Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Здравейте,

искам да попитам ,дали смяната на два-три вида масла на различни марки и различен вискозитет (в случая 5w40, 5w30 ,0w30 до сега , после следва 0w20 ) до откриване на подходящото масло за моето каране и двигател( к20а6 ) , ще доведе ли до някакви негативни последствия или е по -добре да се придържам към една марка и един вискозитет? Препоръчително ли е промиването ,и ако да - с какво? Благодаря.

 

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е важен само вискозитетът!

Също толкова важно е и на какви спецификации трябва да отговаря даденото масло, какъв ти е стилът на каране, на какво гориво караш (газ, бензин), от там и периодите на смяна, ще пазиш ли катализатора в следващите 100 - 200 хил. км, и такива други фактори... После следват и препоръчаните масла. ;)

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, emod написа:

@Двигателист

 

От чисто любопитство, кой точно е тойтовския мотор (само предполагам) с посочените от теб хлабини, че има поне (със сигурност са повече) 3 мотора (2AZ-FE; 3S-FE; 5S-FE) с мотовилкови лагери с хлабина 0.0009-0.0022 in, но основните им лагери не са с посочената от теб хлабина.

 

Това е моят 3S-FE. В Авенсис Т22.

 

untitled.JPG

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivailopp

Няма категоричен и еднозначен отговор на въпроса ти, вкл. и поради това, че не си посочил точните наименования на маслата, с които си карал и предстои да караш. Така нямаме никаква представа за какво става въпрос. В ойл-клуба има 144 страници тема по въпроса (ТУК)

Ако все пак искаш да се презастраховаш, взимаш добра полусинтетика (тип AVENO или Petro-Canada Supreme (в черните туби) и караш 1000-1500 км, след което сменяш и наливаш новото масло, на което си се спрял.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Двигателист

Благодаря за отговора!

Ще посоча само един интерес факт и ще спра.

torcon (притежателят на ойл-клуба)  17 г. е карал Тойота с мотор като твоя. Зная, че нямаш нужда от насоки за избор на масло :), но може би ще ти бъде интересно да видиш какви масла препоръчва torcon  - ТУК.

Поздрави!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да речем ,че съм изчел повечето писано в този форум и малко от няколко други по отношение на спецификациите , на които трябва да отговаря едно масло за к20, преценил съм горивото, което е газ , преценил съм, че карането ми е 1500 км градско от 5500 общо( в км е 30/70 градско/извънградско), но това в моточасове си е 50/50 и съм преценил ,че условията на експлоатация са по-скоро тежки. Катализаторът е заминал, но няма да го махам още , а ще го сменя след някой друг месец, затова се ориентирам към масла low saps. Незнайно 5w40 е слагал предния собственик, 5в30 и 0в30 само незнаен Кастрол могат да ми предложат  в незнайна масларница в Кюстендил и затова до тук съм сложил тях по един път , но понеже попрочетох разбрах, че там не могат да ми предложат правилното масло за тая кола и ще минавам на самообслужване. Та затова съм избрал друго (равенол 0в20) , което няма нищо общо с горепосочените и питам тази смесица до тук крие ли рискове. Извинявам се , ако е казвано , но прочетох бая , обаче не може да се прочете всичко на 100 %. Под капака на клапаните няма слъдж ,но е кафяво всичко. Затова питах и за промивките. Не е изключено да се върна и на друг вискозитет след това , понеже не знам каква консумация на масло ще има с 0w20. Ако не ме устройва горенето ,ще трябва да сменя. Освен това лятото карам по-често по магистрала и там карам в ограничението, ама 140 за тоя двигател ръчка са си 4000 оборота. Зимата е точно обратното кара се до 3000 максимум и то само в сухо. И затова обмислям различни масла лято и зима... колата се кара 20к км годишно.

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливай смело колега!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минералка, хидрокрег (II и III група) и ПАО по принцип се смесват без проблем. Предвид това, че не е ясно какъв точно е бил Кастрола, аз бих ползвал полусинтетика за 1000-1500 км, за да обере "бъркоча" в мотора, после бих сипал Равенола + смяна на маслен филтър разбира се. Не мога да дам съвет за химия за промиване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твое място не бих наливал Равенол ,а точно оригиналното Тойота в консервите. Аз го ползвам и личното ми мнение е ,че независимо от анализите си се държи прекрасно в мотора .Сравнявал съм го даже с японското Honda и Идемитцу и разликата е незабележима.

Равенола е много добро масло,но не винаги надхвърлянето на сертификата/характеристиките е по-добро от точното им изпълнение. И Тойота и Хонда си искат чиста група 3 ..възможно най-качествената база за нормалното функциониране на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип на опаковката и на двата кастрола , които ми слагаха до тук пишеше EDGE титаниеви лонг лайф бла бла (това трябва да са си група 3).Нарекох го незнаен, понеже наистина не знам от къде го снабдяват, опаковката изглежда оригинална, но съм чувал ,че е едно много често ментосвано масло в България. Или този слух е неправилен?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутилира се в Русе.Ако те интересува ,мога да питам какво точно има вътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Markony написа:

На твое място не бих наливал Равенол ,а точно оригиналното Тойота в консервите. Аз го ползвам и личното ми мнение е ,че независимо от анализите си се държи прекрасно в мотора .Сравнявал съм го даже с японското Honda и Идемитцу и разликата е незабележима.

Равенола е много добро масло,но не винаги надхвърлянето на сертификата/характеристиките е по-добро от точното им изпълнение. И Тойота и Хонда си искат чиста група 3 ..възможно най-качествената база за нормалното функциониране на мотора.

По принцип се ориентирах и към продуктите на Петро - Канада конкретно SS. Сега разбирам ,че може би те ще са по -удачният избор. Ta значи... еднократно използване на Ravenol 0w20 , при положение ,че  досега може да се очаква ,че е използвано масло от групи 2 или по-скоро 3 , допустимо ли е... или изобщо да не си правя труда и да подарявам подготвената бутилка? :)

 

пп.Сега виждам коментара на emod... Много благодаря за информацията.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ivailopp написа:

Под капака на клапаните няма слъдж ,но е кафяво всичко. Затова питах и за промивките.

Кафявото няма измиване даже и с промивки , т.н. "5-минутки".

Остава да обереш, каквато друга мизерия има, с една по-евтина полусинтетика за 1000 - 1500 км., както е казал emod.

После изсмучи със шприц или спринцовка несливаемия остатък от картера, преди да налееш новото, хубаво масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера в you tube, предаването bri4ka едни пичове обясняваха надълго и нашироко за маслата и по-точно за маслото HADO, този който обясняваше спомена че е напълно безмислено да се сменя синтетика на под 10к, защото реално след 8к. започвала да чисти нагарите от двигателя. Питането ми -  това вярно ли е? Самото масло дори и да не е синтетика не чисти ли нагари постоянно, а не след 8к. и нагоре.Мисля, че говореше по принцип, а не само за рекламираното масло. Друг е въпроса, че казаха, че това масло е най-доброто на пазара с въпросните добавки. Клипчето е от вчера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ivailopp написа:

Ta значи... еднократно използване на Ravenol 0w20 , при положение ,че  досега може да се очаква ,че е използвано масло от групи 2 или по-скоро 3 , допустимо ли е... или изобщо да не си правя труда и да подарявам подготвената бутилка? :)

@ivailopp

Пуснах едно запитване до Равенол по твоя въпрос:

 

Dear all,
I have the following question:
Do I have to perform engine flush before using Ravenol ECS 0w-20 oil?
My current oil is Castrol Edge Titanium FST LL 5w-30.
Do an engine flushing is required in this situation?
Kind regards,
.................

 

Да видим какво ще отговорят :D.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, honda_japan написа:

Вчера в you tube, предаването bri4ka едни пичове обясняваха надълго и нашироко за маслата и по-точно за маслото HADO, този който обясняваше спомена че е напълно безмислено да се сменя синтетика на под 10к, защото реално след 8к. започвала да чисти нагарите от двигателя. Питането ми -  това вярно ли е? Самото масло дори и да не е синтетика не чисти ли нагари постоянно, а не след 8к. и нагоре.Мисля, че говореше по принцип, а не само за рекламираното масло. Друг е въпроса, че казаха, че това масло е най-доброто на пазара с въпросните добавки. Клипчето е от вчера.

Факта ,че говорят за километри . а не за моточасове трябва да ти говори достатъчно.

Миещите способности на маслото са ограничени,а на базовото масло нищожни.Елементите Калции и Цинк трябва да поддържат неразтворените вещества в маслото във финно деспергирано състояние.Почистването на мотора става по 2 начина -механично и химично.Вече отложените шлаки се чистят от специални добавки и елементи,които имат способността не да ги разтварят ,а да ги размекват ,за да се отмият механично и замъкнат до филтъра.Общо в практиката са се наложили 2 големи бренда за добавки ,като формулата им е лесна разпознаваема-Lubrizol и Infineum. И двете чистят еднакво добре, като аз лично предпочитам Лубризол за почистване,докато Инфиниум има по-тих звук на мотора.

 

Промивъчните масла са друга бира.Те имат добавени бензол,ацетон толуол за по- бързо размекване на гадостите,но те работят в рамките на минути,използването на промивъчни масла за каране е доста опасно начинание.

 

Да продължим за XADO:

Произвежда се от компанията EUROL ,която е доста известна....

 

И взимам един произволен анализ:

Фосфор 1100

Цинк 1170

Калций 3500 упс

TBN 10,5

Естери 5-10% упс

Сулфатна пепел 1,47 упс

Хубаво масло ,но я няма незнайната магия ,която прави чудеса...:)

 

Взимам произволен анализ на отработено масло ..на шкода 13000км 285 моточаса.

ТBN 2,3 упс

Алумин 14

Желязо 48

Олово 3 упс-биелни лагери.Няма как да е покритие на буталата ,колата е на 126000км.За сравнение Кастрола ,който ненавиждам за същите километри на колата и пробег на маслото вади олово 0.

Край на цитата.

 

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест едни големи шменти капели, че ако се сменя след 10к.км отмивало всички боклуци. Иначе Хадо, като продукт не ме интересува и не за него ми беше въпроса, а за логиката на майстора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, досега моят автомобил е обслужван само в Бултрако, където са слагали Хонда 5W-40.

Колата е:

Honda CR-V 2008 2.0 автоматик R20A

Пробег 136 х. км.
Гориво – бензин 95

Очакван режим на експлоатация - 25% градско  тежко в София, 25% градско  леко, 50% извънградско  магистрала
Очакван интервал на смяна на маслото - от октомври до октомври, 5-8 хил. км.

Разход на масло - според предишния собственик до 1 л. на 10 000 км.

 

Отскоро съм собственик на Хонда - и то бензинова, преди това съм карал основно дизел, така че напоследък задавам доста въпроси във форума.

След като изчетох темите за масло тук разбрах, че хондовското 5W-40 не обира горещи препоръки. При горните параметри, предвид желанието ми да си пазя двигателя, започвам да се замислям дали следващият път да не сложа това: honda-full-synthetic-0w-20 

Има ли смисъл и мога ли да очаквам някакви изненади, например да харчи повечко масло (както някой беше споменал)?

 

Бихте ли препоръчали и други конкретни масла от наличното към момента на ato24 или coxmotorparts?

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че не е добре за този двигател 5W-40 е обсъждано многократно. Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection е отличен избор! Едва ли ще има повече разход на масло при преминаване на 0W-20. Напротив,  при тези интервали на смяна, след няколко смени би трябвало даже да падне.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, note написа:

Бихте ли препоръчали и други конкретни масла от наличното към момента на ato24 или coxmotorparts?

От coxmotorparts ползвам това,а от ато 24 може да я поглезиш с това!:thumbs1:

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@note

Към горните предложения и по отношение на 20-ките бих добавил Ravenol SFE 5w-20.

Виждам обаче, че за разхода на масло се осланяш на инфо от предходния собственик, а не на собствен опит с колата. В тази връзка може би не е лоша идеята първо да вземеш хубав и евтин крег III група - визирам Petro-Canada Supreme Synthetic 5w-20, за проба относно "реалния" разход на масло на мотора ти и въобще как ще понесе 20-ката. Petro-то гарантирано ще издържи 5000-6000км, особено през лятото, а за зимата вече ще си наясно с положението.

П.С. Идеята ми е първо да продължиш с хидрокрег (III група, каквото е ползваното до момента Honda 5w-40) и после да се хвърляш на ПАО-то, ако решиш  :)

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, emod написа:

П.С. Идеята ми е първо да продължиш с хидрокрег (III група, каквото е ползваното до момента Honda 5w-40) и после да се хвърляш на ПАО-то, ако решиш  :)

Да уточним. Колегата има предвид да продължиш с Petro-Canada Supreme Synthetic 5w-20, а не с Honda 5w-40.

И да го смениш 2-3 пъти на по 5 -6 хил. км., за да измие мизериите, а след това да минеш на по-хубавото 0W20.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Ravenol SSV 0w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 406 833 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - около 31 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -24.04.2018;

9)      Моточасове – около 190;

10)  Изразходвано гориво - около 390 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (390 л./ 3.5 л.) = 111;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 минути след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Може би има спад на нивото на маслото с около 1 мм (на щеката).

15)  Други – работещ EGR; спокойно каране; леко градско; кратка магистрала - 120-130 км/ч мах. скорост.

Ravenol_SSV_0w-30_6000km_600dpi.thumb.jpg.15d3b313c33058be46b9b22a65e45d93.jpgRavenol_SSV_0w-30_6000km_600dpi_pila.thumb.jpg.aba266d35b09f50984f9b3ecfa849702.jpg

Развитие 1000-6000км

Ravenol_SSV_0w-30_1000-6000km.thumb.png.a0651371f6c33425bf9e31aff0433370.png

Не се предава и това е :lol: Ядрото продължава да трупа мърсотия, но все още не й позволява да навлиза в зоната на дифузия - има много леки наченки. Напред към 6500 (7000) км. :plane:

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за препоръките!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

Маслото наистина е страхотно!

И аз съм на мнение, че ще изкара 8000 км без проблем, но следващите проби ще покажат.

Много ми се иска да не се "предаде" изведнъж, а постепенно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хилоу , 
Малко да Ви развеселя ... 
Един френд си купи ЦРВ 3та ген. 

Питам го с какво мазало е мепесето , той вика ... ааа в Бултрако е облужвана , някво хубаво е ... 

В един момент виждам ей таз тубичка : 

thumbnail_detail_1393927026740_ctx-1.jpg
 .. и почвам да сЪ чеша по тиквата !!!
Викам му : Брат , тфа е състезателна жипка , чиляка сигур е одил на Тайм-Атак с нея .... :D

Предложих му да си поръча ей това : 
65196621_w640_h640_0w30_synthetic_1l.jpg
Добре ли е за "бясната жипка" ?! 
Здрави По
п.п...ааа , забрайф да отбележа , че мепесето има и ГИ !! 

Редактирано от ROCKONOFF
Шматка
  • Харесвам 1
  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спортната жипка ,с какво се задвижва дизел,бензин? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, ROCKONOFF said:

Викам му : Брат , тфа е състезателна жипка , чиляка сигур е одил на Тайм-Атак с нея .... :D

 

:D:D:D:D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, JHM написа:

Спортната жипка ,с какво се задвижва дизел,бензин? 

Биндзин + Гасссс . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От известно време събирам информация за капкови тестове, направени коректно (при спазване на правилата на теста) и последвани от лабораторен анализ. Днес най-накрая се реших и пуснах тема в oil-club.ru - Капельные тесты + Лабораторные анализы отработок. Може да бъде видяна ТУК

Пуснах темата в ойл-клуба, тъй като всичките усилия, пари, време и т.н. са техни. Мисля, че им дължа това признание и уважение. Ако темата ми там (в ойл-клуба) все пак не уцелее и бъде изтрита, както съм предложил, ще направя пост в нашата тема за маслата :D. Дотогава - дано събраното от мен инфо да бъде от полза на всички маслени запалянковци :D.

Редактирано от emod
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ROCKONOFF

Петрото е добро за газ. За лятото става и 5w-30.

Petro.thumb.png.ea070efeb7c63903fb2e1f3f03f24a1f.png

Редактирано от emod
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

Поздравления и благодарности за чудесната тема в ойл-клуба!

Ще е добре, ако има лаб. анализ с капков тест и на масла от дизелови двигатели.

В този контекст искам да помоля за бърз анализ на следната капка:

5ae2dd9caa8b6_VWPassatB82.0TDI4000km.thumb.jpg.22d8c3ac88fce8de59cd72eff58c6c43.jpg5ae2dda8622fc_VWPassatB82.0TDI4000km-Pila.thumb.jpg.3606fe66305519687660f19d199311be.jpg

 

Не разполагам с повече информация...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov

С дизелите е по-различно. Начинът на напълване на капката с мърсотия е друг. Много бързо цялата капка се изпълва със сажди (при повечето дизели; при някои съвременни дизели капката не се отличава от бензиновата, освен по цвета й) . Първоначално чернилката е "по-бледа", като с времето нараства - става все по-наситено черна. След това започва свиване към центъра на капката и... край.

Kapkov_Test_Dispersia_Mod.thumb.png.de46cc34ac199993e84b91ec0a0c5891.png

Много хора се чудят, защо първоначално образуваното ядро на дизеловата капка се разпада и после пак се образува. Говорят за "възкресение" на маслото, а всъщност то е свършило (от гледна точка на дисперсията). Ето реални капки:

DT1.thumb.jpg.b0e938b71e63de69764ef88523b6d6ec.jpgDT2.thumb.jpg.f872acba5e25553c73900d77929de7ea.jpgDT3.thumb.jpg.13e423331f21cee3979e54b8307415cf.jpgDT4.thumb.jpg.5b8aa7d40503d31bcf126be129c267bb.jpg

 

По горните причини дизелът е хубаво да се следи от самото начало на смяна на маслото, иначе стават грешки (като във вица: стават грешки, казал таралежът, слизайки от кактуса).

Поради гореизложеното ми е трудно да бъда обективен, но считам, че маслото си отива, т.е. върви към четвъртата фаза (последната) от горните снимки. Имаме започнало свиване на черното ядро и около него наситена тъмносива периферия (вж. последователността в горните снимки). Дали съм прав може да се установи със следваща капка след 1000-1500 км. Налице е и обводняване - къдравостта по края на капката.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4/20/2018 at 8:45, emod написа:

Пуснах едно запитване до Равенол по твоя въпрос:

 

Dear all,
I have the following question:
Do I have to perform engine flush before using Ravenol ECS 0w-20 oil?
My current oil is Castrol Edge Titanium FST LL 5w-30.
Do an engine flushing is required in this situation?
Kind regards,
.................

@ivailopp Само да отбележа, че за съжаление все още нямам отговор от Равенол.

 

P.S. Пуснах им ново, по-настоятелно, запитване. Дано сега отговорят.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

И още едно масло от мен, над което искам да поразсъждаваме.

Колата този път е VW Passat B7 2.0 TDI 2013г.

До пристигането си в БГ през април 2017г. е обслужвана в Германия. Маслото е сменяно на 30 000 км. Общо 3 смени по сервизна история. Сервизната история е истинска, държа да подчертая.

Последната смяна на маслото е през Декември 2017г. тук в БГ.

Ето и хронологията на капковите проби:

5ae2fd74318dc_1Shell0W30AV-L-7km.thumb.jpg.0c9ed500edf059361cc8bccdd00b5c48.jpg5ae2fd7d3d66f_1Shell0W30AV-L-7km-Pila.thumb.jpg.3849cc9453e277ed54becd76ac744980.jpg

5ae2fd9967a78_Shell0W30AV-L-2244km.thumb.jpg.d9bb0c0fad03e68ba8d36c2b21975465.jpg5ae2fdab2cb15_Shell0W30AV-L-2244km-Pila.thumb.jpg.8d9b4e660af5374444412604eeef77a0.jpg

5ae2fdb6a4269_Shell0W30AV-L-5500km.thumb.jpg.b8aaaa0cc126236fa21b7852cf029a05.jpg5ae2fdc3c15b4_Shell0W30AV-L-5500km-Pila.thumb.jpg.cfb7418b526961ad3ea6728e6872ca10.jpg

 

Направи ми впечатление, че още първата капка е значително мръсна. Следва още по-голямо насищане с мърсотия и при следващите капки.

Не се образува ядро!

Според мен моторът е "засран" с мърсотия и маслото не смогва да я изчисти.

Къдравостта в периферията на капката, също я отдавам на разстворената мизерия. Както и на предишната капкова проба на В8.

Тези смени на по 30 000 км. отлагат глеч и катран по двигателя според мен, пък нищо, че тези масла ги дават "Long Life"...

Даже в Порше-изток са се запънали и не са искали да му сменят маслото на човека, че било само на около 6000 км и на една година. Та с "един тон кандърми", и накрая станала работата...

Какво ти е мнението на теб по тези капки?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov

1. Липсата на образуване на ядро не е смущаваща в случая. Както отбелязах по-горе, дизелът бързо изпълва маслото със сажди и то почернява почти веднага.

2. 504/507 Long life маслата могат да изкарат по-дълъг период в мотора само при лек режим на експлоатация и качествено гориво. Има добър материал по въпроса 502 vs 504 ТУК

3. Видно е, че маслото от капките все още добре акумулира саждите/мърсотия и ги диспергира - не се виждат окрупнени парчета; дисперсията е финна. Видно е също така, че зоната около "ядрото" все още държи и натрупва мърсотия - става все по тъмносива. Следователно, маслото има възможност и все още поема саждите добре.

VW.thumb.png.a7d637a0ade5654380519e58a0ee38cf.png

5. Според мен следва да се види капката след около 1500 км (като гледам темпа на замърсяване от предишните капки), за да се оцени как продължава изпълването й със сажди - дали цялата капка ще стане еднородно наситено черна, което означава, че маслото върви към границата на диспергиращите си свойства (снимка 6С в предишния ми пост). Хубаво е да се прави и снимка на капката на "просвет"! Ще бъде доста показателна и от помощ да се оцени замърсяването (спомни си ASTM стандарта за капкови тестове; снимат дизеловата капка със светлина отдолу и отгоре).

6. Неминуемо след интервали от по 30000 км моторът може да има доста натрупана мърсотия в себе си, което да влияе върху по-бързото замърсяване на маслото.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и на просвет:

Prosvet.thumb.jpg.1d3183daf8a33eb2c71b9f7cbd699f8a.jpg5ae31f2090fb1_Prosvet-Pila.thumb.jpg.766976cbbf595db1e7730b52cdbc3012.jpg

 

Нямаше как по друг начин да я снимам.

На просвет се забелязва ядро...

Като цяло моето предложение към човека с пасата е: Да се смени сега това масло и с него да се източи събраната мизерия, да се изтегли несливаемия остатък от картера и да се налее ново масло, с което да кара 10 хил. км до следващата смяна.

... И така занапред...

Той често пътува зад граница, така, че моточасовете не са толкова много.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivailopp

След повторното ми изпращане на запитването към Ravenol.de, днес скоропостижно получих два отговора от представителя на Равенол за България - ГРИД ЕООД.

Ето ги и тях:

Цитат (без редакция):

"Здравейте г-н Димитров,
нашите партньори от Германия ни препратиха Вашето запитване.

Добре е да използвате RAVENOL Professional Engine Cleaner:
http://shop.grid-trade.com/ravenol-professioanl-engine-cleaner-dobavka-za-pochistvane-na-dvigatelq-0-400-litra-cena.html"

 

"Здравейте отново г-н Димитров,

Днес получихме и второто Ви запитване относно може ли да доливате в
Castrol Edge Titanium FST LL 5w-30 с Ravenol ECS 0w-20.
Отговора ни, е че не може да се смесват."

Край на цитата

 

Разбира се запитването ми не е включвало въпрос за доливане на Кастрол с Равенол, но както и да е... най-важното е, че двете масла не бива да се смесват (според представителя на Равенол за БГ). При условие, че следваме препоръките - трябва да се замислиш за промивка на мотора (само с промивно масло или с предложения спец. продукт от отговора, или с някой друг, по препоръка на колегите), преди да налееш Равенола

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм... интересно... мисля да последвам съветите ви и да "промия" с полусинтетика Петро Канада за 1000 км(може и по-малко) и след това да мина на 5w20 на Петро Канада пълна синтетика, заради очакващия се горещ летен сезон.Ще оставя Равенол за зимата, но без промивъчни химии... Предпочитам да не влизам в материя , коята ми е напълно неизвестна и според мен крие повече рискове отколкото замяната на 3. с 4. група базово масло.Поправете ме , ако греша. Подчертавам замяната, а не доливане и смесване.Ще се опитам да източа на максимум старото масло, когато му дойде времето. dandilov ме посъветва да изсмуча някакъв остатък... само това не ми е ясно как да стане. Може ли малко допълнително информация? Благодаря.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...