Jump to content

DAN_DAN

Фен
  • Мнения

    1481
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    40

DAN_DAN last won the day on Май 7

DAN_DAN had the most liked content!

Обществена Репутация

692 Excellent

Относно DAN_DAN

  • Ранг
    Опитен
  • Рожден ден 3.04.1971

Profile Information

  • Кара
    Accord 2.2 i-DTEC, EX. Civic VIII, 1.8 i-VTEC, type S.
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Varna

Последни посетители

8764 профилни разглеждания
  1. Когато видиш кораб, който сякаш се носи във въздуха в далечината, очите ти може да те заблуждават. Тази впечатляваща гледка се нарича Фата Моргана — вид мираж. Разликите в температурите в атмосферата водят до пречупване на светлината. Топлият въздух, намиращ се под слоеве студен въздух, действа като леща и кара отдалечени обекти да изглеждат така, сякаш се носят във въздуха. Кораби, острови или планини понякога се възприемат като обърнати или изкривени. Името идва от вълшебницата Моргана ле Фей от легендите за крал Артур. В миналото тези образи се смятали за магия. Днес знаем, че това е просто оптична игра на атмосферата.
  2. Всичко може, но не всеки го може. Академик Благовест Сендов
  3. Отговора на въпроса се крие в темата прикачена най-отгоре в този раздел.
  4. Колега @ivo_sant има огромна тема за страничните огледала, първата в този раздел. Нея прочетохте ли я? Ако ли не, направете го, там всичко което ви интересува е написано. И, за да ви улесня, за пореден път си направих труда да я прегледам. Отговора на въпроса ви е в мнение #95.
  5. Това е Порто Флавия. Порто Флавия е уникално морско пристанище, построено в скалите на брега близо до Небида, в община Иглесиас, Южна Сардиния. Построено е между 1923 и 1924 г. и е служило като център за товарене на минерали от близките мини в района на Масуа. Преди построяването на Порто Флавия, транспортирането на добитите минерали е било бавно, скъпо и опасно. Миньорите трябвало ръчно да товарят рудата на малки лодки, които след това отплавали до пристанището на Карлофорте, на около 25 км на юг, където минералите били прехвърляни на по-големи кораби. Често лодките потъвали по време на бури, което водело до забавяния и загуби. За да се реши този проблем, собственикът на мините, белгийската компания „Вией Монтан“ (Vieille Montagne), наема инженер Чезаре Вечели. Той проектира и ръководи изграждането на Порто Флавия - иновативно пристанище, вградено директно в скалите. Идеята му е да се създаде директна връзка между мините и товарните кораби, което значително да намали времето и разходите за транспортиране. Строителството на пристанището е забележително инженерно постижение за времето си. В скалите са прокопани два успоредни тунела, един над друг, с дължина около 600 метра. Горният тунел е използван за складиране на рудата в девет големи силоза, а долният е оборудван с конвейерна лента, която изнасяла минералите директно към акостиралите под скалите кораби. Конвейерната лента можела да се удължава на 15 метра над водата, което позволявало ефективното товарене. Пристанището е наречено Порто Флавия в чест на дъщерята на инженера Чезаре Вечели, Флавия, която се родила по време на строителството. След като Порто Флавия започва да функционира през 1924 г., разходите за транспортиране на руда намаляват с до 70%, което дава значително конкурентно предимство на "Вией Монтан". Самото пристанище изплаща разходите си за по-малко от две години и е смятано за техническо чудо в минната индустрия. Дейността на Порто Флавия постепенно запада след Втората световна война с изчерпването на някои от находищата. През 90-те години на 20 век пристанището е затворено. Днес Порто Флавия е защитен обект на ЮНЕСКО и важна забележителност, свидетелстваща за индустриалното минало на Сардиния. Предлагат се организирани турове, които позволяват на посетителите да разгледат тунелите и да научат повече за неговата история и значение. Мястото предлага и уникално красиви гледки.
  6. Парите правят разлика. Не защото купуват щастие. А защото купуват избор. Свобода. Време с тези, които обичаш. Възможност да кажеш "не" на това, което не ти служи. И "да" на живота, който заслужаваш. Парите са инструмент — нищо повече, нищо по-малко. В ръцете на мечтател, те строят светове. В ръцете на страхливец, те изгарят шансове. Те правят разлика — между живот на оцеляване и живот на създаване. Между това да си жертва на обстоятелствата и създател на съдбата си. Между безсилие и сила. Не е въпрос на алчност. Не е въпрос на суета. Е въпрос на отговорност: Да създадеш живота, който другите ще нарекат вдъхновение. Защото истинската стойност на парите не е в това, което купуват за теб, а в това, което ти позволяват да направиш за света. Парите правят разлика. Въпросът е — каква?
×
×
  • Създай нов...