Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Не е лош сайта. Аз обичам ретро. Сега си търся докторска престилка и слушалки като на рекламата.Усмивката ще си е моята...косата ми я няма отдавна.Ставам ли за рекламно лице? :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре бе тия продават нещо... ама какво?!

 

Чак сега виждам каква тема сте си заформили :)

Миналата година по това време смених маслото "с промивка" - източихме старото, сипахме едно 10-40 (беше за сивика... RIP), поработи 5 мин на празен ход източихме и него и накрая новото 5-30

За 5те минути работа междинното масло беше станало тъмно кафяво, значително промени цвета.

Юни месец живот и здраве ще ми е следващата смяна - намислил съм да сложа Петро Канада Суприйм 10-30.

покрива Ilsac gf5, Api SN ... като течливостта му на студена е много близка до масовите 5w масла, а при работни температури е практически равна на 5-30... пък да видим

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се при температури от +20 да има значение  как се държи маслото при -25 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever  колегата ще го сменя лятото, когато температурите може да не падат под нулата.

Колега @Restless какъв е смисълът на това упражнение? Той двигателят си е твой, ама не разбирам.

Примерно 33 евро за 5 литра PC SS 0w30 срещу 20 евро за PC S 10w30. 

При положение, че ще сменяш чак лятото тея 13 евра искаш да ги спестиш?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

амия теоретично 10-30 е по-стабилно от 5-30 и 0-30

Пак теоретично дава по-добра защита при високите летни температури...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефинирай "по-стабилно",че няма такава характеристика на маслата. 20W-50 колко е стабилно?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12/9/2017 at 13:02, Markony написа:

Дефинирай "по-стабилно",че няма такава характеристика на маслата. 20W-50 колко е стабилно?

По-малко модификатори. Japanese fever e писал по-горе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,научих нещо ново :). В такъв случай най-стабилното масло е 5W-20 ,поради липсата на еластомери, нали? Във всички останали има..малко или много.

Извън шегата.... VI Вискозитетен индекс определя тази стойност /стабилност/. Доколкото помня Идемицу Зепро 0W-20 е лидер....

Проблема е ,че теорията не съвпада с практиката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено...

10-30 например може да е на чисто минерална vhvi база ...

просто видях че на Петро-канада това масло има много близки до 5-30 х-ки и си рекох що не... е до лято може и да ризмисля :D, в събота сипах 5-30 за зимата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е.Но на практика

                                        Ново       5000 км

Mobil AFE 0W-20            8,3               8,6           cst@100

Ravenol ECS 0W-20        7,9              8.0            cst@100

Скоро ще имам резултати от Идемицу и Шампион

Ги обръща на 30 градуса и пали на топло директно на газ.

Източеното масло се сипва на един Nissan Primera на един комшия и се кара още 5000 км :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като водата има по-висок кинематичен вискозитет от кое да е 0W20 масло, то следва че при смесване на вода с кое да е 0W20 масло няма как да се получи " по-тънко" масло.

Абсорбирането на вода или водни пари е нормален физичен и химичен процес за всички материали, течности и т.н.

Загубата на вискозитет на маслото, по време на неговата употреба, има съвсем логично физико-химично обяснение, което според мен трябва да е ясно на всички пишещи в тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.11.2017 г. at 23:04, emod написа:

Повтори пробата, но капни 2-3 капки, и се стреми да не се „разливат“, докато ги пренесеш до мястото за сушене. Суши ги между 20-24 часа. В този диапазон резултатите са най-ясни

Ето ги и капките,при новият тест.

 

Маслото е на близо 5000км.пробег,доляти са още 100гр.на 4000км.всичко останало като режими е като описаното по горе в моят пост.

2017-12-13 16.19.29.jpg

2017-12-13 16.20.54.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.12.2017 г. at 0:59, Japanese fever написа:

Markony, какви са тези велични? Визкозитет ли е това?

Да, колега DTEC, прав си.

Редактирах си поста ,предполагам ,че сега е разбираем..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей JHM,

Тестът ти показва, че има прилично количество вода в маслото (доста е накъдрен края на капката). Както писах и предишния път, зоната на дифузия е замърсена повече от нормалното за такъв режим на газ. Ясно се виждат големите фрагменти мърсотия, характерни за ядрото, където по принцип им е мястото. Зоната на чистото масло е доста намалена (тази преди края на капката). Водата в маслото играе негативна роля по отношение на присадките – разтваря ги/разлага ги, което влошава качествата на маслото като цяло (повече инфо – ТУК). При теб се натрупват два фактора. Първо: студено време + студен мотор + работа на бензин, докато минеш на газ, + доминиращо градско = по-мръсни блоу-бай газове в картера за това време. Второ: при работа на газ маслото се обводнява повече, тъй като отработени газове съдържат по-голямо количество водни пари (инфо – ТУК ). Този ефект на натрупване на вода се увеличава през зимния период. В допълнение и ако не бъркам, HondaHG Ultimate full synthetic 0w20 е с TBN около 7-7.1. Т.е. далече от Амсойлът, който изкара при теб около 7-8000 км.

В заключение: маслото все още е работоспособно, но според мен е на границата - от гледна точка на обводняване и диспергиращи свойства. Аз бих го следил изкъсо следващите 750-1000 км., предвид условията на експлоатация.

Маркони?

jhm2_pila.jpg

jhm1_pila.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.12.2017 г. at 21:45, Markony написа:

Така е.Но на практика

                                        Ново       5000 км

Mobil AFE 0W-20            8,3               8,6           cst@100

Ravenol ECS 0W-20        7,9              8.0            cst@100

Скоро ще имам резултати от Идемицу и Шампион

Ги обръща на 30 градуса и пали на топло директно на газ.

Източеното масло се сипва на един Nissan Primera на един комшия и се кара още 5000 км :)

къде ги правиш тези анализи, колко струва, какви параметри може да се проверяват?

Вижда се че това са масла в които има модификатор-разредител ;)

Ива ли някъде техен пълен анализ какви са

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, emod написа:

Здравей JHM,

 

Тестът ти показва, че ...

 

 

Здравей колега emod,и благодаря за изчерпателният анализ и отделеното време.Не отговорих веднага,защото бях зает с смяната на обсъжданото масло.Източих общо около 4,7л.,първо на самотек и после с помпичката,старателно колкото можах.Маслото беше в не добро състояние (доста черно).

Наистина не съм очаквал такива резултати от бранд с логото на марката,но явно това е реалността, която няма нищо общо с написаното на етикетите на тубичките.Относно студените стартове и кратките разстояния наистина са неоспорим фактор,влияещ зле на живота на маслото.Още повече ,че прехвърленето на газ става на 3,5-тият км. от общо 4-те,които изминавам по 3-4 пъти на ден.

Сега колега, налях Mobil 0w20 AFE от coxmotorparts дано то държи повече.:)

Поздрави! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да питам дали са манипулирани снимките и как са получени.По принцип рядко има вода в капките даже зимата.Предполагам ,че снимките не са качествено сканирани или са увеличени ,защото ако това е едрозърненост от вода,говорим за гарнитура на главата.

От там нататък няма значение какво е маслото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скенирани са на скенер 800/800,но на листа ,който имаше не една капка ,а няколко.След това снимките са прехвърлени в тел.В последствие,изрязах тези двете,като наистина се увеличиха автоматично.Това са оригиналните скенирани,преди интервенцията  с орязването:

2017-12-13 154346.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сканирането трябва да се прави с резолюция 600 dpi.

При по-голяма резолюция се получават разни нежелани ефекти. Размазване на отделните зони и др., което пречи да се извлече най-точната информация за състоянието на маслото.

Например:  по-голямата къдравост в периферията може да е ефект от по-голямата резолюция. Има такава вероятност.

Ето защо е важно капковите проби да се правят при стриктно спазване на определени условия.

Като: 5 - 10 минути след напълно загрят двигател, внимателно капване на първата капка от височина до 1 см., качествена хартия, внимателно пренасяне на пробата в хоризонтално положение, за да не се разлее капката, съхнене на стайна температура 24 - 30 часа, без да се допира гърба на хартията до друга повърхност и т.н.

Това последното го правя, като предварително съм изрязал квадратни парчета от хартията и два от краищата им съм огънал по дължина като крачета

Иначе за така представената капка, като оставим къдравостта, маслото изглежда не много замърсено, а и образува все още ясно ядро.

Интересно ми е да видя и проба при 600 dpi, но вече си го сменил...

От което пък печели двигателят в крайна сметка.  ;)  :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да...една идея от рециркулацията през ЕГР и там каквото е влязло като сажди през сегментите..

Едит: Тези данни...покачването на визкозитета не е от маслото.Това е от моя мотор.При друг мотор данните може да са други.

Като надеждност обаче може да се счита липсата на модификатори.Кое масло е стабилно във времето си показват сериите анализи.

Ще дам пример с прословутото Петро Канада. Обикновен хидрокрек,стандартна ненасукана формула,евтинко..но има забележителна повторяемост на резултатите.Знае се че държи малко 5-6000 км и след това рязко се срива.От тук нататък като потребител аз като му знам какви са възможностите му не мога да сбъркам.

От друга страна ако карам с Амсойл 12000 км със сигурност ще сбъркам при каквито и да е условия.

Мисълта ми е следната СУпер-пупер масла няма. Има отношение Цена/Качество/Пробег като пробега е без щети за мотора.

Давам и сравенението обърнато в пари:

2 смени с хидрокрек по 5000км са 24лв/л примерно

1 смяна с ПАО/естер 10000км е 24лв/л.

Аз съм сигурен ,че хидрокрека ще изкара 5000,но не съм сигурен Пао/Естер дали ще изкара 10000км

Във вариант 1 не необходим голям TBN,но за вариант 2 е задължителен,а големия TBN върви с едни други недостатъци...

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

5 000 и 10 000 км, обаче за бензин, нали?

Щото за дизел, пробега май е малко по-голям... Незнам защо...

Може би по-ниско температурен режим на работа, по-ниски обороти ли... и др. такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, когато съм имал възможност съм сканирал на 300, 600, 800 и 1200 dpi, но не съм забелязал да се получава някаква осезаема разлика в образа; Факт е обаче, че различните скенери "изкривяват" повече или по-малко истинския цвят на капката; Режимът при JHM е доста тежък и маслото със сигурност не достига работна температура; Така ден след ден кондензът си казва думата; Зимата още по осезаемо;

PS: Радвам се, че се заформи дискусия :)

Поздрави!

А, ето и два скана:

Първия е 600 dpi; втория: 1200 dpi

m1_4000.jpeg

m1_4000_2.jpeg

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя скенер се забелязва разлика точно в периферията и в дифузните зони. Затова обърнах внимание. :)

Като гледам твоите снимки, скенерът ти е по-добър от моя. :thumbs1:

Между другото, тоя Мобил много добре изглежда.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Издържа до 6200 км. Имаше още живот в него, но реших че е време Ravenol SSV 0w30 да влезе в действие. Трябва да отбележа, че има разлика и то осезаема. С Ravenol-a моторът просто "лети" при студен старт. С Мобила моторът бе по-муден през първите 10-ина минути. Ще видим как ще се представи SSV-то.

Ето и снимка (нямам сканиране, за съжаление):

 

WP_20171203_002.jpg

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Интересно ми е да видя и проба при 600 dpi, но вече си го сменил...

Налял съм източеното в неговите си тубички и го пазя още,но незнам дали би бил меродавен теста.Най вероятно ще трябва да се загрее до някакви  градуси,...незнам.:huh:

Колегата Markony спомена за евентуална първопричина за вода в маслото,гарнитура на главата, но нямам загуба на охладителна течност,пушеци отзад и надуване на маркучите на водната система.Антифриза си е чист,с нормален синьозелен цвят.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, JHM написа:

Налял съм източеното в неговите си тубички и го пазя още,но незнам дали би бил меродавен теста.Най вероятно ще трябва да се загрее до някакви  градуси,...незнам.:huh:

Колегата Markony спомена за евентуална първопричина за вода в маслото,гарнитура на главата, но нямам загуба на охладителна течност,пушеци отзад и надуване на маркучите на водната система.Антифриза си е чист,с нормален синьозелен цвят.:)

Ами идеята е, маслото да обходи двигателя и да разтвори мърсотиите.

А това става само при нормална работнтна температура.

Иначе, ако има съмнения за гарнитура, направи капкови тестове на всеки 1000 км и ще си покаже.

Ако си "на тръни" след коментарите, иди на газ -анализатор на антифриза за твое успокоение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

^

5 000 и 10 000 км, обаче за бензин, нали?

Щото за дизел, пробега май е малко по-голям... Незнам защо...

Може би по-ниско температурен режим на работа, по-ниски обороти ли... и др. такива.

Не, дизелът е дори по-тежък за маслата - но пак опираме и до какво е маслото, влиза ли нафта в маслото..

