sidux 1 #1 Публикувано 10 Октомври, 2015 Здравейте. Преди няколко седмици ми се наложи да попътувам около 1600 км и след този пробег забелязах, че нивото на маслото е спаднало от средата до мин. Искам да уточня, че 80% от тези 1600 км съм бил на магистрала и съответно двигателя е работил на 3500/4000 rpm. Чувал съм,че VTEC моторите "похапват" масло, ама ми е интересно все пак някой от вас да сподели. Колата ми е Акорд Mk6 1.8 2001 F18B2. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #2 Отговорено 10 Октомври, 2015 Всички бензинови Хонди след дадени километри започват да горят масло.Старата ми е стигала до литър на хиляда км.(не десет хиляди!) След смяна на сегментите драстично падна разхода и взех да доливам има няма половинка на 10 000 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #3 Отговорено 10 Октомври, 2015 Сменяй на 9-10000 с правилното масло и ако ти е ок колата няма да ти се налага да доливаш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #4 Отговорено 10 Октомври, 2015 Същото нещо се случи и с моя акорд. 1500-1600 км, повечето на магистрала. Маслото падна дори под минимума. При нормално каране - градско, извънградско, без много магистрали, маслото почти не мърда от смяна до смяна. Високите обороти горят масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valkov90 18 #5 Отговорено 16 Октомври, 2015 И при мен е така много ми е тежичък крака до 6,7 хиляди няма проблем след това до 10 хиляди сипвам половинка най-много,но определено я карам само от дясно .Колега в момента в който,започнах да слагам 10w40 Motul 6100 всичко е страхотно,кастрола ядеше 2 литра до 8,9 хиляди,поздрави и ако продължава обърни внимание на сегментите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #6 Отговорено 16 Октомври, 2015 (Редактирано) При мен положението е същото като с колегата горе. Карам с Кастрол, на следващата смяна мисля да сложа Мотул. При мен може би 50% от времето, в което колата е в движение, е във VTEC. С f18b2 съм. Редактирано 16 Октомври, 2015 от Knoxville Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #7 Отговорено 16 Октомври, 2015 На мен не ми гори никакво масло. Колата е на 65 000 км. Карам извънградско с 90-100 км/ч, това са около 2500 оборота/мин. Според мен не зависи толкова от километрите на колата колкото от стила и начина на каране. Ти настъпвай една кола, пък чакай да не ти гори масло. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sidux 1 #8 Отговорено 20 Октомври, 2015 И при мен е така много ми е тежичък крака до 6,7 хиляди няма проблем след това до 10 хиляди сипвам половинка най-много,но определено я карам само от дясно .Колега в момента в който,започнах да слагам 10w40 Motul 6100 всичко е страхотно,кастрола ядеше 2 литра до 8,9 хиляди,поздрави и ако продължава обърни внимание на сегментите. Ееее, Аз точно преди 10-на дни смених маслото с CASTROL MAGNATEC 10W40. Щом колегата Инж.Вълков е доволен от 10w40 Motul 6100, следващия път ще пробвам с такова... Дано изтърпя до тогава Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #9 Отговорено 20 Октомври, 2015 3 смени бях с Castrol Magnatec 10W40. Гореше го само на високи обороти при продължително каране - магистрала със 130-140. Преди седмица го смених с MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40. На мотора явно му хареса - доста е по-пъргав с това масло. Дали ще го гори - ще видим. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #10 Отговорено 21 Октомври, 2015 малко не по темата ама...Колеги tonywoolf и Инж.Вълков , от къде купувате Мотула, че аз го намразих на времето заради това че все попадах на менте масло... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #11 Отговорено 21 Октомври, 2015 (Редактирано) Дал съм линк. А ето и къде се продава по места: https://www.motul.com/bg/bg/resellers ...