Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 19.07.2019 in all areas

  1. 1 точка
    Здравейте Honda Civic - i-Shift фенове! Отдавна мисля да преведа (преразкажа) този пост от колегите от civinfo, но все не остава време. Та, ей го на, сега имам малко време и искам да покажа на бъдещите притежатели на кола с I-Shift, че не е страшно – напротив! Аз съм много доволен от избора си и не съжалявам. Разбира се, има си и много чалъми и част от тях, ще представя по-долу. Та… като цяло, това е пост на колега от форума на civinfo - Nick7! Не съм го питал дали е ОК да разпространявам поста му, но едва ли ще има нещо против! Поста няма да е превод 1:1, по-скоро ще е, неговото виждане за автомобила…. И добавки от мен! И така……. Изминаха 3 години от както карам и притежавам Honda с i-Shift скоростна кутия. Ще споделя опита си с нея, за да дам насоки и съвети за останалите потребители, с хубавите и лошите й страни. Важно е да знаете, че i-Shift e обикновена скоростна кутия! Това не е точно автоматична кутия и тук превключването на скорости се усеща! Превключването се осъществява от компютър, по предварително зададени стойности – Обороти, скорост, наклон на колата! (вие нямате контрол върху това) В кола с обикновена скоростна кутия, вие превключвате скоростите! Това се случва с натискане на съединителя, вашето тяло е свикнало с това (то знае кога!). При i-Shift, нещата са различни. Тялото ви няма как да е подготвено за смяната на предавките (извършващи се от компютър) и затова превключването на скоростите е ОСЕЗАЕМО! Тоест, усеща се! Разбира се, ако сте просто пътник, едва ли ще усетите разлика, но ако вие карате колата, разликата се усеща! Ако карате в ръчен режим (M- Manual Mode!) Вие имате доста по-голям контрол върху скоростната кутия, но все пак… не пълен контрол. Като пример мога да изтъкна, че ако оборотите на колата паднат – компютъра сам ще смени скоростта надолу. ВАЖЕН момент е началното ускорение на автомобила! За да ви се случва всичко НОРМАЛНО и по очакван за ВАС начин, дръжте педала на газта без промяна! По този начин, ще подавате към компютъра ПРАВИЛНАТА информация и той ще реагира адекватно на вашите предпочитания! (Ако променяте натиска си върху педала, ще давате различна информация на компютъра и той ще реагира на база това което му подавате.) НИКОГА не забравяйте, че компютъра е настроен така, че ВИНАГИ да дава НАЙ-МАЛЪК разход на гориво! (за добро или зло). Така че ако ви се наложи да ускорите рязко, винаги можете да ползвате перата от волана (като преди това, сте чукнали лоста на ляво, да влезе в режим (M) – ръчен режим) При този вид скоростна кутия винаги можете да очаквате „изненади“! При новите ъпдейти на софтуера, са подобрени доста неща. Смяната на скоростите е малко по-бърза и по-гладка. Разбира се, не очаквайте чудеса! При последния софтуер (при мен) забавянето е в превключването между 2-ра и 3-та. Когато двигателя е студен (сутрин) това може да отнеме цяла вечност – обикновено след или около 3К оборота на двигателя! Друг основен проблем е, какво да правите когато чакате на светофар! Трябва ли да изключите от скорост, или просто да си държите натиснат педала на спирачката?!?! (Лично мнение) Тук вече зависи с коя версия на софтуера сте! Ако държите спирачката долу, понякога може да се получи леко „разтрисане“ на купето. А понякога направо ПОДСКАЧАНЕ. Тоест – колата едва ли не, се опитва да тръгне, въпреки че държите спирачката!!! Това може да се дължи на много фактори, но най-важния е НАКЛОНА на колата. Или иначе казано – ако нивелира на автомобила, усеща някакъв наклон, (и не сте натиснали добре спирачката) държи съединителя леко ЗАХАПАН… и си еб@ва мамата! НИКОГА НЕ ГО ПРАВЕТЕ! Това ще изяде съединителя ви! - Лично наблюдение – Абе по-добре, изключвайте от скорост на светофар! Най-голям проблем е сутрин (ако е много студено)!!! Ако сте спрели на голям наклон и трябва да тръгнете назад и разчитате на компютъра…. Ще стане беля! Съвет – (когато е студено) изчакайте оборотите да паднат до около 1000. След това, дръжте спирачката здраво ДОЛУ, натиснете леко педала на газта и едва след това освободете спирачката. При този вариант, колата е много по-предсказуема. Но ако питате мен, най-добре ползвайте ръчната спирачка! Дръжте педала на спирачката долу, подайте малко газ…. махнете крака от спирачката и като усетите НАПЪН освободете ръчната! Така колата няма да тръгне напред и няма да ударите тоя пред вас. (Когато е студена, тази кола е по-голяма загадка, и от най-загадъчната жена) В противен случай се случва следното – колата скача назад като ЛУДА! Ситуация – Палите сутрин, студено е, колата е под голям наклон (надолу), включвате задна… пускате спирачката, очаквате колата да тръгне назад, подавате малко газ… и НИЩО НЕ СЕ СЛУЧВА…инстинктивно подавте още газ… и тогава БАМММММ… колата отскача назад! p.s. Разбира се, че ще ъпдейтна темата с още и МНОГО лични впечатления, чалъми, ъпдейти и т.н. касаещи този вид кутия... - от личен опит разбира се! Просто сега нямам време....