 

 

2 emod

Съвсем прилична капкаможели е да се кара :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Restless,

Да, Мобилът имаше още живот, но не ме свърташе да залея Равенола, за да го потормозя :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, JHM написа:

Налял съм източеното в неговите си тубички и го пазя още,но незнам дали би бил меродавен теста.Най вероятно ще трябва да се загрее до някакви  градуси,...незнам.:huh:

Колегата Markony спомена за евентуална първопричина за вода в маслото,гарнитура на главата, но нямам загуба на охладителна течност,пушеци отзад и надуване на маркучите на водната система.Антифриза си е чист,с нормален синьозелен цвят.:)

Казах,че най-вероятно снимката е некачествена!

Плюс това за 18 път повтарям .Една снимки не казва нищо. Градацията от поредни снимки казва много ,тъй като се вижда разликата между първата и последната капка.Тогава и грешка в резолюцията  не е толкова важна..

Капиш-пишеш 1000 км ,това е база ,следващите капки - пишеш 2000,3000,4000 5000.

Ако се прави редовно имаш рутината още на първия час да видиш как бензина и водата хукват по хартията.Снимката се прави на едно и също време/примерно 24 часа/ и се запазва с описание.

 

Преди 13 часа, dandilov написа:

^

5 000 и 10 000 км, обаче за бензин, нали?

Щото за дизел, пробега май е малко по-голям... Незнам защо...

Може би по-ниско температурен режим на работа, по-ниски обороти ли... и др. такива.

Бъркаш нещо братче.Дизела издържа много,ама много с едно масло.Ама турбодизела е много зле :)

Я помисли! Сутрин огромно разреждане с нафта и  конденз,а след това прегряване в турбината и набиване със сажди :) .

Понеже се занимавам и със селскостопански машини.Един анализ изглежда така:

Трактор американец,Канадско масло 10W-40 TBN 10 ,Duron UHP

Режим "редосеялка"         Моточасове 550   TBN 2,3

Режим" оран"                     Моточасове 400    TBN 2,4

Режим "поливане"            Моточасове 600    TBN 2,1

                                  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имено това казвам.

Дизелите карат по 15 000км с едно масло, при това с начален TBN = 6 до 7 (АСЕА C3 например).

А бензинките на 5000 км са го сдухали същото масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, Markony написа:

Да...една идея от рециркулацията през ЕГР и там каквото е влязло като сажди през сегментите..

Едит: Тези данни...покачването на визкозитета не е от маслото.Това е от моя мотор.При друг мотор данните може да са други.

Като надеждност обаче може да се счита липсата на модификатори.Кое масло е стабилно във времето си показват сериите анализи.

Ще дам пример с прословутото Петро Канада. Обикновен хидрокрек,стандартна ненасукана формула,евтинко..но има забележителна повторяемост на резултатите.Знае се че държи малко 5-6000 км и след това рязко се срива.От тук нататък като потребител аз като му знам какви са възможностите му не мога да сбъркам.

От друга страна ако карам с Амсойл 12000 км със сигурност ще сбъркам при каквито и да е условия.

Мисълта ми е следната СУпер-пупер масла няма. Има отношение Цена/Качество/Пробег като пробега е без щети за мотора.

Давам и сравенението обърнато в пари:

2 смени с хидрокрек по 5000км са 24лв/л примерно

1 смяна с ПАО/естер 10000км е 24лв/л.

Аз съм сигурен ,че хидрокрека ще изкара 5000,но не съм сигурен Пао/Естер дали ще изкара 10000км

Във вариант 1 не необходим голям TBN,но за вариант 2 е задължителен,а големия TBN върви с едни други недостатъци...

Може ли да обясниш какви са недостатъците на високия TBN ?
Винаги съм мислел, че високия TBN е по-добре.
Например  Amsoil Signature, Mobil 1 FS и други подобни, всичките са с висок TBN. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2017 г. at 22:00, Markony написа:

Да...една идея от рециркулацията през ЕГР и там каквото е влязло като сажди през сегментите..

Едит: Тези данни...покачването на визкозитета не е от маслото.Това е от моя мотор.При друг мотор данните може да са други.

Като надеждност обаче може да се счита липсата на модификатори.Кое масло е стабилно във времето си показват сериите анализи.

Ще дам пример с прословутото Петро Канада. Обикновен хидрокрек,стандартна ненасукана формула,евтинко..но има забележителна повторяемост на резултатите.Знае се че държи малко 5-6000 км и след това рязко се срива.От тук нататък като потребител аз като му знам какви са възможностите му не мога да сбъркам.

От друга страна ако карам с Амсойл 12000 км със сигурност ще сбъркам при каквито и да е условия.

Мисълта ми е следната СУпер-пупер масла няма. Има отношение Цена/Качество/Пробег като пробега е без щети за мотора.

Давам и сравенението обърнато в пари:

2 смени с хидрокрек по 5000км са 24лв/л примерно

1 смяна с ПАО/естер 10000км е 24лв/л.

Аз съм сигурен ,че хидрокрека ще изкара 5000,но не съм сигурен Пао/Естер дали ще изкара 10000км

Във вариант 1 не необходим голям TBN,но за вариант 2 е задължителен,а големия TBN върви с едни други недостатъци...

Аз не съм много съгласен с тази сметка. Защитавам тезата, че е по-добре по-честа смяна с по-евтино масло, но не бих казал, че като пари ляга едно и също. Най-малкото ти сменяйки маслото си сам си спестяваш едни 15-20лв труд, които обаче 95% от хората трябва да ги включат в тази сметка. Моята сметка е по-скоро.

5л Castrol 5w30 Magnatec Stop-Start SAE 5W-30 са 83лв, прибаваме 21лв за ОЕМ маслен филтър и 20лв за труд = 124лв
4+1 AMSOIL Signature Series 5W-30 Synthetic са 110лв, рибаваме 21лв за ОЕМ маслен филтър и 20лв за труд = 151лв
4+1л Petro Canada SS 5w30 са 60лв, прибавяме 21лв за ОЕМ маслен филтър и 20лв труд - 101лв и като умножим по 2 такива смени - 202лв.

Цените евентуално може да варират малко, тъй като в момента петро канадата е свършила в 4л туби и може да си взимаш само по 1л, което оскъпява, но по спомен 4 литровата туба беше 24 евро и така съм сметнал. Тук искам пак да подчертая, че това уточнение е само за цената на "удоволствието" да сменяш масло през 5к км, а не дали е по-добре за двигателя или не да се сменя на такива интервали. Там не мисля, че има място за съмнение, че за 10к км да смениш маслото 2 пъти е много по-добре. Друг е въпроса, че при едни 15 000км годишно разликата не бих я нарекъл пренебрежима и вече всеки си преценя как да процедира. Аз съм се спрял на интервал от 7-8000км, само се чудя следващото ми масло дали да е петро канада или този кастрол който съм дал за пример.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Друг е въпроса, че при едни 15 000км годишно разликата не бих я нарекъл пренебрежима и вече всеки си преценя как да процедира. 

От една страна да - от друга, 15 000км са 1500 литра гориво груб смесен разход за твоя мотор. Ако си на газ, това са да кажем 1700-1800лв за гориво, ако си на бензин са  3200лв. Плюс-минус 50-100лв за масла ми се виждат незначителна разлика - това е по-малко от един резервоар гориво на K24-ката.

Сега, аз съм с Amsoil Signature Series 0W-20, налято преди 400 дни.

Honda Accord 2.4i автоматик - изминат път 9228км (1483км градско, 4233км магистрали, 3314км извънградско), 865л бензин, разход 9.38л/100км с V-Power 95 в България, хубав 95 и 98 като съм бил на път.

Искам да споделя капков тест преди да сменя маслото след 3 дни, но прегледах първите 3 страници на темата и не виждам каква точно хартия се използва и капка от щеката ли се взима?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Veseliq написа:

Искам да споделя капков тест преди да сменя маслото след 3 дни, но прегледах първите 3 страници на темата и не виждам каква точно хартия се използва и капка от щеката ли се взима?

Хартията може да бъде обикновена офисна с плътност 80 г/м2. Ако имаш под ръка може да използваш и филтърна хартия тип "синя лента" с плътност 80 г/м2. Маслото го капваш от щеката. Ако ти е проблем - не капе от щеката, може да изтеглиш малко количество с чист шлаух през отвора на щеката или да капнеш от източеното масло, ако го точиш в чист съд. Не забравяй, че се капе 10-ина минути след гасене на мотора, т.е. горещо масло. Направи няколко капки! Внимавай, ако ползваш шлаух - капките не трябва да са много големи, като количество -> около 2-3 микролитра! Пренеси капките внимателно - да не се разливат, по възможност. После сложи хартията на равна плоскост върху капачка (от майонеза например) или друга подложка, или вж. по-горе как го прави dandilov. Капката не трябва да допира повърхността под нея. Сушене: 20-24 часа на стайна температура. Не я суши върху радиатор (на парно). Сложи я накъде на "уютно място", далеч от течение и влага. После сканиране на 600 dpi (може и 800) без никакви цветокорекции. Ако нямаш скенер, направи макроснимка с телефон или апарат, но внимавай осветеността на капката да е равномерна!!! Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони.

Редактирано от emod
допълване
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5a364dc92f656_Petro-CanadaSupremeSynthetic5W-30-223km.thumb.jpg.65c2329e518c1f3da908abe568e4e98b.jpg

 

Маслото е от ато24.

Притесненията ми са, че не се заформя ядро!

За сравнение, 8-ма страница от темата, първата капка от хронологията на предишното ми масло, ясно се вижда образуваното ядро. A там маслото е на 120 - 140 км пробег.

На какво може да се дължи това?

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, според мен липсата на ядро се обяснява на първо място с добре източено старо масло, в т.ч. изсмукване на остатъка от картера. Ако си сменил и О-пръстена на делкото (както се готвеше) и при смяната му си махнал капака на главата и си почистил масления картер под разпределителния вал, това допълнително обяснява ефекта на липсата на ядро. Маслото е много чисто в момента. Плюс това предходният Равенол SSL бе с естери и го смени навреме = добре почистен мотор.

Между другото... има леко "прозиране" на ядро, като се вгледаш внимателно.

Има и още една възможност, която е свързана с промяната на състава (рецептурата) на Петро-Канада. Тя е свързана с покриването на спецификацията Dexos 1 Gen 2. Ето малко инфо - ТУК.  В тази връзка, пакетът мисля че ставаше Калциево-Магниев, ако не бъркам нещо. Маркони да ме поправи. Тази промяна касае маслата, произведени след 08.2017 г. Не зная твоето Петро кога е произведено.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:worthy:

Измуках до последно несливаемия остатък със голяма 50 кубикова спринцовка.  Смених О-пръстена на делкото и гарнитурата на капака на клапаните като капака, от вътрешната страна, го почистих, колкото можах. Под разпределителния вал не съм чистил.

Понеже сложих маслен филтър Borg & Beck BFO 4057, а той е по-голям от предишните, които съм слагал, сега двигателят побра 3,8 литра масло до "норма".

Това е точно с 0,5 литра повече от преди.

Петрото е преди 08.2017г., но не съм сигурен за датата на производство.

Nadpisi.thumb.jpg.1e2ca45569fca4997b284a9e4810843f.jpg

От първата снимка:  25.10.2016г.

От втората: 05.01.2017г. ( само да не е 17.01.2005г., че тогава си е ...)

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От дясно на ляво се чете: LX = Любеплекс (завода), 05.01.2017 г. Нямаш грешка :D

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14/12/2017 at 23:14, emod написа:

... Имаше още живот в него, но реших че е време Ravenol SSV 0w30 да влезе в действие. Трябва да отбележа, че има разлика и то осезаема. С Ravenol-a моторът просто "лети" при студен старт.

... Ще видим как ще се представи SSV-то.

Между другото, SSV-то не е ли с много нисък HTHS за D - серията двигатели? HTHS = 2.97 mPа*s

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че е нисък. D15Z8 е с "roller followers" на кобилиците (с изключение на тази на единия смукателен клапан, който е на по-малката гърбица на вала и само леко се открехва, за да не се задържа гориво върху него, както и за създаване на въртеливо движение на засмукваната ГВС, което подпомага работата на бедни смеси). Още в тази публикация - Lubricant Requirements for Honda and Acura SAE, April 21, 2009, Jeff Jetter, от 2009 г. се сочи, че препоръчаното масло за моторите от периода 1996-2000 г. е 5w-20. Маркони я беше публикувал някъде.Honda_Oil.thumb.png.056bdb879c59a39946a86b5e32ea6130.png

В допълнение си купих и това - The Effect of 0W-20 Low Viscosity Engine Oil on Fuel Economy. Кратко, но хубаво четиво ;) Същевременно следя и налягането на маслото. Показанията са над предписания минимум от 0,7 бара на празен ход и 3,5 бара на 3000 об./мин. Писал съм някъде назад в темата. Май беше в първата част. По-скоро колебанията са ми... да се метна ли на 5w-20 :lol:

Редактирано от emod
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...