Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.09.2023 in Мнения

  1. 5 точки
    Петлешков е имал семейство, пари, репутация……но предпочита да бъде изогрен……изгарят един мълчащ млад светец милионер ЖИВ…..заради любовта му към неговите братя сиромаси, които “нямат никаква вина”❗️❗️❗️ Ако днес, в парламента, имаше дори само двама-трима като него, България щеше да отвори нова златна страница за народа си. Отбелязваме 147 години от смъртта на Васил Ангелов Петлешков - Апостола на брациговските въстаници. Оставен извън учебниците по история, този велик мъж тъне под прахта на забравата. Васил е аптекар, просветител, революционер, търговец, родолюбец и милионер. На 22.02.1876 в Брацигово идва Бенковски и основава местен комитет с председател Васил Петлешков. Той е бил най-уважавания гражданин на Брацигово и се ползвал с доверитето на хората. Под негово ръководство се подготвя бунта в града. След като получава "Кървавото писмо" и разбира, че въстанието е факт, Васил се облича във въстаническа униформа, въоръжен с пушка и револвер и събира хората в центъра на селото, където с пълно гърло и сълзи на очи вика: "Бунт, бунт! На оръжие" Отбраната на Брацигово е най-добре организираната от всички населени места и издържа най-много на атаките на османците - цели две седмици. По нареждане на Васил Петлешков, Поп Сокол, както и някои от останалите участници в организацията въстаниците започват да изкопават окопи, ровове и правят барикади. В отбраната на Брацигово са използвани и черешови топчета! Въпреки добрата организация и героичната отбрана Брацигово пада отново в ръцете на поробителя. Някои въстаници бягат в балкана, други са убити, а Васил е заловен, след опит да направи сделка с Хасан паша за спасяването на Брацигово. Петлешков се предава доброволно в замяна на това селото да не бъде опожарявано. Васил е подложен на страшни мъчения при разпитите от османците, но не издава никой. Останали безпомощни пред неговата смелост, доблест и чест, Хасан паша заповядва да го поставят между два огъня (според някои изследователи са три) в опит да му сломят духа и да издаде останалите организатори. През цялото време Васил повтаря думите, с които остава в историята: "Ако има вина - моя е. Сиромашията няма никакъв грях. Сам съм - други няма". Приятели, Петлешков умира в страшни мъки, изгорен жив, но не предал нито едно име! Бил е много богат, интелигентен, имал е щастливо семейство, османците са го уважавали и е можел да живее до сто години като цар. Васил, обаче, избира пътя на Свободата, защото нито един велик мъж не може да гледа Отечеството си поробено и прави всичко за неговото добруване. ПОКЛОН ПРЕД ГЕРОЯ!
  2. 2 точки
    Единствено в България могат да ти се разсърдят за това, че си си поискал парите дадени на заем преди 2-3 години.
  3. 1 точка
    Линк: https://ato24.de/en/castrol-edge-5w-30-ll.html Вид и количество: CASTROL EDGE 5W-30 LL Стойност на поръчката: (11.49 * 5) * 2.15 = 123.52 лв Начин на плащане: - Чрез наложен платеж Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма: Добрич 9300 , Спиди , площад Свобода No 8 Камен Димов , тел: 0898 626 821
  4. 1 точка
    56 цилиндров двигател.
  5. 1 точка
    В твоята книжка пише да се използват Honda Motor Oil #1.0, Honda Green Oil, или 0W-20. И изрично е казано: Да се използват 0W-30 или 5W-30 само ако няма някое от първите три вида масла! Това, че се препоръчват тези вискозитети и спецификации на Хонда, ме навежда на мисълта, че този двигател се използва и за вграждане в хибридите на Хонда. Така, че взимай Honda Green Oil, или RAVENOL EFE 0W-16 и не го мисли.
  6. 1 точка
    Здравейте на всички, Идвам от Акорд 7ма генерация бензин, с който се разделихме. Идеята ми беше премина на ЦРВ 3та генерация, но ми се струва, че цените в момента са доста необичайни и много се двоумя дали да търся бензин или дизел. Винаги съм карал само бензин евентуално с газ и в общи линии този избор до сега не ме е карал да съжалявам. Тук обаче като се има предвид факта, че автомобилът е тежък, а и като знам как се държа бензиновия акорд сериозно се замислих дали да не взема дизелово црв с оглед на това, че динамиката ще е много по-адекватна със сигурност. Но пък идеята да си взема 15-годишен дизел силно ме смущава. Работата е там, че разликата в цената между дизелови и бензинови варианти с подобни екстри върви около 5000лв, които не знам дали мога да оправдая в случая. Ясно, че болежките при дизела ще са евентуално с дпф, демпферни маховици, дюзи турбо. Отделно попаднах на една тема тук за виене след смяна на вериги, която също много ме накара да се замисля. Общо взето въпроса ми е към колегите, които си експлоатират тези ЦРВ-та какво мислите, разликата в цената от около 5 хил лв оправдана ли е към момента. Все си мисля, че и всичко изброено да се прецака при мен все ще вляза горе долу в границите на тези 5000лв. В същото време опцията за доста по-безпроблемен бензин, който добре познавам ме блазни но 17-18к лв за 15-годишна кола някак си... Аз мислех, че акорда държи цена преди години като си го взимах, но тези джипки направо ти променят представата за стойност на автомобил втора ръка. Знам, че темата за дизел или бензин е разисквана многократно, но на фона на тези цени просто мисля, че е изключително актуална и доста хора ще извлекат полза ако се съберат мнения.
  7. 1 точка
    Такааа... Honda 08215-99974 е така нареченото HONDA Ultra NEXT (Earth Dreams Technology) Honda 08216-99974 e Honda oil ultra green 0W-16 (Hybrid) Honda 08232-P99S1LHE е Genuine Honda 0W-20 Hybrid Engine Oil (Honda Green Oil) Всички тези масла за за хибриди! Твоят Jazz хибрид ли е в края на крайщата?
  8. 1 точка
    Заредих малко филтри според анализа на колегата
  9. 1 точка
    И Хондата не обича само "хондовско" масло. Даже още повече обича по-добри масла, които може да намериш в сайта от препратката по-горе.
  10. 1 точка
    Всеки си има своята истина.Това е малко като кокошката и яйцето. Ти сам изброяваш плюсове и минуси. От 2002 съм имал винаги бензинов личен автомобил и служебен дизелов., т.е. имам наблюдения и върху двете. Ако е нов, то дизела има резон. Понеже вероятно ще попаднеш на кола навъртяла много километри( а голяма вероятност и да са връщани) аз бих се притеснявал да взема 13-15 годишен дизел на поне 250 000 км. което в комбинация с калпавата нафта в БГ би смущавало съня ми. При 2 еднакво стари автомобила със същия пробег за мен бензина е далеч по-безпроблемен и дурако устойчив.Нека обаче крайното решение си бъде твое, за да може при проблем да се сърдиш на този дето гледа от огледалото
  11. 1 точка
    Събирате се 4-5приятелчета и поръчвате пак от ATO24.Имаш безплатна доставка до дома ти ,ако сумата е над 200€. Поръчвал съм и от тези eurocarparts.co.uk и www.opie oil.co.uk. Имат си и калкулатори за international delivery.
  12. 1 точка
    Здравейте, sttekata е в до голяма степен прав прав. Оказаха се 3 шума, които се припокриваха в зависимост от това дали колата е топла или студена. Тъй като ремонтът е направен в сервиз, мога единствено да споделя какво разбрах: (1) Лагерът на ролката беше заминал. Не съм на 100% сигурен точно коя, но цената на новата ролка беше 120 лева. (2) Разбита беше демпферната шайба (320 лева) обираща вибрациите между коляновия вал и задвижващата ролката (Crank). (3) Ангренажната верига (целият комплект е 1100 лева) имаше 10мм луфт. Явно предишния собственик ме беше излъгал че е сменяна и на 200К и беше на края на живота си. След смяната й колата стана изключително по-тиха и изчезна едно заглъхване до като е студена. За съжаление остана слаб шум при отпускането на педала на газта, който най-вероятно идва от турбото. Характеното е, че шумът е доста силен при студена кола и след 5-10км почти изчезва. След демонтаж и проверка, турбината се оказа с още живот и реших да не я сменям за сега.
  13. 0 точки
    - Защо французите ядат охлюви? - Защото мразят бързата храна...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...