от къде купувате Мотула, че аз го намразих на времето заради това че все попадах на менте масло... Като я оставя за смяна на маслото и сложат Кастрол, да не би да го наливат от варелите на завода... Редактирано 21 Октомври, 2015 от tonywoolf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #12 Отговорено 21 Октомври, 2015 (Редактирано) Колега, а има ли къде да се видят цени, поне аз не виждам в сайта, който си дал ти. Или ако можеш да ги споделиш, интересуват туби по 1, 4 и 5 литра. Редактирано 21 Октомври, 2015 от Knoxville Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IVTEC 58 #13 Отговорено 21 Октомври, 2015 Аз по темата. Карам с 5W40 преди Honda, сега по препоръка поради оригиналност и високо качество някакво английско Komma Sinergy. Нито преди, нито сега гори дори и при настъпване на магистрала или цедене по светофари. На магистрала със 140 ми върви на 3000 об./мин, а на 160 - на 3500. Може и това да е причината. Като цяло тази кола рядко я виждам да минава 4000 об./мин., откъдето може и да идва липсата на горене. Аз обаче не съм чувал някой друг с моя двигател да гори. 2,4-то е друга работа. Моята е на истински километри. С риск да разпаля спор от други теми, ще кажа, че докато не вземе да "хлопат" елементите на двигателя, тази кола 10W40 няма да види. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #14 Отговорено 21 Октомври, 2015 (Редактирано) И викаш 2,4 е друга работа, а откъде го разбра, врътна ли едни 100 000 на такава, и я почети малко за маслата и се опитай да откриеш разлика между 5 и 10 40...Щи дам жокер кат позагрее на твойто дръгливо к 20 му е все тая дали е 5 или 10w40... Редактирано 21 Октомври, 2015 от bongo789 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #15 Отговорено 21 Октомври, 2015 Наблюдавам темата, и този въпрос не мисля, че трябва да бъде удостоен с отговор. Този въпрос така зададен, обхваща шороко пояснение, и има доста зависимости, и неизвестни. При бързо каране, при бавно, при ръчкане, при къси или дълги разстояния, дали е загрял хубаво двигателя или не, и дали се охлажда добре, дали редовно е обслужван, и още и още. И накрая, всеки един автомобил гори някакво количество масло в някакъв момент. Разбира се ако е системно във всеки един случай от посочените, значи има проблем, което значи че трябва да бъде диагностициран и открит т.н. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #16 Отговорено 21 Октомври, 2015 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IVTEC 58 #17 Отговорено 30 Октомври, 2015 И аз предпочитам повече позитивни и креативни мнения по темите като на колегата Crown_bg, и много по-малко безсмислено заядливи и ялови като на bongo. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #18 Отговорено 30 Октомври, 2015 Ми свали розовите цайси де.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackxxx 27 #19 Отговорено 11 Ноември, 2015 Със съжаление установих, че за последните 10к км колата ми е изгорила над 2л масло. Явно има някакъв проблем. Първото, което ми идва на ум е уплътненията на клапаните. Другата седмица ще я карам да я видят. Какво друго да прегледат хората от сервиза? Дайте някакви идеи, за да съм по-подготвен като отида да я оставя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #20 Отговорено 11 Ноември, 2015 Минал съм 1600 км от последната смяна на масло. След продължително каране на 5500+ оборота установих, че е хапнала около 400 мл масло. Т.е. потвърждава се тезата, че стилът на каране е един от основните рискови фактори, ако ще перфектни да са ви уплътненията и на малко километри автомобилите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #21 Отговорено 11 Ноември, 2015 Оказа се, че Мотула не го гори при същите условия. Маслото не е мръднало след същите километри и е бистро. Сбогом Кастрол. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6037 #22 Отговорено 11 Ноември, 2015 Предишния Акорд 6 след експерименти през годините най-доволен бе именно от Мотул-а. Новият го бяха напълнили в "Хонда-Апостолов" над горната граница (може би не случайно), смятайки че няма да проверявам нивото. Източих 0.3л и сега е на 3мм под горния маркер. Не я карам все в "червеното", дори напротив, но следя и си имам едно на ум. Следващото отново ще е Мотул ако фирата от сегашното е неприемлива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackxxx 27 #23 Отговорено 11 Ноември, 2015 Ами за следващата смяна и аз ще зареждам Мотул тогава. Но все пак, някакви идеи за този висок разход на масло?