skarlet71 19 #1 Публикувано 27 Март, 2017 (Редактирано) Здравейте! Преди две години купих хонда Сивик: 6-та генерация, 1997 г, 1.4, 95 коня, двигател D14A4. От самото начало "буташе" по малко масло. След смяната му разходът понамаля. Сега обаче вече е фрапиращ, доливам 0.5 литра на 1000 км. Майсторът, който я обслужва ми каза, че няма смисъл да сменям гумички, сегменти и гарнитура, защото след около 10 000 км пак щяла да започне да гори маслото. Просто въпросните части не били оригинални и бързо се износвали. Вярно ли е това? Някой от вас правил ли е такъв ремонт? На каква цена и заслужаваше ли си да се прави? Редактирано 27 Март, 2017 от skarlet71 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 920 #2 Отговорено 27 Март, 2017 Едва ли майсторът знае, че в този форум има оригинални части с поръчка от САЩ! Та за гумичките, сегментите и гарнитурите има лечение, но по-важното е колко пари ще се отделят! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #3 Отговорено 27 Март, 2017 Мен също ме интересува цената. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 279 #4 Отговорено 27 Март, 2017 (Редактирано) Смени майсторчето, а на следващия кажи да смени само сегментите! ....и гарнитурата на главата! ....и клапаните нямат общо, оправи си заглавието на темата! Редактирано 27 Март, 2017 от s.s.d.d. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #5 Отговорено 27 Март, 2017 Прав си за клапаните. Ако знаех как щях да редактирам заглавието. Все пак търся отговори и на другите зададени въпроси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #6 Отговорено 27 Март, 2017 Сегменти , търси примерно NPR за твоя мотор . Накарай го да ти измери и цилиндрите как са . Добре е да смениш и биелните лагери . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1249 #7 Отговорено 27 Март, 2017 Търново е близо до Русе. Мисля, че смяна на майстора с Markony е добро решение. Ако решиш, говори с него. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #8 Отговорено 27 Март, 2017 Сменяш сегментите и едни гумички оригинални.Трябва ти още гарнитура глава и евентуално гарнитура всмукателен колектор. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #9 Отговорено 27 Март, 2017 Да, а Дупница е близо до София. Преди дни стана ясно, че в столицата няма нито един специалист, а сега вече се изясни, че и в старата столица няма такъв. Хора, излагате се, Русе - Търново, малко над 100км. ?!?! Вече ми е ясна целта на новото управление на форума, чиято цел не е променена и от самото му създаване, Само хората дето са други.... Ако това са "адекватните" ви съвети.... Няма лошо да се печели, но ако всяка тема ще завършва така.... Вече ми е ясно и защо точно определени хора ме нападат, а те били баш клакьори. Защо не си отворите вместо форум, рекламна агенция? п.п. Няма да се разсърдя, ако ми изтриете профила и без това е въпрос на време... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #10 Отговорено 27 Март, 2017 Колега, опитай с добавка антикокс. По всяка вероятност са ти спекли сегментите, ако не се оправи, чак тогава се ориентирай към отваряне на мотора. Има и друг метод с газ за лампи, разрови се из нета. А това, че само оригиналните части били добри е лъжа. За тези автомобили има адски много производители на всякакви части и повечето са с доста добро качество. Ако се поразтърсиш, вярвам ще намериш това, което ти трябва, дори тук във форума съм срещал стари теми, в които се споменават добри производители на сегменти. Обаче няма как да ти се износят изведнъж сегментите. Според мен си е дежурното спичане, поради което много хора наливат луди пари по ремонт на мотора. Дали си заслужава, за конкретният автомобил?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #11 Отговорено 27 Март, 2017 (Редактирано) А бе, човек, стига с това напрежение. Всеки е добре дошал за мнение ,в колко теми все си на опаки? Редактирано 30 Март, 2017 от vesivanova 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #12 Отговорено 27 Март, 2017 Ами не ми е приятно като се отвори тема и всеки път - върви при тоя, върви при оня. В Горна Оряховица има чудесни майстори, а "делегата" по-горе, праща в Русе. Според теб това нормално ли е? Гледам си от Сливен, що не мръднеш до Бургас, към поредният форумен гуру, да ти реши проблема? Някак си е грозно това, което се случва. За мен това не е случайна добронамерена препоръка, а си е целенасочена комерсиална реклама. Ако това е "новата" форумна цел, нека се знае предварително. И Феня ти дава положителен, той е другият форумен гуру. Не случайно дадох идея, да има титла търговец. Отговора бе, че не било трудно да се направи... не е, ама няма.... защо ли?