Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12.08.2024 in Мнения
-
3 точкиВече ме мързи да нося вехтия огледално рефлексен Канон, та го завещах на синковеца. Кръсникът му, му подари някъв "дълъг" обектив. Той па мераклия. Поръчал си някакъв статив, филтри от Али-то и вика - Айде да снимаме. Аз, "ни ловец съм, ни рибар", ама го водих на язовира - да лови кадри. Моя милост - асистент - мотиватор - подкокоросвам го. Нека експериментира. На тая с "дългата експозиция", даже е фанАл спътниците на Мъск.
-
2 точкиВзехме си ние 7-цата зимъска, уж жената да си е автономна с нея, да трупа шофьорски стаж, да ѝ е спокойно, че не кара стар грозен дръгел като качи някоя колежка, атоматче да не се бори с 3-я педал, че и малко коне в излишък да ѝ прощават за липсата на опит. Колицата е супер, само че тя не я кара. Викам дай да я махаме, че аз седан не искам, имам си миниван...да беше поне комби щях да се замисля да махна сивика и да оставя него, ама не. Хем да си върне някой лев и да не я мисли, че само прашасва навън, хем колата да я вземе някой да ѝ се кефи. Пък аз да се огледам за нещо по-непретенциозно и евтино, пак автомат, което мирно да си стои в гаража като втора кола и като ѝ дойде кефа да я подкарва. Гледам, гледам и попадам на обява за една антика - 5-та седан автомат с всички възможни екстри за модела, последна моделна година преди 6-та. Вакуумен круиз контрол, климатик, шофьорска ел. седалка, шибедах, ел. стъкла, ел. огледала с подгрев, ел. регулиране на фаровете + пръскалки, ретро централно с дистанционно и приемник като на стар телевизор , и разбира се символичната изскачаща антена. Цената повече от добра - 3600. Викам си тая кола има всичко базово като екстри, което ни трябва. Ще се гледа. Е, няма изофикс за детското столче, но бързо и лесно ще добавя с подръчни материали. Колата беше в монтанска автокъща, внесена с автовоз по поръчка на монтански таксиджия. Човека си ги харесва по обява, праща някой ако е наблизо да я погледна и с контактите от автокъщата урежда транспорт. Имаше и едно купе 6-та V6 внесена по същия канал. Взел я от някаква немска бабичка 31-ви набор, която е 2-ри собственик от 2000г насам. Прати ми сервизна книжка + ТЮФ сертификатите за периода 2013-2019г. Към 2000г в момента на продажбата от 1-я собственик е била на 80к, т.е. човека си е карал прилично. После след продажбата започват да правят по 7-8к на година и към първия сертификат от 2013 е на малко над 130к, като до 2019г пробега мърда близо до настоящата стойност - 144к. Доколкото разбрах от 2022 не е карана. Споделих с @ceco_accord за пъкления ми план и той взе че на часа отскочи да я огледа. Колата беше с боядисвани предна и задна броня, както и лека намеса по задните калници около веждите. Няма тежки удари, единствено подпирания на ниво брони. Откъм ръжди по купето и ходовата част е прилично добре. Има доста остатъчно месо. Някой я е клепал с шагре, може би някой от клепачите на продавача, но под него не личат големи шупли раздут метал. Кожения салон е перфектен, има леко протриване едниствено отляво на шоф. седалка. Тапицерията на капака на шибедаха се е разлепила, както и на места по тавана в задната част на колата. Два дни по-късно се занесох да я гледам. Беше добре измита и лъсната. Броните са пръскани с ниско качество, наклепали са и черните лайсни + пръскалките за фарове с боя и то по-светъл нюанс (ще ги възстановявам до фабричния вид и обезателно ще се пръскат отново, този път с правилния цветен код). Външно колата е прилична за своите 26г. Боя, уплътнители, стъкла, чистачки, фарове - всичко е в приличен автентичен вид. Отдолу единствено крайното гърне се е разлистило повече понеже задна дясна гума го е поливала доволно с химия. Не знам дали има пробойна, ще се сваля и гледа тепърва и ако позволява ще го кърпя, ако ли не друго. Има малък теч на масло около уплътнението на картера, но още не съм установил дали е уплътнителя на картера или примерно семеринга на коляновия вал. Компресора за климатика е в близост до омазняването и също е целия омазнен. Климатика работи, но като че ли му трябва една идея повече време да обърне да студено. На първо време мисля да обезмасля и да наблюдавам какво се случва. Предния тампон на мотора беше окончателно скъсан. Акумулатора беше тотал щета (6V). В къщата го запалихме с бустер и мотора подкачи добре, не чух неприятни шумове или силно чукане, единствено потракването на клапаните. Направи ми впечатление че дори на работещ мотор не ѝ достигаше ток. Мигачите мигаха на умряло, а в движение като ги пусна да мигат и оборотомера удряше в нулата заедно с мигача. По-късно замерих и установих, че системата работи на под 10 волта. Динамото не успяваше да вдигне повече от 11в дори с форсиране. Явно умрелия акумулатор вкарваше голям товар в системата. Видях, че катализатора най-вероятно е цепен и питата я няма (потвърдено). Моторчето на дясното огледало не сработва. И общо взето това е от огледа, видях каквото ми трябваше. На пробното каране само се возих, не ми дадоха да карам, но ходовата част я усетих солидна, малко подритваше при превключване, но все пак имаше скъсан тампон, а и маслото беше с цвят керемида. Смъкнах цената до 3400 и уредихме транзитки. От там Цецо ме заведе за нов акумулатор. Нашихме 60ач с 510А стартор и започна да пали от четвърт. В началото дори с новия акумулатор напрежението в системата се въртеше около 12.7в, което породи съмнения за заверката на гаранцията...но като се замисля ако аку е бил зареден напълно, то load detector-a отчита, че няма нужда да се подава възбуждане към алтернатора. Тъй, повъртяхме се още малко около колата с Цецо, покара я и той, и стана време да я прибирам към София. Маслата бяха в норма, антифриза блатно зелен, но наличен, спирачна течност до горе, хидравлична в норма. Сипах бензин, платих седмична винетка и леко-леко през Миланово-гара Лакатник-Своге-Нови Искър-София. По пътя нямаше изненади. Не пестих газта по дефилето, понеже и колата не се оплакваше. Ходовата част е топ, супер стегната, не тропа, не лопа. Окачването ми е една идея мекичко, като лодка. Не знам дали такава е била фабричната идея или просто шоковете са изморени. Някой ако е имала такава реликва да сподели? Кутията както казах не включва по най-деликатния и неусетен начин, но в различни режими всяка една от предавките успяваше да влезе нормално. Чува се осезаем шум от генерацията, баш като на пробита тръба и едно дрънчене. Подозирам че цепения катализатор не е затворен добре, а може да има и други пробойни, че и някоя не добре укрепена предпазна ламаринка. И така, колата стигна по здрачаване в София и се нареди до другите две след първите си 125км в ръцете на 3-я ѝ собственик. Тампона на мотора вече е сменен: По-малко лашка кутията, но още има какво да се желае. Задния тампон се оказа, че е вакуумен, като на следващите генерации. Предстои да го проверя дали работи адекватно. Следва сваляне на цялата генерация на земята за пълна ревизия. С катализатора не знам какво ще правя. Такъв втора ръка няма намиране, много са малко тия коли вече... Вариантите са два: да намеря пита с подходящ диаметър и да я вкарам в корубата на моя катализатор или да напасвам универсален катализатор. Някой ако е пазарувал само пита нека сподели от къде? Заръчал съм ATF, PSF, DOT4, Coolant Type II и всички гарнитурки по изпускателната от колектора назад. Ще имам и уплътнител за картера в случай, че сълзи от него. Масло и филтри вече са набавени. Въздушните и тях ги имам. Реших да ѝ направя стрес тест с 5W30 и то на Тотал. Ако с него даяни, значи мотора е чук. Петъка като я запалих сефте след прибирането зареждането удари 14.4в Надявам се проблема да е бил в умрелия акумулатор, но все пак ще следя известно време как се движи напрежението, за потенциален проблем със зареждането. Намерих си и някои неща от кола донор, които не ми харесват. Отзад пластмасата в багажника е лепена по доста гнусен начин, а тапата за резервоара е универсалка. Намерих перфектни и ще ги сменя. Следващото, което може би ще сменя е предната емблема, която е била натисната: Търся си и здрав уплътнител за шоф. врата: Това е засега, продължаваме напред. Следва да сваля джантите и да огледам обстойно спирачките и да преценя дали ще пускам стружка на дисковете, че малко тресат при спиране + дежурната профилактика на апаратите. Колата е супер като усещане, возия и пространство вътре. Кефи ме повече от 7-цата. 7-цата ми идва една идея по-надървена като спортно усещане, седалката те стиска да не изпаднеш по завоите, пространството и уредите са на клаустрофобично разстояние...Не че е лоша, просто не е фотьойл, което 5-та изглежда е.
-
2 точки
-
1 точкаБатериите на хибриди, които не се зареждат външно карат доста, по известни причини. В общи линии батерията на такъв тип хибриди ти е последна грижа.
-
1 точкаПогледни и Мейле, точно за тампони на носачи не си струва да се рискува с евтини екземпляри, все пак си е голяма разправия подмяната.
-
1 точкаЗдравей, Наско, За мен: Линк: https://ato24.de/en/ravenol-rep-racing-extra-performance-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL REP Racing Extra Performance SAE 5W-30 1x4L Стойност на поръчката: 59.95*2.15 = 129 лв. Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Манастирски ливади Благодаря!
-
1 точка
-
1 точкаМисля ,че добре е разбрал. Премери същата височина на твоята кола и виж разликата. Така ще прецениш колко ще се вдигне с нови пружини.
-
1 точкаДобре дошъл, Моята препоръка си е актуална: Първоначално си обслужвах колата в Бултрако, след това в Мотобокс (Овча купел), но от няколко години съм в горепосочения сервиз и към момента не смятам да търся алтернативи.
-
1 точкаЗдравей колега Shuyahoka, Надявам се, че не се включвам твърде късно по темата. Понеже виждам, че караш същия модел като моята хонда, реших да споделя как ги правя при мен нещата. Изтеглил съм си оригиналното ръководство на Хонда Акорд и винаги чета от него. (То е за Акура ръководството, но освен емблемата на колата и предната решетка, други съществени разлики няма). Прилагам снимки от него, за да видиш как точно се мери маслото и как се сменя. Има я и смяната на филтъра (ако се наложи, защото пишат, че не е необходимо да го сменяш регулярно заедно с маслото). Това, което мога да ти кажа е, че колата съм си я купил нова и я карам вече 13та година. Маслото го смених на 104 хил.км. като беше на 8г. колата (както е по книжка) . При смяната се източват точно 3200 мл. (3л. и 200мл.). В ръководството пише, че са 2500мл, но при мен изтекоха 3200мл. Както каза, колегата CARPERA, не изтича цялото масло, а е по-скоро смесване на новото с част от старото (т.е. опресняване). То затова в ръководството пише, че заводското масло се сменя на 8г. или 120 хил.км, а после всяка смяна на всеки 4г. или 80 хил.км. Относно нивото на маслото - Като го проверя точно както е описано в ръководството при мен нивото съм го направил да е точно насредата между мин и макс (както е по ръководство). Като я оставя колата да преспи и го проверя на студен двигател сутринта (т.е. когато маслото се е стекло цялото на дъното), тогава нивото се качва малко над максимума. Това е, което мога да те ориентирам от опит. Филтъра на кутията не съм го сменял и не съм имал никакви проблеми. Колата сега е на 143 хил.км (13г.) и понеже пак трябва да сменям маслото, ще сменя филтъра (не защото трябва, а защото бях забравил какво съм чел в ръководството и от Бултрако ми казаха като си купувах маслото, че било препоръчително и филтъра да се смени и го купих, както казваш, за 90 лв). Понеже вече го купих, ще го сменя, но иначе бих вярвал на ръководството. Досега съм сменял масла, накладки, филтри, дискове и един носач, като се водя само по ръководството и съм нямал никакви грижи. Като подчертавам, че избягвам да я давам в Бултрако или сервизи. Всичко сам си правя. Успех! И ти препоръчвам да си изтеглиш ръководството ;-)
-
1 точкаКолегата ВесКо навремето ми помогна с моята камера. Това е начина на свързване.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки- Как кръстихте жребчето? - Пърпъл - Що пък така? - Много ще ме кефи, като му викна Дий Пърпъл!
-
0 точкиБрокер към възрастен клиент: Купете си тези акции. След година ще струват двойно. - На моята възраст, не купувам даже зелени банани...
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00