Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 26.12.2023 in all areas
-
2 точки
-
2 точки
-
1 точкаДончо Колев Денев е роден на 26 декември 1892 г. в село Сенник (тогава Чадърлии), община Севлиево. Дончо има брат. Той е едва на 7 години, когато умира баща му от туберкулоза, което налага да стане воловар (пастир на волове), за да се прехранва. Напуска страната през 1905 г. и заминава за Унгария. Работи като градинар в Будапеща. През 1909 г. се среща с българския борец Никола Петров, който го съветва да замине за Съединените американски щати. За да се издържа, се занимава с всякаква работа – хамалин, строител в железниците, миньор. Дан Колов е един от най-успешните български спортисти за всички времена. Ако преди 20 години Стоичков беше личността, заради която хората по цял свят с респект произнасяха името България, то преди 80 години тя се е наричала Дан Колов. Дан Колов практикува в своята кариера кеч и борба, които се различават по своите правила и характер. Води професионални и аматьорски битки. Дан Колов е първият европейски шампион на България по борба свободен стил. Печели европейското злато през 1936 г. на шампионата в Париж. Това е второ отличие за България след световната титла на Никола Петров (класически стил) от 1900 г. Най-важните спечелени шампионати и турнири: -- Турнир в Япония – 1924 г. Носител на „Диамантен пояс“ в тежка категория при професионалистите. -- Трикратен европейски шампион тежка категория при професионалистите – 6 април 1934 г. (Париж), 19 септември 1937 г. (София),1936/1937 (Гърция). През април 1935 г., след прекарани 30 години в чужбина, Дан Колов се завръща в родината си. През 1936 г. Дан Колов създава школа по борба в София, носеща неговото име. Комунистическата власт след 9 септември 1944 г. го награждава посмъртно със званието „Заслужил майстор на спорта“, а от 1962 г. в негова памет Българската федерация по борба устройва Международен турнир по борба „Дан Колов – Никола Петров“. Всяка година в град Севлиево се провежда турнир по свободна борба в памет на Дан Колов. Дарителство: Дан Колов извършва крупни благотворителни мероприятия, организира клуб, в който тренира най-добрите български борци. Дарява 500 000 лв. на цар Борис III за закупуването на първия самолет на българските пощи. През 1925 г. заедно със своя приятел Хари Стоев подпомага изграждането на военното летище в Горна Оряховица.
-
1 точка
-
1 точкаИменно. Всичко опира до начините на експлоатация, миене и съхранение на конкретния екземпляр. От скоро се оглеждам за CR-V 2, по поръчка на един братовчед от България. Миналата седмица гледах едно, същото като моето - модел, години, пробег. Отпаднало от ГТП, заради изгнили вежди. Да, ама не. Отварям сайта на нашия КАТ, пиша рег номера на колата и оппааааа ... Цяла страница препоръки. Значи, днес минава успешно ГТП, ама догодина надали. Повърхностна ръжда навсякъде - по целия под, предна събфрейм (т.нар. преден мост, или магаре), задно окачване, спирачни тръби, теглич ... Да се повторя - от скромния ми опит: Хонда гние отзад напред. Проблемът идва именно от пластмасовите декорации, които спомена @gecata1059 . Ръждата тръгва от ъглите в задните краища на праговете и задните вежди. Между пластмасите и ламарината на праговете и веждите се събира кал. При миене не се обръща особено внимание, а и няма как, защото калта е скрита. Таааа, оглеждай много внимателно около и под пластмасите върху праговете, и веждите.
-
1 точкаОтидш тук и ще радбереш какъв е проблема. https://forums.hondabg.com/topic/102053-markonys-garage/
-
1 точка@Legend91, това са коли на по 24-5 и нагоре години. Като се извадят 1 път маркучи, тампони и всякакви гумени части които отдавна са изгубили еластичност, всичко приключва, трябват нови а не да уплътняваш с каквото намериш. Отиваш до Бултрако и ако имаш късмет, може да си поръчаш ново маркуче ако го правят още. Или се обади на Стефан в Аутофикс да ти поръча ако ги има. Това с лепила, силикони и тем подобни гаражни изпълнения не е много ок. В краен случай си правиш 1 нов от универсален ако няма оригинален.
-
1 точка
-
1 точкаВзех тва тенеке за синковеца. Гореше си масло. Един брЪз ремонт при Фена и от тогава "не го пипа". Поукрасихме я малко и ще му изкара студентските години, та и више. На газ е от поне 12 години и предният не е правил клапани, щот в некакъв сервиз му казали че са с хидравлични повдигачи. Главата си е ОК. Налива газ и кара - колкото изкара, ма поне още 200К ще мине. V6-така и той, тъкмо се е разработил, та има още служба да носи.
-
1 точкаСтрийм с к20 2002, взет февруари 2020 с неясна история и незнаен пробег, обявени 160 000 внос от Италия, съдейки по износването на волана и гумичките на педалите, беше върната с поне 100 000, по ходовата част почти всички тампончета бяха за смяна, но като чух двигателя как мърка като нахранено коте и че няма точка ръбда я взех, до тук навъртени 112 000 километра на газ по километраж е на 272 000, а на реални вероятно да гони 400 000, за този пробег по двигателя не е сменяно нищо освен консумативи и стартер 20 000 след като я взех, започна да отказазва понякога да завърти и задържаше бендикса, веригата при отварянето за реглаж на клапаноте се оказа перфектна, колкото до реглажа на клапаните правих 2 пъти до 40 000 при майстори без да присъствам и от тогава започнах сам да си отварям и следа клапаните, 72 000 от последния реглаж и все още нямат нужда от такъв, хлабините са в норма, толкова за митовете за задължителен реглаж на всеки 20 000км при каране на газ, стига да е добре настроена и да не се издевателства над колата.
-
1 точкаКолега, ако искаш пиши, аз си купих други, защото и аз скъсах 1, купих ги на килограм и имам бол, няма смисъл да купуваш.
-
1 точкаС четири куршума в гърба точно на 8 декември 1980 години, Марк Дейвид Чапман слага края на живота на великия Джон Ленън. Денят на убийството на Ленън не остава безпаметен и за младите хора в комунистическа България. На 8 декември 1986 г. група ученици от столичното 31-во Средно училище за чужди езици и мениджмънт „Иван Вазов“, по-известно като Бастилията, окупират ул.“Граф Игнатиев“ и на стената на бившия Софийски нотариат дръзват да поставят цветя в памет на легендарния бийтълс. Пред очите на тоталитарната власт оставят и своите послания, написани на английски език: „Джон, ние сме с теб! Джон, обичаме те!, превръщайки Стената в негласен паметник на свободата. Проявявайки смелостта да изразят открито отношението си към своя кумир, въпреки наложените идеологически норми, тези момчета и момичета се превръщат в родоначалници на традицията да отдаваме почит на свободния човешки дух, в чийто символ се бе превърнал Джон Ленън. П.П. Както много други, така и този празник се е превърнал просто в повод за купон и мнозина скорошни и настоящи студенти са в неведение за произхода му, но и мнозина сегашни и бивши студенти знаят коренът и символиката му. Родилите го още са живи, както и част от репресиралите ги, но той ще остане и след тях, в чест на 1 музикант и огромна маса хора, на които страната ни се уповава за просперитета си. Горе главата и ако трябва, с нея в стената! Та, честит празник и на здраве да ви е, моментно, или пост фактум съпричастни!
-
1 точкаЗдравейте. Honda CR-V 3rd generation 2007 2.2 i-CTdi Моята препоръка е при проблем с DPF филтърът - махайте го, колкото по-рано, толкова по- добре. Ще споделя с Вас моят „филм“ с DPF филтъра, след който стигнах до извода, че няма по-добро решение от премахването му: - стандартно първоначално се започна с мигане на DPF лампата, както е описано в книгата след каране извънградско ... след 10 мин изгасна сама. - след определени км. светна вече без да мига. Карах я извън градско (доста км.), с надеждата да се отпуши ... (пълна заблуда...). Направих си регенерация с Delphi, лампата изгасна и колата отново си "вървеше" нормално. - след 500 - 600 км. (+/-) градско/извънградско след първата сама регенерация, която трябваше да си направи, не успя и лампата светна отново... Напълних резервоара до горе и сложих добавка за почистване на DPF - Redex и отново направих регенерация (колкото и да не ми се искаше...). Това доведе до по-добро изчистване на филтърът и карах поне 10 000 км. (като през това време вече я бях „хванал“ кога започва да си прави регенерация и при започване я изкарвах извънградско, за да си финализира регенерацията. Бях и хванал схемата и доста пъти, след по-дълго каране само градско, спирах да я карам (карах друга кола), докато не я изкарам извън града за „отпушване“ … пълен „филм“ … * при едно от запушванията забелязах, че нивото на маслото е малко над максимума и източих около 400 грама++ (може и повече, докато влезна в норма) през щеката (има начин…), но мисля, че не беше от запушеният DPF, а от това, че ми го бяха налели повече (5,9 литра), но не бях сигурен и за това го смених. … и след тези 10 000 км. ++ пак се запуши. Казах си вече никакви регенерации (Според мен: НЕ правете повече от 2 регенерации (а по-добре само една + добавка за почистване на DPF и ако ви се реши проблема - OK), защото скапват мотора – около 40 мин. на едно място да форсира… друго е ако е в движение…. … и си закупих си DPF заместител на BM Catalysts и се убедих, че тези заместители не стават за нищо! След смяната си занулих датчиците за диференциално налягане + „казване“ на компа, че е сменен с нов и т.н … + всичко нужно относно „хардуерната“ смяна, но ефекта от заместителя не беше този, който очаквах. След по-малко от 1000 км. пак DPF светна . Проверих стойностите на филтъра, на датчиците, всичко беше както трябва … и казах: КРАЙ! … Последва софтуерно и хардуерно премахване на DPF (реших да не се правя на специалист и да се доверя на професионалисти за това – Madness Motorsport) и вече години нямам проблем. Всичко това, което пробвах беше за това, че не исках да ми се сменя оригиналният firmware на колата, но се убедих, че няма друг начин и всичко останало е временно и безсмислено решение. Както прочетох в друга тема за високо ниво на маслото тук: “Не искаше да маха филтъра, за да не му пипат по софтуера на колата (човека е програмист )” и аз съм, но след всичко това разбрах, че няма по-добро решение от премахването. След софтуерното премахване всичко си работи – круиз контрол, стабилизации и т.н. Наистина преди години имаше функции (мой приятел- вече го кара 10++ години, със същото CR-V, закупено на 16 000 км. и след време като имаше проблем с DPF, и след софтуерното премахване, някои функции не работеха…, но с течение на времето моднатият файл е изчистен и всичко си работи…. НО най-добре се доверете на специалисти… … Изчел съм почти всичко по български и чужди форуми, за този проблем… машинно почистване на DPF – за мен без смисъл, излишно скъпо, …, при някой може да има по-дълготраен ефект, но това за мен пак е временно решение, което рано или късно пак ще доведе до премахване на DPF. … и финално обобщение (повторение) – махайте го този DPF, но се доверете на професионалисти, за да нямате допълнителни главоболия.
-
1 точкаДнес взех колата , с монтирания вече почистен и нулиран ДПФ филтър, като същевременно смених и маслото и започвам да следя, как ще са нещата от тук нататък. Ето го и този хубавец, който ни създава толкова много проблеми: На тази снимка се виждат и данните за запушването и %-те след почистването: Ако някой сваля този филтър да го почиства, да не напъва да развива температурния датчик който се вижда на снимката, защото е тънкостенен и е лепен и има опасност да го прецака. Човека който прави почистването, ме предупреди изрично да го пратя така ,защото те имат машина която си го хваща, нагрява и го развива безпроблемно. Също след монтирането на ДПФ-а е добре колата да се запали и остави да работи на място около 30/40 минути, за да може гела с който се третира след почистването ( с такъв гел идват и абсолютно чисто новите ДПФ-и) да си обгори и изпари. И нещо много важно което научих: Когато по време на движение колата влезне в режим на регенерация и я усетите, или когато ви светне първата индикация за проблем с ДПФ-а без ! , от инструкцията на Хонда, казват само да продължим да караме още около 10/15 км. със скорост 60 км/ч. и нищо друго. От слуховете и легендите, ние си го знаехме газ над 3000 оборота и тя ще се оправи - да обаче не е така. Реално ако хванем че колата прави регенерация, или вече е светнала първата индикация без ! , продължаваме да караме с 60 км/ч. но с 2000 максимум 2100 оборота, защото след тези обороти, компа изключва процеса по регенерация и нищо не правим - а затлачваме допълнително филтъра. Не случайно, когато миналата седмица правих принудителната регенерация, наблюдавах точно на колко оборота се извършва тя - точно на 2000 , като за 10/15 секунди вдига на 3000 об. и след това сваля за целия процес 15-на минути, точно на 2000 оборота, след което завършва пак за 10-на секунди на 3000 оборота. Споделям ги тези неща защото мисля че са важни, а който иска да слуша. п.п. Бранко в петък ще ги питам точно какво променят софтуерно с новите настройки за ДПФ-а и ще пиша.
-
0 точкиЗа ретулиране на клапани си,как някой казва ,ти не го ли следиш,на газ от 15до 20 хил ги проверяваш,и регулираш. Ти кога го направи.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00