  2. 1 точка
    Прочетох го само веднъж, колега, но не разбрах защо ми го сочиш? Някой там нещо е написал и е вярно, така ли? Особено, че помпите били консуматив? Производителите пускат бюлетин с консумативите и през какъв интервал се проверяват и подменят. Помпата на съединителя не е консуматив, независимо кой как е решил да я нарича. Консуматив са накладките, съединителя, дисковете, маслото. Те се хабят по време на работа. Помпата също се хаби, но при нормална употреба на автомобила е разчетена да издържи живота му, при правилна експлоатация и навременна смяна на течността. Тръгнахме от това, че си написал да се сменя течност, за да не се сменят помпи, а това не е така. Никой не оспорва факта, че течността вътре, като всяка спирачна течност, трябва да се подменя, но дори и всеки ден да я сменяш - ще дойде денят, в който цилиндърът и гумичките ще са толкова износени, че смяната е неизбежна. Това е написал и колегата vespa по-нагоре. Но както казахме, парите и колата, и решението са си на автора. Аз му желая успех и да напише като има развитие. Ред.: @koz3la, колега, и маркуча смени, като си тръгнал да сменяш - не спирай на средата.
  3. 1 точка
    На 120 000 май го даваха. Сменявай щом не знаеш, да не си първият останал на пътя с Хонда.
  4. 1 точка
    Колега, вярно е това, ако ще и всеки ден да сменяш течността, помпата е елемент с механично износване, а гумата старее и рано или късно се износва толкова, че трябва да се ремонтира или подмени. Течността се сменя по друга причина, а не за да не сменяш помпа. Разбира се - ако не я сменяш редовно, както е предписано - помпата по-бързо ще умре, но новата течност не гарантира непременно дълъг живот. Също така - неоправдано е да смениш работещ оригинален елемент с такъв на трети производител, само защото друг елемент в тази система се е повредил. Помпите работят независимо една от друга, не са като амортисьорите например, или като лампи на фарове. Дори и евтината цена не е оправдание, защото на новата помпа може цилиндърът да е с 2 десети от мм по-широк и дори в началото да работи, ще се повреди много, много по-бързо от оригиналната помпа, която е проектирана да издържи до края на живота на колата при определена експлоатация (т. нар. комбиниран цикъл, при който дават и разхода). Никой производител не казва, че на определени километри или години трябва да се подменят помпите. Не са един и два случаите на подменена оригинална част с нова и след по-малко от 10 000 км да се повреди и новата, просто защото е калпава. В този случай аз не бих сменил оригинална долна помпа, ако ще и подарък да е, и безплатен труд, освен ако не е оригинална част, защото тя може да се смени независимо от горната, като се повреди. А повреда настъпва или изведнъж, което може да стане винаги и навсякъде, или първо протича, което веднага се усеща на педала, както и по нивото на течността. Но все пак парите са си на автора, както и колата, решението е негово. Като се сменя - кажи му да смени тогава и маркуча. И той е гума, и той е ял същата течност. Две нови помпи, а стар маркуч...
  5. 1 точка
    Два болта там където си снимал, след смяната обезвъздушаване от пробката на долната помпа, така сменяш цялата течност. Колега CARPERA и всяка година да сменяш течността гумичките пак заминават, имат определен живот около 15г.
  6. 1 точка
  7. 1 точка
    След като вие на свободна какво общо има трансмисията! Плюс това е сложил правилното масло. И на мен ми звучи като ролка. В смисъл от нещо закачено на пистовия, вече дали е ролка или нещо по болезнено като компресор или алтернатор майстора ще каже.
  8. 1 точка
    Имало едно време!Пред кафе "Флирт" неделя....
  9. 1 точка
    Ти да видиш! Единият се регистрира в авто форум и пита, къде да учи езици! Другият си вика - я да се регна и аз, и да му отворя очите на момчето, къде да научи език, и да си прибира по 2 палки от другия месец! Кажи, верно! Не можа ли да измислиш по-добра схема за реклама?!
  10. 0 точки
    Не съм HONDA FANATIC буратинка! За това питам във форума. Според мен може много неща, така че си задавай въпросите с въпросителна, че да ти отговоря после аз! Благодаря
  11. 0 точки
    Колега ogi28b Моля те прочети наколко пъти 10 пост Новата течност гарантира добра работа на двете помпи и най вече техните гумени части,и с това по дълъг живот на помпите. Никой производител не казва да се сменят помпите на определен период,но точно и ясно е казал да се сменя течноста в системата . От твоето писание съм съгласен донякъде че японеца е проектирал да работи системата мноооого години но когато се поддържа.
  12. 0 точки
    Помпите се сменят комплект, всякакви оправдания са просто излишни. Зависими са една от друга не за друго а от това че горната помпа задеиства буталото. Или така наречената долна. Максималния интервал за смяна на течност е 36 месеца. Практиката доказва че протичат около смяната или веднага след нея, на съединителя, заради промяната е работната позиция на буталата, респективно гумичките.
  13. 0 точки
    Колеги, маслото пристигна, вече е разпределено и днес ще отида до куриерите да разпратя, което ще пътува с куриер.
  14. 0 точки
    Пловдив,София 4 човека ,клима в едната посока,средна скорост 109км/ч - 8,1л/100 ГАЗ! Сверено с последващо пълнене с газ,на същата колонка. Това не е със скорости 90км/ч,а нормално шофиране съобразено с ограниченията по магистралата. Два пъти, за кратко до 170.
  15. 0 точки
    Разговор между китаец и българин: Китаеца: Колко е населението на вашата държава? Българина: Няма и 7 милиона. Китаеца: Ооо, толкова малко! Сигурно се познавате по физиономия? Българина: Не, но си знаем ЕГН-тата и заплатите.
  16. 0 точки
    Това май е същата варненска "рекламна мафия". Чаках да се появи вторият с линка, ама ти си ме изпреварил ... Пичове (образно казано в мн.ч.), кажете - по IP ли да ви банвам или ше изреве половин Балчик?
  17. 0 точки
    Тест на 7-8 масла 5w-40 http://www.zr.ru/content/articles/589662-ekspertiza-masel-gubitelnyj-zastoj/ Изводът: При тежка експлоатация (градско, с честа работа на празен ход), интервалът за смяна на маслото трябва да се намали наполовина, защото след определен брой моточасове то започва рязко да влошава качествата си. Ако се кара само на кратки разстояния при студено време - маслото деградира по-бързо защото неизбежно прониква гориво, което не успява да се изпари. Проблемът най-силно изразеннай-вече за по-новите турбо двигатели (напр 1.2-1.4турбо бензин двигателите на ФВ, малките форсирани дизели и тн) експлоатирани при студено време - има случаи дори нивото на щеката да се вдигне. След време като се случи да се покара на дълго и с настъпване навлязлото гориво се изпарява "наведнъж" и следва "а какво стана"... Прост начин да се провери маслото все още ли става: Картинката вдясно е на напълно умряло масло
  18. 0 точки
    Абсолютно съм съгласен с последните два отговора на колегите iso_eu и assfull.Може да се каже,че и аз започнах да изучавам материята поради простата причина,че няма компетентни хора в тази сфера които да ми кажат това е маслото, това така, това не,защото и тнк...Никой не може да ми обясни и не знае тези неща които ги обсъждаме в момента /говоря за дистрибутори било то на Мотул или Кастрол или който и да било не съм срещал запознат човек добре с материята да не говорим и за механиците с които имам контакти никой от тях не е запознат,просто си налива там едно масло с което работи примерно магазина за авточасти и то е най доброто според него и така си живеят в заблуда. Безспорно за масло не само в този форум ами и в почти всички други без този на Субару не се говори и не се знае нищо и все по често имам чувството,че се задават крайно елементарни въпроси в теми и съответно ги следват също толкова слаби и некомпетентни отговори.А точно за Хонда е адски важно да се кара с добро масло с правилният вискозитет,спецификация и група /база/ на маслото поради високите обороти на двигателите ни. За жалост е факт как един зашеметяващ процент от хората си карат колите с 10W40 полусинтетика цели 10 000 км. и си мислят,че всичко е наред.Като се има в предвид,че това масло не може да изкара повече от 3 000км. /разбира се при по динамично каране колкото карането е по динамично и оборотите по големи толкова по бързо свършва едно масло от група 3/и от там нататък започва една сериозна летливост едно трупане на нагари по сегменти и клапани пък и къде ли не още по двигателя. Иначе за автомобили с газова уредба маслото по принцип трябва да е mid-saps ,но това почти никой не го гледа и спазва реално,защото не се знае от хората които трябва да го знаят. Поне мен лично никога не са ме питали имам ли газова или не при препоръка за масло.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...