Здравейте,
Отварянето и измерванията ми отнеха около един час, сега следва трудната част, анализа и описанието.
Още от началото да кажа, че мога да се наема занапред да отварям филтри. Ще се радвам да помагам, а и ми е интересно и имам условия.
Филтър Champion COF100128F.
Купил съм го за ЦРВ бензин R20A9. Цената е убиец - 8 лв.
Опаковката е добре, кутия и найлонче на филтъра, защото ако не се лъжа Mahle-то нямаше найлонче, а само беше в кутия и това ми направи впечатление.На кутията пише, че е за Fiat 500
Размерите отговарят на описанието по сайтовете за продажба. Малко филтърче, на размер е същия като предишния ми Mahle.
След отварянето филтъра изглежда доста добре изработен. Не видях никaкви забележки, от механична гледна точка, а аз съм машинен инженер. Да се пофала.
Има поставен някакъв найлон за предпазване, но само за едри боклуци, не е плътен достатъчно, за да защитава и от влага.
Няма ръжди или петна по вътрешната повърност.
Уплътнението е плоско, не е о-пръстен и се вади много лесно. Но каналът е много дълбок, не мисля, че има опасност от изплюване. Някакъв вид каучук е според мен. Резбата е добре нарязана.
Противодренажният клапан също е от обикновена черна гума, горе долу е еластичен, има какво да се желае според мен. Но пък си ляга много точно на мястото. Без да го изучавам подробно, нещо ми подсказва, че може да се подобри тази част от филтъра.
629e0515-d4c9-4161-8958-b655703ee362.mp4
Вътрешното асембли на филтъра изглежда много добре изработено, както казах. Залято е равномерно с лепило и няма пропуски, сглобката и "заварките" са много здрави и прецизно изработени. Филтърната хартия е захваната с метална пластина доста добре според мен.
Филтъраната хартия ми изглежда добре, до сега не бях виждал какво представлява и честно казано ми е чудно как минава масло през това нещо. На светлина не виждам никакви проблясъци през нея. Дебелината е 0.6 мм.
Сега за площта на хартията. Тъй като нямам опит ще помоля за помощ или корекция. Както се вижда на снимките "светлият отвор" на филтъра между двата метални пръстена е 47 мм. Но лепилото не запълва цялото легенче и след измервания установих, че реалният размер на хартията може да се приеме за 56 мм. Да повторя, хартията влиза навътре в металните пръстени, но те не са изцяло запълнени с лепило и остават по 4.5 мм на старана свободна хартия, която може според мен да се приеме за работна площ. Дължината на хартията е 122 см.
Чиста площ "светъл отвор" - 573 см2.
Реална работна площ с добавката - 683 см2.
Байпас клапанът е с размер 1.01 см и отваря при 1.2-1.3 кг. Ако вземем средно 1.25 кг, то налягането, при което отваря е 0.49 bar.
Тук вече започвам да се съмнявам и се сещам за поговорката, като знам какъв съм инженер ме е страх да отида на докото. Вярно ли съм ги сметнал?
Моля за помощ със заключението и анализа на данните. Поне докато се понауча