Jump to content
chuchkov

Колко литра бензин остава в резервоар?

Recommended Posts

Искам да попитам колко литра бензин остава в резервоара, след като светне жълтата лампичка на таблото? Става въпрос за Honda Jazz 1.4 2003г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам никаква идея, но можеш да помогнеш на колегите и на себе си, като долееш до горе след като ти е светнала лампата и да извадиш количеството от 42л. 

Точно това ще направя, когато ми светне лампата, но още чакам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между 6 и 8 л., винаги зареждам до горе. Според мен, количеството е различно всеки път заради денивелацията на пътя, когато датчика в горивния филтър отчете, че влизаш в "резерва".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случвало се е и при ударено дъно на стрелката да събере до 38 литра, а понякога са ми сипвали и 40+ литра. Със сигурност след светването съм минавал още 50-60 километра. Наистина е относително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите,засега не съм имал случай да пълня до горе по обясними причини.Слагам обикновено 10 литра след като светне лампичката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ми светна лампата за бензина, карах извънградско с 90км/ч и до спирането на двигателя изминах почти 150 км. Моята ми показва на таблото разход около 5л. на 100км. Получава се, че съм имал 7,5 л бензин при светването на лампата. Зареждам от ЕКО Добрич.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точен отговор,благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.02.2021 г. at 15:36, JazzDobrich написа:

След като ми светна лампата за бензина, карах извънградско с 90км/ч и до спирането на двигателя ...

Недейте да експериментирате по този начин друг път или както се казва в някои предавания-не правете това в къщи.Освен двигателя може да спре бензиновата помпа и то перманентно.Самата тя ползва бензина за охлаждане.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това последното е много точно казано! Никога не карайте на лампа, щото освен че помпата не се охлажда и остатъчният боклук се засмуква. Пълниш до горе и щом стигне половината  .......... пак до горе!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз направих това защото отивах при майстор да ми изчисти резервоара. Той го нарича "смяна на бензина". Правил го е с други коли с цел по-лесно палене на двигателя. От тогава карам близо година и помпата е добре.

Редактирано от JazzDobrich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже става въпрос все за обеми, та... Някой сигурен в разликата MIN-MAX на щеката на маслото ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

400 милилитра по мое наблюдение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ходене на работа и по магазините ползвам Джаза 2003 1.4 83кс 180 000км.. Запънал съм се да карам икономично този месец, което въобще не е характерно за мен. Най дългата ми отсечка е 25 километра. Докато температурата беше над 25 градуса разхода ми беше 4.8/100 км. Сега температурата падна и разхода се качи с една десета 4.9. Много икономична количка. Мотора ми е също Хонда, но там се дава газ яко и гори много. Там тръпката е важна.

След като заредя Джаза до капачката минавам около 680-700 километра докато светне резервата. Зимата ми гореше над 6/100, но не съм се напъвал да карам като хипермайлър. Общо взето карам икономично, ако не преча на останалите. За сметка на това ми гори масло. Ще трябва да сменя гумичките на клапаните. Радиото ми досадно пращи и не лови станции. Рядко ще чуя нещо по него. 

Волана ми се върти малко трудно, в сравнение с Харвито ми. Задната ми издава слаб звук на трамвай, но не мисля, че е голям проблем. Въпреки дребните минуси съм много доволен от колата.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 5/17/2017 at 5:09 PM, toinspire said:

Случвало се е и при ударено дъно на стрелката да събере до 38 литра, а понякога са ми сипвали и 40+ литра. Със сигурност след светването съм минавал още 50-60 километра. Наистина е относително.

Светна ми лампата и след не повече от километър влязох да заредя на Лукойл до SPS-a. Винаги пълня до горе. Нямам идея как, но успяха да заредят 39,75л ?!? Естествено това ми направи сериозно впечатение и го изкоментирах с момчето което зарежда. Разбира се "при тях всичко е наред".

 

On 8/21/2021 at 9:47 AM, Х А Р И said:

Докато температурата беше над 25 градуса разхода ми беше 4.8/100 км. Сега температурата падна и разхода се качи с една десета 4.9. Много икономична количка.

След като заредя Джаза до капачката минавам около 680-700 километра докато светне резервата. Зимата ми гореше над 6/100, но не съм се напъвал да карам като хипермайлър.

Как ги докарвате тези фантастични разходи не знам. С един резервоар зиме/лете повече от 550км в града не мога да мина. Смених веригата, реглаж на клапаните, нов антифриз, масло AMSOil за азиатски автомобили, нови свещи, филтрите се сменят на 5000км защото тя прави максимум толкова на година. Успях някак си да мина около 3км най внимателното, бавно, тегаво каране за което имам нерви и колата под 6,6 в града не мога да я сваля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с резервата е странна работа.

Като светне си знам 50 км до пълно издихание, но и продължавам да си следя стрелката.

Така скоро ми се случи да се прибирам извънградско. Светна резервата, а гледам по навигация още 70 км до края. Викам си да пробвам и каквото стане. Е прибрах се, с нормална скорост и минаване на Ришкия. Това добре, но като спрях да заредя ми напълни само 36 литра?! Ясно че не са чакали да се уталожи пяната или да мъчат до капачката, ама все пак е 42 литра резервоара.

Та същия този маршрут (пълен - пълен резервоар) ми излезе 617 км, от които 160 магистрала, около 20 градско, другото извън с два пъти по прохода. Средния разход ми го сметна на 5.8 / 100 на натоварена кола (семейство с багаж).

Имаше период, в който се въртеше само градско, е под 7,5 / 100 не може да слезе. Освен ако някой кара само по булеварди на зелена вълна. На отсечки от по 2 км в трафик и улички - забрави.

Извън града, не вдигнеш ли над 90 ще видиш и цифра около 5 / 100, ама си иска търпение за да се постигне. Като ми замина съединителя и просто не можеше да се движи с повече (пробуксува) и трябваше да се гали педала на газта, съм ги виждал тези стойности.

Това си е малолитражка (1.4 фейс), която си си харчи разумно за 14 годишна кола. Нито е супер икономична (натовари я или натискай здраво педала), нито ще ти бръкне в джоба. Същия маршрут със Санта Фе-то щях да го направя за поне 8 / 100 нафта и най- вероятно с по- висока средна скорост :)

Редактирано от toinspire

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коментирали сме темата подробно със запознати. Всеобщото мнението е, че изглежда съществува стандарт за всички автомобилни произвидители,  лампата да светва на точно 7 литра, като по този начин осигурява остатъчен пробег от мин. 100 км. Това го откриваме в ръководствата за употреба на много модели, без значение дали бензинови или дизелови, и без зависимост от обичайния разход на колата. Последните ми две други коли бяха бензин 1,6 100 к.с., разход на дълъг път 6,5 л/100  и 1,6 дизел  с разход 4,5 л/100. И при двете резервата беше 7 л, съответно остатъчен пробег ок. 100 км и 150 км респективно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството на Хонда Джаз 2007 година пише "Включването на сигнализатора означава, че в
в резервоара са останали по-малко от 7,9 литра гориво. Спешна нужда от зареждане с гориво".

 

А пък в това на Джаз от 2016 пише друго :)

Индикатора светва, когато запасът от гориво в резервоара намалява и има останали приблизително 5,3 литра/
1.17 Imp gal.

Редактирано от UglyIPL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...