Jump to content
barsi

Избор на обд скенер

Recommended Posts

Здравейте, 

Чудя се какъв обд скенер да си купя. Идеята е, че искам да си проверявам какво се случва по колата. Не съм про и по чужди коли няма да ровя- само по акорда. Последния път, за да ми кажат, че ми е изгорял подгрева на сондата ми взеха 20 кинта. 
Загледах това:

1. http://www.ebay.com/itm/2016-New-Version-Car-Fault-Trouble-Code-Reader-OBD2-Diagnostic-Scanner-Tool-D900-/122088306956?hash=item1c6d07b90c:g:~LwAAOSwZVlXs9CD&vxp=mtr 

2. http://www.ebay.com/itm/OBD2-EOBD-Auto-Scanner-Diagnostic-Tool-Code-Reader-for-Hyundai-Honda-Toyota-Opel-/321656436632?hash=item4ae437b798:g:fkYAAOSwAuNW7EIi&item=321656436632&vxp=mtr 

3. http://www.ebay.com/itm/100-Autophix-OM500-JOBD-OBD2-Code-Reader-Scanner-For-Honda-Toyota-Nissan-Mazda-/371341287836?hash=item5675aa619c:g:zKQAAOSwHaBWjc2a&item=371341287836&vxp=mtr 

Както и това : 
http://www.ebay.com/itm/ELM327-V2-1-OBD2-CAN-BUS-Bluetooth-WIFI-Car-Auto-Diagnostic-Interface-Scanner-ZD/282172475894?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D38530%26meid%3Dcba9f6c37fe24b71b3eb0289d7d9d0e4%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D252420291696 

 

Последното е на блутуут. Мога и за андроид да взема такова, но как ще го чета ? 
Отделно има и за лаптоп такива.  С ЮСБ. Дайте насока. Искам да поглеждам какво се случва и да трие грешки, ако има. 

 

Мерси предварително и сори, ако не съм уцелил раздела. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За целите, за които си описал предостатъчно и най-функционално ще ти бъде това от последния линк, които си постнал - блутуута.

Няма да се занимаваш да разкарваш лаптопи, кабели, да инсталираш програми, драйвери, виртуални машини .... Супер удобно е за аматьорска работа, включваш го, пускаш програмата на телефона, който винаги ти е под ръка, човъркаш си, махаш го от буксата и заминаваш.

 

Чете се от всеки андроид телефон, че дори и iOS. Програми много - платени, безплатни, кракнати... най-известната измежду които torque.

Освен четенето и чистенето на грешки, ти дава възможност да наблюдаваш какво се случва и real time - температури на течности, масла, различни датчици, напрежения ... стига да разбираш какво виждаш ти се предоставя наистина доста голям обем от информация. В зависимост от програмата която си избрал има възможност и да правиш логове на живите данни в движение.

Всичко това не съм обеден, че се поддържа от другите устройства, които си посочил (тези които са като падове), те май само четат и трият грешки.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега излиза, че си купувам с блутуут едно такова от последния линк и свалям на тела torque и съм готов- супер. 

Програмата е свалена и устройството е поръчано. Остава да дойде и да се науча какво ми пише :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски и аз си взех такова.

Да ти кажа - не очаквай нищо особено.

Аз останах разочарован.

За парите си предполагам, че е ок.

Това, което мен ме дразни най-много е, че има забавяне на показанията защото трябва време докато данните стигнат през bluetooth до телефона.

Според мен си заслужава да се отдели малко по-голяма сума и човек да си купи нещо, което ще върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е дали иска да чете грешки или иска да гледа данни от автомобила в реално време. За четене и чистене на грешки, горното върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се надявайте много на тези блутут джаджи. Да, удобни са и четат, и трият грешки, но само по двигателя, сиреч не чете АБС, нито тракшъни, нито авт. ск. кутии, нито SRS и другите модули на купето.

 

HDS (Honda Diagnostic System) e гаранция за по-добра диагностика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да е ясно, че за 10$ няма как да получиш функционалността, на нещо което струва в пъти повече.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен това ми е пределно ясно. Читав скенер е доста пари. Бих ги дал, ако си изкарвам хляба с това. 
На мен ми е за грешки, една конктретна- подгрев ланда сонда. Като дойде сондата да я изтрия от компа. За повече не ми и трябва. 
Живи данни и да гледам са си само цифри, а щом колата бачка не ми трябва да ги гледам. 
Ще пиша като дойде. Дано само поне разпознава грешките правилно :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно преди 2.5 год. се чудех като теб  :dunno: .

Точно блутут си взех , НО  след, като ми качиха Торкю про на таблета, откачих букса / непомня коя / , чека светна, проверих я,  изтрих я и платих  - 15 лв.   :whistle:  Още си работи.

Преди 2 месеца хоп на 3 цилиндъра - чек - блутут - 2-ри цилиндър, Изключих инжектора - след 1 час намерих бобина и след 30 мин. я смених пред магазина!

Всичко описано от колегите по-горе ...... е точно така, но за целите ти това е правилната "инвестиция" :yes:

 

п.п. Веднъж пробвах на друг Акорд също фейс , но автоматик и НЕ се свърза !!!  От тези китайчета всичко може да очакваш !

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките са евтини клонинги на ELM327 - някои работят, някои имат проблеми с много коли. Имам един такъв дърт китайски четец, който бях взел на дизеловата седмица да гледам как загрява в реално време. Работи и на 8цата, която е автомат. Тогава бях взел и втори по-малък, който не работеше с дизеловата седмица - дадох го на баща ми, който има Мазда 6 2005 автомат и там си чете. Факт е, че всяка по-голяма компания (като Хонда) разширява протокола за специфични за колите си кодове, настройки и прочее - тези диагностики няма да излезнат на нищо освен на HDS, с другите всичко е на късмет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, 
Скенерчето дойде и се върза за колата. 
Имам само питане- срс системата как по дяволите се чете на тая кола ? Гледах, никъде нямам двойна отделна букса, а светна и искам първо да знам какво е, че стана след падане на акумулатора, а и клаксон нямам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери лентовият кабел на волана. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих до едно сервизче до нас. Прочетоха я - страничен еърбег. Не е гърмял- ще гледат свръзките как са. 

 

А в тоя ред на мисли- сега пък ми индикира подгрев на втората сонда. Ще откача вече. И там ли е само оригинал ? Ф18б2 . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен оня ден ми светна от нищото.

Даде ми 12-10 Passenger Airbag Igniter(демек пиропатрона).

Беше се откачила буксата и е на много коварно място.

Ако е страничния трябва да е по-лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SRS r ABS грешките не излизат на обикновенните скенери .На моя U581 скенер дава живи данни ,но грешки само по двигателя.За ресет на срс-са ,търси двупинова жълта свободна букса .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E търсих, ама няма. Рових навсякъде. Къде ли не гледах- няма и няма. За това и отидох на диагностик и се учудвам, че неговия скенер може. Е са, за тия пари толкова де. Поне не е скъпчия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буксата е над педалите, жълта е на цвят. Можеш да я видиш, след като свалиш долната кора над педалите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да са 2 букси, закачени на модула под волана ? Едната е двупинова като на клиповете, с другата е с повече пинчета ? 
Мислех, че е тя,но не посмях. Са слизам да видя кое и как. 

 

п.п. Това е. Уви- не стана. На 4тия път му хванах цаката, но пак светка. 
Нищо, утре съм в сервиза така или иначе. 

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да отидеш в сервиза,пробвай отново номера с буксата ,само че ,непосредствено преди това откачи акумулатора за 10 минути .Може би този път да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старото ми CR-V с окъсяване с кламера ми излизаха и грешките на АBS чрез лампата му, но за SRS не знам дали индикира. Понякога се трупат от слаб акумулатор. При акорда интересно имам и E-OBD букса 16 пина на която си закачам ELM-a и 2 пинова синя букса за окъсяване от вътрешната долна задна част на джабката. Ако имаш такава може да пробваш и нея. Иначе Barsi, цяло чудо е че имаш инсталирани крушки и в гнездата за ABS и SRS. :)

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, 

То и аз като се замисля се учудвам. 

Иначе да- слаб акумулатор имах. Успя да умре рязко, без изобщо да иска да се зарежда. Дори искаше да гасне колата. Успя при единия принудителен на предавка старт да ми светне и лампата за бензина, при половин резервоар. Малко след това останах без клаксон, от там и срс-а светна. Иначе самата лампа гаснеше малко по- бавно. 

Грешката е в страничния ми еърбег. Утре ще се разглобява и ще се гледат свръзки и т.н. Не ща да я лъжем с резистори. 

И като казах резистори- подгрева за 2рата сонда някой знае ли го колко е и и там ли е толкова претенциозен тоя отпадък /  :tongue1:  казано на галено / или може и с универсална НЖК ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За втората сонда съпротивлението на подгрева доколкото знам е около 13-14 ома и стават сонди и на други марки. Моя парт номер е 36532-PDC-E01. При теб кой е парт номера за да издирим нещо? Между другото така и така си се заиграл с торка можеш да свалиш една графика на двете сонди и да я постнеш в тая тема да видим при теб как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не стана при мен това с графиката. 

Номера на 2рата сонда е 36532-PDE-E02  , а първата е 36531-PDE-E02 . Първата е сменена с оригинал. 

 

Кофтито е, че лампата още си свети... Ходих в един сервиз. Тоя прави на всичкото борсаджий колите. Грешката е някаква нагнетателна помпа на страничния еърбег и прекъсната верига. Слагаха съпротивления по трасето и нищо не стана. Номера с нулирането също не стана. Ако знаете кой може да свърши работа ще съм благодарен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене това са алтернативите за сондата за F18 мотора на твоя акорд:

 

  • Bosch -0258986602 ( универсална)
  • NGK (NTK)- OZA333-H19
  • Blueprint- ADH27027, не съм много убеден, но и без това е с цената на ОЕМ

По другия въпрос, да се чуди човек колко неща са се сбъгясали от един акумулатор и защо не се изчистват след смяната му и ресет? Освен ако не се окаже съвпадение с прецакан някой лентов кабел на волана, с годините от въртенето на волана.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как позна ? 

От 3 използваеми писти имаше 1 здрава. 
Имах 2 варианта- шунтиране на еърбега и оставяне на клаксона на здравата писта или ремонт на кабела. Избрах второто. 
При висока цена на кабела / моя още не знам нов колко е / идва към 70-80лв шунтиране на еърбега и класона на дистанционно. 

Ремонтирах го, защото искам да е кола. Олекнах с 50лв, но да се надяваме да кара. Беше се скъсал по неведоми причина на около 3см, зад усилителя и за това се оправяха пистите, а не се скъси . Вече всичко си е нормално. За сега. 

Остава да оправя и задната сонда. 

 

Ако не кара ще поръчам това : 

http://www.ebay.com/itm/172031719189?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Поне има и другите писти усвоени, та да може да се ползват  :) 

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×