Jump to content
Cyreon

За смяна ли са гумите?

Recommended Posts

Koлеги,

 

дайте ми съвет според вас за смяна ли са гумите ми? На 67 000 км са, 6 годишни, летни. Грайферът според мен е ОК, но отстрани са напукани (прикачил съм снимка). Не издишат, не съм имал никакви проблеми досега. Някои ми казват: "Каучукът старее, сменяй!", други: "Нищо им няма, карай спокойно така". Съвсем се обърках, честно.

post-26570-0-17077000-1451809786_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво очакваш да се случи сега?!

Категоричен отговор няма да получиш.

 

За мен това вече не е гума, сменявай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грайфера е супер, но той не се износва тъй като е станал пластмасов. Попринцип нямаш почти никакво сцепление с тези гуми. Аз бих ги сменил с някакви втора ръка но доста по нов DOT. Иначе можеш да си караш с тях.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За смяна са колега,щом са се напукали това вече не е гума за каране,на която може да разчиташ!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако задаваш този въпрос - вече знаеш отговора :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво очакваш да се случи сега?!

Категоричен отговор няма да получиш.

 

За мен това вече не е гума, сменявай.

 

Oчаквам да получа мнение от хора, които са били в подобна ситуация и знаят. Питам не защото нямам с друго какво да се занимавам, а защото цялостно сменяне на гумите струва 600-800 лв от тоя тип. За мен това са много пари. За това питам.

 

Ако задаваш този въпрос - вече знаеш отговора :)

 

Не, не знам отговора. Ако го знаех щях да предприема действие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грайфера е супер, но той не се износва тъй като е станал пластмасов. Попринцип нямаш почти никакво сцепление с тези гуми. Аз бих ги сменил с някакви втора ръка но доста по нов DOT. Иначе можеш да си караш с тях.

 

Благодаря.

 

За смяна са колега,щом са се напукали това вече не е гума за каране,на която може да разчиташ!

 

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не целях да се заяждам с теб. Моите наблюдения със зимни гуми са, че след 4 сезона или 30-35 000км каране (което настъпи първо) обикновено вече се държат значително по-зле от нови, на летните бих дал може би още един сезон отгоре и то само под условие, че не карам агресивно.

 

Но караш хубава и тежка кола, способна да развива високи скорости. Не бих рискувал със стара гума. Материалът се измаря - не само, че сцеплението вече е различно, спирачният път по-голям, но и шансът да се разпори ако удари камък на магистралата е по-висок. Вземи си нови гуми (маркови, но не е нужно да са най-скъпите Мишелини) и ги карай още 4-5 години спокойно, ще усетиш огромната разлика моментално :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, не вярвам но все пак, ако тия гуми са на 67 хил. ми кажи марка и модел за да не си ги купя никога...Другото са ти го казали по-горе, махни ги ...И нещо,с което не съм съгласен "МАРКОВИ" , всичко стана маркетинг и реклама...За пример, виж моделите на NEXEN, страхотни са, казвам го от опит ...

Редактирано от bongo789
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, склонен съм да вярвам, че по-известните компании, освен, че дават повече пари за маркетинг и реклама, влагат и повече усилие в разработката на по-добри гуми. Обикновено това, което съветвам близки е да прегледат последния ADAC за съответния сезон (например за летни от 2015 http://www.avtogumi.bg/oscommerce/testove_letni_gumi.php) и да изберат гуми, които са поне "ПРЕПОРЪЧАНИ". Ако един брой NEXEN е 90лв/гума, а японски Falken са по 105лв на гума (пример за размер 205/55/16), по-скоро ще взема Falken. 

 

Но те подкрепям напълно, че нови NEXEN ще са далеч по-добри дори от гуми наполовина на възрастта и километрите на галошите от снимката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 67 000 км са, 6 годишни, летни.

 

Колата е на 67х км общо или само летните й гуми са на толкова? Защото при положение, че стандартното износване на протектора е по около 1мм на 10 000км, а новите гуми са с по 8мм протектор, не виждам как твоите ще имат остатъчни поне 5-6мм, които им давам на око.

 

Аз съм карал континентали от първия премиум контакт докато бяха станали на почти 10 години и пак си бяха ок, но тези са я някой ОЕМ-ски базов модел на Дънлоп, Йокохама или Бриджстоун, които и като нови не са били кой знае какво. 

 

Карай си с тях и имай едно на ум при леко влажно време. Предполагам, че се карат и зиме и лете?!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, склонен съм да вярвам, че по-известните компании, освен, че дават повече пари за маркетинг и реклама, влагат и повече усилие в разработката на по-добри гуми. ...

В този ред на мисли, преди време се вкарах в размисли относно следния казус:

 

GOODYEAR, Словения - завод, инженери, работна ръка едни и същи. Три различни марки гуми - GOODYEAR, Dunlop u Sava.

Taaa, koя е причината Sava да е почти 2 пъти по-евтина от същия размер и сезон GOODYEAR?! Името, или влаганите ресурси (човешки и материални)?! Това при еднакви показатели като време на експлотация, пробег и пътно поведение.

 

Говоря от личен опит с двете марки, на един и същ автомобил, с еднакви условия и начин на експлоатация.

 

edit:

Докато съм писал Златозатор е споменал Конти Премиум Контакт. Предишната ни 9-ка Сивик пристигна с такива. Когато я сменихме, след 2г. и 22000 мили, целогодишна експлоатация, бяха износени на 2/3-ти, т.е. можеха да изкарат още 10-ина К мили. Сегашната 9-ка е с Yokohama, ще видим, колко ще изкарат ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден колега!

 

Към въпроса ти директен отговор наистина всеки различен ще ти даде.

За мен обаче това е опасно и си за нови. Давам ти пример с Мишлен, които смених преди да замина за Полша. Грайфер супер 4мм + но напукани. Като ги свалихме наложих коляно на борда(както твоя напукан) и гумата се нацепи още повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 67 000 км са, 6 годишни, летни.

 

Колата е на 67х км общо или само летните й гуми са на толкова? Защото при положение, че стандартното износване на протектора е по около 1мм на 10 000км, а новите гуми са с по 8мм протектор, не виждам как твоите ще имат остатъчни поне 5-6мм, които им давам на око.

 

Аз съм карал континентали от първия премиум контакт докато бяха станали на почти 10 години и пак си бяха ок, но тези са я някой ОЕМ-ски базов модел на Дънлоп, Йокохама или Бриджстоун, които и като нови не са били кой знае какво. 

 

Карай си с тях и имай едно на ум при леко влажно време. Предполагам, че се карат и зиме и лете?!

 

 

 

Позна, колега. Dunlop са.

На 67х. са гумите, произведени през 2009, дори си пише на тях Made in Japan. Зимата почти не карам, затова съм само с летни.

 

Goodyear UltraGrip Performance G1  и Dunlop Sport BluResponse са най-добрия избор зимна/лятна гума  в момента, поне според мен. Карал съм с Ескимо S3+ и с Ултрагрип 7+, разликата е осезаема. А това за какво плащаме и дали получаваме това за което плащаме е много дискутабилен въпрос. 

 

Точно, ако ще ги сменям на пролет между тия две марки се колебая - GoodYear Ultra Grip Performance G1 и Dunlop BluResponse. То и сега съм с Dunlop, но не BluResponse.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после и по темата. Cyreon, гуми на 7 години и на около 70 000 км пробег трябва да бъдат сменени, независимо от оставащия грайфер! А тези на снимката, НЕЗАБАВНО!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам мненията на писалите тук, само остана под въпрос какви са тия хора, които са те обърквали с "нищо им няма, карай спокойно така" и с какъв акъл си си карал 6 годишната кола с 6 годишни гуми :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам мненията на писалите тук, само остана под въпрос какви са тия хора, които са те обърквали с "нищо им няма, карай спокойно така" и с какъв акъл си си карал 6 годишната кола с 6 годишни гуми :)

 

Човек не получава консултации само онлайн, нали? "Нищо им няма, карай спокойно така" беше казано от поне 30% от хората (шофьораджии с дългогодишен опит), които бях попитал преди да постна тук. Но вие тук ме убедихте, че са за смяна, сега ако и марка изберем ви черпя всички по баничка и боза. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/nexen/fera-20555-p-155872.html

Аз вече ги пофалих, на 20 хил. са с нормално износване и много ниски нива на шум, много добра гума за парите си.Карах мазда 6 с такива и нямам забележки, чисто нови 18-ки чакат април месец...

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/dunlop/sp01-20555-p-142625.html

Тва е перфектно но малко по-скъпо...

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/dunlop/bluresponse-20555-p-116219.html

Тва ако си на 16, нагоре разликата в цената между класове и марки расте...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимни - Goodyear UltraGrip Performance Gen1 или Dunlop Winter Sport 5. Летни - Dunlop Sport Bluresponse.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората с опит обикновено шофират спокойно и си оставят повече време за реакция ако възникне ситуация. Пукането на гума (ако не си в завой с гранична скорост за колата/пътя/опита ) не е кой знае каква случка. Поне при мен не е имало последици след няколко такива. Вероятно за това и съветът им е бил че може да ги търкаляш. Почти 100% от времето в движение е праволинейно (без радиални и аксиални натоварвания) и ако не атакуваш екстремно завои и неравности, единствено сцеплението не е оптимално, но човек усеща границата и се адаптира, ако не -електрониката помага. Така че и двете противоположни мнения са верни. Да -стават за търкаляне и Да -време е за смяна -особено ако "радваш себе си" при шофиране. За марка и модел аз поне ще мисля след месец два, като се появят новите тестове за летни гуми.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от марката според мен. Взех колата с 16-ки неизвестна марка дот 2012.... никакво сцепление.
След това си взех 4 15-ки Hankook S1 Evo.. дот 2009 огромна разлика. Лятото като ги загрея свират, та ще ти проглушат ушите, оставят яко чернилка и държат много. Това лято мисля да им е последен сезон. Усещам, че са се повтвърдили, но определено не са напукани и наполовина като тези.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И до марка не е. Комбито взех началото на октомври и беше с карани китайски Goodride Дот 2014-та: http://www.barzgumve.com/product/Goodride/45/17/R-222710 На хладно и студено (сухо и мокро) са чудесни,но малко шумни. На зимните ни 15гр. жеги почват да "мажат", а на пресният сняг тракшънът мига до 3-та и АБС-а сработва нормално. Не бих казал че са по-зле от Мишленките на предния Акорд-6, но тая колца е по-тежка и голяма. Всичко е въпрос на късмет и после на адаптация към конкретното поведение. И аз им брах страх и чаках снега да ги пробвам, та сега съм спокоен -нормална зимна гума, но евтина :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте стигнали до марките - аз 2014 лятото взех за летни тези - http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/firestone/tz300-22550-zr17-p-142062.html

Не ги препоръчвам - ако реша да се изтеглям по-бързо на светофари и кръстовища колата боксува, без значение мокро или сухо. Да не говорим ако тръгна нещо по-рязко, тогава оставям черни следи по асфалта. В дъжда съм усещал да поднасят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не ти пречи да ги продадеш и парите от продажбата да добавиш към закопуване на нови , гума ползвана редовно без да бъде заменяна през сезоните макс 4 години от там на татък качествата и се губят независимо от грайфера и марката а ако не си сигурен в мнения на различни хора отиваш до най близкия гумаджия и го попитай кои е най стария дот за нова гума коята е продавал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...