fallenfbsd 0 #1 Публикувано 31 Декември, 2015 Усетили сте някакви специфики зимата с 4х4 системата. Чета за xdrive http://bmwpower-bg.n... ... 2&t=388232 и виждам,че да караш 4х4 на бмв изисква свикване. Как се държат Хондите зимата ? Като цяло какви са ви впечатленията от системата, кога си заслужава, как се държи ... Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #2 Отговорено 2 Януари, 2016 Май при нашите Црв-та след 40км/ч, 4х4 се изключва. И няма какво да му свикваш, то не бачка. Но не съм сигурен дали в завой при пребоксуване не се включва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fallenfbsd 0 #3 Отговорено 3 Януари, 2016 Аха,добре е да чуя мнения от първа ръка.Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #4 Отговорено 3 Януари, 2016 (Редактирано) Здравей колега, Относно 3-то поколение ЦРВ мога да ти кажа, че системата е механична, т.е. няма разлика в поведението в зависимост от скоростта. При четвъртото е електронна, т.е. там може и да има разлика в зависимост от скоростта. Относно поведението мога да кажа, че доста лесно се свиква и не е необходима допълнителна адаптация. Пример: При наклон и заледен/хлъзгав терен, обикновенно предните колела започват да буксуват. В тази ситуация се включват задните. Осеща се веднага като подритване в дупето Понякога се опитва да се суче в зависимост от това, което задно колело има по-добро сцепление. Тогава се намесва стабилизиращата програма и колата се изправя и потегля напред. Ако си изключил ВСА-то може и да има опасност да се завъртиш. Като цяло системата е прилична и не съм имал неочаквани/неприятни моменти сравнено с предно. Ако някаква по-специфина информация ти трябва, питай. Прикачам и описание на системата побликувано преди време от Бултрако. Поздрави crv tech.pdf Редактирано 3 Януари, 2016 от vesss 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #5 Отговорено 3 Януари, 2016 Само малко допълнение към последния пост на колегата. В момента в които VSA се намеси тя определя колко газ да се даде. С други думи ако си настъпал до ламарината с цел умишлено пробуксуване , в началото колата ще качи обороти, ще усетиш ритането при задействани задни колела, колата ще тръгне нанякъде за момент, VSA ще се намеси и ще свали оборотите до около 800-900, след което колата потегля напред. Малко е странно педала да е до ламарината и да пъплиш напред, но в края на крайщата в сняг това е важното. Описвам 3-та генерация. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DMZ 125 #6 Отговорено 3 Януари, 2016 Това е първата ми зима с ЦРВ III, поради което още не съм изпадал в много ситуации с него, но това, което мога да добавя за VSA системата, е че ПОНЯКОГА трябва да се изключи за да се преодолее дадено препядствие. Пример: При дълъг участък с голям наклон с включен VSA в един момент колата просто спира /без значение от предварителната засилка/, но при изключен VSA успяваш да изкачиш наклона, но с газ до ламарината При движение по път обаче според мен трябва да е постоянно включен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fallenfbsd 0 #7 Отговорено 3 Януари, 2016 благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #8 Отговорено 3 Януари, 2016 Май при нашите Црв-та след 40км/ч, 4х4 се изключва. И няма какво да му свикваш, то не бачка. Но не съм сигурен дали в завой при пребоксуване не се включва. Това 100% не е вярно за генерации 1 до 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #9 Отговорено 4 Януари, 2016 (Редактирано) Мдаааа.... Прав си колега Restless, нещо съм се заблудил... Независимо с каква скорост се движиш се оказа, че 4х4 си се включва, щото е механично и наистина няма как да се изключва над 40км/ч. Това за 40км/ч май беше за 4х4 на нисан или тойота.. ама пак не съм на 100% сигурен. Сори за заблудата... Редактирано 4 Януари, 2016 от cucy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #10 Отговорено 4 Януари, 2016 Божееее, ама и аз не чета че въпросът в темата е за СЛЕД 2011-та! Знам само че след фейслифта миналата година, пак има пормени в начина по който зацепва! А по принцип 4та ген е различна- 4х4 е елекронно управляемо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #11 Отговорено 4 Януари, 2016 Ограничението за скорост до 40 км/ч е за Тойота RAV 4. Личен опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #12 Отговорено 4 Януари, 2016 Ей живот си живеете сигурно с тва 4х4 и VSA По пътя за Боровец тая вечер си беше ледена пързалка, голямо занасяне падна по завоите след Пасарел. Рай за дрифтърите С VSA задницата сигурно нямаше да ми поднася толкова. Пак се поошлайфах де на такова каране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fallenfbsd 0 #13 Отговорено 5 Януари, 2016 Благодаря на всички за отговорите. Аз мисля, че електронните муфи (или както там се казва на новите електронни системи за 4х4) имат опции за 'заключване' до 40км/ч, след това се самоизключват да се пазят от претоварване - на доста места съм го срещал. Ще ми е полезно инфото, което сте дали. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DMZ 125 #14 Отговорено 5 Януари, 2016 Ей живот си живеете сигурно с тва 4х4 и VSA По пътя за Боровец тая вечер си беше ледена пързалка, голямо занасяне падна по завоите след Пасарел. Рай за дрифтърите С VSA задницата сигурно нямаше да ми поднася толкова. Пак се поошлайфах де на такова каране Голям кеф е До сега не съм имал кола с такъв вид електроника и много и се радвам, но много затъпяват навиците на шофьора и си я изключвам от време на време за по- голямо удоволствие Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raymondo 1 #15 Отговорено 23 Януари, 2016 Здравейте колеги, Аз също карам първа зима моето CR-V 2015 AWD. Не мога да говоря технически, понеже не съм много "светнат" , но мога да изкажа впечатления от реални ситуации. Като заваля големия сняг в София се качих в Бояна и карах доста по малките стръмни неизчистени улици. Смело мога да кажа, че 4x4 системата работи прекрасно, поне за моите цели Нямаше баир или преспа, която да беше проблем, смело разорах улиците Разбира се това не е офроуд автомобил, но имайки предвид колко много негативи съм чел и гледал за 4x4 системата на тази кола, съм много приятно изненадан. Ще се радвам ако вали още Sent from my GT-I9301I using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #16 Отговорено 24 Януари, 2016 Здравейте колеги, Аз също карам първа зима моето CR-V 2015 AWD. Не мога да говоря технически, понеже не съм много "светнат" , но мога да изкажа впечатления от реални ситуации. Като заваля големия сняг в София се качих в Бояна и карах доста по малките стръмни неизчистени улици. Смело мога да кажа, че 4x4 системата работи прекрасно, поне за моите цели Нямаше баир или преспа, която да беше проблем, смело разорах улиците Разбира се това не е офроуд автомобил, но имайки предвид колко много негативи съм чел и гледал за 4x4 системата на тази кола, съм много приятно изненадан. Ще се радвам ако вали още Sent from my GT-I9301I using Tapatalk Здравей колега, Да те попитам дали ти се е налагало да изключваш ВСА-то в снега и дали просвета на автомобила е бил ок(понеже сега го дават 165 вместо 185)? Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raymondo 1 #17 Отговорено 24 Януари, 2016 Здравей @vesss, И не, не съм изключвал ВСА до момента. Просвета ме притесняваше много при избора на колата, понеже 165 е един от най-малките за такъв тип автомобил, но не съм имал никакви проблеми с него. Нито на сняг, нито по бордюрите В общи линии съм много доволен от цялостното представяне на колата зимата и как се справя със снега. Sent from my GT-I9301I using Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #18 Отговорено 25 Януари, 2016 Да кажа и аз . На утъпкан сняг лед е о.к , но на пресен сняг просвета е ужасно малко , и пълна трагедия за съжаление . Взех я заради едни 200 метра , които зимата не мога да взема с лек автомобил , е и с тоя не можах . Едни шапка пари на вятъра съжаление 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #19 Отговорено 26 Януари, 2016 Благодаря ви колеги за мненията. @Prodi имаш ли наблюдение над други сходни автомобили за същия път дали са по-проходими? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #20 Отговорено 26 Януари, 2016 (Редактирано) За съжаление не . Имам една витара 2000 година , която излиза по пътя с гуми за мъгла . Преди да взема хондата карах меган , и го закачах с витарата и го качвах до нас . Все си мислех. че ще излезне хондата , но уви не успя . Примирих се и не искам да екпериментирам повече . но я намразих много хондата. Ако може да и сложа газ ще я пусна служебна , ако не ще я махам Сега като се замислих , и с мегана 5 години ме съм имал проблем да стигна до мястото където закъсах с хондата, та ползата от 4х4 , в този вариант е много съмнителна , освен по-високия разход на гориво и по- тежката поддръжка.Лошото , е че когато купуваш няма как реално да пробваш възможностите на колата , и вярваш на дилъри и реклами . Редактирано 26 Януари, 2016 от Prodi 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #21 Отговорено 26 Януари, 2016 Да кажа и аз . На утъпкан сняг лед е о.к , но на пресен сняг просвета е ужасно малко , и пълна трагедия за съжаление . Взех я заради едни 200 метра , които зимата не мога да взема с лек автомобил , е и с тоя не можах . Едни шапка пари на вятъра съжаление Еми то просвета, за пресен сняг е едно от най важните условия за проходимостта.В случая при твоя модел /за разлика с предишните генерации/, той е още повече намален , някъде по спомен е около 16 см., което е равносилно на просвета на лека кола. Защо са го намалили , те си го знаят. Но мен ми е интересно, когато я пробва да минеш това разстояние от 200 метра , изключваше ли VSA системата или не? Съответно имаше ли разлика ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #22 Отговорено 26 Януари, 2016 Да кажа и аз . На утъпкан сняг лед е о.к , но на пресен сняг просвета е ужасно малко , и пълна трагедия за съжаление . Взех я заради едни 200 метра , които зимата не мога да взема с лек автомобил , е и с тоя не можах . Едни шапка пари на вятъра съжаление Еми то просвета, за пресен сняг е едно от най важните условия за проходимостта.В случая при твоя модел /за разлика с предишните генерации/, той е още повече намален , някъде по спомен е около 16 см., което е равносилно на просвета на лека кола. Защо са го намалили , те си го знаят. Но мен ми е интересно, когато я пробва да минеш това разстояние от 200 метра , изключваше ли VSA системата или не? Съответно имаше ли разлика ? Пробвах и двата варианта , разлика нямаше .Просто не отлепваше колата . Но днес ходих да търся гуми за витарата , и проверих налягането на гумите на хондата , оказа се че при смяната на летни със зимни са ги напомпали на 2,9 атмосфери !. Сега се породи някаква надежда , че може и за това да се е получила излагацията . Сега остава да завали пак сняг да пробвам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
moondevil 4 #23 Отговорено 3 Февруари, 2016 С какви гуми си? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #24 Отговорено 4 Февруари, 2016 С какви гуми си? MICHELIN Latitude Alpin LA2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #25 Отговорено 4 Февруари, 2016 . когато я пробва да минеш това разстояние от 200 метра , изключваше ли VSA системата или не? Съответно имаше ли разлика ? Пробвах и двата варианта , разлика нямаше.................. и проверих налягането на гумите .........2,9 атмосфери !................ Понеже съм карал с VSA няма как да няма разлика, гаранция.....ако "200-те метра" са 'баир' задължително трябва да е изключена и гледай да не и палиш гумите, дръж я съвсем леко да буксува точно на ръба, налягане 2,9 си е доста...трябва да ти е 2,1 мах 2,2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
moondevil 4 #26 Отговорено 5 Февруари, 2016 Аз също съм с alpin latitude la2 задължително с изсключен VSA тествал съм я на доста баири никъде не останах. Във дълбок сняг също само там дето остава диря и по средата, можело малко по висока да я направят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #27 Отговорено 6 Януари, 2017 След като прочетох , че първите хонди от моя модел имат проблем със софтуера на 4х4 ситемата, и разговори с Бултрако ми го ъпдейтнаха . Сега снега е повече от миналата година и нямам проблем с изкачването. Просто съвсем по друг начин се държи колата. Съвет към всички с коли произведени 2013 да направят проверка на версията на софтуера . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #28 Отговорено 6 Януари, 2017 Моите уважениея,но софтуера не е критерий. Важен е, но задкормилното е по-важно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #29 Отговорено 7 Януари, 2017 (Редактирано) Моите уважениея,но софтуера не е критерий. Важен е, но задкормилното е по-важно Мойте уважения , ама с реното което е само с предно стигам по нагоре . Проблема беше , че когато предните гуми изгубят сцепление на цяло , задния мост се изклюва. Сега този проблем го няма . Така че някой път не е само задкормилно устройство Редактирано 7 Януари, 2017 от Prodi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #30 Отговорено 7 Януари, 2017 (Редактирано) Колегата е прав,имаше проблеми със софтуера на 4 генерация.Тъй като 4х4-то се управлява електронно,т.е софтуерно,софтуера е много важен за правилна работа на системата.Хонда са взели мерки след като някакво автомобилно издание е тествало 4 генерация и е разгласило проблема.Колегите с такива ЦРВ-та от първите години е добре да си направят ъпдейт на софтуера,определено. Редактирано 7 Януари, 2017 от Deodriver Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #31 Отговорено 7 Януари, 2017 (Редактирано) Прав е колегата Prodi, Хобда вадят ъпдейт специално заради проблеми в 4х4 системата. Точно след тестове на скандинавското списание както казва Deodriver. Редактирано 7 Януари, 2017 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #32 Отговорено 7 Януари, 2017 И отделно имаше доста клипчета в които в момента, в които пробуксуват предните и би трябвало да сработи задното, светвала лампа на таблото, че системата прегрявала..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #33 Отговорено 7 Януари, 2017 И отделно имаше доста клипчета в които в момента, в които пробуксуват предните и би трябвало да сработи задното, светвала лампа на таблото, че системата прегрявала..... Това е отделен проблем , с някакъв селеноид който е дефектен . За него има отделна сервизна нота от хонда . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #34 Отговорено 7 Януари, 2017 (Редактирано) https://fakti.bg/avto/217695-nai-dobrite-4h4-sistemi Ако приемем този материал и тест за миродавни, се надявам поне да е правен преди ъпдейта. Че ако е на последните модификации...... Чак пък на последно място.... След Дачиа, Лада и Киа... Въпреки, че последните чувам добри отзиви в тази насока. Редактирано 7 Януари, 2017 от jaccomo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #35 Отговорено 7 Януари, 2017 Като гледам теста е правен през 2016г.,което означава,че е след ъпдейта.Работата не върви на добре с тази нова 4х4 система Не,че и старите са кой знае какво,ама движим се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #36 Отговорено 7 Януари, 2017 Интересното е че пише, че теста е за най интелигентна система, а не за висока степен проходимост. И в тази връзка ми е много чудно как наредиха Ладата пред Хондата? Колко да е интелигентна бре, бах таз ладуна. Аз знам че е добра в калта но тук не говорим за това. До колкото разбирам става въпрос за пътно ппведение и за сцепление при мокра или хлъзгава настилка а не за кал и преспи до колене....... ЛАДА НИВА ПО ИНТЕЛИГЕНТНА ОТ ХОНДА ЦРВ И ТО ПРЕЗ 2016Г. Руснаците по- скоро са се попрестарали малко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #37 Отговорено 7 Януари, 2017 Прочете ли статията внимателно.Трябва колата да излезе от валяците,първо само от два,после от три валяка.Определено Нивата ще се справи по-добре и ще излезне.Хондата си увисва на две колела понякога,а не едно няма шанс да помръдне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #38 Отговорено 8 Януари, 2017 Моите уважения,но софтуера не е критерий. Важен е, но зад кормилното е по-важно Мойте уважения , ама с реното което е само с предно стигам по нагоре . Проблема беше , че когато предните гуми изгубят сцепление на цяло , задния мост се изклюва. Сега този проблем го няма . Така че някой път не е само задкормилно устройство Сам си го написал, но или Не четеш , или Не вдяваш правилно - относно това което исках да кажа. Абстрахирай се ,че имаш 4х4 на Хондата ( което софтуерно уж не ти е работело). Реално оставаш само на предно (като при Реното) - е кой е виновен ,че не стигаш по-нагоре? И верния отговор е: Зад кормилното устройство, което не може да усети, или не е свикнало с поведението на самия автомобил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodi 27 #39 Отговорено 8 Януари, 2017 Моите уважения,но софтуера не е критерий. Важен е, но зад кормилното е по-важно Мойте уважения , ама с реното което е само с предно стигам по нагоре . Проблема беше , че когато предните гуми изгубят сцепление на цяло , задния мост се изклюва. Сега този проблем го няма . Така че някой път не е само задкормилно устройство Сам си го написал, но или Не четеш , или Не вдяваш правилно - относно това което исках да кажа. Абстрахирай се ,че имаш 4х4 на Хондата ( което софтуерно уж не ти е работело). Реално оставаш само на предно (като при Реното) - е кой е виновен ,че не стигаш по-нагоре? И верния отговор е: Зад кормилното устройство, което не може да усети, или не е свикнало с поведението на самия автомобил. Ех то само с ядене не става иска се и друго Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #40 Отговорено 8 Януари, 2017 хм... С тоя тест явно няма да да връщам 3тата генерация в Бултрако за ново.... Ще се ориентирам към Паджеро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове