Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 9.11.2021 in Мнения
-
2 точкиКак Мравката изгуби своята работа В едно предприятие работел трудолюбив и жизнерадостен работник. Отивал пръв на работа, още в ранни зори, и веднага се захващал със задълженията си, никога не се оплаквал и с радост вършел всичко, което му възлагали. Заради трудолюбието и старанието му всички му казвали Мравката. Но един ден генералният директор на фирмата, на когото казвали Стършела, решил, че трябва да назначи някой, който да надзирава и контролира Мравката – хем да организира работния процес, хем да го наблюдава. За новата длъжност избрал един пълничък младеж на име Търтея. Първата работа на Търтея била да накара Мравката да прави ежедневни отчети за свършената работа. Когато минали няколко дни обаче, Търтея решил, че му е много трудно да се оправя сам с всички отчети и поискал разрешение от Стършела да си наеме секретарка. Тя трябвало да систематизира отчетите, да ги подрежда в папки, а междувременно да отговаря и на телефонните обаждания. За тази работа назначили красиво момиче, което се казвало Пеперудата. Междувременно Мравката продължавал да се труди от сутрин до вечер, но сега оставал по един час допълнително, за да пише своите отчети. Търтея всеки понеделник докладвал на Стършела как работи Мравката и предлагал разни нововъведения в организацията, въпреки че нищо не разбирал от естеството на работата. Но когато отчетите на работника станали прекалено много, той решил, че му е необходим асистент, който да ги чете, да ги анализира и да изготвя седмични и месечни доклади и прогнози. И тъй като Стършела бил много доволен от Търтея, разрешил новата длъжност. На нея назначили едно слабичко момче с очила на име Комара. Комара бил много компетентен сътрудник, но първата му работа била да поиска да му купят нов компютър и по-хубав принтер – все пак да анализираш производствените данни не било шега работа. А трудолюбивият човечец Мравката, въпреки че вършел работата си както преди, вече не бил толкова весел и жизнерадостен. Търтея и новият му асистент непрекъснато идвали и му се пречкали с разни глупави въпроси, променяли организацията и го карали да пише все повече отчети. И тъй като надзирателят представял нещата пред Стършела в изключително оптимистична светлина, директорът решил да разшири дейността на Мравката и да създаде цял отдел. Разбира се, най-напред трябвало да се намери шеф за новия отдел. Назначили Осата – стара приятелка на Търтея. Тя била амбициозна, властна и отмъстителна. Осата си поискала просторен кабинет, обзавела го по последен писък на модата и веднага си взела секретарка и двама помощници. Тя също започнала да се бърка в работата на Мравката и поискала всеки ден лично да ѝ докладва как вървят нещата. Мравката, отчаян от всички началници и промени, от ден на ден започнал да унива и да губи своята енергичност и ентусиазъм. Докато накрая се случило неизбежното – производителността му паднала и финансовите резултати на предприятието започнали да се влошават. Силно обезпокоен, Стършела наел високоплатен консултант, който да проведе мониторинг върху работата на отдела на Мравката и да изготви доклад с препоръки за излизане от ситуацията. Консултантът, възрастен трудно подвижен мъж с очила, на когото казвали Бръмбара, се заел с анализа на дейността и след три месеца оставил на бюрото на Стършела дебела папка със заключението си: Трябва да се оптимизират разходите за персонала и да се пристъпи към съкращения. На другия ден, след кратки консултации с Осата и Търтея, Стършела отсякъл: – Наистина имаме прекалено много персонал. Ще уволним Мравката.
-
2 точкиВчера събрах делкото и колата запали от раз. Лагера само го купих и остана несменен, струва 6лв. NSK, полско производство, №6201, размери 32/12/ L=10. Семеринга стария е 12,5/22/6,5, новия е Кортеко 12/22/5 , купен от търговците на части. Тъй като не се знаеше точния външен размер, взех и един на 12,5/22,5/6, така, че на който му трябва го подарявам. Говорих и си писах с трима майстори за смяната на лагера. Единия писа че няма представа и не е ремонтирал такова нещо. Другия беше правил точно такъв ремонт на такова делко, със смяна на лагер и семеринг преди година и половина, но не си спомня как го е сменил точно. Третия предположи че е набито зъбното колело с нагряване и предложи да не се занимавам с лагера. Така и стана. Проклетия щифт на куплунга влезе по-лесно от избиването, до половината със стискане с клещи "гарга", после на менгеме.
-
2 точкиПривет, добре си се ориентирал, системата е много надеждна и ефективна, динамиката с 4WS е ненормална, но много от колегите предпочитат без. Дефакто е до личен избор. Хубавото е, че дори да дефектира нещо в системата, колелата ти застават в право положение и това няма да те остави на пътя. За части дори да ти потрябва нещо, винаги има начин да се намери, ако ще и отвъд океана да е, но за сега това не е проблем. Успех
-
1 точкаПривет на всички, Свалих делкото за смяна на семеринга, поради теч, но мисля и лагера да сменя, тъй като падна голяма занимавка с избиването на щифта на куплунга от оста, и не ми се иска пак да ми се случва. Набили 4мм. щифт в 3,8мм. отвор, да не се чуди никой защо не излиза. Лагера върти леко, но се чува сякаш топчетата са без сепаратор и се удрят едно в друго. Когато го завъртя в хоризонтално положение не се чуват. Та, някой да е сменял и да знае как се избива зъбното колело от оста на делкото, което пречи за излизането на лагера?
-
1 точкаЗдравейте, Поръчката ми е следната: Линк: https://www.ato24.de/en/motul-multi-cvtf-1l.html Вид и количество: Motul Multi CVTF 1 L 8*10.75*1.9775=170.07 Линк: https://www.ato24.de/en/motul-gear-300-ls-75w-90-1-l.html Вид и количество: Motul Gear 300 LS 75W-90 1 L 4*14.95*1.9775=118.25 Обща стойност на поръчката:170.07+118.25=288.32 Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване - чрез куриер
-
1 точкаПривет, Наско, Поръчката ми е следната: Линк:https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-advanced-protection-0-946-l.html Вид и количество: Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection - 5 x 0.946L Стойност на поръчката: 5*12.95 =64.75 € 64.75 *1.9775 = 128лв. Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване - чрез куриер* Благодаря за информацията.
-
1 точкаЗдравейте, Поръчката ми е следната: Линк: https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-advanced-protection-0-946-l.html Вид и количество: Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection - 4 x 0.946L Стойност на поръчката: 4*12.95*1.9775 = 102.44 лв. Начин на плащане: Revolut (103лв.) Начин на получаване: лично в кв. Малинова долина Благодаря предварително!
-
1 точкаЗдравей, от Англия за сега има доставки без забавяне, но пък са свършили наличностите на някои модели на склад при производителя и се започна с чакането за производство. По-късно днес ще проверя дали ги имам налични тук или ще трябва да се поръчват, ако ги нямам ще проверя дали ги има налични в UK за да ти кажа време за доставка. Поздрави
-
1 точка
-
1 точкаДобавям следното: Линк: https://www.ato24.de/en/mercedes-benz-engine-oil-5w-30-mb-229-51.html Вид и количество: MERCEDES-BENZ ENGINE OIL 5W-30 MB 229.51 - 5х5 литра Стойност на поръчката: (5x29,99=149,95)*1.9775 = 296,53лв. Начин на плащане: - 297лв. ще бъдат преведени по сметка в ОББ Начин на получаване: - чрез куриер
-
1 точка
-
1 точкаMkilla, пелетите са скочили, защото и всичко останало е скочило и то не малко. На фона на ТОКА (не битовия) обаче, са скочили само 100%, докато въпросния Не битов ток (промишления), е скочил през последните месеци , с над 200%. За производството на пелети, се използва имено такъв ток, та и това е една от причините за вдигането им. А като добавим и горивата за транспорта им, картинката се изяснява. Само за информация, относно ТОКА : Имах сключен договор за 1 година с ЧЕЗ (доставчик ми е) за цена от 109 лв. за MWh (мегават час), обаче през Май месец, те едностранно го вдигнаха на 117 лв. за MWh. После след Юлското увеличение, стана 174лв.MWh. Преди около седмица, ми изпратиха писмо, че от 01.11.2021г. цена ми става 344 лв. за MWh. ! Да ми/ви е Честито ! Ако съм бил съгласен - да целувам ръка, ако не съм съгласен, можело да си намеря друг доставчик . Е потърсих си , но примерно Енерго Про ми предложиха около 400 лв.за MWh. EVN малко отгоре . И спрях да търся. Иначе няма картел . И забележи, че това е само за самия Ток, а другите компоненти , като достъп до разпределителна мрежа, достъп до електропреносна мрежа, пренос през разпределителната мрежа, пренос през електропреносната мрежа, задължение към обществото, акциз и там всякакви зелени/бембени енергии - също са вдигнати. Реално ми вдигат тока с над 200% ! От Нова година, гласят същата тесла и за битовия ток - за населението . Тогава цялата картинка ще се промени и ще видим на климатици, пелети , въглища, дърва или на Тец ще се отопляваме, или ще си мръзнем дружно.
-
1 точкаАко имаш съмнения че ще и "намали размерите" - вземи и нещо бюджетно и доказано, па макар и по-вехто, стига да не е унизително. Това https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11625866125273336&slink=m5a7ae е с класически автомат и е удобна колца. Имам познат с такава. Взе я за жена си преди 2 г. от Австрия. Имам малко ръждица, но нищо фрапантно. Жена му е карала и по-нови коли, но в тази се влюби, а сега я кара и щерката. Той доволен че не ги мисли (а те пътуват често из държавата) и ми вика - "Сега разбирам защо все Хонди караш. На мен ми омръзна да разбирам от коли, а с тая се родих".
-
1 точкаНякъде около страничните лайсни на стъклото май ще е проблема. Тази кола минала ли е сервизната акция за тях?
-
1 точкаТест пети. 1) Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 189140км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9380км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 5500км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 07.11.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 700л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло -200гр. за целия пробег. Качвам две снимки не точно на просвет след 27 часа и след това едната я конвертирах в PDF, качвам и PDF. Ако не става ще повторя пробата, че пак забравих да снимам и сканирам на време. Test 5.1
-
1 точкаБлагодаря за бързото и коректно обслужване на скоростната кутия. Препоръчвам на колегите с подобни проблеми 👍
-
1 точка@fenabg, не знам ама при мен като спре климатика и след 2 часа е тежко. Парното като отопли и температурата пада доста по-бавно ама там се топлят и стени и све. Климатика върти въздуха само. Парното няма какво да го бутне, въпросът е, че ценово нещо взе да става все едно си на ТЕЦ
-
1 точкаАбе, ние караме (с радост и стаст), но забравих да доложа какво се получи, та докато синковеца си подрежда стаята ... С 2 думи - "гледайте си работата" казах като разгледах конструкции и цени на подобни кокпити, та реших да караме самоделка. Нагло много пари искат за няколко метра тръболяк от марков мейкър - ай сиктир! Размърдах вехтия си мозък, па спретнах 1 проджект, като комбинация от ергономия, инженеринг и налични джаджи подходящи за случая. Гарнирах тая сбирщина с чертежи и намерих кой да реже и заварява. После сглобяване за проверка, разглобяване за прахово боядисване и отново сглабяне + монтаж на седалка, волан и педали. Ся, малко простичко изглежда, ама е удобно за ръст на водача от 150 до 190. Има нужните регулировки + повдигане на предната част на седалката (за по-рейсърски полегнала поза), за което приспособих обикновен крик и 2 азиатски биалетки (понеже са с шарнири и осигуряват движение в 2 равнини), което бе наложително. Оставих му седмица да се порадва за час - два, а като свърши срока, поне ще го знам по кои пътища (писти) ще е и денем, а аз вечерите
-
1 точкаCR-V 2017, 1.5T CVT, с летни гуми, почти без климатик и ECON режим: 1. Цялата Тракия+50 градско и извънградско, 4 човека и пълен багажник, в натоварен трафик, скорост на предела /и някой километър отгоре/ на разрешената за съответния вид път, засечено в двете посоки - среден разход 9.0 л/100км. 2. Същият маршрут но 3 души с ръчен багаж - засечено в двете посоки - среден разход - 8.7 л/100км.; 3. Извънградско, извън магистрала, 2 души+ръчен багаж или сам без багаж разхода пада под 7.0 л/100. При спокойно каране без трафик ми е давал и 6.7-6.8 л/100км. 4. Чисто градско - София - скача до около 9.5-10.0 л/км. но не съм го засичал точно, защото рядко ми се случва само градско с един резервоар. Като цяло е много по-икономична спрямо предишното ми CR-V - 3 ген. 2.0 бензин i-VTEC.
-
0 точкиВидях го у фейса докато си почивах от педалите в едно селско кафененце: Карал си един колелото по селския път. Жега - страшна, пътят - в трапове и ями - изморил се човекът и спрял да си почине на един мост. Гледа: на моста - рибар. Седи си и гледа втренчено плувката. - К'во, рибка ли ловим? Онзи мълчи. - Викам, рибка ли ловим? Отново мълачние. - Бе, ти да не си глух?! Питам те рибка ли ловиш? Нищо. Теглил му една на ум тоя и се качил на колелото. Заизкачвал един баир - върти, върти, очите му ще изскочат, а жегата - жестока! Тъкмо се изкачил на високото и гледа, че рибарят му маха енергично да се върне. Спуска се той бързо, стига до моста, а там рибарят: - К'во, колело ли караме?!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00