Jump to content
St1

Скъсана верига на маслената помпа на 2,2 ЦДТИ

Recommended Posts

Колата е на няма 280 000 км. Карах я доста време с полусинтетика , защото така ми бяха препоръчали. Карам я лично, почти вече 190 000 км. В движение се скъса верига, разбира се, после го установиха. Щях да сменям мотора без проверки или така се бях разбрал, с приятел за доставка и гаранция някаква. Но ми казаха, че ако сменя веригата , може и да се получи. След като чух странен звук , карах почти 2 километра, докато колата спре. Лампа на масло не светеше. Припалих 6 -7 пъти , но на момента гаснеше. В сервиза, първоначално, където я закарах, като я палихме, светна лампа за маслото, после казаха , че като закачили компютъра, давало че няма компресия. Маслото не било хубаво, беше и на 10 000 км , но стружки, долу в картера нямаше. Поръчах верига, ще сменям масла и филтри. Смятате ли, че ще стане или да си търся мотор? Идея за мотор, някакъв ?

Пуснах темата втори път тук, в тоя раздел, не знаех как да я преместя и ако не е правилно, моля администратор, да я изтрие едната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо!

Без да се отвори мотора, едва ли ще се разбере, дали има поражения, какви и до колко.

Но се надявам, че за 2 км. не са се прецакали лагерите или валовете.

Дано няма и нищо помляно.

Пробвай с нова верига и пиши.

Успех.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато не се отвори моторът, никой нищо не може да ти каже. 2 км са сериозна дистанция, а и зависи от оборотите, но щом колата гасне след запалване почти е сигурно , че е "стегнала" някъде, от липсата на мазане.

Ако ще сменяш веригата, така и така ще отваряте картера ,та може да проверите биелните лагери - ще си проличи веднага.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картера го отвориха и извадиха първо скъсаната веригата. После го затвориха, защото чакаха да реша какво ще правя. Казаха , че ако се сменя веригата, като се отвори наново, можело да се прецени има ли други щети. Междувременно търся и мотор с някаква, доколкото е възможна гаранция, че е работил, преди да го свалят за продажба или с опция за проба на колата. За биелните разбрах , че трябва да се пригледат, но ако се сменя само веригата, маслото и филтрите, само компресията, която ще замерят достатъчно ли е? За да се прецени става или не мотора за напред ? Колата е обслужена и е с нов маховик, съединител, притискател и феродо, затова се пробвам да я запазя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да се ремонтира и твоя текущ мотор, така ще ти излезне по-евтино и ще караш на практика ревизиран двигател.

Не искам да се наемам с това, какво има за смяна, трябва майстора ти да го отвори и да разгледа състоянието на разпределителните валове, биели и основни лагери, като и биелните болтове. Всичко това може да се направи без да се сваля главата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворете, погледнете лагерите и вала, както е казал колегата, макар че и нагоре е възможно да има проблем. Оферта за ремот и тогава ги слагай на кантара. Мотора ЦРВ е N22A2, ако не се лъжа. Мисля, че и N22A1 ще си стане, като използвате всичко останалоо от твоя- може да намериш на около 1000лв такъв. Ако се стигне до там, да сменяш мотор- смени му и веригата.

 

Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, каква ли е причината да скъса тази верига? Там усилието е малко. Трябва бая зор да е видяла. Дали не е блокирала самата помпа?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е, че не е сменяна никога .

Преди година, правихме мотор, след скъсана верига . Равносметката беше - 1 бутало с биела, колянов вал , биелни лагери , основни заради бележили на две шийки и турбо .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли нещо бъркам, (или съм чел - не дочел , или думата "скъса" най-вероятно съм я прочел като "къса"), та бях останал с впечатление ,че става въпрос за малката верига - демек късата ?!?

Може и да ме е заблудило това, че лампата на маслото не ти е светила - но ако се е скъсала голямата верига, как си карал цели 2 километра? Би трябвало колата веднага да угасне.

 

п.п. Към fenabg - при този двигател, клапаните срещат ли буталата?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, не знам за клапаните, така и не се сетих да го погледна тоя момент . Някой запознат ще каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За различни вериги говорите. Иначе 2 км без налягане, със сигурност ще унищожи основните й мотовилковите лагери. Въпросът е шийките на вала, на какъв хал са. Но на мен ми е интересно, ако се е скъсала веригата на маслената помпа, защо не е светнала лампата за налягане?

Колкото до ангренажната верига - аз поне, не съм чул за автомобилен дизелов двигател, който да не среща клапан с бутало при късането й. То и ремък да е, все тая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно съм си прочел :yes: - написано е в заглавието на темата "скъсана верига на маслената помпа".

Ако само тя се е скъсала и не е засегнала другата за да се скъса , за 2 километра без налягане може и да издържат лагерите. Вече, ако и голямата се е скъсала , може пораженията да са по-големи.

 

п.п. Есперото ми, издържа без масло, от Ихтиман до малко преди Мотел-Църна Маца, като е карано на почивки, минава 3/4 км. , почива 15 минути !

Накрая човекът, който го караше, решил да удвои разстоянието, за да се добере до мотела и биелата на 1-ви цилиндър се показала да види кой е шофьора :lol: - не съм аз, бях го дал на познат.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли нещо бъркам, (или съм чел - не дочел , или думата "скъса" най-вероятно съм я прочел като "къса"), ....

п.п. Към fenabg - при този двигател, клапаните срещат ли буталата?

След като свалиха картера, оказа се , че маслената верига, т.е. късата, е скъсана, за другата не знам, но предполагам е здрава. В движение се появи неестествен шум от мотора, при което без да съм я форсирал, карах с не повече от 60-80 км, като постепенно, на няколко етапа плавно започна да пада мощността, докато колата тотално спря и изгасна. Лампата на маслото до тоя момент не светеше и както вече споменах, едва в сервиза, при поредния опит да я запаля, светна, но едва ли са я палили повече от един, два пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно. С това рядко масло е трябвало веднага да светне??? Това няма как да стане. Веригата не е била скъсана. Някакъв проблем, като запушване, стопена турбина, смачкан маслен филтър, е вдигнал налягането в системата. Там има байпас на помпата. Намалената мощност е в следствие блокиране на агрегат или лагер, възможно е и турбината. Веригата се е скъсала чак по време на светване на лампата. Външно моторът би трябвало да е улян с масло, при това високо налягане? Маслото задължително се прецежда през филтърна хартия, да се видят железата изпаднали от вътре....

Масления филтър се отваря и той...се чете като книга.:).

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно. С това рядко масло е трябвало веднага да светне??? Това няма как да стане. Веригата не е била скъсана. Някакъв проблем, като запушване, стопена турбина, смачкан маслен филтър, е вдигнал налягането в системата. Там има байпас на помпата. Намалената мощност е в следствие блокиране на агрегат или лагер, възможно е и турбината. Веригата се е скъсала чак по време на светване на лампата. Външно моторът би трябвало да е улян с масло, при това високо налягане? Маслото задължително се прецежда през филтърна хартия, да се видят железата изпаднали от вътре....

Масления филтър се отваря и той...се чете като книга. :).

Като каза олян мотор се сетих че , след инцидента, като отворих капака на колата, отгоре върху пласмасовия капак на мотора имаше малки капки, като от масло. Не зная от къде са се появили, но предполагам някъде е избило , както казваш, това налягане. От къде може да е това? Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега!

Дай малко повече инфо относно процедурата. Каква е последователността? Моята е 3-та генерация. За сега мотора е много тих, но и аз си падам ентусиаст. Ако се разхлопа преди да й се наситя, мисля аз да си сменям веригите.

А защо трябва да се вадят дюзите?

Как разбираш колко да натегнеш веригите на ангренажа?

Стана ли по-тих моторът, след смяната на веригите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата е следната.

 

1. Трябва повдигач.

2. сваля се "магарето" - понеже пречи да се свали картера.

3. сваля се картера - там се намира скъсаната верига.  :)

4. дюзите се свалят, за да може да се свали капака на клапаните.

5. сваля се капака на агренажа и ... воала.

6. правиш си някоя и друга контролна белязка и сваляш обтегачите плъзгачите (при мен на маслената помпа бяха счупени), веригата и зъбните колелета.

7. препоръчително е при смяната на верига да се сменят всичките зъбчатки, плъзгачите ; обтегачът - по желание.

8. обтягането на веригите е посредством хидравлични обтегачи , които спред мен се задействат от налягането на двигателното масло - конструктивно така изглеждаше.

9. спазваш всички белези и монтираш. Важно е да се забележи, че има белег за положението на вала на маслената помпа.  Към нея има вал с противотежести, които се използват за уравновесяване на двигателя.

 

Няма го тракането от веригите , но се появиха шумовете от ролките.  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за прилежният менуал. :)

 

А десният рог на купето не ти ли ограничаваше видимостта към ангренажа? При мен, на тройката, ми се вижда доста близо капака до рога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Црв-то е слънце. Заври се в един Сивик 8-ма или Джаз, да видиш теснотия.  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, поразчиства се малко. Сваля се единият поддържащ тампон на двигателя ( мисля, че двигателя трябваше да се  подпре). Някое и друго казанче, хидравлчната помпа. Пластмасовите кори на подкалника.

За тази работа мястото е достатъчно.

Общо взето досга, каквото съм сменял по Хондата, не съм имал проблеми с достъпа. Според мен е ремонтнопригоден автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от скоро съм собственик на Хонда crv 2. От прочетеното тук разбирам ,че освен ангренажна верига и ремък , колата има и верига на маслената помпа така ли е? Извинявам се предварително ако ми е глупав въпроса, но за първи път имам кола с верига и се уча в движение. Напоследък колата си промени леко звука, карах я на майстор ,но той нищо не казва за верига. А се чува шум точно от ангренажната верига, но ако има втора верига,дали шумът не идва от там? Благодаря предварително за отговорите ви. 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, две вериги са. Като се отваря сменяш и двете, плюс водачи и обтегачи - всичко около 1000-1100лв., без труда. Някой сменят и зъбните колела. Само двете вериги са около 250-300лв. Напиши в търсачката вериги и ще ти излезе повече инфо. В разделя за акорд 7 също можеш да потърсиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, ivanovA85 said:

Здравейте, от скоро съм собственик на Хонда crv 2. От прочетеното тук разбирам ,че освен ангренажна верига и ремък , колата има и верига на маслената помпа така ли е? Извинявам се предварително ако ми е глупав въпроса, но за първи път имам кола с верига и се уча в движение. Напоследък колата си промени леко звука, карах я на майстор ,но той нищо не казва за верига. А се чува шум точно от ангренажната верига, но ако има втора верига,дали шумът не идва от там? Благодаря предварително за отговорите ви. 

Поздрави!

Да колата има ремък който задвижва агрегатите компресор климатик,алтернатор и хидравлика.

Веригите са две.

Къде точно я води на кой майстор,за да види веригата дали е разтегната ,трябва да свали  капака на веригата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този капак говоря

824602734_.thumb.png.1ea79dd7a6884afad8247d33bb0e05e5.png

ето по ръководство кога е за смяна

671463958_.thumb.png.71cdc152061467353b831b0e9507dadc.png

image_815939.thumb.jpg.a610beb0189f9b6e4efeb62114cf9367.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.2. Не „изравяйте“ стари теми  (по стари от 6 месеца) ако искате да добавите нещо към такава тема, пуснете нова и добавете линк към старата такава.

 

И все пак – да, колега, има две вериги. Шум трудно се диагностицира във форум. Най-добре отиди при майстор, който разбира, за да ти каже какъв е проблема. Сигурен съм, че ще се ориентираш във форума, а можеш и да пуснеш нова тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...