква е приемливата цена? 150 еврона Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #13 Отговорено 7 Септември, 2018 На 25.01.2018 г. at 14:59, h5rov написа: Монтирахме маркуча, колата си беше ОК, но се появи един лек паразитен свирещ шум. Здрасти колега,май и аз съм следващия по ред със спукан маркуч.Да считам ли ,че при бензиновите акорди,има деликатен момент с рециклаж и афтърмаркет маркуч?Решението на проблема,свежда ли се до оригинална подмяна.Питам защото,в друга тема на колегата petko_z прочетох,че не е имал проблеми с рециклирания в "ханза..." маркуч,но разликата е че акорда е дизелов? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #14 Отговорено 7 Септември, 2018 От човек, работил с много хонди, както работил и в официален сервиз на Хонда, знам, че единственият добър начин за ремонт е оригинален маркуч. Нямаше мотив да ме лъже с тази информация. От това мнение, както и информация от форума, реших и смених моя с оригинален. Иначе да, и аз видях, че повечето успешно рециклирали маркучи са с дизели – не знам дали има корелация. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #15 Отговорено 8 Септември, 2018 Смяната на този маркуч е според виждането на ползвателя. След рециклажа, колата вървеше, завиваше, не течеше ... Но и не беше това което трябва да е за мен. За някои хора си беше супер, не чуваха шума, не усещаха насичането на волана. Рециклирания маркуч го продадох на колега от форума, беше му спешен. Не ми е върнал обратна връзка как е при него. Като сложих новия оригинален, волана си беше какъвто трябваше да бъде. Въпрос на личен и финансов избор. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #16 Отговорено 8 Септември, 2018 Един въпрос към колегите, които са усещали тази вибрация: в каква ситуация точно усещате вибрациите – в завой / на права отсечка / висока или ниска скорост / натегнат волан на макс ляво/дясно? Има ли стъпки, които могат да възпроизведат вибрациите и постоянно ли се случва при тези стъпки или само понякога? Питам защото искам да сравня мои симптоми с тези. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #17 Отговорено 8 Септември, 2018 Преди 8 часа, h5rov написа: Като сложих новия оригинален, волана си беше какъвто трябваше да бъде. Този резултат търся на всяка цена. и май на там отиват работите.Само да попитам "О" пръстенчета имаше ли към оригиналния маркуч или отделно си взимал?Най ветоятно,ще се наложи поставянето на нови такива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
opro 3 #18 Отговорено 17 Септември, 2018 Купих рециклирания маркуч от колегата за което му благодаря спаси ме временно но имаше вибрации и насичане в момента съм с маркуч от Китай работи без забележки. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #19 Отговорено 19 Септември, 2018 На 17.09.2018 г. at 15:07, opro написа: в момента съм с маркуч от Китай работи без забележки. Радвам се колега,че си минал петкратно по тънко,с това парче гума и ти желая безпроблемна работа.Вчера ми се обадиха от Бултрако,че маркуча е пристигнал,но ще го монтирам другата седмица, заради лични ангажименти.Уговорката беше едновременно с маркуча и за подмяна на хидр.течност. та да видим.Ще дам отзиви,надявам се положителни! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #20 Отговорено 20 Септември, 2018 (Редактирано) Преди 15 часа, JHM написа: Радвам се колега,че си минал петкратно по тънко,с това парче гума и ти желая безпроблемна работа.Вчера ми се обадиха от Бултрако,че маркуча е пристигнал,но ще го монтирам другата седмица, заради лични ангажименти.Уговорката беше едновременно с маркуча и за подмяна на хидр.течност. та да видим.Ще дам отзиви,надявам се положителни! Със сигурност ще са положителни. Редактирано 20 Септември, 2018 от Kissman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #21 Отговорено 20 Септември, 2018 Най-доброто решение!И аз така направих,просто защото за някои важни неща не трябва да се правят компромиси.Други части може човек да намери втора употреба или китайски,но ако не са толкова отговорни.