Вчера направих тест-драйв на новата електричка на Хонда e:Ny1, както и на CR-V 6-та генерация и ZR-V. Тъй като няма раздели във форума за тези модели, тук ще споделя някои впечатления само за e:Ny1, а за хибридните модели в друг раздел.
След 10000км с моята Хонда е, от която съм много доволен, имах големи очаквания към новия модел, но останах с леко разочарование. Не че колата е лошо изпълнена, напротив, като изпълнение е доста добре, но очаквах повече спрямо „е“. Реално е едно електрифицирано HR-V, разликите са най-вече в интериора. Какво има в повече от „е“ освен размерите:
- по-мощна и по-бърза, с голяма батерия съответно по-голям пробег
- електрическо регулиране на шофьорската седалка, електрическо отваряне и затваряне на вратата на багажника със сензор за отдалечаване, делима задна седалка
- двузонов климатроник с много хитро регулиране на въздуховодите
- амбиентно осветление с регулиране
- подобрени системи за сигурност / много добре показва на дисплея разположението на колата спрямо лентите, показва идващ завой и т.н./. Разпознава и показва и знака „STOP”.
- безжично зареждане на смартфон
- голям вертикален дисплей /на мен ми харесват повече хоризонталните/
Това, което не ми хареса е, че като седнах за първи път, не я усетих като моята кола /за разлика от ЦР-В 6/. Има някои дребни забележки, които ми развалиха удоволствието от шофирането: „педала“ за почивка на левия крак е скосен в горния си край, обувката не ляга добре и не можеш да се отпуснеш, а като преместиш крака към седалката има друга неравност на пода и пак се създава дискомфорт. Второто което не ми хареса е по-осезаемия звук от електромотора, вероятно защото е отпред. Липсва и възможност за шофиране с един педал.
Малко е по-лакома за електричество 😊 което е естествено за по-голямото тегло и по-мощния мотор, аз докарах до 19.5 kWh среден разход на комбиниран маршрут: градско, извънградско и малко магистрала със 130-140 km/h.
Снимките вътре не са много добри, имаше насрещно слънце.