Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.08.2019 in all areas

  1. 2 точки
    Здравейте. Забелязвам няколко неточности или пункта в препоръките на Honda. Опитах се да намеря tds на Honda Engine OIl Type 2.0, безуспешно, и в описанието на маслото в разни онлайн магазини се среща текста: "If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used". Което ме навежда на мисълта, че OEM маслото в частност отговаря само на API SN, ILSAC GF-5, SAE 0W-20. По надолу се дават препоръки по ACEA A3/B3 и A5/B5, а на диаграмата със стрелките е само и единствено SAE 0W-20. Веднага изпъкват несъответствията. Първо Honda препоръчва своето OEM масло API SN, ILSAC GF-5. После позволява други стандарти по ACEA и накрая препоръчва основно SAE 0W-20. Но този вискозитетен клас не може да бъде постигнат от масло, с цитираните стандарти по ACEA. Защото техният HTHS е прекалено висок. Единствената подходяща европейска категория е неупоменатата ACEA A1/B1, отпаднала и заменяща се от ACEA C5. И какво излиза? SAE 0W-20 остава за OEM или масло със същите характеристики и стандарти по API и ILSAC, а SAE 0W-30/5W-30 остава за маслата по ACEA, т.е. има неравнопоставеност. Поздрави.
  2. 2 точки
    Точно така е. Гледаме таблицата в цялост. Освен цитираните от теб обеми на опаковки (1л. и 4л.) и артикулни ОЕМ номера към тях, в нея фигурира и следната табличка: Тя ни казва да си купуваме висококачествено масло. Точка. Не ни задължава да купуваме ОЕМ масла. Само натрапчиво ни ги предлага. Както всеки друг ОЕМ производител. Иначе Хонда щяха да го напишат изрично, с големи червени букви, и ако не си купим това ОЕМ масло моторът отива на кино. Нали? Защото някои от нас са разбрали, че в OEM маслата на Хонда няма извънземна технология. Тези масла се правят от доверени големи производители на масла с качествени бази и пакети (по презумция). Ето, погледни MSDS-ите в линка и виж базите на оригиналните Хонда масла, произвеждани от Philips66 - КЛИК. Какво виждаш? Около 80-85% (и нагоре) хидрокрег. Погледни тук там прокраднали се анализи на OEM маслата на Хонда. Какво виждаш? Стандартен пакет добавки. MSDS-ите за Европа ги нямам. Едно време, когато Тотал правеше маслата за Хонда, ги имах и виждах същото - хидрокрег. Защо някой (никой) от нас НЕ препоръчва ОЕМ маслата на Хонда? Според мен, защото на тези цена (или близка до нея) можеш да си купиш от сериозен производител доказано висококачествено масло, покриващо куп сертификати и изисквания, че дори с PAO + естери или GTL+PAO+естери и т.н. Най-важното е: всеки може да направи избор сам за себе си , особено тези, които четат и се интересуват. Никой не е длъжен да си купи препоръчваното в този Форум / тази Тема масло. Това всички го разбираме. Поне аз така си мисля. Искрено се надявам, че няма да приемеш поста ми като заяждане или опит да те нагрубя. Ценя знанията ти и зная, че си един от тези хора, който четат много и се интерсуват живо от маслата. Поздрави!
  3. 2 точки
    Има много таблици, като тази на Penrite Oil. Повечето от нас имат подобна в Owner manual-a. Особено по-старите мотори. Историята им е свързана основно с минералните масла (I гр; I+II гр.), които са били с нисък вискозитетен индекс, т.е. голяма промяна на вискозитета при промяна на температурата на маслото, проблемни бази и подобрители на вискозитета. В тази връзка и с цел да се предпазят от евентуални проблеми (да караш със 100+ км/ч в пустинята на 40+ С ) производителите са си "вързвали гащите", като са препоръчвали по-висок вискозитет при по-високи Т на ок. среда и по-екстремни натоварвания на мотора. Горното + особеностите на конкретния мотор и неговата охладителна система, в т.ч. липсата или наличието на маслен кулер, може да даде едно от възможните обяснения на таблиците на Penrite Oil (и др. подoбни). Всички знаем обаче, че има и друг вид таблици, като например тази за CR-V 2008 (1-та таблица) и Accord 2008 (2-та таблица): Е, дали Хонда бъркат някъде в препоръките си? Не, просто моторите са проектирани и тествани за работа с нисковискозни масла (както вече бе казано по-горе), а и самите масла (като цялостен продукт) вече са на коренно различно ниво - качествени бази, нов клас подобрители на вискозитета, арсенал от антифрикционни добавки, множество различни видове естери, и др. скрито ноу-хау. Ако горното не бе факт, щяхме да сме зарити с потрошени за нула време мотори и то не само на Хонда. А каква е реалността - множество много добри (да не ползвам друга дума) UOA на мотори на нисковискозни масла. Да, признавам, може да се спори много по въпроса 0/5w-20 vs 0/5w-30 и нагоре. Намесена е и много политика. За мен лично реалността е простичка: докато налягането на маслото ми (замерено с калибриран уред!) е над указания минимум от производителя - при температура на маслото от 80 С -> на празен ход - мин. 0.7 бара, респ. при 3000 об./мин - мин. 3 бара, всичко е наред , особено ако карам човешки. Е, живи и здрави до зимата, ще видя лично какво ще стане, като сипя 5w-20 в моя олд таймер мотор .
  4. 1 точка
    Има SDS. Продуктови кодове: 08232-P99K1LHE; 08232-P99K4LHE (този отговаря на маслото от coxmotorparts.co.uk; по данни от сайта) и 08232-P99K6LHE - КЛИК Състав: >90% минерално масло KV (40 C) = 34.2 mm2/s KV(100 C) = 8.2 mm2/s Flash Point = 220 С Pour point = - 42.5 С Плътност = 0,85 g/cm3
  5. 1 точка
    Напротив, моторът има огромно значение, не е все едно дали е турбо бензинка или атмосферка, особено ако турбо двигателя е малолитражен и работи при по-висока компресия, каквито са и тенденциите, също така турбото се маже със същото масло, което допълнително му покачва температурата, правилното масло тук е 0в30/5в30, при атмосферките няма проблем да се кара с 20-ка.
  6. 1 точка
    Мотора няма огромно значение в случая. Повечето анализи на масла, които сте гледали са при употреба на бензини с по-малко биоетанол. Та в Италия (от където е и най-големия внос в България) въобще нямат Е10. В Германия масово се зарежда Е5. С какво тези анализи биха били полезни на българския потребител, който дори няма право на избор - на бензиностанциите има само Е10? Като се вземе предвид този и още редица други (напр. околна температура, запрашеност) фактори, то препоръките за употреба на 0W/5W-20 масла са нелогични.
  7. 1 точка
    Зная и по никакъв начин не оспорвам ситуацията с Honda Civic 1.5T мотора. Има редица теми във форумите по този проблем, както и множество препоръки за справяне с проблема, в т.ч. 30-ка масло, "истинска синтетика", и по-честа смяна на маслото. Но, както казах и по-горе, не съм (сме) давали препоръки за масло на този мотор (ако греша, моля колегите да ме поправят). Благодаря за инфото за биоетанола. Явно е, че не бива да бъде подценяван. Но макар и явен, този проблем има сравнително "лесно" решение -> по-къс интервал на смяна на маслото, с цел избягване на всички посочени по-горе негативни ефекти. Грубо казано, караш с презумцията за тежки експлоатационни условия (severe service interval) . Ако все пак някой иска да установи какъв е истинският лимит на маслото - прави серия UOA и обмисля стратегията си.
  8. 1 точка
    Значи имаме консенсус. Нали имаме тема по въпроса - ТУК Масово навлизане на (даунсайз) турбо мотори с GDI и свързаните с това проблеми. А ние тук не сме давали препоръки за такъв тип мотори. Надявам се, че не греша. Би ли показал анализи с пропаднали 0/5w-20 масла? На какъв мотор? Какви са щетите? Питам, защото битува проверена гледна точка, базирана на UOA в BITOG, че много трудно (твърдят, че не са виждали) може да се намери UOA с пропаднала 5w-20-кa. Нямам точен спомен за Oil-club.ru, но и там болшинството пропаданията, които съм гледал, са на масла, различни от 0/5w-20, като пропадането в повечето случаи е при GDI, чипосване, проблем с дюзите. Т.е. не говорим за технически изправен, не GDI, сток мотор, а още повече за Honda. Останалите ти въпроси са интересни, но аз лично нямам (точен) отговор на тях. Единствено мога да добавя, че тежките фракции на горивото никога не се изпаряват от маслото и в определени ситуации (голямо % съдържание) могат да са причина за по-сериозно пропадане на вискозитета.
  9. 1 точка
    "Must" не се използва в автомобилния бранш. Всички изисквания на английски (Supplier Quality Statement of Requirements) започват със следния текст: Толкова по темата "Shall", "Should" и "Must". Всички тези анализи на масла, за които пишеш, са направени при употреба на едни други горива (бензин с никакво/по-малко съдържание на био-добавка). Няколко въпроса, с които искам да предизвикам мисловна дейност: При колко градуса се изпарява био-добавката в горивата? Успява ли въобще да се изпари при достигане на работна температура? Колко от автомобилите в България достигат и поддържат достатъчно дълго време работна температура, за да се изпари някакво гориво от маслото? Колко "%" био-добавка има в горивата в България? А какви бензини с колко "%" био-добавка има в горивата в напр. Германия (защото анализите идват най-често от там)? Защо до преди няколко години имаше по-малко от 5 вида масла 5W-40 С3? А сега почти всички производители се избиват да развиват точно такива масла и да плащат луди пари за квалифициране? Защо масово анализите на масла през последните 2г показват пропадане на вискозитета и разреждане с гориво? Напр. за само 2 000 - 3 000км от 0W-40 -> 0W-30, 0W-30 -> 0W-20 и т.н.? И е пълно с такива анализи в немския и полския ойл-клуб, където се използват масла за европейския пазар с горива от ЕС. Според мен резултатите от използването на 0W-20 масла от първи собственик се виждат много добре в този форум, при n-тия собственик, който се оплаква от харч, тракащ двигател и т.н. И известна част от тези Хонди попадат при fena за ремонт на мотора.
  10. 1 точка
    Думата "should" е модален глагол и следва да се възприема като "би трябвало". Да, изразът "You should use Honda Engine Oil Type 2.0" съдава "задължение" за използване (по-скоро силно и настойчиво препоръчва), но се различава от израза "You MUST use Honda Engine Oil Type 2.0". Ти бе пуснал UOA на Honda Engine Oil Type 2.0 масло. Ето го: Като се абстрахираме от елементите на износването на мотора, се вижда (грубо, но достатъчно информативно), че с изключение на конската доза Молибден (648 mg/kg), всичко друго в пакета добавки е стандартно. Стандартни са и базовите масла (видни от MSDS-a - хидрокрег). Повишеното количество Молибден си има плюсове, но и минуси. Той е мултифункционална добавка, която основно функционира като модификатор на триенето и антиоксидант, като може да изпълява и защитна функция (като Anti-Wear and Extreme Pressure добавка). В случая Молибденът е най-вече силен коз за горивна икономия, за която именно е предназначено и препоръчвано това масло. Като обобщение, налице са факти за Honda Engine Oil Type 2.0, върху които следва да бъде обърнато вниманието на хората - многото Молибден. Дали неговите намалени количества в други качествени масла, различни от Honda Engine Oil Type 2.0, ще са фатални за мотора? Според моето скромно мнение, по-скоро не. Всички противоизносни добавки сработват, когато (ако) бъдат задействани (най-вече от температура и налягане). Т.е. те са последната бариера преди задиране на частите метал/метал. Ако условията на експлоатация на мотора ти не са екстремни, всяко (високо)качествено 0w-20 масло ще може да го защити адекватно (пак според мен). Реалният свят го доказва, доколкото много Хонди с такава препоръка за масло не се карат с Honda Engine Oil Type 2.0, а с други 0w-20-ки.
  11. 1 точка
    И на мен ми е ясно, че ОЕМ маслата не са някаква извънземна технология. Даже съм наясно, че препоръчания вискозитет също не е оптималния.. Ето какво пише Хонда: Предоставят ни две възможности: 1) 0W-20 ОЕМ Хонда масло 2.0, като забележете тук не присъства Petro Canada 0W-20/5W-20, Castrol Edge Professional H и т.н. 2) ако липсва 0W-20 ОЕМ Хонда масло 2.0, то трябва да изберем друго масло с вискозитет 0W-30/5W-30. И тук съгласен с твоето мнение, че ОЕМ Хонда маслата не са нищо особено, преминаваме към възможност 2. Където точно и ясно са описани възможните вискозитети за употреба. Затова считам всички препоръки за употреба на Petro Canada 0W-20/5W-20 за нищожни и подвеждащи. И точно това искам да покажа. Не зная вече по какъв начин и с какви изследвания и диаграми. С изключение на няколко потребители (например ти и dandilov) се чете без да се влага мисъл и разбиране и после се появяват "свободни съчинения" по картинки. П.П.: Ако тук се събираме да си пишем празни приказки и да се заблуждаваме един-друг, то бих "изчезнал", както и се появих. Но идеята на форумите е за взаимопомощ, а не за въвеждане в заблуда. Но нали пораженията ще са на чужди автомобили, то някои си пишат каквото си искат.
  12. 1 точка
    Както Honda Full Synthetic 0W-20 (черната бутилка), така и Honda Ultimate Full Synthetic 0W-20 (сивата бутилка) са основно 85-90% хидрокрег (CAS 64742-54-7; предполагаемо III гр., но под този CAS номер могат да се обявяват и II гр. бази). Т.е. от гледна точка на базовите масла тези масла на Honda не се различават от Petro-Canada Supreme Synthetic, с което си в момента, тъй като и Петрото също е с базови масла от III група, при това с отлични характеристики. Що се отнася до Ravenol ECS 0W-20 (USVO - ultra strong viscosity oil), то това масло би могло да се нарече "истинска синтетика", доколкото доминантно е на базови масла от IV (PAO) и V групи. Дали си заслужава да инвестираш в Ravenol-а ще зависи от условията ти на експлоатация на колата. Колкото по-тежки са те, толкова повече ще изпъкват предимствата на PAO-то и V-та група над III група. Не трябва да се забравя обаче, че един добре балансиран пакет добавки може да компенсира в значителна степен "минусите" на III гр. и да направи маслото, като цяло, равностойно в голяма степен на "истинската пълна синтетика". Трябва разбира се да решиш за себе си и спорът 0w-20 vs 0/5w-30 или казано по друг начин - икономия на гориво и опазване на околната среда (CAFE) vs по-добра защита на мотора (евентуално!). В цялата тази ситуация не забравяй и 5w-20 маслата, особено ако нямаш експлоатация при екстремно ниски зимни температури (под -20/25 С). 5w-20 притежават по-голяма стабилност спрямо 0w-20 (за да не генерализирам - поне спрямо 0w-20 масла , базирани на III гр.), тъй като не губят вискозитета си (на жаргон - не пропадат), понеже имат много по-малко (или никакви, в най-добрия случай) подобрители на вискозитета (VIIs; VM).
  13. 1 точка
    Капков тест 9 1.Mobil1 0W30 ESP. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-164400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 8000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30% 6.Средна скорост,около 65км/ч. 7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 01.08.2019г. 8.Мото часове...? 9.Изразходвано гориво 710л. пропан бутан и 100л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л. 11.Доливане 150мл.на 6000км,за да вдигна нивото пак на макс,като и сега си е там. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен "Blue print". 14.Режим на използване,къси преходи и извънградско до 140-150км/ч,няколко пъти до 4500 об/мин. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 23ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл. Развитието до сега съм описал 5 поста по горе. За тези 5 месеца в за мен тежък режим,си е "изкарало своето",че и още може,ама стиска ли ми незнам!
  14. 0 точки
    Неизвестен автор, но е надъхващо: "Петър караше към близкия град. Едва виждаше пътя от проливния дъжд. Изведнъж погледът му се спря върху скъп джип, спрян встрани от пътя. Една жена махаше за помощ, беше спукала гума. За миг си помисли да подмине, но в последния момент реши да отбие и да й помогне. Паркира колата, която беше на повече от 15 години, до джипа (съвременен модел). Докато сменяше спуканата гума, се измокри до кости, целия беше кален и мръсен, но след половин час успя да приключи. Жената беше изключително благодарна. – Какво Ви дължа? – Нищо. Помогнете на някой друг в беда и му предайте и той да продължи да предава нататък. И когато помогнете, си мислете, че сте помогнали на мен. – усмихна се Петър. – Мога ли поне да науча името Ви? – Петър. – отговори той и се усмихна. След това се качи в автомобила и потегли. Жената продължи по пътя си. Беше измръзнала и се вмъкна в едно крайпътно кафене да изпие нещо топло и да се посгрее малко, преди да продължи. Седнала на масата в кафенето, не можеше да избие мисълта си за случката и за Петър. До масата се приближи сервитьорка. Беше бременна в седмия или осмия месец. Жената си поръча един чай и когато сервитьорката й го донесе, тя я попита: – Защо работите в тази напреднала бременност? – За съжаление със съпруга ми не сме добре финансово, а бебето само ще усложни нещата. Нещо в погледа на жената проблесна за миг. Ето на кого ще помогне. Поиска сметката с жест. Отдалечи се бързо и когато сервитьорката погледна парите и бележката на масата, очите й се напълниха със сълзи. Там имаше достатъчно пари, за да не й се налага да работи до края на бременноста й. Бележката гласеше: "Имам само една молба, не прекъсвай веригата. Помогни на някой, който има нужда." Бременната жена се прибра, седна на дивана и си мислеше за тази загадъчна жена, която се беше появила в живота й. Входната врата прекъсна мислите й. Няма да повярваш какво ми се случи днес? – каза Петър, докато целуваше бременната си жена по челото, прогизнал от дъжда. – Ти няма да повярваш!" П.С. Нека не прекъсваме веригата!
  15. 0 точки
    "20" станала "16": https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4264570/2015_Honda_CRV,_Mobil1_0w-20,_ Разредено масло в Honda Civic 1.5T. Надявам се на всички ви е ясна ситуацията с този проблем. Продажбите бяха спряни в някои страни на няколко континента заради този проблем. Ето до какво води биоетанола в бензина: При дизелите е още по-зле. Не случайно аз минах на Shell V-Power Diesel. И докато при 0W-20 пропадането на вискозитета е много по-трудно, поради така или иначе ниския вискозитет на SAE20, то чакането да се види пропаднал вискозитет е пагубно за мотора. Достатъчно е с навлизането на биоетанол в маслото, да се появят негативите от по-горе. Факт е, че маслото се разрежда и не трябва да си заравяте главата в пясъка и да казвате, че нещо не сте го видели/прочели.
  16. 0 точки
    Преди малко ми свърши газта - БРЦ, газ от Марешки, 32литра, 418км, от които 100 извънградско. Среден разход 7.6/100. Е какво повече да искам ?!
  17. 0 точки
    Здравейте отново блока е готов кривината беше 0.11 шлайфиста каза че няма как на метална гарнитура да не събере цилиндри каза че ако е била кингиритена е можело и да изкара още малко но пак е щяло да стане така.
  18. 0 точки
    Разгеле! Емо, шапка ти свалям за това включване. Колебаех се дали да намеся Хонда ръководствата, но ти развенча мита подобаващо. Температурата на маслото също е широка тема, но да не задълбаваме. Температури над 104 градуса позволяват да се изпари натрупаната в следствие на конденз влага в маслото като същевременно маслото е все още течливо, смазва и ако имаме едно качествено, съвременно синтетично масло, то още не е почнало да се разпада. Затова казвам оптимална температура, не стандартната, която често е десетина, че и повече градуса надолу, особено при къси преходи. Отделно температурата в картера е няколко градуса надолу. Отделно маслото не се загрява и охлажда с темповете на антифриза, та оттам можете да направите връзката със severe conditions, които споменахте по-горе и т.н. Но не ми се разтягат локуми повече... Малко офф: когато най-накрая изпратим ДВГ в музея, живот и здраве с удоволствие ще архивирам тези теми ако съм още жив.
  19. 0 точки
    Когато човек пие вода дори и змията не го закача. Ако обаче пие ракия и тя е до него, постоянно мрънка и го хапе.
  20. 0 точки
    Истинският мъж може да е прасе. Но не го е страх от чумата. Той живее с нея.
  21. 0 точки
    Използвах същия спрей през въздуховодите с маркучето то влиза почти цялото в тях /цетралните/, пръскаш докато се покаже пяната във въздуховоди и изчакваш около 30-40 минути кодензата изтича от долу под колата и така няколко пъти докато свърши флакона...резултата е добър в момента нямам миризма...незнам до кога ще е чисто.😀...след последния път изчаках повече от час да изтече всичко и тогава запалих и пробвах...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...