Yozo 1 #1 Публикувано 1 Юни, 2017 Значи случката се случва днес кам 8.20 в град Русе,преди да пристигна в град Русе ми светла лампата за нафтата.Реших да заредя във ОМВ близо до гарата на град Русе.Обаче,погрешка малко и на мене и повечко на тоя дето ми зарежда колата.Ми сипва не от скъпата нафта на ОМВ а от махмотион100 октанов.Точното количество е 8л 460г. Успял е да се осъзнае,че на капачката ми пиши ДИЕЗЕЛ и че го питах 2 пъти,дали това е скъпата нафта.Без да паля колата заредих 20 литра нафта от ефтината по поръка на приятел,който каза и да не карам бързо и да не форсирам колата.И така,карах колата,малко из Русе и се прибрах 90 км общо минати. Въпросът ми е какви проблеми да очаквам?? Трябва ли да сменя горивния филтър?? Някой по запознат със такива ситуаций? Нямам никакви за сега забелешки , освен че малко по шумна ми се струва колата,но не сам сигурен.Колата още не е почнала да забива,задушава,или да гасне както си карам не знам дали се е смесил с нафтата още или какво да очаквам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 1 Юни, 2017 Беше по-добре да сложиш не 20л, а догоре, та концентрацията на бензин да стане още по-малка... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #3 Отговорено 2 Юни, 2017 Въпросът ми е какви проблеми да очаквам?? Трябва ли да сменя горивния филтър?? Някой по запознат със такива ситуаций? Нямам никакви за сега забелешки , освен че малко по шумна ми се струва колата,но не сам сигурен.Колата още не е почнала да забива,задушава,или да гасне както си карам не знам дали се е смесил с нафтата още или какво да очаквам. Очаквай проблем с дюзите . Трябвало е да звъннеш на друг приятел, който да те накара да напълниш резервоара до горе с нафта . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #4 Отговорено 2 Юни, 2017 Yozo , цдти е двигател на опел. Ако твоята е с двигател на Хонда, можеш да си поправиш грешката и на аватара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #5 Отговорено 2 Юни, 2017 Бензин с Нафта в дизелови двигатели се смесва в съобтношение 1:10. Т.е. дори да беше налял до горе нафта пак не е особено добре, но е една идея по-добре от 8.5л към 20л.... Колегите са ти писали, ако продължиш да караш така очаквай проблеми с дюзи, защото това е последното място къдео ще се спре смеската и изгори. Може от промивката да се позапуши и ЕГР и катализатор, но може и да се отпуши. Съветвам те да спреш колата, източиш горивото, смениш горивния филтър и налееш нафта и да се надяваш да няма последствия. Източването обаче няма да ти се получи с тръба от капака за пълнене на гориво. Трябва или да свалиш резервоара или да разглобиш от купето под седалките и видиш дали имаш достъп от там към резервоара. Вече съм правил тази манипулация на турър поради моя грешка, но за щастие въобще не палих колата с бензин ( който беше 20литра ). Та на Турър-а имаше достъп и отвътре, но го играхме със сваляне на резервоара. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yozo 1 #6 Отговорено 2 Юни, 2017 Нямаме майстори на хонди в нашия град,за 1 филтър горивен обикалям 4-5 майстора до като някой се навии да го смени.. Трудоемко е,Поради липса на средства не сам напълнил до горе,а и от друга страна мислих само да успея да се прибера,че от тука да се действа със източване или подменяне.С какво мога да източа нафтата,единствения вариянт е само със сваляне на резервоара ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #7 Отговорено 2 Юни, 2017 Колегата Tino го е казал. СПРИ да караш колата веднага. За да източиш тоя буламач нафта/бензин погледни вътре в купето има ли достъп (капак) под задните седалки. От там ако можеш отваряш и точиш всичко колкото е възможно. Може да се помъчиш и през зареждачката, но едва ли ще стане. Ако трябва ще сваляш резервоара. Искаш ли да имаш още здрава кола? След като източиш всичко, сменяш горивен филтър, пълниш с хубава нафта и палиш/караш и се молиш да се разминеш. Ако продължиш да караш със смес 8.5 лт бензин в 20 лт нафта гарантирано ще береш ядове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #8 Отговорено 2 Юни, 2017 (Редактирано) Само за статистиката, на служебно CR-V 2007 2.2 CDTI купувано ново в България два пъти се налива бензин и то в концентрация спрямо нафтата в резервоара не по малка от 40%/60% след което колата тръгва и се кара известно време докато спира сама (знаете как се карат служебни коли от шефове докато не светне нещо) И двата пъти колата е реанимирана с източване и вероятно още нещо без никакви проблеми с дюзи и вече е над 300000км като поне 150000 от тях са след първото наливане на бензин. Това не е по темата но на същата кола откакто е купена маслото се сменя на 25000км и отново не е констатиран проблем с горене на масло или друго. Знам че не е правилно но за пореден път се доказва здравината на тия коли. Редактирано 2 Юни, 2017 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yozo 1 #9 Отговорено 2 Юни, 2017 Значи направено е следното,заредено на МАХ със нафта + 500 мл масло за двигател. Нямало смисал да ми свалят резервоара и да източват бензина след като той,вече е във системата,това се прави,още в началото,когато е налято,след това нямало смисал вече.Казаха ми само да карам внимателно и за секи случай при следващо зареждане може да добавя още малко масло за смазване на дюзите.Ако не е бил комонрайл се слагало 2 тактово масло за смазване.Със 8 литра бензин и че не сам я запалил колата само,като е имало бензин нямало проблеми.Зимата това било практика да се слага 5-10% от резервоара със бензин за да палят.Казаха,че тешкото съм го преодолял буталото да ме удари още 1вите 10км.След това само трябвало да доставя необходимото количество смазване на дюзите,препоръчаха ми да купя ако трябва бардал за почистване на дюзи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #10 Отговорено 2 Юни, 2017 Определено е по-добре да караш с 8 лт бензин в 50 лт нафта отколкото в 20. "Решил" си проблема по мързеливия начин, но евентуално успешно. Това, че нямало смисъл да се точи, защото е вече в системата няма да го коментирам...Все едно да пиеш погрешка глътка от шише с корселин примерно и да не спреш като се усетиш, защото вече е в "системата"...Иначе смятам, че няма да имаш проблеми. Дръж оборотомера в лявата половина до следващото зареждане. И поне си смени филтъра след това. Не знаеш какво се е вдигнало от дъното и се е набило във филтъра. П.С. Тая кола не пушеше ли като я караше 8+20? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #11 Отговорено 2 Юни, 2017 Yozo , цдти е двигател на опел. Ако твоята е с двигател на Хонда, можеш да си поправиш грешката и на аватара. Това, че ги слагат на Опел не ги прави Опелови... А по темата... Имах преди време Seat 1.9 TDi 110 кс. И ми бяха объркали горивото в съотношение 1/4 безин/нафта и си го прекара без проблем. Но тук е common rail... Не бих рискувал, защото знам колко солени са дюзите и какви ядове могат да причинят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #12 Отговорено 2 Юни, 2017 Yozo , цдти е двигател на опел. Ако твоята е с двигател на Хонда, можеш да си поправиш грешката и на аватара. В много теми съществува тази грешка, незнайно защо, но избягвам да правя забележки, защото някои хейтъри смят, че няма значение и е заяждане... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yozo 1 #13 Отговорено 2 Юни, 2017 Да филтъра със сиг ще го сменя.Еми питах ме 3ма майстори нито 1ния може би не желаеше да се занимава със смъкването на резервоара ми.Да не говорим,че повечето хора не искат да ремонтират Хондите,защото нямало място и падало много разглобяване и не им се занимава,а някой даже и не могат да ги ремонтират,като отида някаде и искат да ме пратят при друг от там на друг и така,до като се наеме някой.Нямаме Хонда сервиз също.Не колата не е създала никакви проблеми,нито шум в двг,нито отзаде да е пушила,нито да се е мъчила,даже не знам защо,върви доста леко и плавно. за И-цдти се извинявам,пропуснал съм И-то а темата като я правих не обърнах даже внимание.Ако не беше казал Веско,най вероятно нямаше да забележа.Извинявам се! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #14 Отговорено 2 Юни, 2017 През капачквата за гориво няма как да стигнеш до резервоара, в него има някакви допълнителни каналчета и щуротии, които не ти позволяват да стигнеш до него. Свалянето не е особено трудно, свалят се някоя друга ламарина около изпускателните тръби, двете скоби които държат резервоара. Но би трябало да имаш достъп и от вътре в купето. Но това е все тая вече. Карай пък то ще си покаже. Оригинална дюза е 600лв/бр не е чак такава болка за умиране 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #15 Отговорено 2 Юни, 2017 Защо да не може да се източи с ръчна помпа като се отвори гърловината/фланеца за помпата/нивомера в багажника или под седалката (не знам къде е ) https://www.google.co.uk/search?q=hand+liquid+pump&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjP467s0Z_UAhXJKMAKHUKSBRQQ_AUIBygC&biw=1525&bih=670 На времето източих на моя Нисан, като откачих маркуча в двиг отсек от резервоара към двг и го удължих до туба на земята. Под седалката свързах към куплунга на помпата с две жици малък 12V акумулатор... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dido0o_ 29 #16 Отговорено 2 Юни, 2017 Пропуснал си много колега "и-цтди"или"i-ctdi" в превод(комън рейл турбо дизел интер кулер)и-то някой колега ще подскаже.Хубаво е да се знае какъв е мАтора на тая колица. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #17 Отговорено 2 Юни, 2017 Ами Дидо то и твоя превод е грешен ама карай i-CTDi - Intelligent Commonrail Turbocharged Direct injection. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yozo 1 #18 Отговорено 2 Юни, 2017 Мерси много Тино за полезната информация,прав си,не знаех,че са 600лв бройката,някой ме излъгал май,че са 1200лв бройката. JapCar такава помпа и аз търсих и това ми беше идеята и на мене,но не намерих и повечето ми казаха,че с тъз помпа нямало да стани нищо.резервоар единствено решение,но никой не се хваща,и за ся както казаха "мързеливата". Ще пиша по темата след като изразходя целия резервоар и за последствията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #19 Отговорено 2 Юни, 2017 (Редактирано) JapCar такава помпа и аз търсих и това ми беше идеята и на мене,но не намерих и повечето ми казаха,че с тъз помпа нямало да стани нищо. Нека кажат защо няма да стане, вероятно са имали предвид през гърловината на резервоара...Ще стане, но бавно, едва ли по-бавно от сваляне на резервоара. Защо не пробваш играта с акумулаторчето, става по-бързо, правил съм го, както казах. Помпата си върти постоянно и горивото върви по естествения си път, само го насочваш в тубата. Едно време някои от дъртите коли имаха пробка за източване на резервоара, ама нейсе...сега се пести от всичко. Редактирано 2 Юни, 2017 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 124 #20 Отговорено 3 Юни, 2017 Пред мен на Газпром-а заредиха погрешно на една женица. Изкараха си помпа и си и източиха всичко през гърловината. Явно там са оборудвани за такива случаи. Давам го просто като идея. Може да минеш да попиташ в някоя от тяхните бензиностанции дали няма да помогнат... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #21 Отговорено 3 Юни, 2017 Казвам ви, че от гърловината няма да стане, освен ако не с някакъв тип вакум и пак не виждам как ще го изсмучат, защото има защити да не връща обратно гориво. Сещам се, че може да откачиш горивния филтър или отвиеш отдолу, има пробка за оттичане и така, на контакт, на контакт да източиш малко по малко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове