romborak 165 #1 Публикувано 23 Ноември, 2015 Здравейте, колеги, Дойде време за покупка на нов (втора употреба) автомобил и започнах да чета форуми и правя сравнения на цени, разходи, проблеми и т.н. През последните 8-9 години карам автоматик искам и следващият автомобил да е автомат, задължително. Другото важно условие е да бъде бензин за да се сложи газ. През последните три-четири седмици изчетох не по-малко от 300-400 теми (не преувеличавам) от форумите на повечето по-популярни марки в България, без френските и италианските. Минах през по-големите Пасат 6, Октавия 2, Авенсис, както и по малките В-класа, Фокус 2, Корола, Голф 5. Това, което научих е, че немските автоматици не са толкова надеждни, автомобилите от WAG групата с техните FSI двигатели трудно се газифицират, Фокуси със здрави автоматици (Aisin) почти не се намират, Опелите не са толкова здрави като цяло, въпреки че има някои 1.8i със здравите автомати (а не роботизирани), a B-класите с доста ниските си цени (явно има защо) също имат проблематични CVT кутии. И така, след толкова много четене стигнах до извода, че искам японски автомобил. Първоначално се бях спрял на Мазда 6, 2.0 бензин, 147 к.с., 5 степенен автоматик Aisin, фейслифт (2006-2007) защото четох, че този двигател е доста здрав и безпроблемен, а и японските автоматици са много здрави. После обаче, след доста четене, а и след съвет на колега от форума на Мазда, започнах да проучвам Хонда Акорд 7, 2.0, 155 к.с., автомат и започнах да се убеждавам, че е може би по-добрия избор. Между другото, поздравления за колегата Veseliq, за страхотната тема „Всичко за Акорд 7-ма генерация (2003-2008)”. Толкова добра тема в друг форум не видях. Тази тема ме „запали”. Проблемът обаче, както в повечето случаи, е фискален. Семейният съвет се събра и Финансовия Министър (разбирай жената J) одобри разход за нов автомобил до 10 хил. лв. За тези пари се намират добри Мазди, като дори за 10 хил. се купува колата, обслужва се и се регистрира. Никъде обаче не успях да видя обява за Акорд 7 в България за подобна сума. В AutoScout намерих само тези две обяви за кола поне 2005г.: http://www.autoscout24.bg/Details.aspx?id=278965180&cd=635832739040000000&asrc=st|fs http://www.autoscout24.bg/Details.aspx?id=279399336&cd=635838448500000000&asrc=st|fs но няма как да разбера дали си заслужват: Въпросът ми е има ли смисъл да търся и дали изобщо е възможно да се намери добър Хонда Акорд 7, 2.0, 155 к.с., автомат за около 10 хил.? Аз бих търсил и чакал ако трябва и 6 месеца, че дори и повече, но да си заслужава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #2 Отговорено 23 Ноември, 2015 Здравей колега, тук сме пристрастни, от изброените горе марки можем само да потвърдим твоя избор. Лошото в случая е, че цената наистина е по-висока, но за сравнително кратък период от време се избиват, ако може така да се изразя. Бих те посъветвал да не бързаш и да изчакаш твоята кола. Появяват се за около 10к. коли 2005. Също не се колебай и на 2.4 двигателя. Аз също гледах за 2.0, но не се зачудих да взема 2.4. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #3 Отговорено 23 Ноември, 2015 Щом ще я газифицираш, направо търси 2.4 мотор -автомата е обезателен. Мисля си че и у нас може да изскочи нещо читаво. Преди малко се видях с един градски. Преди дни си взе от София такова сребристо комби (вероятно това търсиш визирайки обявите Ти) за 7000 лв. Стискам палци скоро да се похвалиш - "по коледа стават чудеса" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #4 Отговорено 24 Ноември, 2015 Мдааа, явно ще трябва търпение и редовно следене на обяви. Дори да падна на 2004г. пак излиза само тази: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11440782141260164&slink=bfpn9q Само че колега от форума ме посъветва да избягвам автоматиците преди фейслифта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackxxx 27 #5 Отговорено 24 Ноември, 2015 За автоматиците и бензините нищо не мога да кажа, но ще ти споделя нещо накратко. Аз когато си търсех кола минах през всичко, точно като теб да гледам всички марки, включително и френските (без италианските разбира се). Не съм гледал и малките от класа на Голф. Накрая стигнах до заключението, че ще търся Мазда 6. Стана така, че в един и същи ден пробвах две мазди, като едната беше най-скъпата в нашето мобиле и беше доста проблемна. В ранният следобед седнах в един Акорд и веднага разбрах, че това е моята кола. Жената беше с мен и усети абсолютно същото нещо и даже тя го изрече на глас преди мен! Ако не бързаш, прояви търпение и изчакай твоя момент. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pepur 175 #6 Отговорено 24 Ноември, 2015 И защо да избягвате автоматика,стига глупости.Казвате,че сте чели доста,не вярвам да сте срещнали някои да се е оплакал освен в случайте когато са сбъркали маслото за кутията.За 10тина и по малко можете да си купите преди фейса добър автомобил.За след фейса сам виждате какви са цените,блидо до бюджета Ви или ще е на километри,базов или със някакна интрига)).Акорд 7 2.0 автомат е чудесна комбинация за комфортно пътувате и поддържане на нормални скорости и сравнително ниски разходи за поддръжща.Не съм имал 2.4,не мога да го коментирам и дано и тази тема не се превърне в сравнително-превъзхождаща тема 2.0 vs 2.4.Колата не е лоша,надеждна е поне в мойте очи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #7 Отговорено 24 Ноември, 2015 За автоматиците и бензините нищо не мога да кажа, но ще ти споделя нещо накратко. Аз когато си търсех кола минах през всичко, точно като теб да гледам всички марки, включително и френските (без италианските разбира се). Не съм гледал и малките от класа на Голф. Накрая стигнах до заключението, че ще търся Мазда 6. Стана така, че в един и същи ден пробвах две мазди, като едната беше най-скъпата в нашето мобиле и беше доста проблемна. В ранният следобед седнах в един Акорд и веднага разбрах, че това е моята кола. Жената беше с мен и усети абсолютно същото нещо и даже тя го изрече на глас преди мен! Ако не бързаш, прояви търпение и изчакай твоя момент. Моята ситуация е горе-долу същата, както е била твоята. Ще трябва и аз да взема жената с мен за давиди и тя. Проблемът е, че тя е много далеч от тези неща. Тя си харесва червени Яриси/Микри с автомични скорости. Няма да направи никаква разлика между Акорда и Маздата. И аз ходих през уикенда до борсите. Само да погледна и придобия дори и бегла представа както за Мазда 6, така и за Акорда. Нямаше бензинови екземпляри и от двете, камо ли автомат (даже борсаджийте ми заявиха, че такива никога не са вкарвали и виждали), но се качих на дизели от 2005г. и Маздата ми се стори някак по дървена, а Акордът беше стегнат и интериорът ми хареса повече. Маздата имаше повече глезотий (ел седалки и т.н.) и беше малко по-просторна, но определено Акордът ме грабна повече. Това са ми първите впечатления базирани само на външен вид и мои субективни възприятия (за конкретните коли). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #8 Отговорено 24 Ноември, 2015 Мдааа, явно ще трябва търпение и редовно следене на обяви. Дори да падна на 2004г. пак излиза само тази: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11440782141260164&slink=bfpn9q Само че колега от форума ме посъветва да избягвам автоматиците преди фейслифта. Би ли споделил защо, или отговора е "защото така"? Когато има условност, трябва да има и пояснение, а именно - избягвайте автоматиците преди фейс-а, защото....и тези след фейс-а са по-добри, защото... Ето аз казвам, че по техническа характеристика, подадена от Хонда, единствената разлика е тази в предавателните числа на 4-а и 5-а мисля, писал съм по тази тема, или бяха 3-а и 4-а, или 4-а и 5-а, и то с някаква десета или стотна, пак не съм сигурен и тук, но е максимум с някаква десета. Не приемайте, че някой се е обидил, но не лепвайте етикети просто ей така, ами се обосновавайте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #9 Отговорено 24 Ноември, 2015 Мдааа, явно ще трябва търпение и редовно следене на обяви. Дори да падна на 2004г. пак излиза само тази: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11440782141260164&slink=bfpn9q Само че колега от форума ме посъветва да избягвам автоматиците преди фейслифта. Би ли споделил защо, или отговора е "защото така"? Когато има условност, трябва да има и пояснение, а именно - избягвайте автоматиците преди фейс-а, защото....и тези след фейс-а са по-добри, защото... Ето аз казвам, че по техническа характеристика, подадена от Хонда, единствената разлика е тази в предавателните числа на 4-а и 5-а мисля, писал съм по тази тема, или бяха 3-а и 4-а, или 4-а и 5-а, и то с някаква десета или стотна, пак не съм сигурен и тук, но е максимум с някаква десета. Не приемайте, че някой се е обидил, но не лепвайте етикети просто ей така, ами се обосновавайте. Ами честно казано не ми каза защо. Просто ми написа да не си купувам автомат преди фейса. Написа ми да прочета във форума имало тема по въпроса. Аз смея да твърдя, че изчетох много и никъде не видях такова нещо, но мислех, че може да съм го пропуснал. Заради това питам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fonzis_ 35 #10 Отговорено 24 Ноември, 2015 (Редактирано) Моята е 2.4 автомат преди фейс-а и трябва да ти кажа че съм супер доволен от поведението на мотора и кутията! Преди нея имах Нисан Мурано с CVT автомат и на Акорда ми харесва повече, защото се държи като ръчна и много бързо реагира на педала на газта според това дали искам да кача предавка на горе или на долу когато карам на D Редактирано 24 Ноември, 2015 от dido dobrev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #11 Отговорено 24 Ноември, 2015 Ето тук е зачекната тема за автоматите за 2,4 мотор, второто мнение е доста категорично, но нататък нещата не стигат до особена яснота. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #12 Отговорено 24 Ноември, 2015 (Редактирано) Ами разхода може само някой, който е карал и двете версии да каже. Относно мнението на Кембо, не знам как да го тълкувам, "огромна' разлика, пък после на кратко по-директен и харчи по-малко, това ли е "огромната разлика"? Колко по-директен е, колко по-малко харчи? Скоро колегата Цецо, закупил фейс комби 2.4 беше в София за малко и я покарах, да превключва по-плавно, но за разхода не съм съгласен, нека ако Цецо види темата да каже колко му харчи градско, ама градско в София. Искам да видя на околовръстното от Лозен до Младост-4, или вечер след 5.30 към Центъра(Орлов Мост), или от Центъра(Орлов Мост) към Младостите/Дружбите да видим колко ще харчи. Джаз 2005 1.4 със СВТ отива на 8/100 при положение че харчи около 6.5 (лятото), извънградско този Джаз прави 4.5 със 100-120. 2.4 пре-фейс извънградско София-Варна 7.3/100, градско (в горепосочните ситуации) 14/100. Извънградско София-Банско 8-9/100. Скоростите са плаващи от 80-140-50. Редактирано 24 Ноември, 2015 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 735 #13 Отговорено 24 Ноември, 2015 ... не му се палете много на мнението на kembo, може да е имал фейслифт автоматик за продаване, когато го е написал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #14 Отговорено 24 Ноември, 2015 Каквото и да си говорим (с риск и тая тема да се превърне в "разход") -фактите са следните. Извънградското нормално при 90-110-тук таме130км/ч е 7-8 на 100 (според трафик, климат, багаж и темперамент). Градското (с утежняващи фактори като тапи и кратки преходи) -двойно, тоест около 15 на 100. Комуто е неприемливо и минава доста км. да слага газ и те така. Да несправедливо е щото такъв е разхода на модерен 6 (а дори и 8) цилиндров ДВГ, но такова е "се ла ви-то" Не съм гледал "столичен разход" но и в малките градчета едва ли е по-различно. До центъра имам 3 км и 3 светофара. На 2 от тях при късмет минавам на "второто зелено", а на средния при часовете пик -на "четвърто зелено", а като бонус там има и ЖП прелез, та разход и не гледам вече. Тоя маршрут с кола ми отнема 15-тина минути (с колелото 8-10мин.) Само за пояснение (в случай че някой не си дава сметка) при извънградско с 90км/ч 3 километра се минават за 1.5 мин. при 1800 об/мин. на 5-а скорост и заключен "лок ъп", а моментният разход по борд компютъра е 6л/100км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #15 Отговорено 24 Ноември, 2015 Мога да кажа за малките градове само с кратки разстояния(където гори най много) преход от 4км в едната посока рано сутрин(колата е студена) и после след обяд пак обратно пак на студен мотор и ми дава 12/100 ГАЗ, не бензин! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitko12345 8 #16 Отговорено 25 Ноември, 2015 За проблемите на автомата в Акордите преди фейслифта има сериозни статистики по американските сайтове. Може да погледнете в този сайт - http://www.carcomplaints.com/Honda/Accord/. Не случайно модела 2003-а е обявен за най - проблемния модел на Акорд точно заради проблемите с автомата. За Acura TSX са малко данните, но и там има докладвани проблеми с автомата през 2004-а и 2005-а. Иначе колегата pepur е прав за маслото. Много от проблемите са предизвикани от смяна на маслото с произволно такова и точно покрай тези проблеми Хонда пускат бюлетин маслата на кутиите да се сменят само и едниствено с Honda MTF/ATF. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fonzis_ 35 #17 Отговорено 25 Ноември, 2015 (Редактирано) Американския Акорд 2003 и Европейския Акорд 2003 имат огрооооомна разлика...кутиите на американките даже не са с Tiptronic, за разлика от познатия в Европа Акорд VII Редактирано 25 Ноември, 2015 от dido dobrev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 735 #18 Отговорено 25 Ноември, 2015 (Редактирано) Освен, че нашите акорди и тези за USA са много различни, проблемите са засегнали в голямата си част V6 акордите... Now 99% of these reviews were for V6 transmission failures. I literally only remember 2 of those reviews/complaints being about 4 cylinder failures. Редактирано 25 Ноември, 2015 от Чавдар K Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #19 Отговорено 25 Ноември, 2015 В този форум и още няколко европейски не съм прочел за постоянни проблем с АТ при 7ма. Нито пре, нито фейс. Винаги може да има изключение, но явно няма такива системни дертове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #20 Отговорено 25 Ноември, 2015 Хубаво е да се проверява информацията детайлно, преди да се излагат мнения, взирам и колегата с ник mitko12345. Проблема е, както вече е обяснено при В6. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kembo 88 #21 Отговорено 26 Ноември, 2015 ... не му се палете много на мнението на kembo, може да е имал фейслифт автоматик за продаване, когато го е написал. Когато го написах на колегата ,съм нямал автомат за продаване.Мнението ми се базира на това ,че съм имал автомат пре и след фейс и двата та съм ги карал и съм си направил извода ,за разлика от някой хора който правят извод от съвсем други неща Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kembo 88 #22 Отговорено 26 Ноември, 2015 ... не му се палете много на мнението на kembo, може да е имал фейслифт автоматик за продаване, когато го е написал. И за да съм максимално точен в ОБЯВИ В БГ САЙТ съм имал само един автоматик преди фейса ( който ти лично си коментирал тук във форума) това не пречи да дам безпристрастно мнение. Аз съм ФЕН преди всичко . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове