Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 13.07.2021 in Мнения

  1. 5 точки
    Днес "скалпирахме" главите, да видим как са "копърките". Всичко е ок. На газ е от 70 000 км - последните 20К при мен.Така изглеждат "фритюрниците" при добро олио на 7 месеца и 10500 км. iv приставка
  2. 3 точки
    Грубо казано най-икономична е скоростта, при която на най-високата предавка си на възможно най-ниските обороти, които ти позволяват да поддържаш скорост без натискане на педала додолу. При равен път това е примерно около 80 км/ч +/– 10. Не точно скорост, подходяща за магистрала. Но към 110–120км/ч моторът трябва да е прилично икономичен.
  3. 2 точки
    По-високата предавка е по-икономична, но е важно предавката да отговаря и на наклона на пътя. По-скоро е важно колко газ подаваш. Икономия ще постигнеш, ако ускоряваш плавно, не натискаш колата и да ти се налага да използваш колкото се може по-рядко спирачката. Но аз не знам как изобщо ще устоиш на изкушението на 190-коня и да се опитваш да караш икономично. Какъв ти е разходаът, които си засякъл до момента?
  4. 1 точка
    Бих искал да споделя моя случай, като пореден пример, че все още има елементи на бананова република в нашата държавица и продължаваме на избираме слабоумни същества в парламента. Предистория: края на декември месец миналата година, на излизане от столицата с пълна кола с багаж късно вечерта, спрях да купя винетка на една от бениностанциите на изхода на града. Въпреки, че бях в процес на търсене на друга кола, реших да взема такава за една година. Дали по моя вина или някакъв проблем с терминала (на 90% съм сигурен, че преди да потвърдя въведените от мен данни, проверих тяхното съдържание), се оказа, че регистрационния номер на автомобила е грешно въведен - липсваше една от втората група букви. Операторът от БГ Тол каза, че не може да направи нищо на момента, и че трябва да им отправя писмена жалба, та взех една седмична винетка, докато се изясни казуса с тях (знаех, че е кауза пердута, но поне бях длъжен да опитам). Не мога да си обясня, как още при въвеждането на винетните такси, не е обмислен такъв механизъм за корекция на такива грешки - много хора така изреваха - дали собственици на МПС или служители в бензиностанции... Така или иначе положително разрешение на казуса нямаше и след това взех една месечна винетка, за да осигуря пътуването около празниците и реших да приоризирам търсенето на друг автомобил. След това се наложи отново пътуване, та взех и една три месечна винетка. За мое удовлетворение (най-после), се въведе промяната в закона (средата на март), която дава възможност да се коригират сгрешени винетки, ако разбира се се докаже, че няма съществуващо МПС със сгрешения номер. Паралелно с това се даваше възможност за въстановяване на ненужно внесени такси, т.е. да се възстановят средстата на дублираните винетни или пътни такси. Fair enough, най-после нещо положително да произведе законодателното тяло. Консултирах се с БГ Тол и ми беше казано, че може да ми се въстановят въпросните такси, но първо трябва да коригирам сгрешената винетка. До тук всичко е супер, подадох молба и след няколко дни ми бе съобщено, че винетката е коригирана. НО, от тук започва интересното в историята. При проверка в БГ тол на реалния регистрационнен номер ми се изписва съобщение, че имам винетка до крайния срок на сгрешената винетка, а в същото време старата (сгрешена винетка) продължава да съществува в системата. Т.е. БГ Тол са разрешили използването на пътната мрежа на моята кола, но явно не са коригирали старата винетка. Такааа, подавам искане за възстановяване на ненужно внесените такси - една седмична, месечна и три месечна винетка, които са закупени в периода на валидност на сгрешената винетка и получавам необяснимия и нелогичен отговор, че за моето МПС с правилен номер, не съществува годишна винетка, а само въпросните седмична, месечна и три месечна винетки. Така че не отговарям на условията за възстановяване на тези такси. Съответно аз отговорих на тяхното становище с твърдението, че те не са си свършили работата и не са коригирали сгрешената винетка в тяхната система, което им дава основание да отклоняват моето искане. Едва днес получих втори отговор на втората жалба - отново с уклончив отговор и твърдението, че за правилния регистрационнен номер няма валидна годишна винетка. И разбира се няма как да ми възстановят ненужно внесените такси, понеже не отговарям на условията, а именно: "при декларирани еднакви данни за регистрационнен номер, категория, държава на регистрация, както и един и същ период на валидност или с разлика между периодите на валидност не повече от 3 дни при плащане в брой или 5 - при плащане с карта". Операторката от кол центъра на БГ Тол днес, ми обясни, че винетката ми е коригирана, но според закона за пътищата, сгрешени винетки не подлежат на възстановяване на сумата. Изглежда закона е написан така, че човек да може да си коригира винетката, но да не може да си върне допълнителните средства, които е платил на държавата, за да им използва пътната мрежа. Също, подлежат на възстановяване на разходите само винетки, които са напълно еднакви..., т.е. искам да разбера кой ИДИОТ би си купил две еднакви винетки в рамките на три дни и поради каква причина би направил това, (разбира се ако няма някакъв умствен проблем). Както и да е, аз така или иначе бях подготвен, че ще пия една студена вода, но съм учуден как хем се прави нещо, което да е в помощ на редовния данъкоплатец, но което поради една или друга причина не работи. Още при входирането на втората ми жалба при БГ Тол, входирах такава и при Омбудсмана, от чийто офис днес ми съобщиха, че скоро ще ми изпратят отговор, както и са адресирали моя казус до председателя на управителния съвет на АПИ. В зависимост от техния отговор, обмислям да се обърна към юристи и да заведа жалба в съда срещу БГ Тол, предимно заради това, че не са коригирали сгрешената винетка, както е указано в закона за пътищата. Ако някой от вас е имал продбни премеждия, или имате някакви смислени съвети какво може да се направи в случая, ще ми е интересно, да ги споделите. Не съм за 100-те лева, а по-скоро за принципа как нашата дъжава се опитва да ни цака. Аз искам да ми възстановят това, което съм внесъл отгоре над дължимото, не целя да ощетя държавата.
  5. 1 точка
    На мен ми стига да гледам стрелката как бързо се завърта към 0, та още едно показание на моментния разход само би ми понижило удоволствието от шофирането :). Така че разчитам на собствената си преценка за оставащ пробег и в краен случай като светне лампата - се зарежда. @Misho74 до сега на дълъг път колата е доста икономична за нейната мощност - последно натоварена и при сравнително пъргаво шофиране, ми даде разход около 8/100, което е добре в сравнение с предишната c-class 220 cdi, която в подобни условия би дала 6/100. Проблемът е в градското шофиране, където разликата е над 50%.
  6. 1 точка
    най-добре намери компонентите от интернет каталозите за части - примерно japancars.ru, въвеждаш си VIN номера и търсиш подходящата схема, разбираш кой е съответния номер на частта и по нея ще разбереш правилното и наименование. После в нета по този номер търсиш или автърмаркет или оргинална, алтернативно по моргите.
  7. 1 точка
    Моторът си е "перфе", маслото мие и маже и сега въпросът е дали да сложа от същото наесен (след няколко хил. км), или да сипя Ravenol SSO 0W30? Течове не бяха открити, а разход от литър на 10К в Юби-Ко смятат за нормален в този мотор.
  8. 1 точка
    Горна помпа на съединителя, регулиране на свободния ход и всичко се оправи ! Мерси 😁
  9. 1 точка
    Не ми дава да редактирам предното, но това е за 7-ма генерация. http://honda.automotive-manuals.com/accord-2002-2007/manuals/000000000000384.HTML
  10. 1 точка
    Снощи се сетих и обърнах внимание - плафонът ми се гаси плавно.
  11. 1 точка
    Здравейте отново, Има развитие по проблема ! Оказа се, че спирачните цилиндри които купих от Мегапартс са от десни волани и двата броя, което беше първата спънка която ударихме. Разликата е в това, че тръбите се намират от дясно на цилиндъра, а при мен са отляво, но на външен вид изглеждат еднакво с моят, има обозначение 13/16 или 16/13 не си спомням точно. Та, решихме да разглобим един от двата (тези от Мегапартс) и да проверим дали поне гумичките на Frenkit 120092 стават, но уви, дори не си приличат. След това, решихме да продължим нататък, намерихме от ръководството реда на обезвъздушаване, който е следният : 1 - Предно ляво колело (водач) 2 - Предно дясно колело (пасажер) 3 - Задно дясно колело (пасажер) 4 - Задно ляво колело (водач) Измихме добре казанчето и наляхме новата течност, обезвъздушихме и педала се чуства много по стегнат от преди, покарах 20 км, проблема не се е появявал, ако се появи пак, ще споделя. Интересно се оказа, че само една от пробките за обезвъздушаване имаше предпазна капачка (отпред отляво), останалите три липсваха. Та, това ни наведе на мисълта, че ако някой забрави да сложи тези капачки, може и да не е обезвъздушил спирачната система както трябва, но това са само предположения... Ако някой попадне на тази тема или има същият проблем : - За помпа Bosch 13/16 или 16/13, ремонтен комплект на Frenkit с номер 120092 НЕ става ! Въпреки, че го пише в техният сайт. - Главният спирачен цилиндър ИМА значение дали е от кола с десен или ляв волан ! Поздрави, Мартин
  12. 0 точки
  13. 0 точки
    Радио комуникация между врачански сапьори: - Баце, открих устройството! - К'ъв цвет са кабелете? - Единиот е пепел от рози, а другиот е много бледо тюркоазен. - Ей, къ ша изгръмиш некой ден с таа твойта педерастия!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...