И аз смених хидравличната течност,по-малко от литър отиде,600 лв ми струваше маркуча от Бултрако и дойде за 5 дена,дадох още 50 лв в познат сервиз за смяна на маркуча и всичко е 6.Не помня обаче колко гаранция ми дадоха за маркуча,но май беше 1 година.Успех колега,не си сбъркал. :-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #22 Отговорено 26 Септември, 2018 От днес съм с нов оригинален маркуч на хидравликата.Волана е адекватен и няма никакви аномалий при завиване.Като цяло съм доволен от обсложването в дилъра,тъй като получих ,отстъпка в цената и 1 год. гаранция! Като драснах чертата,ми отсече 582лв. с труда и приложената отстъпка. Като минус бих отбелязал факта,че не източиха цялата хидр. течност,а само 600 грама (хонда не изисквала цялостно източване ,а само опресняване,дъра бъра...) Здраве да е...! Продължаваме напред окрилени от силата на мечтите! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #23 Отговорено 26 Октомври, 2018 На 25.01.2018 г. at 14:59, h5rov написа: За шума... като чели май още има някакъв шум, но от къде е, а и той може да е в главата ми. За сега не мога да кажа финално, нека мине време. Припомних си я и аз тази тема Шумът в главата ми се оказа лагер на компресора на климатика. 30 китна... От тогава да не дърпам дявола за опашката .... най-шумното нещо в двигателния отзег при покой са инжекторите на газовата. С кеф отварям капака да я чуя как тик-така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #24 Отговорено 3 Декември, 2018 На 28.06.2018 г. at 13:31, Varz написа: Колега, в момента съм със същия проблем и на 2 места вече (сервиза на Слави в Овча купел и едно момче, дето прави хидравличните маркучи на половината багери в Бургас) ми казаха, че може да се направи, обаче може би ще има паразитни шумове, вибрации, насичане и т.н. На въпроса ми какво точно не може да се уеднакви - материала ли, вътрешното, външното сечение, налягането ли, не ми дават конкретен отговор. Практиката им показвала това. Понеже хем не ми се дават 500лв за 1м гума с 2 накрайника, хем както казват "не съм толкова богат, че да взимам евтино" взех компромисно решение - афтърмаркет маркуч на Gates на по-прилична цена, в момента го чакам да пристигне. Ако не ти е спешно мога да ти кажа как ще са нещата след смяната за кой в Бургас става дума ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #25 Отговорено 3 Декември, 2018 На 28.06.2018 г. at 19:11, Varz написа: 150 еврона повече са Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #26 Отговорено 3 Декември, 2018 На 7.09.2018 г. at 22:04, Pavel_Pavlov написа: От човек, работил с много хонди, както работил и в официален сервиз на Хонда, знам, че единственият добър начин за ремонт е оригинален маркуч. Нямаше мотив да ме лъже с тази информация. От това мнение, както и информация от форума, реших и смених моя с оригинален. Иначе да, и аз видях, че повечето успешно рециклирали маркучи са с дизели – не знам дали има корелация. и при дизела има леки ама минимални забележки, но няма идеални неща.Карам с рециклиран за 40 лева вече година а това са от порядъка на 40К така че доста си е добре ако питаш лично мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #27 Отговорено 3 Декември, 2018 Маркуча освен двата накрайника има и демпфер в средата и ако се присадят всички тези 3 неща и се спази дължината на маркуча, няма причина да се различава от оригиналния... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #28 Отговорено 3 Декември, 2018 Преди 2 часа, JapCar написа: Маркуча освен двата накрайника има и демпфер в средата и ако се присадят всички тези 3 неща и се спази дължината на маркуча, няма причина да се различава от оригиналния... Остана и правилния маркуч с точните физико-механични свойства.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #29 Отговорено 3 Декември, 2018 преди 17 минути, h5rov написа: Остана и правилния маркуч с точните физико-механични свойства.... Няма да слизаме на молекулярно ниво...Мнозина си правят маркуч по този начин и работи за £40-50 вместо £250 оригинален (от английския форум). Вярно, аз не съм от маниаците "всичко оригинално", но се справям някак. На дизеловия Акорд купих от БГ морга от десен волан за 50лв, смених го сам...В Англия трудно се намира по моргите, но в БГ английските не стават за левия волан, за това се намират на сносна цена. Мързи ме да правя бизнес - изкупувам от БГ моргите и продавам в Англия... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Varz 34 #30 Отговорено 6 Декември, 2018 На 3.12.2018 г. at 16:09, benjamin4o написа: за кой в Бургас става дума ? Не му знам името - сервиза им е срещу Екватор-а в Комлука. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #31 Отговорено 6 Декември, 2018 На 3.12.2018 г. at 20:07, JapCar написа: Вярно, аз не съм от маниаците "всичко оригинално", но се справям някак. Това е чудесно,че си му намерил цаката,но както си писал ти стоиш от дясно..,при нас е различно и си плащаме за оригинала! Гледам.цената за оригинален в "coxmot.UK" е минала нашата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #32 Отговорено 6 Декември, 2018 преди 56 минути, JHM написа: Това е чудесно,че си му намерил цаката,но както си писал ти стоиш от дясно..,при нас е различно и си плащаме за оригинала! Гледам.цената за оригинален в "coxmot.UK" е минала нашата. Така а е...След като смених маркуча , след 2-3 месеца я продадох, да не съм луд да инвестирам много кинти за нов. До някъде ви разбирам за изхвърлянето "всичко оригинално" и "върхови консумативи", защото в БГ купуваш кола с мисълта да я караш дълго и я правиш за себе си. На острова колите са евтини и се сменят често, не си струва да инвестираш... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6086 #33 Отговорено 6 Декември, 2018 ... но е кофти когато предишният също не е инвестирал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #34 Отговорено 6 Декември, 2018 (Редактирано) преди 57 минути, JapCar написа: да не съм луд да инвестирам много кинти за нов. Аз пък те разбирам напълно,защото там на острова инвестирате добре, но в техния бюджет,с цените на таксите, застраховките и други екстри.Не бих се разделил с любимата ми,заради един маркуч.Малко по същество,вече няколко хил. км.,нямам забележки към работата на хидр. система. Редактирано 6 Декември, 2018 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #35 Отговорено 6 Декември, 2018 преди 21 минути, ceco_accord написа: ... но е кофти когато предишният също не е инвестирал. Е, ти си стигнал до верния извод... защо да се напъваш със скъпи консумативи за да я ползваш 30-50хил км примерно, като не знаеш предишните 250хил как е било... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #36 Отговорено 6 Декември, 2018 преди 11 минути, JHM написа: Аз пък те разбирам напълно,защото там на острова инвестирате добре, но в техния бюджет,с цените на таксите, застраховките и други екстри.Не бих се разделил с любимата ми,заради един маркуч.Мако по същество,вече няколко хил. км.,нямам забележки към работата на хидр. система. Не я продадох заради маркуча- разбрах, че е въртян километража, била е такси и е на около 400х. км, а и исках вече бензинова и взех същата... За такси, застраховки е така, не може да се мърда, но се свиква, един път годишно и забравям (но за поддръжката може да се мърда) ... Но пък системата на застраховки, която ще въвеждат в БГ си работи и има логика, предложението тук има кусури, защото се застрахова колата, а там и водача и той си има досие което е известно на всички застрахователи... Тук сульо и пульо може да кара застрахована кола, но там за да караш чужда кола, трябва да имаш застраховка с твоята. Всичко това е така, защото почти всички имат пълна застраховка, защото разликата в цената е малка...Но пък тези които правят бели и взимат пари от застрахователите или са хванати с алкохол, плащат огромна застраховка, която понякога ги отказва да карат. Също трудно може да видиш 18г келеш, току що взел книжка, да кара BMW примерно, защото застраховката за начинаещ, преди да е навършил около 25г е 1500-3000 паунд и с годините (ако е безаварийно), пада. (моята вече е под 200). Сори за лирическото отклонение, но може да е полезно когато спорите за новите правила и тъпнята, колата, а не водача да носи досието... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове