entem 11 #1 Публикувано 29 Март, 2017 Здравейте. Имам следния проблем с колата. Става въпрос за Honda Accord 2004 година, 2.2 дизел. В момента постоянно свети знака VSA и триъгълника до него. Днес преди обяд всичко беше наред. Закарах колата да се сложи модул за дневни светлини. От онези, при които дългите светят на 30% и като отидох да взема колата - тогава вече светеха тези неща на таблото. До колкото разбрах този модул е свързан по плюс, но не съм се интересувал за допълнителни подробности. Хората провериха всички кабели и бушони докато бях там, и не намериха проблем. Закачиха компютър и с някаква измислена програма е показало, че има дефект на датчика на налягането на спирачната течност. До колкото разбирам няма абсолютно нищо общо между светлините и VSA, но все пак имам някакво съмнение, че може по невнимание нещо да е объркано при свързването и така да е изгоряло нещо. ABS-а работи и няма други проблеми с колата. Според вас, възможно ли е този модул да е направил някоя беля? Може ли да ми препоръчате човек в София, при който да закарам колата на диагностика? Бих искал да бъде човек, който има програма за Honda, за да съм сигурен, че ще покаже всичко, както си трябва. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #2 Отговорено 30 Март, 2017 Единствените, колега, които разполагат с такъв уред и софтуеър са Бултрако. Отиди там. Възможно е, почти сигурно даже, тези, които са ти слагали модула да са пипнали някъде, без да искат. Монтажът е сложен, особено ако си с ксенон. Работи се както в двигателния отсек, така и в купето.Къде ти го монтираха, сподели? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #3 Отговорено 30 Март, 2017 При мен монтажът на този модул беше за 20 мин. Не се пипа никъде другаде, освен под кутията (или в нея, зависи от монтажа) с предпазителите в двигателния отсег. Там е и модулът. Това не значи, че не са рязнали нещо по грешка. Също и не е изключено да е съвпадение, но HDS е задължителен. Съмнява ме само в Бултрако да имат HDS. София голяма... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #4 Отговорено 30 Март, 2017 Модулът е монтиран в сервиз Проарм, в Младост 3. Четох коментари в Интернет преди да ида и бяха положителни. Заради това отидох там. Те ми казаха къде са пипали и това няма абсолютно нищо общо с VSA, ABS или други подобни неща. Според мен е по-вероятно да е съвпадение и просто сега да е светнало, но винаги има някакво съмнение в мен, като не съм бил там, докато е бил слаган модула. Колата е с ксенон на късите светлини, някакъв китайски, слаган е допълнително. В Бултрако взимат скъпо, но ако няма друг вариант - ще ида там. Все пак искам всичко да работи правилно. Гледах добри отзиви за Омбре и Юбико. Дали ще могат да ми помогнат там или това е по-специфично и направо в Бултрако трябва да ходя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #5 Отговорено 30 Март, 2017 Няколко коли са идвали при мен с подобен проблем. АБС е чувствителна система на бордово напрежение. Достатъчно е да падне за момент под 12V и се записва грешка. При работа по музика, светлини и т.н. големи консуматори се случва често малкото акумулаторче да клекне. Наистина ти трябва човек, работил с Хонда.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6029 #6 Отговорено 30 Март, 2017 Като ми беше слаб акумулатора и веднъж не запали, цялото табло светна като коледна елха. После обаче след (зареждането му) и нормално палене, всичко си се чекна и угасна нормално, което не означава, че не са останали записани данни. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #7 Отговорено 30 Март, 2017 Благодаря ви много за информацията. Днес звънях в сервиза в Овча купел, но човекът ми каза, че до Великден всичко е заето. Мисля да не чакам до тогава и се чудя дали направо да не ида в Бултрако, поне да разбера какъв е проблема. Звънях в Омбре и Юбико, и ми казаха, че може следващата седмица да я закарам. В Бултрако е малко вероятно да ме приемат от днес за утре, въпреки че тази диагностика не би трябвало да отнеме много време. Ако тази диагностика може да се направи само при тях - най-добре ще е там да ида. Преди малко снимах там, където са пипали и ми направи впечатление, че има един нов кабел и един бушон липсва. Това е снимката, но не разбрах този бушон за какво е : https://drive.google.com/file/d/0Bx156Lynb7U4Y3Vab0pSM29ybnM/view?usp=drivesdk Изпратено от моят LG-H815 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #8 Отговорено 31 Март, 2017 Би ли посочил на снимката, кое е новото според теб? Много е тъмна.Мисля, че и моя там го монтираха, в един тухлен блок, в гараж в блока работят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #9 Отговорено 31 Март, 2017 На тази снимка между червените линии е новото нещо: https://drive.google.com/file/d/0Bx156Lynb7U4dmNuZG5YUFRsZnc/view?usp=sharing. Оградил съм с червено мястото, където няма бушон в момента. Преди малко звънях в Бултрако и ми казаха, че диагностиката ще е 96лв и не се записах. Най-вероятно ще бъде в Омбре или в Юбико. Обмислям и варианта, ако в Пловдив има човек, който си върши работата сериозно, като този в Овча купел, да ида до там утре. Приемам всякакви предложения. Не държа да е някакъв оторизиран сервиз, достатъчно ми е да знам, че този, който се захваща с тази проверка ще знае какво прави. Говорих с един друг човек да я провери, но неговата програма не е специално за Хонда, въпреки че при него веднъж му изкара нещо с EGR клапана, когато оборотите се качваха много при рязко подаване на газ и той го оправи. Не съм сигурен, че при него ще покаже какъв е проблема и за момента май ще бъде в Омбре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #10 Отговорено 31 Март, 2017 Ще погледна дали и при мен е така, и ще пиша по-късно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #11 Отговорено 31 Март, 2017 Благодаря ти много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #12 Отговорено 31 Март, 2017 Със същият двигател и кола съм, и с DRL модул на дългите светлини. И двата бушона са си на мястото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #13 Отговорено 2 Април, 2017 Не са баш същите коли... едната е ексекютив и има фаромиещо устройство, за което е и този предпазител. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #14 Отговорено 2 Април, 2017 Няколко коли са идвали при мен с подобен проблем. АБС е чувствителна система на бордово напрежение. Достатъчно е да падне за момент под 12V и се записва грешка. При работа по музика, светлини и т.н. големи консуматори се случва често малкото акумулаторче да клекне. Наистина ти трябва човек, работил с Хонда.... Тези грешки, за които споменаваш не изключват системата и затова не светва проблемна лампа. И друг път съм го казвал, че такава грешка се получава, когато се свързва с "универсална" диагностика. С изтриване на записаните грешки с HDS, трябва всичко да се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #15 Отговорено 2 Април, 2017 Прав си, аз съм с Executive и имам пръскалки на фаровете. Иначе няколко пъти съм я тествал с универсална диагностика и слава богу, не ми е светвала VSA лампата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #16 Отговорено 3 Април, 2017 Няколко коли са идвали при мен с подобен проблем. АБС е чувствителна система на бордово напрежение. Достатъчно е да падне за момент под 12V и се записва грешка. При работа по музика, светлини и т.н. големи консуматори се случва често малкото акумулаторче да клекне. Наистина ти трябва човек, работил с Хонда.... Тези грешки, за които споменаваш не изключват системата и затова не светва проблемна лампа. И друг път съм го казвал, че такава грешка се получава, когато се свързва с "универсална" диагностика. С изтриване на записаните грешки с HDS, трябва всичко да се оправи. Потвърждавам от личен опит и одисея, горните две тези на колегите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #17 Отговорено 3 Април, 2017 Благодаря ви много за информацията. С проверка с HDS имаше грешка на VSA модула, която беше изчистена и след това излезе sensor logic error, което трябвало да се самокалибрира с каране на колата. В някакъв друг форум пишеше, че дори като се изчисти грешката за VSA - трябвало с кламер или нещо друго да се дадат на късо два от пиновете на буксата, която се ползва за диагностика, което на мен ми се струва абсурдно. Това щяло да изгаси лампата за VSA. При HDS показа и грешка в brake pressure sensor, която не можеше да се изчисти. Явно има някакъв проблем с него. ABS-а на колата работи и си спира съвсем нормално с и без него. Ще запиша час за сервиза в Овча купел и дано човека там оправи този проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fonzis_ 35 #18 Отговорено 3 Април, 2017 Няма кой да търси с търсачката... http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99189&do=findComment&comment=1057443228 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cholly 2 #19 Отговорено 6 Април, 2017 От личен опит: 5 месеца карах със светещ VSA и "!" Нищо от посочените методи не помогна. Оправи се на секундата след смяна на ABS модула (вътре в него е датчика за налягането) Между другото, от бултрако ми обявиха цена от : 2600лв!???? за да оправят този проблем. Излезе ми : 50лв втора употрба ABS модул (има риск да попаднеш на модул със същия проблем, защото е често срещан дефект) и 35лв труд. Смяната не е сложна, стига майстора да знае какво прави. При мен дори не се наложи обезвъздушаване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #20 Отговорено 6 Април, 2017 Знам кадърен човек, който може да смени това, което не наред при мен, като той ще види евентуално да оправи и това със светещите лампи за VSA и тригълника. При мен с диагностиката показа грешка при brake pressure sensor. Това ли е този ABS модул или моето е нещо друго? ABS-а си работи нормално при мен. Иначе и при мен ще бъде втора употреба, ако се наложи да се сменя този, неработещия сензор Другата седмица ще ида първо при този човек, да види този сензор и ако той не успее да оправи това с лампите - тогава вече ще ида в сервиза в Овча купел, но за момента искам да изчакам първо той да погледне и след това ще запиша час за другото място, ако се наложи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cholly 2 #21 Отговорено 6 Април, 2017 Сензорът (датчик), се намира вътре в ABS модула. Ето снимка: Намира се до ремъка. В него влизат тръбите за спирачната течност. Повредения датчик не оказва влияние на работата на ABS. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #22 Отговорено 25 Април, 2017 Днес закарах колата в сервиза в Овча Купел и човекът ме посъветва да се махне първо този модул за дневните светлини и след това ще ми каже със сигурност какво трябва да се прави, защото този модул бърка инсталацията. Не знам как са го закачвали тия хора и как при всички хора работи нормално, обаче сега трябва да намеря някой, който да го махне този модул. Не искам да карам колата там, където са го слагали, понеже не знам дали няма още нещо да се счупи. Ще разкажа, като я закарам пак колата в този сервиз, но това може би няма да е скоро. Надявам се следващия ми въпрос да не бъде къде продават евтини части втора употреба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icoat 13 #23 Отговорено 29 Април, 2017 Имам същия проблем и с моята кола. Honda CRV 2005 година, 2.2 дизел. И при мен в момента постоянно свети знака VSA и триъгълника до него. Закарах вчера колата в специализиран сервиз да се сложи модул за дневни светлини и като отидох да я взема - вече светеха тези индикации по таблото. Аз също преди монтажа нямах проблеми. Появиха се след монтажа на модула, та се вкарах и аз в този филм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #24 Отговорено 29 Април, 2017 Вероятно си отишъл на същото място, където е ходил и колегата entem. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #25 Отговорено 29 Април, 2017 (Редактирано) Хубаво ще да е да се сподели, къде е това място и как е името на сервиза, за в бъдеще който слага ДРЛ, да знае да внимава. Редактирано 29 Април, 2017 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icoat 13 #26 Отговорено 29 Април, 2017 Монтажа се извърши в сервизния център на Авител, София, Красно село, ул. Пирински проход 31, а модела който ми предложиха е DRL модул BSM Negative Control. Момчета са много любезни, но не можаха да се справят с проблема. Ползваха универсална диагностична програма да изчистят грешката, но не се получи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #27 Отговорено 29 Април, 2017 Аз съм на мнение, че ако не могат да ти оправят колата както е била, то да я закарат в оторизиран сервиз на марката, за тяхна сметка естествено, а не да искат пари от теб, затова че са ти развалили колата. Също е вариант да си вземат модулите обратно, но и да върнат колата както е била. Явно е, че не са се специализирали достатъчно . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
YKolev 1 #28 Отговорено 29 Април, 2017 (Редактирано) Малко ще спамя. Живея в Младост и ми трябваше малко дребна ел намеса (монтаж на ксенон, проверка защо не ми свети плафона на шофьорксата врата и дали има ток до актуатора във вратата) по моя акорд. Всички младостки познати ме насочиха към тях (тея от Проарм), ама като им видях отношението, даже не съм и стъпил повече. Тея са си супер некомпетентни измекяри. Редактирано 2 Май, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #29 Отговорено 30 Април, 2017 Аз съм бил късметлия, че на мен са ми го сложоли без да ми счупят нещо, точно тези от ProArm в Младост. Отидох там, както вече съм пояснил в друга тема, понеже на няколко други места ми отказаха. Да добавя, тогава много ми се изнервиха и казаха, че това е последния такъв Акорд, на който монтират този модул. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #30 Отговорено 13 Май, 2017 Днес минах през един сервиз, в който модула за дневни светлини беше свален. Много се радвам, че вече не чувам звука за включване и изключване на този модул. В сервиза ми казаха, че модулът е италиански, бил много хубав и е монтиран много добре. Не разбрах какво значи монтиран добре, но за мен не е добре при положение, че свети лампата за VSA. Преди малко, като се прибрах, реших да проверя за всеки случай дали всички светлини работят. Забелязах само едно нещо, което е останало от преди, като го е имало модула. С този модул, като светеха на 30% дългите светлини и като дръпна лостчето отстрани към мен, за да присветна - тогава се включваха късите и дългите светлини на 100%. Сега при изключени фарове е останало това нещо, а оригинално трябва, като го дръпна към мен - само дългите да светнат. Според вас възможно ли е това нещо по някакъв начин да обърква инсталацията? Аз мисля, че не би трябвало да товари допълнително, понеже като карам на тъмно с включени къси и дълги светлини, тогава консумацията на енергия би трябвало да е същата? Изпратено от моят LG-H815 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #31 Отговорено 16 Май, 2017 Светкавицата на тези коли е на дълги+къси, така че притесненията ти са излишни. След махането на този модул изгасна ли VSA? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icoat 13 #32 Отговорено 17 Май, 2017 Проблемът с постоянно светещите VSA и триъгълника до него се оправи в сервиза на Омбре. Не се наложи сваляне на модула за дневни светлини. Сега имам функционираща система. A и дневни светлини. За колегите, които са решили да си слагат такива модули, препоръчвам да не ходят като мен в два сервиза, а там където разбират от Хонда и спецификите му. При Омбре се монтират и модули. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #33 Отговорено 23 Май, 2017 Благодаря за информацията. Все още свети надписа VSA и триъгълника до него. Другата седмица ще ида пак до сервиза в Овча купел и човекът със сигурност ще ми каже какво точно не е наред след като модулът за дневни светлини е свален. Аз се надявам да ми се размине само с калибриране, но ако е повреден модула за VSA - ще трябва да търся втора употреба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #34 Отговорено 23 Май, 2017 Проверете стоп машинката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #35 Отговорено 23 Май, 2017 Проверете стоп машинката. Това е несериозно. Гасенето на лампата VSA става само с HDS. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #36 Отговорено 23 Май, 2017 (Редактирано) Ти ще я изгасиш с този HDS но тя има навика да святка пак,при не решен проблем при някоя от системите ,електрическа,спирачна,кормилна,като и стоп машинката е под подозрение.Нищо не изключвам,щом в хонда вдигаха ръце и ми даваха даже и страховитата цена, на модулатора при тях.Слава богу, не беше той.Колата влиза ли в сервизен режим? Редактирано 23 Май, 2017 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #37 Отговорено 23 Май, 2017 (Редактирано) Айде бре, колко да е неСериозно на два акорда да съм изгасил лампите след смяна но същата джаджа. Аз съм аматъор, но в случая споделям от опит- не казвам че при него това е 100% проблема. Относно дневните, ако са взели сигнал от не където трябва е възможно освен да отива сигнал към модула то и да връща назад по веригата. Колега ако решиш пиши на лични ще ти изпрата VSA модул за проба. Живи и здрави Редактирано 23 Май, 2017 от Mad`Head Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #38 Отговорено 5 Юни, 2017 (Редактирано) Благодаря ви много за съветите. Миналата седмица ходих до сервиза в Овча купел след като модула за дневни светлини беше свален. Оказа се, че трябва VSA модула да се смени. След няколко дни като ми се обадят, ще я закарам пак колата. Попитах човека дали всичко е свързано правилно след като е махнат модула за дневни светлини и той каза, че в момента е свързано правилно. Каза ми също така, че на дизелов акорд не трябва да се слага модул за дневни светлини понеже навсякъде може да стане беля с токовете. Сега след като бъде сменен този VSA модул - тази кола повече няма да я пипа никой, освен ако не се счупи нещо или не трябва да смени някой консуматив. По трудния начин разбрах, че модулът за дневни светлини не е подходящ за моята кола и дано на никой не му се налага да има подобни разправии. Основната причина да сложа този модул беше да запазя фаровете понеже единият фар е започнал да става като матов от нагряването на късите светлини. Колата е с някакъв китайски ксенон на късите светлини, но само на оригиналния фар се получава това нещо. Другият е нов тайвански и при него няма нищо за момента. Друго нещо, което ми хареса при този модул е, че има възможност да не светят задните светлини при включени дълги светлини на 30% през деня. Така по-добре се възприема червената светлина като се натиснат спирачките през деня. Имаше позитивни неща в този модул, но като се има в предвид какъв беше крайния резултат - за дизелов акорд не си заслужава да се слага такъв модул. По-добре е да има работеща VSA система отколкото да се пазят фаровете Редактирано 5 Юни, 2017 от entem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 124 #39 Отговорено 6 Юни, 2017 Колега, карах си акорда до последно с такъв модул. При това саморъчно монтиран в задния двор на кооперацията. Не съм ходил по сервизи. Нямал съм никога проблеми с VSA или друга система. По-скоро търси проблема в монтажа, а не в модула. На колата няма проблем да и се монтира такъв модул, стига някой предварително да мери малко с уреда и да знае какво прави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #40 Отговорено 6 Юни, 2017 petko_z, да ти кажа честно и аз така мислех. До преди мен не бях чувал някой да е имал какъвто и да е проблем с модул за дневни светлини без значение от марката на колата и устройството. Когато отидох в един друг сервиз да се свали модула за дневни светлини - човекът ме попита защо искам да го махна и той ми каза, че VSA системата няма нищо общо със светлините. След като го свали, той ми каза, че всичко е било свързно съвсем правилно и той също така не вижда причина този модул да пречи на VSA системата. Човекът в сервиза в Овча купел ми каза, че на дизелов акорд тези модули за дневни светлини може да направят проблем с електрическата инсталация. Аз не разбирам от токове, но и на мен ми звучи логично, че ако всичко се измери правилно - тогава трябва да може да се свърже, ако инсталацията позволява. Модулът за дневни светлини си работеше правилно, както и всички други неща по колата с изключение на VSA системата. Аз имам и едно друго съмнение. Мисля си, че е възможно по време на монтажа на модула за дневни светлини, някой по невнимание да е срязал или свързал нещо на грешно място и това да е изгорило VSA модула. След това може да са върнали инсталацията в првилния вариант и да са свързали правилно модула за дневните светлини, но при това положение VSA модулът вече е бил съсипан и няма как да работи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове