Jump to content
Hanchko

Теч на масло от пластмасовата капачка на главата...

Recommended Posts

Колеги здравейте,
Днес видях, че имам теч от пластмасовата капачка на главата. Двигателя е B20B3. Имате ли идея как се сменя тази капачка и как мога да спра теча? Прикачил съм и снимка.

post-32868-0-24890600-1488122805_thumb.jpg

Редактирано от Hanchko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. Имах подобен проблем и го реших с това https://www.aliexpress.com/item/Tansky-SK-2-RACING-CAM-SEAL-for-HONDA-CIVIC-PRELUDE-ACURA-INTEGRA-B16-B18-B20-H22/1572643828.html?spm=2114.01010208.3.121.yYbNcf&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_6_10000073_10065_10068_10000074_10000132_10000033_10000030_119_10000167_10000026_10000175_10000126_10000129_10000023_10000123_432_10000069_10000068_10060_10062_10000060_10056_10055_10054_10000063_301_10059_10000120_10099_10000020_10000156_10000158_10000013_10000117_10103_10102_10000016_10000114_10096_10000111_10000057_10052_10053_10050_10107_10051_10106_10000097_10000094_10000090_10000147_10000091_10000144_10084_10000150_10000101_10083_10000100_10119_10080_10000153_10000104_10082_10000045_10081_10110_10000108_10111_10000191_10112_10113_10000197_10114_10000089_10000086_10037_10000179_10000083_10000042_10000135_10000080_10078_10079_10077_10000039_10073_10000140_10070_10000036_10122_10123_10120_10126_10124_10000187-10120,searchweb201603_2,afswitch_1_afChannel,ppcSwitch_5,single_sort_3_default&btsid=2e04d0aa-e0be-49f6-b6a6-acd23f62080b&algo_expid=7446a2b3-a949-425c-bfee-68be2520fd4e-12&algo_pvid=7446a2b3-a949-425c-bfee-68be2520fd4e

Сваля се капака на клапаните, развива се петата и се сменя тапата. Не е сложно, но е добре този, които го прави, да си има понятие и инстроменти.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тук, в България, има ли магазин, от където да си взема такава капачка. Има ли вариант с червен силикон да се оправят нещата?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поръчах същата тапа и съм доволен, пращам ти координати на ЛС. Сваля се директно тапата и слагаш новата, и нямаш проблеми, няма никакво разглобяване.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две седмици смених о-пръстенчето, което се намира на тази капачка. С две плоски отвертки внимателно я изтеглям, махам спеклото се старо пръстенче, почиствам него и отвора, нанизвам новото, и нахлузвам капачката. Работа за 5мин. Размер на о пръстенчето- 27х2,5мм. За 28ст. от магазин за лагери и семеринги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Колеги,

Още днес ще пробвам с по-евтиния вариант и смяната на о-пръстена, ако не се получи ще поръчвам нова тапа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм със смен о-пръстен и вече над година нямам и капка масло под капачката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Наскоро сменях точно тази тапа, купих си я директно от Бултрако Варна. Цената, според мен е смешна - 12лв. и не си заслужава хамалогии, имаха я налична, дори не чаках за поръчка.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А то голяма хамалогия дали ще смениш за 30 стинки пръстен или за 12 лева тапа, имал си бол пари дал си :), аз не бих дал 12 лева за тая кирлива тапа, освен ако не се е родила там. Моята е с пръстен от над 4 години вече и не е мръднала, няма и да мръдне, щото тоя пръстен, дето сложих е по-хубав от оригиналния. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз като теб, Слави, взех си пръстенче от Хубата , под 50ст беше и вече близо година е идеално. Иначе може да си купиш такава тапа, примерно от http://namaleniavtochasti.com/cr-v-rd1rd2-1997-2001/6260-tapa-cilindrova-glava-12513-p72-003-12513p72003-honda.html

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си реших проблема със смяна на О-пръстена. Вече 1000км няма никакъв проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам същия проблем, тече си доста от тапата . Та да попитам, като се сваля тапата за смяна на о-пръстена с плоски отвертки, трябва ли да се разглобява капака на клапаните и какъв размер е о-пръстена? Благодаря предварително.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се налага разглобяване на капака. С две плоски отвертки се изважда капачката, като се внимава да не се счупи от напъване. О-пръстена е 27х2.5мм, колегата по-горе го е написал. Успех...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата Грузони, отдавана и аз го имах този проблем.

С две плоски отверки извадих стария о-пръстен, беше станал пластмасов, при ваденето се разпадна.

Сега вече всичко е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да благодаря колеги, оправих си проблема срещу опръстен за 50ст и една права отвертка. Старата гумичка беше на кокъл и ми течеше яко , много съм доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, масло протича ли, като се махне тая капачка? Трябва ли да вдигна колата от нея страна с крика, че ми казаха, че щяло да потече масло като се извади и после трудно влизала, без да се размести пръстена. Та ме посъветваха, при следващо отваряне на капака да я сменя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да повдигаш нищо колега, внимателно с отвертката я издърпваш, за да не я счупиш. Преди това се увери все пак , че има от къде да я купиш и действай смело. Сваляш старото уплътнение , слагаш новото и обратно в дупката, като почистваш да няма масло в момента на монтажа и си готов. 5 минути и 50ст коства цялото упражнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм взел нова капачка, барабар с пръстена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, масло протича ли, като се махне тая капачка? Трябва ли да вдигна колата от нея страна с крика, че ми казаха, че щяло да потече масло като се извади и после трудно влизала, без да се размести пръстена. Та ме посъветваха, при следващо отваряне на капака да я сменя?

Тоя, които те е съветвал, хал хабер си няма за кво става дума, на тея им викат лаладжии.  :) В мануала пише да намериш подходяща канавка, с нужния наклон, да катурнеш колата там на лявата си старана и тогава да смениш капачката.  :tooth: Следващият път, като се видиш с тоя, дето те е съветвал, му кажи, че така си направил, за да не изтече нищо от там и всичко е минало без проблем. На това място, при покой на двигателя масло няма, дори да махнеш капака на главата нищо не може да направиш от вътре ; нямаш достъп до нея, заради черупките на валовете, така че тая капачка се сменя само от вън. От вътре също може, ама ако свалиш валовете, ако мислиш че е по-удачен вариант, за да не се разместел пръстена. Което истински ме разсмива, направи го по техния съвет.  :) Проблемът на тези, които не си купуваме капачки, а само пръстени е, че старите капачки с времето и температурите там са изпечени, и лесно им се чупят зъбчетата при вадене, ако не внимаваш.  Освен това, като се счупят, падат вътре, ама не е фатално, с бъркане в дупката се вади счупеното зъбче, а дори и да не се извади, точно там няма къде да отиде. Моята капачка, така й се счупи едното зъбче, не съм я сменял, с новия пръстен си уплътни добре и дори без един зъб, вече няколко години си държи и не е мръднала. 

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове дайте акъл как да оправя омасляването по ръба на капака на клапаните, преди три месеца ми сменяха гарнитурата, гледам, че и нещо бяло са намазали, ама пак омаслява. Гарнитурата бе alring ли нещо такова. Оригинална ли да търся кво да правя, писна ми всеки да се оставя ръцете от мързел... Мерси предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оня ден си смених опростена струваше ми 0.40ст.и няма течове вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове дайте акъл как да оправя омасляването по ръба на капака на клапаните, преди три месеца ми сменяха гарнитурата, гледам, че и нещо бяло са намазали, ама пак омаслява. Гарнитурата бе alring ли нещо такова. Оригинална ли да търся кво да правя, писна ми всеки да се оставя ръцете от мързел... Мерси предварително

По спомен в Косера имаха по солидна гарнирура, дерта на заместителите е че някои от тях са доста мижави и тя не се притиска хубаво от капака. Хубавите са по дебелки и като я сложиш в канала на капака надстърча добре, отделно с нея трябва да се сменят и шаибите под глухите гайки, щото шпулката опира в глухото на гаиката и като е сплескана гумата на шайбата под гайката дори тя да е стегната до откат реално капака не е стегнат, ако в комплекта няма нови такива шайби може под всяка гаика да подложиш обикновена шайба. Другото важно при монтажа е в 8те ъгъла на черупките на валовете по грахово зърно силикон за да уплътни гарнитурата в ъгъла. При изпълнение на вс това няма как да тече, моята от как съм купил колата 9г никога не е смебяна а съм я отварял поне 9 пъти и не тече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така Слави мерси за съвета, ще поръчам оригинална, че съм я намерил за 20 лева, сега на схемата дето прикачам номер 13 ли имаш предложение да сменя също?

post-26236-0-59995500-1500816552_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, те са нещо като сандвич, метална шаиба с гумена основа под нея, като се смачка много гумата на шайбата  (макар че едва ли моята не е смачкана) не може да притисне хубаво капака, щото пък гайката не се завива до безкрай понеже е глуха и почва да си сълзи :) Тая гарнитура дето си намерил не е ли комплект с тея шайби?

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мне само гарнитура е, ще видя дали нямат оригиналния комплект, че му намерих парт номера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако твоите шайбички не са сменяни в някои момент с такива които са били комплект с афтърмаркет гарнитура трябва да са си ок. Иначе подложи по една шайбичка тънка под гаиката и пак ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имам същия проблем в момента. Дами кажете парт номера на тапата за Хонда ЦРВ. ако има за модела точно. Аз намерих този 12513-P72-003 но не съм сигорен дали е това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ве, защо на мене ми тече, чак капки прави тая тапа, обаче човекът, силно подозиран за много аматьор, ми вика, ми ще дадеш 30 лв за нова капачка плюс труд за смяната, ебасимус и Софията, искам да живея в по-нормално място

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, остави ги тез майстори това може сам да си го направиш. С две плоски отвертки се изважда капачката, като внимаваш да не я счупиш от напъване. Сменяш О-пръстена, който е 27х2.5мм с цена от 50ст (може да го вземеш от първия железарски магазин). Аз изминах вече 20 000км със сменен пръстен и нямам проблеми. Успех...

Редактирано от Hanchko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам, О - пръстена при мен изкара около 5 г и ся пак омазнява, другата седмица ще ида да си купя 3-4 нови за следващите 20 години :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма, има легло на разпределителния вал. Между другото понеже на моята капачка са чупени 2 от 4 зъба си поръчах една от китай ама още я нема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/23/2017 at 11:04 AM, paruchev said:

Пичове дайте акъл как да оправя омасляването по ръба на капака на клапаните, преди три месеца ми сменяха гарнитурата, гледам, че и нещо бяло са намазали, ама пак омаслява. Гарнитурата бе alring ли нещо такова. Оригинална ли да търся кво да правя, писна ми всеки да се оставя ръцете от мързел... Мерси предварително

ELRING гарнитура клапани  вече две такива сменени протичат след 4000км още на 3000 омазнява на 6000вече хубаво е текнала при свалянето станали  но дърво мисля че първата беше нещи от сорта КОРТеКО или нещо подобно,сега VICTOR REINZ комплект  вече 5000км и мястото е доста сухо.Въпросния о пръстен смене и там вече е сухо ,глухите гайки сменени с нормални гайки с борд и възможно да се притегне там добре и вече не тече.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какъв Елрлинг кушпуваш ама аз вече на 4-5 коли слагам такива и нямат никъв дерт, пасват отлично, еластични са и течове няма от никъде след тях, без смяна на гайки и прочие.  Роля за хубавто стягане играят и шаибичките, щото като им се спелскат гумичките оказват по малко натягане върху капака :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси късмета, тъкмо се кефех как съм си намерил точния о-пръстен, колко яко че има форум, че да разберем какво точно да направим, вместо някакви шушумиги да ми викат 30 лв е капачката, и оп - от 4 крачета се счупиха 3.... И сега ще търся капачка :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро правих същата процедура,като за да не се счупят крачета на капачката двигатилят беше още топъл (малко потече масло,но бях подложил парцалче) ,а в Хубата се оказа,че имат и гумени уплътнения за по-високи температури до 180°C ,които обаче са по 0.60лв ..........:thumbs1:

IMG_20190216_091956.jpg

Редактирано от nag
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак ако някой трябва да смени цялата капачка заради счупени крачета примерно - оригиналният номер е 12513-P72-003 - моята я купих от евро 007  - с поръчка идва за 2 дни, обявената цена в сайта им е 13,41 лв и е оригинална на Honda. След отстъпката ми излезе за 8 лв.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги как успяхте да вкарате капачката с този опръстен 27х2.5 ?

При мен не става,много е дебел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен сменият о-пръстен изкара околко 4 години. Този път си взех оригиална цяла капачка, за да не се занимавам повече.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...