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2242 #13 Отговорено 27 Март, 2017 Всеки има глава на раменете си и сам решава какво да прави с живота си, колата си и жената си. Ако беше попрочел малко, вместо да си даваш некомпететното мнение, щеше да знаеш , разкосователя става за пиене, но не и за решаване на проблеми с D- серия. Снимката е от преди 5 мин. Вижда се ясно как първи и втори сегмент са в идеална кондиция, а масления седи закотвен. Компресията е 13-14. Няма как да влезе нещо през ключа на първи и втори сегмент, да стигне до масления и да разложи карбонови отлагания , които падат сами, след киснене 3 дни, в кофа с подходящия разтвор. Та, моля те, не подвеждай другите потребители да си харчат парите за добавки и глупости , които доказано не вършат работа. Прави експерименти на собствения си автомобил колкото искаш. Нямам никакво намерения да те наказвам. Ако ти е кеф да си създаваш неприятели...вече имаш един от Търново..Пък той да реши какво отношение да има към теб. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #14 Отговорено 27 Март, 2017 skarlet71 ,по принцип няма нищо вечно , но чак пък 10 хил са малко . Eдин приятел, на королата смени сегменти преди 100 хил км с NPR , от няколко месеца почна да гори изключително много масло , отвориха мотора миналата седмица и пак свършили сегментите. Смениха ги пак - нови 500 лв и пак е в играта . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2242 #15 Отговорено 27 Март, 2017 А ей тия ментета изкарват минимум 150к с подходящото масло и навременната му смяна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #16 Отговорено 27 Март, 2017 Някои потребители продължават с желанието си да разсеят съмненията за себе си. С Антикокс, освен да изгониш комарите в радиус 100 км., друго няма да постигнеш. При мен поне, резултат нямаше на B20Z1. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #17 Отговорено 27 Март, 2017 "Подходящите разтвори", са газ за ламби. Само дето не се налива там дето не влиза, ами от другата страна, ама карай.... Пак казвам, преди да отваря мотор, нека опита с това, не губи нищо. А аз не искам да ме наказваш, а да ми деактивираш акаунта. Имам желание, като посетя даден форум, да прочета полезни мнения, като последните ти два поста преди малко, а не препратка към гаража ти. А моите врагове са само във въображението ти. Ако толкова лесно се печелят врагове, то те не стават и за приятели! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #18 Отговорено 27 Март, 2017 Извинявам се, обаче не разбрах. "Подходящите разствори" откъм биелите ли се ли се наливат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #19 Отговорено 27 Март, 2017 През отворите за свещите се наливат. Процедурата я има описана подробно из други форуми. Не е скъпо, не е сложно и не коства нищо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #20 Отговорено 27 Март, 2017 Айде и аз да те подразня с моето мнение : Анти кокса деиства и съм го ползвал, но запитавал ли си се какво става, когато ключовете на сегментите се подредят в една редица и сложиш анти кокс, и какъв е ефекта после? С какво ще разместиш сегментите ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1249 #21 Отговорено 27 Март, 2017 Да, а Дупница, е близо до София. Преди дни стана ясно, че в столицата няма нито един специалист, а сега вече се изясни, че и в старата столица няма такъв. Хора, излагате се, Русе - Търново, малко над 100км. ?!?! Вече ми е ясна целта на новото управление на форума, чиято цел не е променена и от самото му създаване, Само хората дето са други.... Ако това са "адекватните" ви съвети.... Няма лошо да се печели, но ако всяка тема ще завършва така.... Вече ми е ясно и защо точно определени хора ме нападат, а те били баш клакьори. Защо не си отворите вместо форум, рекламна агенция? п.п. Няма да се разсърдя, ако ми изтриете профила и без това е въпрос на време... Обичам заплашителния тон. Прав ти път, колега, ще ми липсваш. RIK са добри сегменти. И ако не се бъркам, колежка е пуснала темата, а ти, драги ми голдбърк замисли ли се за техническите й познания? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #22 Отговорено 27 Март, 2017 Просто казвам вариант, който според много хора е работещ. Това, за което говориш, е случай типичен за Марко Тотев. И какво от това? Нали така или иначе, алтернативата е основен ремонт?! Позволих си извадка от един друг форум, който описва метода: " Газта за осветление/керосин, JetA-1, F-35/ е просто нещо като много лека нафта. Прилагал съм тази рецепта и ще споделя, какво може/не може да се прави. Спряна кола, развита пробка и източено масло, свалени свещи. Въртиш с ръка кол.вал да станат буталата по средата на цилиндрите. Наливаш газта и оставаш да престои часове. Може да проверяваш с клечка/отверка/ нивото и ако от някой цил. бързо изтича, то там сегментите са със значителен луфт или спечени. Допълваш с газ и въртиш на ръка/никога на стартер/ вала напред-назад така, че буталата да мърдат леко нагоре/надолу. Правиш го няколко пъти през час-два. Накрая въртиш няколко оборота да изхвърлиш остатъците от цилиндрите. Изчакваш добре всичко да се изкапе от пробката, наливаш тънко или някакво старо масло, палиш за 2-5 минути , сменяш филтър и ново масло- караш нова кола. За да има ефект кисненето и размърдването на бутала/сегменти процедурата отнема поне 24 часа. Колкото повече по-добре. За въртене на вала, понеже няма манивели вече, ползваш на 5-та накое от колелата, може с ключ по гайка на кол. вал, ако стигаш или по ролките на ремъка....и важно е дългото киснене и мърдането на буталата" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 27 Март, 2017 Не ми отговори на въпроса . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #24 Отговорено 27 Март, 2017 (Редактирано) ...Обичам заплашителния тон.....И ако не се бъркам колежка е пуснала темата, а ти драги ми голдбърк замисли ли се за техническите й познания? Заплашителен тон? Как чу тона ми? Вие тук май често чувате гласове, господин главен клакьор. Не се замислям за техническите й познания, както и за това, колко странно е изобщо, жена да пуска подобни теми във форум, по обясними причини. Но всичко е възможно на този свят. Да се пускат "случайни" теми, от "случайни" потребители, е толкова изгодно и полезно, особено когато предлагаш определени услуги... Като цяло, знам че няма да липсвам никому, защото от мен пари тук никой не може да извади! Не се хаби да комуникираш с мен. Редактирано 30 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #25 Отговорено 27 Март, 2017 Това което ти е нужно, като части: Сегменти 1-1.2-2.8 размер 75мм RIK, TP или NPR. Гумички клапани THO или NOK . Гарнитура картер P1J . Биелни лагери NDC или Taiho . Гарнитура глава, имаш избор, поне според мен от елринг , нипон или ОЕМ. Комплект гарнитури с О пръстените на главата и гарнитура на всмукателя . Или разкоксовател .......... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #26 Отговорено 28 Март, 2017 . Само дето не се налива там дето не влиза, ами от другата страна, ама карай....Пак не разбрах, от коя точно страна се налива вълшебната течност?:- през картера; - през свещите; Г-син Инженер, обяснете на непросветената аудитория следния казус: "Вижда се ясно как първи и втори сегмент са в идеална кондиция,а масления седи закотвен. Компресията е 13-14. Няма как да влезе нещо през ключа на първи и втори сегмент, да стигне до масления и да разложи карбонови отлагания..." --- Маркони "През отворите за свещите се наливат."--- Г-син Дървен Философ. П.п. Би било редно да се предлагат варианти, които са изпробвани лично, а не такива, за които звездите ми говорят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #27 Отговорено 28 Март, 2017 Господин goldbyrk, защо да е странно жена да пуска подобна тема? Нито пък съм случаен потребител. Направете си труда и вижте в профила ми предишните ми теми и как преди две години се хваля за покупката на въпросната кола. От къде да получа информация, според Вас? От всички "майстори", които като видят жена и решават, че могат да си избият от нея надницата за месеца? Къде точно са кадърните майстори за Хонда в Горна Оряховица и В. Търново, че аз нещо не ги намирам? Благодаря на всички останали за отговорите. Приблизително се ориентирах в ситуацията! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #28 Отговорено 28 Март, 2017 Ами не ми е приятно като се отвори тема и всеки път - върви при тоя, върви при оня. В Горна Оряховица има чудесни майстори, а "делегата" по горе, праща в Русе. Според теб това нормално ли е? Добре де, а според теб нормално ли е да хвърлиш най-напред обвинения, да дадеш после глупав съвет за наливане на газ и на края да подхвърлиш за "майсторите в ГО", без да дадеш някакви координати на тези майстори ?"Делегата по-горе", от къде например да знае за въпросните майстори, като е от южна България ? И за да не питаш защо е глупав съвета ти за добавките и газта, ще ти отговоря предварително, че този метод помага само при колите с цял маслен сегмент. При тези, които ползват японците масления е от 3 части, два сегмента и пружинка . Двата сегмента спичат от прегряване и са толкова тънки, че от самото прегряване се разкаляват, и дори да ги свалиш, и почистиш механично, после не можеш да ги ползваш отново, камо ли някаква почистваща технология да помогне . Ако не вярваш, като спомена опит от други форуми, иди в този на Мазда и чети на воля, там има най-много теми за разход на масло, има и ентусиасти, които опитваха и с по-модерни добавки от газта, специално уж за тази цел. Но хубавото там е, че после си признават, че без нови сегменти нищо не става . И един приятелски съвет: Като не си запознат с нещо, не влизай в спорове, газта винаги се сипва от едно и също място в цилиндрите, просто защото не си запознат, за теб това място е "от другата страна" . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #29 Отговорено 28 Март, 2017 (Редактирано) В спора се ражда истината. Вижте колко информативна и богата на мнения тема се полупи. Всеки даде по нещо от все е вси. Особено ти благодаря за съветите. Ето, че научихме нови и полезни неща. На колежката пожелавам да я лъжат по-малко и безаварийни. Пропуснах да уточня. Не давам съвети, а мнения на хора, които са опитвали това, с изричната уговорка, че това може да се опита, при все че ще се отваря мотора така или иначе. Един вид, нищо не пречи да се опита. Редактирано 30 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #30 Отговорено 28 Март, 2017 То че не пречи да се опита, не пречи, ама и не помага при японките, казвам ти го от опит . А Айнщайн е казал, че глупостта е - да опитваш едно и също нещо по няколко пъти, въпреки че все не се получава нищо . Нещо като изборите на партии в България . Всички знаят, че нищо не става накрая, ама ходят да гласуват всеки път . И така и не каза нищо, за тези майстори от Горна Оряховица . Никой няма да ти се разсърди ако им дадеш координатите, щом знаеш, че могат да свършат работа . Даже напротив, колежката сигурно ще се зарадва, че има наблизо хора които да и решат проблема . 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #31 Отговорено 28 Март, 2017 Както казах,ходя си в Русе, в един и същи сервиз. Преди време ми предложиха поради теч от рейката, рециклаж в Горна Оряховица. Изненадах се и стана на въпрос,че има и добър автосервиз в града,а аз вярвам на моят майстор Следващият път,ще го попитам за адрес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #32 Отговорено 28 Март, 2017 Съмнява ме обаче, Търново да е лишен от читави майстори. Това е модел на повече от 20 години,не е майбах или линкълн... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2242 #33 Отговорено 28 Март, 2017 Г-син Инженер обяснете на непросветената аудитория следния казус: "Вижда се ясно как първи и втори сегмент са в идеална кондиция,а масления седи закотвен. Компресията е 13-14.Няма как да влезе нещо през ключа на първи и втори сегмент,да стигне до масления и да разложи карбонови отлагания..." --- Маркони Развиваш свещите.Наливаш по една спринцовка във всеки цилиндър.40мл са достатъчни.Коляновия вал се върти бавно 2-3 оборота.Ако трябва допълваш по 10мл.Изравняваш буталата и гледаш челата да са покрити еднакво.Чакаш. след 24 часа проверяваш нивото.Ако трябва доливаш около 10мл.Правиш няколко оборота или клатиш..няма значение. Чакаш 24 часа.Проверяваш нивото.Аз ползвах клечка за шишчета. Махаш главата и вадиш буталата.Разбираш ,че си прецакан... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #34 Отговорено 29 Март, 2017 Markony, въпросът ми беше към колегата goldbyrk. Идеята е, че си противоречи сам и не знае за какво става въпрос. Ясно е на всички, че чудодейната отвара се налива през свещите (както и той твърди): "През отворите за свещите се наливат.", обаче, всъщност (пак според него ) -"Само дето не се налива там дето не влиза, ами от другата страна, ама карай....". И на мен не ми стана ясно къде влиза и къде не, затова попитах. Явно и на него не му е ясно, и не отговаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тонко ТТ 16 #35 Отговорено 29 Март, 2017 (Редактирано) Имам колеги, който като дойдат на работа, дават съвети за неща без да разбират от тях. Но аз ги разбирам - в къщи жената ги е насвила и мълчат като риби. Все някъде