-
Мнения
2558 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
20
Veseliq last won the day on Юни 6 2023
Veseliq had the most liked content!
Обществена Репутация
1556 MasterОтносно Veseliq
-
Ранг
Епичен
- Рожден ден Юни 6
Profile Information
-
Кара
Kia Stinger GT V6 3.3 AWD OPF 2018
-
Пол
Мъжки
-
Място
София
Contact Methods
-
Website URL
http://www.carspending.com/
-
Skype
dinchev.dimitar
Последни посетители
20628 профилни разглеждания
-
Здравей колега! Рових из форумите и видях ,че на въпрос за импеданса на говорителите на акорд си отговорил , че са 2 ома.
На всички Хонди ли е 2 ома. Моята е CR V2,4 -4 ген 2012. По кат №39120-TR0-E01 никъде не видях. Говорителя на шофьорската врата явно е заминал . Намислил съм да сменям предните. Та за да спестя някоя друга щипка 1 -2ч сваляне и кори Ще съм ти благодарен за информацията!
-
Точно такъв ADAC договор съм използвал като купувам кола от частно лице за мен. Въпросът е, че транзитните червени номера са с талон на мое име. Проблем ли е да я регистрираме в КАТ на нейно име, като талона е на мое? Договорът който предлагаш да направя между мен и нея ли е или между частното лице от Германия и нея (все едно продавачът я е продал на нея)? Ако е между частното лице от Германия и нея - как така на мен са ми издали транзитни номера и талон, като в Германия искат договора за покупко-продажба, за да издадат талон на мен? Извинявай ако въпросите изглеждат очевидни.
-
Здравейте, имам следния въпрос, за който не мога да намеря официален източник на информация. Искам да купя кола с валиден преглед (ТЮВ) от Германия, от частно лице, на името на майка ми и да й я докарам на ход. Вече съм купувал кола за себе си от там, от частно лице и процедурата ми е ясна и спокойна. Тъй като колата е за майка ми, която не искам да водя с мен - има ли как да направя горното, така че в България да мога да я регистрирам на нейно име директно и да не се занимаваме с прехвърляния? Много бих оценил мнения от хора с опит от първо лице или посочен официален източник. По форумите е пълно с мнения от сорта на "май трябва пълномощно", които са непълни и повечето са от преди билизо 10г. Иска ми се да разбера какво със сигурност е нужно, преди да купя еднопосочен самолетен билет. Дано е полезно и за други в бъдеще - ако намеря информация сам, ще я споделя.
-
Понеже темата е за разход, ще започна с това, че неделя ходих София -> Видин -> София през Петрохан да свърша малко работа и с нормално (без да целя да е икономично) каране, разхода беше 5.5л/100км върху 400км от врата до врата в София. Това включва каране като цяло съобразено с ограниченията, до 100-120 на правите равни участъци за които Waze не предупреждава за камери - ако има изкачвания и спускания, хибрида е много добър в това да консервира спирачната енергия 1.5Т има проблем, че меша бензин в маслото, дори има дело срещу Хонда за проблема. Имах възможност да взема такъв на 20 000км преди година и самият собственик призна, че го продава, защото като кара по 1км до магазина през седмицата, маслото се вдига над максимума, в купето мирише на бензин. Изпокарал се с Бултрако, че му казали, че го карал грешно и няма решение, а говорим за нов автомобил. Ако караш основно дълъг път - този бензин се изпарява и не е проблем. Иначе практичността на колата е основното предимство на това CR-V спрямо NX-а, който карах. И е наистина практична. Огромен багажник, по-лесна за шофиране в града, хубав и комфортен интериор. За 3 столчета не мога да кажа - трябва да видиш ревюта. За жалост хибрида няма резервна гума. Honda Sense е пакет от асистенции, включващи LKAS. Просто на Accord 8 не работеха толкова добри - дистроника удряше спирачки по-рязко, LKAS работеше при перфектна маркировка и понякога се оплакваше, че не държиш волана (дори когато го държиш). Тук е просто изпипано - можеш да пуснеш волана и колата си завива по маркировката, не се лъже толкова лесно. Има и разпознаване на знаци, което понякога намирам за полезно. За NX-а мога да кажа много позитивни неща. Моят беше 2.0T (а не хибрид) и на магистрала даваше същия разход като Хондата, но далеч по-бърз, тих, еластичен и приятен за каране. Купих колата на 140,000км, продадох я на близо 180,000км и за тези 180к практически нищо не е било сменяно или ремонтирана, брутално надеждна, луксозна и изпипана. Единственият ми проблем беше малкия багажник. В интерес на истината не знам дали си струваше да я сменя за това CR-V, тъй като карам повече на дълъг път и предимствата от хибрида са сравнително малки. -- Заради това, че някои планове за близкото бъдеще се промениха, наскоро придобитото CR-V се продава: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21685390132535779
-
От няколко месеца карам такъв автомобил и наблюденията ми за разхода са доста различни - по магистралата с темпомат на 140, колата харчи около 9-9.5/100. Така я докарах и от Германия - направи среден разход под 8.5л/100км за 1500км, повечето от които карани на темпомат със 130-145км/ч. Наистина е досадно, че с тази скорост е шумна, двигателя в комбинация с CVT-то често вдига обороти, но винаги държи някакъв ток в батерията, така че за доускоряване има сила и продължава да не се държи като атмосферка, дори с тази скорост. От друга страна, на магистрала асистенциите за шофиране са прекрасни - много по-добре от LKAS/Distronic на Accord 8 например и на дълъг път дават голяма доза спокойствие. Ако се кара основно на дълъг път - това не е подходящ двигател, в същото време 1.5T има други проблеми и не знам дългосрочно дали е по-подходящ При скорости под 100км/ч и в града, където е силата на хибрида, разхода пада до 6-6.5л/100км и колата е безкрайно тиха (често работи на ток).
-
Ако съдя по анализите ти в темите в този раздел, най-добре да те вземат за съветник в комисиите на министерствата на здравеопазването, икономиката, енергетиката и отбраната - и то не само в България
-
Минал съм и през двата джаза и накратко - колите са здрави, има сервизи, частите са на разумни цени. Взех на майка ми преди 3.5 години първо Jazz 2002. Почти най-базов, 1.4 бензин с ръчни скорости и обикновен климатик, швейцарски внос (вероятно служебна) на 178 000км за първа кола на 55г да се учи. Мотивира се и за 2г направи към 15 000км. Предвид начина по който я караше, през дупки, без да оцелва скорости, съединител - колата направи точно нула проблеми. Първоначалното обслужване беше 600лв, заради смяна на дискове, накладки и разни тампони за 100лв. Сега все още колата се кара от близък и единствено мина оправяне на сходимост (волана седеше няколко градуса настрани). Има проблем с климатика, спря да духа студено изобщо, който се появи миналото лято и ще бъде оправян предстоящото - може да е компресор, може да е радиатор, не знам. Сега юни 2021 й взех Jazz 2009 (втора генерация) с всички екстри - климатроник, круз контрол, панорама, автоматик (с i-shift кутия). Колата беше пак внос от Швейцария, на реални 140 000км с всички документи, но с много лош интериор (по-зле от стария джаз), захабен - вероятно карана като служебна, душманската. Но цената беше добра. След първото пълно обслужване от 400лв (в което имаше и масло на кутия и всички течности - антифриз, спирачна), нищо не сме правили вече 6000км. Нула проблеми. Кутията работи добре, всички екстри работят добре, нула проблеми като изключим забележките по врати, седалки, волан, пластмаси, с които дойде. Джазът е изключително здрава и практична кола. Обичам швейцарски внос - защото там ги задължават да обслужват и сменят всичко на време като част от ГТП. Не може да минеш ГТП без да си минал сервиз, че колата е изрядна. Така дори тези които не са пазени, са поддържани. Но може да има проблеми с ръжда (новият джаз за сега няма, старият има все повече). С внос от Италия, Германия и други държави, има по-голям шанс за кола, която не е пазена и не е поддържана. Но това са наблюдения, не съм професионалист. И двата джаза горе бяха 1ви такъв който карам - врътнах по едно кръгче, отворих капака да видя, че двигателя е там (нали така се прави), подритнах гумите и капарирах. Но по обяви уж отсявах - да "изглежда" читава. И на огледи отсявах преди да съм карал. Нямах високи очаквания за такава кола спрямо другите коли, които карам - но и от двата останах изключително приятно изненадан. Може би най-практичните и готини колички за парите си.
-
Немските автомобили са прословути с дългите си интервали за обслужване. Последните години е типично да дават интервали от 20-30 хиляди километра или 10-15 хиляди мили и да казват, че скоростните кутии не е нужно да бъдат обслужвани в рамките на гаранцията - още преди 20 години мерцедес станаха известни със скоростите си, които нямат нужда от обслужване. Това е супер за хората, които купуват нова кола на "lease", където не я притежават, а я карат срещу фиксирана месечна вноска 3-5 години или просто сменят автомобила си често - практически това означава, че нямаш излишни разходи и разкарвания до представителство. Супер е и за производителите - в днешно време дори по-неуспешните двигатели и скоростни кутии обикновено изкарват 100 000 мили (понеже говорим за американския пазар, където се кара по 18 хиляди мили на година средно), но ако не са поддържани - скоро след това започват проблемите и имаш стимул да си купиш нова кола, вместо да търкаляш старата още толкова. За това е хубаво да се следи, че поне препоръчителните обслужвания при втора ръка са правени навреме. А с напредването на възрастта и километрите, да се обслужва по-често от колкото производителя препоръчва. Поне ако имаш намерение да караш колата дълго. Благодарен съм на @Drone, че споделя за проблемите с автомобила, макар да от моят прозорец да не изглежда като "къса клечка" - такива неща са точно това, което бих очаквал от такъв автомобил (искрено, не го казвам, за да дразня). Надявам се скоростите да са единственият проблем в обозримото бъдеще и дори това да е е причина автомобила да се окаже у нас на добра цена. Ще се радвам ако продължиш да пишеш - интересна ми е равносметката. Ако имаш желание да пазиш и история в CarSpending-а, ще е страхотно.
-
Никъде не съм казал, че рака не е проблем, но темата не е за рака нали? А ти знаеш ли, че заради милярдите наляти в развитие на ваксини и mRNA технологията от началото на пандемията, последните няколко месеца влезнаха в човешка фаза тестове на mRNA базирани лекарства срещу рак? Ето ти първи морален въпрос - дали антиваксър против mRNA ваксини би отказал mRNA лекарство срещу рак след няколко години? Гриповете и настинките са по-малко разпространими от ковид. Шокиращо за някои хора се оказа, че ако си миеш ръцете малко по-често и спазваш малко повече социална дистанция - изключително много болести спират да се разпространяват. Може би за това и в държави в които обществото е над индивида, като Япония, маски се носеха още преди 5 години. Това да имаш различно мнение, не значи че си прав. Може да вярваш, че на червено е най-безопасно да се минава - твое право е да имаш свобода на вярата си. Това не значи, че вярванията ти имат същата тежест като ЗДВП и че само защото вярваш нещо, трябва да ти се дава пълна свобода да го правиш. Питам те конкретно за България - от къде идва този парадокс, че българите са най-неваксинираните, понеже са най-просветените, но са най-умиращите и с най-пълните болници в момента (заедно с румънците и руснаците, които влизат в нов локдаун)? Как така само ние виждаме конспирациите с ваксините и несъществуващия вирус и не правим като еврпейците, японците, канадците, австралийците, а в същото време сме след тях по образование, по стандарт и продължителност на живот, по продуктивност? Може ли също така да не се изкарваш жертва всеки път като не ти изнася?
-
Скрих конспиративните мнения - ако някой чувства, че форумът е загубил нещо важно, може да ми пише, но нека това да е последната такава тема в този Хонда форум. Фен, прави ли ти впечатление, че често пускаш теми или отговаряш колкото да хвършил малко масло в огъня? Някой е отделил време да напише няколко параграфа в тема, която ти си пуснал и му отговаряш с половин пасивно-агресивен въпрос и чакаш да гледаш сеир. Тролщината ли е твоят начин за забавление?
-
Нали сме форум с фенове на японските коли. В Токио живях 9 месеца през 2016г и не спирах да се удивлявам колко хората живеят като част от общество, а не като индивиди. Така и не видях някой да се мръщи за нещо, да се предрежда, да няма време да спре да ти помогне кой влак да хванеш, дори да не знае чужд език. Често работниците в магазини и ресторанти носеха маски, както и в обществения транспорт (който се ползва от всички), за да не разнасят дори грипове и настинки. Сега по време на пандемията - Япония има 126 милиона население - 18 пъти повече от нас и 18 000 смъртни случаи от ковид (с 6000 по-малко от нас). В Япония вече има 77% ваксинирано население - макар да започнаха ваксинацията много по-късно. Ние сме най-просветените и най-разбиращите глобалните конспирации. Единствените с избор от 4 вида ваксини и най-неваксинираните в ЕС. В същото време сме последни по образование, последни по продуктивност, последни по стандарт на живот и първи по умиране. Болниците ни са пълни с хора, които не могат да дишат от маски, от зелени сертификати и от стрес, а не от някакъв измислен вирус. Излиза, че Българите сме по-умни от японците. Не сме пробвали да правим коли, само за това не сме успели да го правим по-добре от тях. Въздъх.
- 32 replies
-
- 15
-
Аха... Понеже това, което трябва на държава разкъсана от корупция е да напусне втория най-богат съюз в света, който й налага поне някакъв контрол и регулации. И като напуснем ЕС какво, ще си договорим по-добри цени директно от ОПЕК, от колкото ЕС могат да договорят, понеже сме огромен клиент с огромен пазар ли? И ще продаваме евтин бензин в държавните бензиностанции, които за малко бившите управляващи да уредят? Там няма акцизи, вероятно има и субсидии за бензина. Докато в ЕС събираме акцизи от горива, цигари, алкохол и голяма част от тези пари отиват за субсидии за селско стопанство, лекарства и други стоки, които са от първа необходимост за всички. Например в същата тази страна, средно на ден са ти нужни около 70лв за храна на човек. Не е редно да си подбираме само аспектите, които ни харесват.
-
Съгласен съм, че не е ок съдържанието на екрана да е по-малко от рекламите. Ще отворя нова тема когато започнем експерименти с това, за да тестваме различни варианти - например "лепкави" реклами, но без банери на мобилни устройства и прочее. За да съберем повече обратна връзка какъв е приемливият баланс. Не бих имал против и да се направи форумна касичка, в която всеки да може да дари няколко лева и перманентно да бъде преместен в група за която няма реклами, а парите да отиват за някаква кауза, но не искам и да се занимавам със събирането на пари, евентуалното им деклариране за данъчни цели и други времеемки усложнения. Никой от екипа няма за цел да печели от форума, но би било хубаво ако може с реклама поне да си покрива разходите.
-
До преди появата на новите реклами, приходите (40-50 евро на месец) не покриват напълно разходите за сървър (50-60 евро на месец) и не покриват разходите за лиценз на софтуера. Изглежда с новите "лепкави" реклами за пръв път доходите са се удвоили за септември. За пръв път форумът си плаща разходите и не изглежда да има спад в трафика, но не искам да е за сметка на това да е неприятен за използване. Изключих ги. С @dindin ще решим какво да направим и дали да ги оставим перманентно изключени за всички. Безплатен блокер за мобилни реклами (поне за Android) е AdGuard. Ако на някой рекламите му тежът - може да ги изключи.
-
Честито и от мен! Пожелавам да носи само позитивни емоции и никакви грижи Дано пълното обслужване не повлияе на количеството "простотии" на пътя Торк конверторът е меката връзка между двигателя и скоростите и повечето конвенционални (планетарни) автоматици, какъвто е този, не държат скоростната кутия и двигателя твърдо свързани като със сух съединител, освен на последни предавки или в спортен режим. Това се прави, за да е неусетно превключването между предавки, да няма лашкане като натискаш и отпускаш газта. Странно е, но бързо се свиква.