Здравейте,
Споделям опита си в претапицирането на таван за гореспоменатия модел.
Тъй като предния собственик явно е пушил на умиране в колата и след неуспешен опит за сухо изпиране на тавана се наложи да претапижирам тавана.
Стъпките са следните:
1. Разглобяване на придържащите елементи на тавана на колата.
- плафон- държи се на 2 болта М5
- преден плафон с кутия за очила- държи се на 4 болта М5
- Предни кори на гредите - демонтират се чрез изваждане на пласите с надпис "Airback .....)
- Странични кори на гредите - развъртат се болтовете на коланите, махат се уплътненията на вратите и се издърпват.
- задни кори на гредите - демонтират се отново чрез издърпване на пластмасите с надпис "Airback...." и разкопчаване на има-няма около 4-5 копчета.
- тавана се придържа и от уплътненията на вратите.
- има и две семетрично разположени копчета в задния край на кората на тавана
- окабеляването е залепено към тавана с алуминиево "тиксо".....
- разкачане на акумолатора (за всеки случай)
- демонтиране на предната лява седалка, има две букси за колана и airbag-a под седалката.
- на дясната седалка се маха подглавника и се пуска облегалалката максимално назад.
Изваждането на тавана става през задната лява врата, като са необходими 2-ма човека ако искаме да го извадим здрав.
2. Подмяна на тапицерията.
- Стария плат се отлепя.
- дунапрена се премахва чрез твърда четка.
- измива се с ацетон вече чистата основа
- избрания плат се поставя на тавана
- напръсква се с лепило за текстил на спрей, като се пръска плата и основата. Аз го направих на 2 пъти по дължината на тавана.
Цялата процедура е онагледена тук -> https://www.youtube.com/watch?v=Ov-f91gaEzI&ab_channel=TapicerBG
След като изсъхне поне 24 часа всички по обратния ред се монтира. Специалнмо аз оставих страничните греди, дръжките и плафоните в оригиналния цвят
Важно: Да се внимава със сензора за дъжд при свалянето на тавана, тъй като с времето лепилото му е изсъхнало и може да падне (както при мене). Търся и сензор ако някой има за продаване/ подаряване да пише