трябва да се изявят. Ето го и поредният случай. Колега goldbyrk, понеже засягаш и мен, тук, в тази тема, няма как да си замълча. Ако беше прочел внимателно темата, която визираш, щеше да видиш , че аз, както и всички колеги, предполагам, ходим при един и същ майстор - на когото ВЯРВАМЕ. От майсторите в София съм разочарован . Не казвам, че няма, може би аз не съм ги намерил. Във визираната от теб тема писах за майстор, при когото ходих много години и накрая ме прецака. Сега си търся нов, на когото да се доверя и мисля , че го намерих. Човекът е в час с нещата и ако не беше той, до месец, два макс, щах да съм сдробил двигателя. Има хора, които са се доказали, не им завиждай. Редактирано 10 Април, 2017 от vesivanova 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #36 Отговорено 29 Март, 2017 Търново не е лишен от майстори. Има и много добри такива. Но.........работят европейски коли. Невероятни са, що се отнася до опел и фолксваген. На японките се зверят, оглеждат, цъкат с език и се започва едно чудене........ Вече си изпатих и не желая повече майстори да се учат на моята кола, и да действат на принципа "Проба-грешка". 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2242 #37 Отговорено 29 Март, 2017 4 дни киснене в специален разтвор. Сегментите на са въртяни , размествани, докосвани. Само се изплакват на течаща вода и пак се потапят. Останалият нагар е несваляем без режещ инструмент. Буталата отвсякъде са се измили и изглеждат като нови. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #38 Отговорено 8 Април, 2017 За да не пускам нова тема, искам да попитам, понеже и аз имам този проблем с горенето на масло. Двигателят ми е D16Y3. Казвате, че гумички на клапани няма смисъл да сменям. Колко приблизително ще ми струват частите, ако тръгна да сменям сегменти и т.н.? Какво е необходимо като инструменти? Ще мога ли да си го направя сам, при положение, че двигател не съм отварял, най-многото което съм правил е смяна на ангренажен ремък, водна помпа и семеринг на коляновия вал на същия двигател? Ако има твърде много рискове, ще отида в сервиз, разбира се, но в момента точно, не разполагам със средства и гледам каквото мога сам да си го направя, макар че предпочитам да го направи някой, който с това се занимава и знае какво прави. Може ли някой, отново, да ми каже какво точно ще ми трябва за моя двигател? Благодаря. П.С. goldbryk, сега виждам, че не само с мен се заяждаш, както направи в съседната тема с кабелите на вратата, а явно ти е хоби да се заяждаш с хората във форума. Ще ти кажа, че не си попаднал където трябва. Тук хората гледат да си помогнат, а дори и да не могат, дори и да стане спор за нещо, не се тръгва към лични нападки, както ти правиш, а се предпочита добронамерения тон. Всеки гледа да помогне с каквото може, казва си мнението, но по въпроса, който е повдигнат, а не с цел да обижда и да дава квалификации на другите. Аз просто не съм толкова устат като теб и предпочитам да не пиша излишно, но вече успя да ме подразниш. Виждал съм тролчета, като теб, много по другите форуми. Пишеш и извърташ нещата, както на теб ти харесва. Истината е, че много неща не са ти ясни, пишеш и откровени глупости, и неверни неща, не даваш и да ти се обяснят, понеже си мислиш, че ти най-добре знаеш. Стига ти толкова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #39 Отговорено 8 Април, 2017 Здравей, колега! Едни сегменти, НПР да кажем - 120лв. Гарнитура на главата - 60-70лв. Биелни лагери, Тайхоб- около 50лв. Срамота е да се отвори мотора и да не се сменят, а и ще видиш, че имат нужда. Най-малкото, една тънка стружка на главата, преди да се затвори - там зависи, но няма да е повече от 30-40лв. Добре е да се ревизира цялата глава , но това е икономичния вариант. Едно масло за разработка, първите 2000км., някакво 10-40 примерно, към 40лв. Труд - много варира , средно 200-250лв., зависи нещо допълнително дали ще има. Ако не си я обслужвал, скоро приготви и ремък, ролка, филтри. Дано съм полезен с нещо и ако някой професор се включи, да ме поправи.Поздрави! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #40 Отговорено 9 Април, 2017 ... Всеки да разбира както иска и както му харесва! Заяждам се със тези, които не са полезни с нищо, но пълнят с плява доволно много. Ето ти и по темата - основен ремонт за твоята кола, приготви си средно 700лв. Дано си получил отговор на въпроса си. Ако нещо те вълнува по мой адрес, пиши ми на ЛС. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове