Plamen_Honda 37 #81 Отговорено 25 Май, 2021 Аз след доста четене по форумите сложих Michelon Crossclimate SUV 225/60/18 Всесезонни. С идеята, че климата ни е по умерен и спестяването на смяна всеки сезон на летни-зимни гуми. Пролетта сутрин стартираш с 5-7 градуса, след обед 20-22 градуса, идеално според мен за всесезонна гума. За лятото не очаквам проблеми, предстои да разбера как ще се държи автомобила на сняг. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #82 Отговорено 27 Май, 2021 Супер, аз също обмислях този вариант ,но ме достраша за зимата. Ще се радвам да споделяш отзиви как се държат. Ако не греша около 300 лв им бе цената нали? Инак е много досадна смяната на летни със зимни и в моя случай си вървят по едни 120-140 лв за смяна само на година,което не е за пренебрегване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_Honda 37 #83 Отговорено 28 Май, 2021 (Редактирано) Да, с монтажа 300лв/бр. Редактирано 27 Август, 2021 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seisivan 33 #84 Отговорено 24 Август, 2021 аз 2 години карам със всесезонни на Нексен и съм доста доволен- и зимата и лятото проблеми не съм имал дори на лед зимата са доста добри Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #85 Отговорено 26 Август, 2021 @seisivan последен сезон на зимните ще ми е. и се чудя дали да не скоча на целогодишни и да продам летните си. Би ли споделил точния си модел и в какви температурни амплитуди си карал? Как са зимите и летата в Есен? тая година в България имаше дни с 40+ градуса, а някой зими са до - 20. Случвало ли ти се е да се изкачваш до някой курорт в снежна обстановка и т.н. За лед каза,а кал и дъжд? Понеже съм доста доволен от летния си Nexen N'fera RU1 ако се реша на всесезонни бих взел пак тази марка ако има положителни отзиви за всесезонни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #86 Отговорено 26 Август, 2021 И как решаваш проблема с неравномерото износване на предните и задните? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #87 Отговорено 26 Август, 2021 (Редактирано) Проблема се решава като на определени км се завъртат гумите по строго определена схема. П. П. Това ако си маняк де... Инъче като се има предвид, че всесезонните се карат средно около 3 години, караш ги толкова без завъртане и после нови. Това важи ако минаваш до около 15-20 хил. годишно. Редактирано 26 Август, 2021 от CNC Setter Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seisivan 33 #88 Отговорено 26 Август, 2021 Модела е Нексен Нблу 4 сезона- за 2 години са на около 30000км вече. Отпред са на 6мм а задните 7мм профил към днешна дата. Иначе лятото съм карал са 38 градуса с тях а тази зима тук беше доста студена. Имаше доста дни с минус 15 градуса и доста сняг и лед. Проблем не съм имал дори декември ходихме на планина във сняг и си катереше без проблем. Не са скъпи гуми но специално всесезонните на Нексен мога да ги препоръчам. Преди това карах Форда с всесезонни на Firestone Multiseason и бяха много зле както лятото така и зимата. Това са моите впечатления 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fissikela 14 #89 Отговорено 12 Май, 2022 Към колегите с зимен-летен сет гуми+джанти...не ви ли се налага да правите реглаж на гумите всеки път преди да ги смените? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zdravko.nestorov 0 #90 Отговорено 1 Юни, 2022 (Редактирано) Здравейте Дойде времето за купуване на нови летни гуми и колкото повече чета, толкова повече не мога да избера какви. Ще съм много доволен, ако може да дадете някакви препоръки и насоки. А ето и какво точно търся: Марка и модел: Honda CR-V Година: 2013 Размер гуми: 225/60 R18 Бюджетът ми е около 800-900 лева, като определено ми се иска да са висок клас, с висок индекс за SUV, нисък разход на гориво и по-възможност по-тихи. Ще съм благодарен, ако може да ми дадете и някакви насоки от къде да ги закупя и... от къде сте доволни (става дума за София). Като варианти засега съм се спрял на: GOOD YEAR EFFICIENTGRIP 2 SUV Разход на гориво: B Сцепление на мокра настилка: A Външен шум: 70 dB Товарен индекс: 100 ( до 800 кг. ) Скоростен индекс: H ( до 210 км/ч. ) Цена: ~250 лв. Bridgestone Turanza T005 Разход на гориво: B Сцепление на мокра настилка: A Външен шум: 71 dB Товарен индекс: 100 ( до 800 кг. ) Скоростен индекс: V ( до 240 км/ч. ) Цена: ~270 лв. Благодаря ви много предварително! Редактирано 1 Юни, 2022 от zdravko.nestorov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_Honda 37 #91 Отговорено 2 Юни, 2022 Нямам наблюдение за посочените марки. Бих ти препоръчал всесезонни, като минус по шумни са от летните. Плюсовете са описани в темата по-нагоре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #92 Отговорено 2 Юни, 2022 Бих посъветвал да хвърлите едно око на Falken ZIEX ZE310 ECORUN. Когато купувах те имаха много добри отзиви в https://www.tyrereviews.com/ и са клас А за дъжд и шум. Икономия на гориво С, но според мен то не е фактор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Митев 5 #93 Отговорено 5 Юни, 2022 Купих си f1 asymmetric 5 xl миналата зима, бяха на промоция в Германия за 117 евро бройката и мога да кажа че гумата си струва. Тиха е нищо че и дават 71 db и много комфортно вози. С treadewear 300 е. В момента са по 130евро, но в бг за съжаление са доста по скъпи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoevivan 0 #94 Отговорено 19 Юли, 2022 (Редактирано) Здравейте! Може ли някой да сподели от личен опит дали ще е проблем да сложа джанти с ЕТ 55. Джантите са ОЕМ, но изглежда не са за ЦРВ, вариантиъе са 17 и 18 ". Редактирано 19 Юли, 2022 от stoevivan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chaushev_f 0 #95 Отговорено 28 Септември, 2022 Здравейте! Според публикуваните по-горе сайтове за размери на гуми товарния индекс за нашите коли е от 96 до 100. Има ли смисъл да закупуваме усилени гуми xl 102, понеже съм се спрял на този модел https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/continental/premiumcontact-24545-p-292158.html като същия се предлага и усилен като няма особена разлика в цената. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Митев 5 #96 Отговорено 28 Септември, 2022 Доста дупки + висок център на тежестта, за мен е достатъчно за да си купя xl гуми. А при височина 45 задължително трябва да са fp(защита на джантата) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vazmuten 7 #97 Отговорено 21 Октомври, 2022 Здравейте, Както бях описал в началото на темата имам проблеми с кръста и респ. проблем с твърдата возия на SUV Honda CRV 2014. Реших го като: сложих гуми 225/65 R17, под дамаската на седалките поставих 5см. дунапрен и поддържам налягане в гумите 2.0-2.1, което в щатите производителя го дава препоръчително за този модел (в Европа е 2.2). Колата я карам годишно не повече от 8000 км. До сега ползвах зимата „Michelin 225/65R17 106H XL TL LATITUDE ALPIN LA2 GRNX“ и лятото “GoodYear 225/65R17 102H EFFICIENTGRIP SUV”. Возията е напълно приемлива и дори комфортна. За съжаление гумите остаряха и трябва да се сменят. Пролетта закупих 4 бр. “Michelin 225/65R17 106V XL TL PILOT SPORT 4 SUV” – нали мишелинките са меки гуми. За съжаление се оказаха страшно твърди и веднага ги върнах старите летни GoodYear. Разликата във возията беше огромна. Реших че проблема е в „106V XL“ на модела гуми. Последваха няколко писма до Michelin и ми препоръчаха всесезонните “MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV 225/65 R17 102H” – нямат XL и на се 106V. Преди седмица закупих 2 бр. от тях и … отново греда! Твърда возия. Загледах се, че старите LATITUDE ALPIN са били от тип Touring, а тези, както и PILOT SPORT ги водят Ultra High Performance – може би това е проблема? За съжаление LATITUDE ALPIN вече не се предлагат за моя размер Както и да е, питането ми към Вас е кои добри зимни гуми ще ми препоръчате, които да са “меки”, предвид описаните по-горе факти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #98 Отговорено 31 Май, 2023 Честно казано на мен все ми е твърдо макар да не съм никак капризен. Но и досега не съм имал кола с R18. Предполагам, че проблема е не толкова в гумите колкото в окачването на самата кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seisivan 33 #99 Отговорено 6 Октомври, 2023 От миналата година карам със GoodYear Vector Gen 3 225 65 R17 и съм доста доволен. Много са добри и на мокро и на сухо, а и комфорта на возене е добър. Карам ги на 2.5 бара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_Honda 37 #100 Отговорено 6 Февруари On 5/25/2021 at 4:52 PM, Plamen_Honda said: Аз след доста четене по форумите сложих Michelon Crossclimate SUV 225/60/18 Всесезонни. С идеята, че климата ни е по умерен и спестяването на смяна всеки сезон на летни-зимни гуми. Пролетта сутрин стартираш с 5-7 градуса, след обед 20-22 градуса, идеално според мен за всесезонна гума. За лятото не очаквам проблеми, предстои да разбера как ще се държи автомобила на сняг. След почти три години пробег с всесезонни гуми Michelon Crossclimate SUV 225/60/18 споделям: Изминати км 35 000 км за 3 г. Тази зима ще им е последна пързалят се на учатъци, които до миналата година вземах без проблем, видимо износени, особено в краищата, след първите две години съм разменил предни със задни. Сега се замислям да инвестирам в летни гуми, чета в форумите за препоръки. Един плюс за всезонните е, че не ги сменяш всеки сезон. По-шумни са от летните и лятото се износват бързо. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #101 Отговорено 7 Февруари Интересно мнение. Бях се замислил за такива всесезонки, но явно не си струват парите. Ще си търкалям китайските всесезонки. Минават същите км, ама са къде-къде по-евтини... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5938 #102 Отговорено 8 Февруари Принципно на всесезонните гуми не меката зима им е слабост, а горещото у нас лято. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 398 #103 Отговорено 8 Февруари (Редактирано) Качествата на всесезонните гуми не трябва да се обобщават, защото има големи разлики между тях. Някои (като Мишелина) са повече летни, докато други имат по-силни зимни качества. Всесезонката неизбежно е компромис, но различно изместен спрямо двата сезона, в зависимост от марката и модела. 35К живот за Кросклаймата ми се струва нереално нисък като износване. Колегата трябва да си погледне налягането и сходимостта на колелата. Моите Куатрак 5 почти не са мръднали за такъв пробег, но ги въртя стриктно на 10К и колата е в гараж. Смятам, че ще изкарат 50-60К. Стилът на шофиране също има значение, разбира се. Редактирано 8 Февруари от inspektora 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #104 Отговорено 9 Февруари Мен адски ме дразни смяната на летни и зимни гуми особено напоследък, понеже плащам и по 80 лв., т.е. 160 на година. Много съм умувал дали да мина на всесезонни. Винаги ме е спирал момента в който ще се наложи веднъж да нагазя в някакъв сняг и това ме плаши. Как се държат гумите да кажем по зимно насочените ?Респективно пък лятото какво би се случило при аквапланинг или др.? И ако трябва да ги въртя на 10к понеже нямам гараж пак трябва да посещавам гумаджия, т.е. не се ли губи смисъла им? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5938 #105 Отговорено 9 Февруари Ключ / крик / 40 мин. на сезон и 2 сета гуми/джанти. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_Honda 37 #106 Отговорено 9 Февруари И аз си правех тази сметка, че няма да се занимавам със смяна, ако съм с всесезонни, но за 3 г, два пъти ходих до гумаджия. След първата година за баланс взе да друса, и един път за размяна на гумите. Ако е само до размяна, колегата е прав за клюа и крика. Но според мен все се налага от нашите хубави пътища да се изправи джанта да се направи нов баланс и до тук с идеята, че слагаш всессезонни и караш 4-5 години без да ги мислиш. Лятото си е мор за тях. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5938 #107 Отговорено 9 Февруари Въртенето е друга операция. За нея трябват 2 крика, а по-добре стойка за купето + крик. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #108 Отговорено 18 Юли Леко да разбутам темата. Карам лятото със зимните гуми с идеята да ги хвърля наесен и да купя нови зимни. R18 225/60. Чета разни ревюта , но още не съм се спрял на марка и модел. Някой да има впечатления от скоро купувани зимни гуми? Обмислях и всесезонни, но не съм узрял за това и ще си карам с 2 комплекта, както и досега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 170 #109 Отговорено 18 Юли И аз имам същата дилема, летните са май към последно лято, трябва да проверя пак, но се оглеждам за зимни или всесезонни. От целогодишните гледах ревюта и най ми харесаха BRIDGESTONE TURANZA 6 ALL SEASON. Иначе зимните премиум са бая скъпи за едното Црв, сякаш не намирам нещо на добра оферта. И говоря за 225/65/17, 18ките още нагоре сигурно. @AzSum Ти с два комплекта джанти ли си или сваляш и качваш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #110 Отговорено 18 Юли Имам само един комплект джанти. В интерес на истината откакто имам колата повече от 5 години не съм виждал сняг Живея в Стара Загора. Но изхождам от презумцията,че веднъж ще ми потрябват и... Зимни съм решил да взема, но още не съм го избистрил. Ще пиша тук когато направя своя избор. Скоро гледах долните резултати, които са на база няколко показателя и е проведено от ADAC 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 600 #111 Отговорено 18 Юли Преди 1 час, AzSum написа: Но изхождам от презумцията,че веднъж ще ми потрябват и... Подкрепям! Тази зима имаше 1 ден сняг и всики леко заледени баирчета бяха задръстени от боксуващи. Даже слизах да ги избутам, че да освободят пътя. След това потеглях без даже да светне лампата за ESP-то. Да дам и аз моите 5 пари по темата: Поради липсата на сняг заложих на среден клас гуми - Дебица. Логиката ми беше, по-добре малко по-евтина зимна гума вместо всесезонна. Такава грешка втори път няма да направя. Не е оправдана раликата в цената спрямо каеството на високия клас гуми. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 170 #112 Отговорено 18 Юли Съгласен съм, моята логика е, че ако вземам целогишни ще са Премиум клас и то с най-добрите оценки и отзиви. Винаги може да има ситуация и със зимни гуми, особено с бюджетен или среден клас. Иначе няма спор, че зимата със зимна гума Премум клас, ще си по- сигурен от целогодишна Премиум клас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Митев 5 #113 Отговорено 20 Юли И аз ще сменям зимни гуми тая година и съм се насочил към Bridgestone blizzak XL.Тихи са и единствено те имат А на мокър път и като цена не са чак толкова скъпи в сравнение с Мишелин 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #114 Отговорено 23 Юли Bridgestone blizzak и при мен са вариант. Единствено някои хора се оплакват,че много бързо се износват и са шумни. Ще видим през 24 дали няма да сменят модела, понеже не намерих DOT24 все още. Hankook от таблицата също са вариант само трябва да проверя къде ги правеха. Преди ползвах различни диаметри на различните коли и мисля,че до 16 цола ги правеха май в Унгария, а по-големите в Корея доколкото си спомням. Преди 2 години Falken Eurowinter имах много добри отзиви и прилична цена, но сега в таблицата не ги харесват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове