Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 4.10.2023 in Мнения
-
3 точкиЗдравейте, Пиша, в случай, че някой се сблъска с грешка B1029 - MICU Lost communication with ultrasonic unit. На мен това ми излизаше при диагностика. Оказа се, че е откачена буксата на сирената, която се намира зад лява кора в багажника, до ръчката за ръчно освобождаване на капака на резервоара. При закачане на буксата, алармата не спираше да свири, без значение дали се отключва, заключва колата и тн. Оказа се, че са изхабени вътрешните батерии на сирената /6 бр. 1.2V, v250h, 250 mah, копчета/. Смени ми ги добър електричар, като сложи зареждащи се на 1.2V 6бр. ААА по 1.2V = общ волтаж 7.2V, както е по учебник. Има място блока от 6 копчета да се смени с 6 батерии ААА в самата сирена Всичко работи нормално сега, вкл. ultrasonic unit-a /включва алармата при отворен прозорец/, като преди това нямаше и светлинен сигнал. Добре е да се знае, че връзката между ultrasonic unit-a, inclination sensor-a и MICU минава през сирената и ако е разкачена, колата не подава и светлинен сигнал, та човек може да се обърка и да търси проблема в тези сензори. Сензорите на вратите работят и без закачена сирена, но естествено само подават светлинен сигнал. Дано е полезно на някого.
-
3 точки
-
2 точкиКакво ти липсва, за да си честит? Що още искаш, лакомнико смъртен? Тъй малко ти е нужно да си сит- отвънка- залък хляб, мечта- отвътре! И нищо друго. Другото е смърт, лъжовна лакомия, празна жажда. Мечтата да е мека, хлябът- твърд! Такива само ще ти се услаждат. Не искай нищо повече! Помни: човекът е устроен толкоз жалко, че колкото и земни благини да има, вечно му изглеждат малко! ... Дамян Дамянов.
-
1 точка
-
1 точкаЛошо, но с добър финал. При моя ремонт на мотора, паралелно и на вид без нужда бяха сменени термостат и радиатор, щото знае ли се кой, какво и как, а и ЕГН-то на колата е фактор.
-
1 точкаДнес на прибиране към вкъщи с Aerodeck, температурата скочи почти до червено..Обърнах парното на топло, вентилатора на 3-та степен и спадна до нормални граници. Минах през магазин, купих термостат и го смених. Gates, Made in Chinа. Лошо няма, важното е да работи. Като махнах капачката на новият ОЕ радиатор ми стана лошо. То ръжда и боклуци. В разширителният съд, също. По вътрешната част на маркучите и там налепи. Не знам кой или кои са я карали преди мен обаче нищо не е поддържано в тази кола от към консумативи. Ще търся някакъв препарат да направя почистване на цялата система и ще налея пак нов антифриз, че от този нищо не става вече.
-
1 точкаЛинк: https://ato24.de/en/ravenol-teg-sae-10w-40.html Вид и количество: RAVENOL TEG SAE 10W-40 - 1 х 5L Стойност на поръчката: €35.95 х 2.15 = 77,30 лв. Начин на плащане: - Чрез наложен платеж Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма Моля да ми кажете дали не съм закъснял с поръчката. Благодаря.
-
1 точкаЗнаете ли кой е създал нотите? "Гуидо д’Арецо (990–1050) е онзи, чийто уникален ум сътворява музикалните ноти. Той не измисля просто седем знака, чрез които да координираме слуха си, а създава цяла нова азбука на звуковете. Д’Арецо е един от най-големите музикални теоретици на Средновековието. Роден е в Италия и получава образованието си в бенедиктинския манастир в Помпоза, близо до Ферара. По време на обучението си монахът забелязва как певците се затрудняват при запомнянето на литургичните песнопения. Затова измисля система от музикални знаци, чрез които музикантите да се ориентират за правилните тонове. Нотите били изобразени върху четири успоредни линии, всяка от които съответствала на определен тон, отбелязан в началото й с буква. Тогава те имали квадратен вид, но днес успоредните линии вече са пет, а формата им е овална. По-високите били отбелязвани на по-високи линии, а на всяка от седемте ноти Гуидо дал име: ut, re, mi, fa, sol, la, si. Това били първите срички от химна за свети Йоан Кръстител: UT queant laxis REsonare fibris MIra gestorum FAmuli tuorum SOLve polluti LAbii reatum Sancte Ioannes. Преведени на български език те означават: До – Dominus – Господ Ре – Rerum – Материя Ми – Miraculum – Чудо Фа – Familias Planetarium – Седемте планети, т.е. Слънчевата система Сол – Solis – Слънце Ла – Lactea Via – Млечен път Си – Siderae – Небеса. Дали Бог ни говори чрез музиката или музиката говори за Бог - велика е тайната на божествения произход на това изкуство. Гуидо д’Арецо казва, че е на 33 години, когато написва нотите, а първоначално музикалните знаци са създадени, за да улеснят музикантите, изпълняващи църковна музика. Нотите на Д'Арецо са език, който ни помага да развиваме себе си чрез музиката. Тя е един от най-добрите начини за общуване между хора. Език, който непрекъснато се променя и развива, но който е точно толкова пленителен, колкото е бил и преди хиляди години."
-
1 точкаЗдравейте, Втори тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –194 913 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1161 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 60/40; 7) Средна скорост NA ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – NA ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 100 литра Shell (България), EkoPetrol (BG); DS Oil 11) Kтм = (100л. / 4.3 л.) ≈ 23;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 7 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).
-
1 точкаДрагуне - каквото и да купиш, ще вложиш, особено в "нов внос" - карана до последно и отхвърлена там. Потърси регистрирана тук и вече обгрижена. Моделът си има дребни болежки, но вероятно вече ще са оправени от настоящият собственик, а като цяло е надежден, с надеждата че е живял добре преди теб! Километрите не са фактор - тя е направена да ги "лапа". Зависи как са я хранили, но това няма как да знаеш, освен по косвени признаци, но без опит с модела, едва ли ще ги усетиш. Харесваш си някоя прилична и вземаш - каквото после излезе - правиш. Всички сме така. Не мисли какво ще ти отнеме като пари, а какво ще ти донесе като емоции и ползи, иначе все ще си прекаран. Успех и късмет в издирването!
-
1 точкаСтрува си ако въртиш по 40-50 000км на година , със газ е изгодна от към разход. От към части много претенциозни от към оригинални части и нормално докато я приведеш във идеален вид ще струва поне половинта от колата. Мойта от 10 стана на 20 но мисля, че съм я докарал в по добър вид от заводския и колата се държи на пътя, като коли с доста по голям мотор. Ако караш по малко, за тия пари можеш да получиш доста по добра кола и по луксозна с риск обаче да има доста по скъпа подръжка. Подръжката, като на старите преди 2000г хондички никога няма да я видим отново.
-
1 точка
-
1 точкаПетлешков е имал семейство, пари, репутация……но предпочита да бъде изогрен……изгарят един мълчащ млад светец милионер ЖИВ…..заради любовта му към неговите братя сиромаси, които “нямат никаква вина”❗️❗️❗️ Ако днес, в парламента, имаше дори само двама-трима като него, България щеше да отвори нова златна страница за народа си. Отбелязваме 147 години от смъртта на Васил Ангелов Петлешков - Апостола на брациговските въстаници. Оставен извън учебниците по история, този велик мъж тъне под прахта на забравата. Васил е аптекар, просветител, революционер, търговец, родолюбец и милионер. На 22.02.1876 в Брацигово идва Бенковски и основава местен комитет с председател Васил Петлешков. Той е бил най-уважавания гражданин на Брацигово и се ползвал с доверитето на хората. Под негово ръководство се подготвя бунта в града. След като получава "Кървавото писмо" и разбира, че въстанието е факт, Васил се облича във въстаническа униформа, въоръжен с пушка и револвер и събира хората в центъра на селото, където с пълно гърло и сълзи на очи вика: "Бунт, бунт! На оръжие" Отбраната на Брацигово е най-добре организираната от всички населени места и издържа най-много на атаките на османците - цели две седмици. По нареждане на Васил Петлешков, Поп Сокол, както и някои от останалите участници в организацията въстаниците започват да изкопават окопи, ровове и правят барикади. В отбраната на Брацигово са използвани и черешови топчета! Въпреки добрата организация и героичната отбрана Брацигово пада отново в ръцете на поробителя. Някои въстаници бягат в балкана, други са убити, а Васил е заловен, след опит да направи сделка с Хасан паша за спасяването на Брацигово. Петлешков се предава доброволно в замяна на това селото да не бъде опожарявано. Васил е подложен на страшни мъчения при разпитите от османците, но не издава никой. Останали безпомощни пред неговата смелост, доблест и чест, Хасан паша заповядва да го поставят между два огъня (според някои изследователи са три) в опит да му сломят духа и да издаде останалите организатори. През цялото време Васил повтаря думите, с които остава в историята: "Ако има вина - моя е. Сиромашията няма никакъв грях. Сам съм - други няма". Приятели, Петлешков умира в страшни мъки, изгорен жив, но не предал нито едно име! Бил е много богат, интелигентен, имал е щастливо семейство, османците са го уважавали и е можел да живее до сто години като цар. Васил, обаче, избира пътя на Свободата, защото нито един велик мъж не може да гледа Отечеството си поробено и прави всичко за неговото добруване. ПОКЛОН ПРЕД ГЕРОЯ!
-
1 точкаОще е рано за сериозен анализ, защото сме навъртяли само 330км с жената за няколко дена. Първите впечатления са много добри. Ще използвам стила на Божинката: Това е голяма кола, само че малка Има много екстри, в това число и автоматично паркиране /пробвах го дава пъти, на разчертан паркинг и на улицата, работи/. Имам и контакт 230 волта/1500 вата в купето! Возията е като на по-голяма кола, все пак е над тон и половина. Много добре стои на пътя, много маневрена / 9.2м диаметър на завой/, много пъргава / 8.3с до 100км/ч /. На магистралата я пробвах до 150 км/ч. Дава добър разход, около 16kWh среден до момента. На градско около 13kWh. Това прави 2.5-3 лева на 100 км. Ако зареждам в слънчев ден /имам 3.9kW фотоволтаични панели/ клони към нула
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00