Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.05.2018 in all areas

  1. 6 точки
    @slacker Първо да отбележа, че и двете масла са 5w, т.е. откъм зимно представяне са в една и съща категория. CCS Viscosity at -30°C на двете масла е много близка - 3990 (DXG), респ. 3640 (SFE). Тези стоиности са доста под стандарта, който за 5w е 6600 @ -30ºC. Подобни CSS навеждат на мисълта, че в състава на тези масла доминира базово масло (като % съдържание) с нисък вискозизтет, като Noack-а на DXG-то (равен на 6) говори, че в него е добавено малко повече (като %) базово масло с по-висок вискозитет (обикновено масло от типа 5w-30 е смес от 6cSt и 8cSt базови масла). Оттам (най-логично поради добавянето на по-гъста база) са и завишените стойности на Pourpoint-а, HTHS-а, и кинематичния вискозитет при 40 и 100 С. Поради доминирането на базата с по-нисък вискозитет (предполагаемо 4cSt и 6cSt базови масла), Noack-а на SFE-то е 8.3, т.е. то е по-склонно към угар от DXG-то. Колко точно за твоя мотор е трудно да се каже. Може да се окаже, че дори няма разлика при нормално каране, като твоето. Дали ще усетиш икономия на гориво, ако минеш на 5w-20, също не е ясно, тъй като по принцип тя е минимална и лесно може да бъде заличена от малко по-спортно каране или малко по-тежък градски трафик (на моменти). За лятото аз лично бих останал с DXG-то - по-голям HTHS, по-голяма MOFT (minimum oil film thickness), по-добро предпазване от плаващи в маслото по-големи парчета мърсотия, които могат да са близки или съизмерими с хлабината на лагерите. За зимата DXG-то също не е проблем, но заради градското и по-ниските зимни Т можеш да пробваш и с 5w-20 - ще имаш леко преимущество от по-ниския вискозитет на 20-ката (при нас зимите не са тежки). Теоретично, в твоята ситуация (40/60 режим; 18-20000км годишно) аз бих сменял маслото 2 пъти годишно (на около 9-10000км; особено, ако е ПАО база, висок клас масло) - преди зимата (ноември) и преди лятото (края на април). П.С. Направи капкова проба, ще бъде интересно за всички. Само спазвай технологията!
  2. 2 точки
    Ето резултата след повдигането. Мисля, че е доста добре.
  3. 2 точки
    Адаптерите за ксенона нестават за лед крушки. С по-голям диаметър са, а и като дължина са различни и за това не могат да се фокусират. Иначе на самата кутия има картинки как да се поставят крушките. Вади се гривната и се закача на пружинката на рефлектора, след това нанизваш вентилатора на гумения маншон, така че да остане отвън за да може да се охлажда и нанизваш крушката в рефлектора докато щракне адаптера. За тези колеги, които искат да си поставят лед крушки и се чудят дали светят силно и дали дават добър фокус, казвам следното: Изпробвал съм лед крушките и на дълги и на къси, но не могат да се фокусират и това е. Светлината е наистина силна, но не е фокусирана. Първата вечер, когато ги сложиш на късите светлини, хората които бяха спрели на светофара пред мен си разместваха огледалата защото ги заслепявах, а си представете да карам на дълги през нощта и да се наложи да се разминем в някой тесен участък.
  4. 2 точки
    Не, че няма разлика между 2.0 и 2.4, но и 155-те к.с. на 2.0 са предостатъчни за това купе, много е приятна за каране извънградско, по моите разбирания. ...а ако смяташ, че купувайки 2.4 ще вземеш някаква "бегачка", ще останеш много разочарован.
  5. 1 точка
    Здравейте. Аз бих проверила това, за начало: Термостат - проверен. Охл. течност. Радиатор. Връзки (маркучи). Вентилатор. Водна помпа, ремък. На колко хил. км е колата? Успех.
  6. 1 точка
    Това е от една статия в немски форум от 2011 година. Превод : "Благодарение на мерките за контрол на замърсяването нафтата в ЕС е почти лишена от сяра и съдържа до 5% био-дизел. Сярата има способности на смазка при системи за впръскване под високо налягане. Без сяра, намаленото смазване на новите дизели вече показва отрицателно въздействие върху дългосрочната устойчивост на инжекторите и помпата за високо налягане. Производителите на помпи за високо налягане са реагирали като подменят някои от движещите се части с Teflon, или друг подходящ материал. Въпреки това, дългосрочната надеждност все още не е постигната, както със стария (съдържащ сяра) дизел. Изследователскте центрове на добре известните немски автомобилни производители са провели някои дългосрочни тестове на дизел добавки, за да разберат дали някой от тях ще имат влияние върху дългосрочната надеждност на дизеловия двигател. Резултатите от това проучване: всички дизелови добавки в момента на пазара е не си струват парите! НО: 2-тактово масло, което ние използваме в нашите моторни триони, косачки или във 2-тактови моторни двигатели е доказано, че има изключително положителен ефект върху дизелови двигатели, ако това 2-тактово масло се добавя към дизеловите в хомеопатични дози 1:200. На практика: 0300 литра на 2-тактово масло в 70l дизелов резервоар. 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизеловото гориво и ще смазва движещите се части на впръскващата система - помпа и инжектори . Освен това, 2-тактово масло ще се пази чист дизеловия двигател, тъй като то изгаря напълно като самия дизел. С други думи, 2-тактовото масло е смного по-ниско съдържание на пепел, както дизела, когато изгори. Това е доказан факт и DPF (дизелови частици (сажди) филтър) не се запушва. Една допълнителна информация: в Германия, трябва да се представят колите на всеки 2 години с TUV - Технически надзор на организацията - които проверяват, наред с другото, и замърсяването на бензиновите и дизеловите двигатели. Измерените димности от дизелов двигател, без използване на 2-тактово масло е 0,95. Същият фактор, с използване на 2-тактово масло е 0,47 - намаляване на почти половината от частици сажди. Освен това,с употребата на 2-тактово масло в дизеловото гориво ще се увеличат километрите от 3-5%. Използването на 2-тактово масло в дизеловото гориво при нормални обстоятелства не се вижда, тъй като 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизела и се формира на емулсия.. Както вече казах, ние трябва да преминаваме на всеки 2 години тех. преглед на изг. газове - TUV, както и на емисионните стойности - измерени са далеч добри показатели с използване на 2-тактово масло, отколкото без. Не е имало случай, в който производителят на колата да е отказал гаранционна поддръжка на автомобили използвали 2-тактово масло(разбира се, без да знае това). Демонтиране на изпитвани дизелови двигатели след употреба на 2-тактово масло показа, че тези двигатели са били в извънредно чисти и в топ състояние. Така че защо производителя да откаже гаранционно обслужване ? Защо производителите на автомобили не препоръчват 2-тактово масло Може би всички знаем, че Mercedes Benz проведе през 2007 г., тест за надеждност, с Mercedes E-клас 320 CDI от Париж до Пекин. Поради факта, че качеството на дизеловото гориво в Източна Европа, Русия и Китай, не отговаря на изискванията, DIN, и Mercedes не е искал да поеме риска техните двигатели да дефектират поради лошо качесто на горивото, общото турне е било придружено от дизелов резервоар за гориво от ЕС. Избрани клиенти на Mercedes могат да кандидатстват за участие в определени части на този тест-тур, адвокати и нотариуси трябва да удостоверят верността на този тест за надеждност. Въпреки, че Mercedes не харесва излязлия наяве факт, че дизеловите горива, използвани за този тест съдържат 2-тактово масло с цел смазване и запазване чисти двигателите по време на този маратон. Защо на производителите на автомобили да не се позволи официално хомеопатичните допълнение на 2-тактово масло в дизеловото гориво, има много причини, най-вече от правно естество. Освен това, кой автомобилен производител има интерес от прекомерната надеждност на двигателите им? Техните сервизи ще имат големи проблеми поради липса на работа. Междувременно "2-тактово масло за дизели" издание привлече интереса на редица университети в Германия, тъй като това 2-тактово масло се е доказало, че има невероятни свойства, ако се добави в малки дози към дизелово гориво (1:200) , особено положително е въздействието върху замърсяването на въздуха, намаляването на консумацията на гориво и подобряването на дългосрочната надеждност на дизеловите двигатели. В дискусиите за и против, ще отнемат известно време. Но веднага след като академичен доклад бъде публикуван от един от нашите университети, това ще се промени много бързо. Между другото: всички производители на автомобили отхвърлиха добавките на гориво в колите си, и предупреждават, че гаранцията може да бъде засегната. Никой не казва, че гаранцията ще бъде отхвърлена. 2-тактовото масло като свойства не е добавка. Такива дози 2-тактово масло в дизеловото гориво е много трудно да се анализират, както всеки (химически) анализ е с основна функция за идентифициране на вещества, които са вредни. Но 2-тактово масло доказа ,че не е вредно изобщо, точно обратното!" Твърдя,че в продължение на 8 години и аз използвах 2-тактово масло даже още имам половин литър на тавана.Бях много доволен и мотора беше като сълза. Но дизела има други неща които могат да ти вгорчат живота.
  7. 1 точка
    Ето ме и мен със стоковите джанти
  8. 1 точка
    И аз да поръчам масълце: RAVENOL VMP SAE 5W-30 - 5 литра https://www.ato24.de/en/ravenol-vmp-sae-5w-30.html €44.95 - 5% = 42.7025 * 1.9675 = 84.02 лв. = 85 лв. Маслото - с ЕКОНТ или Спиди - което ти е по-удобно.
  9. 1 точка
    Доколкото знам Авител са добри, отиди на място и ще ти кажат какво да вземеш
  10. 1 точка
    Същата работа и при мен. Едно другарче, дистрибутор на масла и течности намина покрай гаража да ме поздрави за новата придобивка. Носеше ми подарък 4 л. лятна течност. Започна да налива, а аз междувременно се пошегувах, че току виж взело да ни тече в краката. Изля 2-3 литра и след 20-тина секунди бавно и напоително започна да ни плиска по глезените. Изтръпнах, че е бита от ляво и казанчето е пръснато. Започнахме да я обикаляме като преяли коне и да светим с телефоните. Оказа се, че макучето от казанчето е извадено от тройника. Има на края му един щуцер с два О-пръстена. Оффф олекна ми... без да му мисля много навих един болт М10 в маркуча и сложих скобата. Щуцера го метнах в джабката да чака по-светли времена, но не знаех че го има този проблем със самотока на пръскалките. Така ще лети!
  11. 1 точка
    Може да е от стартера или включвателя
  12. 1 точка
    Здравей Чавдаре. За мен следното: 5л Motul 6100 Synergie+ 10W-40 https://www.ato24.de/en/motul-6100-synergie-10w-40.html €23.75 - 5% = €22,56 x 1.9675 = 44.39 лв. Ще преведа парите по банков път- 45лв. Маслото ако може по еконт. .Поздрави!
  13. 1 точка
    Както казаха и други колеги, проблема с колектора не е оправен при фейслифтовите модели. Моят Акорд е пример за това - купуван е нов от тук, знам му цялата история и... да с проблемния колектор е. Чувал съм, че има и акорди с чугунен, но по-вероятно е да е бил вече сменен, едва ли е заводски така. На мен също ми се наложи да мина по процедурата със смяната му в началото на годината. Относно кой е по-добрият вариант - оригинален втора употреба или заваряване - различни мнения има по-въпроса. Аз питах в два от известните във форума сервизи. В единия ми казаха: "... или заварка+шлайф или чисто нов, с втора ръка не работим!". Гаранция естествено не дават, но ме увериха, че не са имали проблеми до сега със заварките. В другия ми казаха, че може и със заварка, може и 2-ра ръка, може и нов, но... те ми препоръчаха 2-рата употреба - чугунен. Със заварките имали ядове на няколко пъти. И на двете места ми казаха, че не го заваряват те, носят го на заварчик, но... най-вероятно много зависи кой и как го заварява. Моето лично мнение - ако ще е втора употреба, само чугунен - от CR-V или FR-V (май и от Civic можеше, но не съм сигурен). Ако ще е пак от Акорд - стоманен, не си заслучава. Много вероятно е да изкара съвсем малко. Аз взех 2-ра ръка от CR-V. Излезе ми 250 лв самия колектор + 20 лв. за термощита + 150 лв. за труд (но това не е само за колектора, имаше и други неща, мисля че за самия колектор ми бяха казали 100 лв.). Първоначално мислех да го направя със заварка, до момента в който не ми обявиха "условията". По спомени, щеше да ми излезе с около 50-60 лв. по-евтино (за демонтаж-монтаж и заварка+шлайв при трето лице, не го правят те), но... исках да сменя и антифриза, че така или иначе се източва при смяната (въпреки, че приемчика ме уверяваше, че не се точи) , като за оригинален ми обявиха цена с ~10 лв отгоре на литър от цената в Бултрако. Естествено на въпроса дали може аз да си го осигуря казаха: "с части на клиента не работим". И... те така - отидох в другия сервиз и по живо по здраво...
  14. 1 точка
    Привет, за пръв път ще поръчвам. За мен следното: 5л Motul 6100 Synergie+ 10W-40 https://www.ato24.de/en/motul-6100-synergie-10w-40.html €23.75 - 5% = €22,56 x 1.9675 = 44.39 лв. Ще преведа 45 лв. като наближи датата за поръчка. Бих искал маслото да го получа лично в София. Благодаря!
  15. 1 точка
    Може би е и моя грешка, че не уточних, но все пак няма нужда да си слагаме думи в устата. За мен по-гъсто масло е 5в40, нищо че тея коли ги карат и с 10в40. От там насетне кое масло е препоръчителното е толкова спорно, но нека не пренасяме темата за маслата и тук. Щото според зависи кой питаш, най-подходящото масло за този двигател 0в20, 5в20, 5в30 и 5в40. Та хипотетично колега си взима кола, прочита темата за маслата и си слага 0в20. За 8000км се налага да му долее примерно 2 или 3л масло и веднага някой ще го филмира, че трябва да прави двигател. В този случай аз бих пробвал с масло 5в30 или 5в40 и ако пак има харч, вече да мисли варианти. Не да слага 15в40 и да кара колкото може, както едва ли не го изкарваш.
  16. 1 точка
    Аз сега го виждам, може и да е старо http://www.ravenol.de/uploads/media/N-GB_API_SN_PLUS.pdf За феновете на масла 5-30 това RAVENOL DXG SAE 5W-30 изглежда доста интересно, ПАО + база 5 +три-ядрен молибден, волфрам и OFM (органични модификатори на триене) и т.н. чудесии, има одобрение ILSAC GF-5, Honda/Acura HTO-6 и покрива най новия стандарт API SN Plus, ето самото масло http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-dxg-sae-5w-30.html
  17. 1 точка
    За газаджия питаш по място и живеене аз така направих,дилемата е друга хубаво да помислиш за какво ще е ползваш колата,ако си фен на офроуд,аз лично не бих си сложил бутилката там,по ред причини ,кал и други неща зимен сезон също,трябва доста по помислиш както ти е написал колега шагре се казва по спомен да е защитиш тази бутилка първо от ръжда има си кабели буксички бъдещи проблеми,решава се всичко със много мислене,имаш само едно предимство багажник според мен,а какво ще решиш надявам се разумно и успех!
  18. 1 точка
    Аз ходим на 12-часови смени и на почивка единия ден го губя в сън,по трудно ми е да хвана майстора,че е лудница при него и е трудно да влезна в бокса.няма да коментирам,че вече ме бъзикат колата ме докарала до мания :)))) аз как да им обясним,че и най дребния детайл по колата ако не е наред ме дразни,да вметна за естетиката на колата,заден стоп е просмукал от някъде и от дъжда е отмил никелираната част за мигача и задна скорост светлина,естествено проблема се решава от моргата нов заден стоп на златна цена от 100 лв,едно уплатнение на вратата на прозореца се беше закъсало и то златно,всичко е сменено и се прави със мерак,за някой съм болен за други съм човек харесващ хубавите неща,от 6000 тупалки спрях да броя какво се инвестира в колата,но всеки детайл до най малката подробност ще се прегледа,карам си колата със голям кеф,не знам какво ме плени тази кола :)))))
  19. 1 точка
    Намерих на тавана 2 бройки от най-стария модел и веднага си оборудвах новата. Ако някой иска бих ги сканирал за мостра докато са новички.
  20. 1 точка
    Имаш крава - пиеш мляко. http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/34244-honda-civic-type-r-popadna-v-rycete-na-piloti-ot-formula-1/
  21. 1 точка
    Здравейте, реших си проблема. В сайта https://radio-navicode.honda.com/ въведох рама с американски номер, примерно JHLRD78893C049833, zip code - американски, примерно 33614, американски номер, примерно 202-555-0106, въведох моя e-mail, и серийния номер на радиото, който го изписва на екрана след като натиснете 1+6+включване. По този начин го излъгах, че колата е американска и ми даде кода, отговарящ на серийния номер на радиото. Благодаря на всички съпричастни с проблема ми
  22. 1 точка
    1. Маслото за тоя Jazz, указано от Honda, а също давано от всички производители на масла е: 5W30, отговарящо на спецификации: API SN и ILSAC GF-5. Също указано от Honda - сменя се на 5000 км. или 6 месеца, което настъпи първо. Всичко друго е "приказки от 1001 нощ"! И всеки сам си преценява какъв мармалад да прави в двигателя си. Виж пост #1199 в темата за маслата: https://forums.hondabg.com/topic/104671-faq-2двигателни-масла-обсъждане-2-част-втора/?page=30&tab=comments#comment-1057519579 VAG - групата си има собствени изисквания и спецификации, на които трябва да им отговарят маслата (например VW 502.00 / 505.00 и т.н.). 2. Относно веригата - изкарала си е живота... Колата е на 15 години, значи на 300 000 км. Мисля, че веригата се сменяше на 200 - 250 хил. Сменяй я, както те е посъветвал fenabg. 3. Това с придърпването е всеизвестният описан проблем при всички Jazz - "нов внос", а именно: задръстени пътища на EGR. Особено на плочката, на изпускателните колектори. Може да има също и изгоряла бобина (те са 8 на брой), а също и дефектна свещ (и те са 8 на брой). За свещите най-евтиния и същевременно добър вариант е: Brisk DR15YP-1 Code: 1401 - PLATIN Brisk P2 Code: 1620 - IRIDIUM PREMIUM+ http://www.brisk.eu/catalogues/spark-plugs/filter/auto/4762,4763,4764 Отиваш на доказан майстор - fenabg в Дупница, или Слави от Овча купел и правиш пълна диагностика и първоначално обслужване.
  23. 1 точка
    Значи снимката, която съм сложил от ойл-гида е вярната. VSW 0W-30 е с много суперлативи, но е "дизелово" ориентирано, с по-нисък TBN е и при бензинов двигател бързо ще му свърши ресурса според мен. При каране на газ може и да издържи все пак... На твое място, на следващата смяна (ако е наесен), бих експериментирал със SSO 0W30. Двигателят ще развърта по-добре. А следващата пролет и със SSL 0W40, което е набъкано с всякакви чудеса, дори е и с малко естери, и е нещо средно между грейд W40 и грейд W30 като вискозитетни характеристики. Но ако ти хареса VST, може да продължиш да си караш и с него.
  24. 1 точка
    Аз съм с други впечатления, относно разстояниято между дома и работното място. Аз, както и много мои колеги пътуваме от 120 до 200км ежедневно. Годишно изминаваме от 40 000 до 80 000км в зависимост къде са отпуските, какво сме планирали за уикендите и т.н. В Германия също се връщат километражи и то не само от търговците с арабски произход. Ставал съм свидетел многократно, как лизингов автомобил каран от колега, на който много добре му знаем изминатите километри, няколко месеца след връщането му се продава от дилъра с други данни. 200 000км за дизел не би трябвало да са проблем, но идиоти има всякакви. Пример: тръгваме от северна Германия за южна с автомобил под наем - често срещана практика за концерните, които не потдържат особено голямо количество служебни автомобили за командировки. По баирите около Касел получения автомобил получава повреда. При разговорите с отговорната служителка в офиса (докато чакаме да дойде заместващ автомобил) разбираме, че голяма част от колите, които се използват от фирмите за отсдаване под наем се шофират до 25 000, макс. 30 000. Автомобила с дефекта беше на 25 500км и тя ни каза, че директно се връща и няма да се отдава повече под наем. След двучасово закъснение получаваме заместващ автомобил в Касел, който току-що слиза от автовоза и служител на фирмата само напълва резервоара до горе и ние го вземаме на само 9км. Понеже сме в закъснение с 2 часа скачаме в новата кола, след 7км сме на магистралата, а след 10км (или когато колата е все още студена и неразрабитена на няма и 20км) се движим вече с 180-200км/ч. Та аз не бих се учудил ако точно този автомобил, след да речем 5-6г и 200-250 000км, се озове при някой човек с оргомен разход на масло и съпътстващите проблеми с ЕГР, МАП, ДПФ и т.н. Някои от моите колеги са достигнали 500 000км на своите дизели, но условията на употреба са изключително подходящи за това. Ежедневно шофиране без магистрали, никакви кратки разстояния, само плавно движение в трафика в равнинен район. Идеални условия за дизелов автомобил. Моят ежедневен маршрут го изминавам при макс. 1750 оборота/мин на темпомат и това е в 90% от времето на предвижване.
  25. 1 точка
    Това някаква панацея ли е? Ако иска да помага, има тая възможност и тук. Иди в който и да е сервиз, и ще ти оправят проблема.
  26. 1 точка
    Колеги проблема е решен,процедурата е следната,връзва се съпротивлението 2.2Ом на мястото на еърбега,от там се изтрива грешката на СРС с горе споменатата букса с окъсяване и всичко за момента е 6 !
  27. 1 точка
    Здравейте, Попаднах на Интернет сайт с диаграми на частите по автомобили Хонда и реших да го споделя ако някой има нужда от него! http://www.lingshondaparts.com/cars/oem-car-parts-diagrams.html
  28. 1 точка
    Единственото което се сещам да опиташ е на откачен клапан да си докараш оборотите с винта на клапата (по спомени май бяха около 500-600) и след това да пробваш как е. Джипката като я взех беше някакъв ужас с оборотите и след доста мъки успях да я оправя и това беше последното което я вкара в правият път. Успех.
  29. 0 точки
    Важното е, че няма пострадали! Но по-правилно би било да кажеш, че си "причинил" леко ПТП. Колегата с БМВ-то е "претърпял" леко ПТП Да не напише някой утре "Претърпях леко ПТП, само пукната броня... но моториста пред мен на какво приличаше!"...
  30. 0 точки
    Следващия път пробвай да измиеш около свещите или около нагрятия до червено колектор и ще видиш колко са водоустойчиви.
  31. 0 точки
    Карай с гъша лой, ако искаш, но стига си налага мнението, моля те. Е от такива като теб, слава богу, механиците са заринати от работа.
  32. 0 точки
    Моля тук да пишат само замесените ,че да не махна темата изобщо...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...