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #24 Отговорено 11 Ноември, 2015 Турбина!? Ако колата е тази която пише в профила ти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #25 Отговорено 11 Ноември, 2015 Същото нещо се случи и с моя акорд. 1500-1600 км, повечето на магистрала. Маслото падна дори под минимума. При нормално каране - градско, извънградско, без много магистрали, маслото почти не мърда от смяна до смяна. Високите обороти горят масло. Оказа се, че Мотула не го гори при същите условия. Маслото не е мръднало след същите километри и е бистро. Сбогом Кастрол. И марката масло. Колко още идеи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #26 Отговорено 11 Ноември, 2015 Оказа се, че Мотула не го гори при същите условия. Маслото не е мръднало след същите километри и е бистро. Сбогом Кастрол. При кои условия...Чукни и темпомата на 180, София-Пловдив и дигни щеката , ще останеш учуден... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 124 #27 Отговорено 11 Ноември, 2015 Със съжаление установих, че за последните 10к км колата ми е изгорила над 2л масло. Явно има някакъв проблем. Първото, което ми идва на ум е уплътненията на клапаните. Другата седмица ще я карам да я видят. Какво друго да прегледат хората от сервиза? Дайте някакви идеи, за да съм по-подготвен като отида да я оставя. Колега, прегледай и турбото. Това е голям разход, особено за дизел (ако е колата от профила). Свали маркуча от кулера и го прегледай за омазняване. Поне е супер лесен за откачане и може сам - без канали и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #28 Отговорено 11 Ноември, 2015 При кои условия...Чукни и темпомата на 180, София-Пловдив и дигни щеката , ще останеш учуден... Колега, аз на драг рейсове не ходя. Най-много 140 на магистралата, колкото е разрешената скорост по магистралите в милата ни Татковина. И въпреки че 6-та генерация 1.6LS няма темпомат, дори няма и VTEC (линк за справка), успявам да поддържам скоростта през цялото време, така че тестовете ми с Кастрол и Мотул са валидни. Това 180 София-Пловдив нали е на високи обороти? Нали това казвам и аз - високите обороти горят масло, особено ако не е качествено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #29 Отговорено 11 Ноември, 2015 Моята по принцип не гори масло. Когато я карам с 90-100 км/ч грам не пипва. Последните няколко месеца я поизпържих със скорости 160-200 км/ч по Тракия и резултатът е близо половин литър масло го е хапнала. С Мобил 1 esp 5-30 съм. Но едва ли има масло, което при такова каране няма да бъде горено. Включително и прехваленият Мотул. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #30 Отговорено 11 Ноември, 2015 Минах 2 хил км. из съседско с жената и детето разход 250-300 мл...София- Пловдив, по указания горе начин ,същия разход...демек за 200-300 км... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Imst 558 #31 Отговорено 12 Ноември, 2015 (Редактирано) Кога мерите маслото, на студен или загрят двигател ? Редактирано 12 Ноември, 2015 от Imst Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #32 Отговорено 12 Ноември, 2015 Кога мерите маслото, на студен или загрят двигател ? Винаги на загрят, 10-15 минути, след като е угасен, за да няма големите температурни разлики лято-зима при студен двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #33 Отговорено 12 Ноември, 2015 Масло се мери винаги на студен двигател. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #34 Отговорено 12 Ноември, 2015 На колко студен? На -15 зимата или на +35 лятото? Ако правиш статистика, това са 50 градуса разлика. Докато 10 минути след спиране на мотора температурата ще е близка и при двата случая, а и има време топлото масло да се стече обратно в картера. По-важно е да се вземат замерите при еднакви условия всеки път. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #35 Отговорено 12 Ноември, 2015 Aми няма значение навън колко е температурата, двигателят ти все студен ще бъде. Вместо да чакаш 10 минути да се стича, направо го измери преди тръгване. Идеята е, че много хора не изчакват да мине време, мерят на топъл двигател (неизчакали да се стече) виждат, че е по-малко и доливат. А за ужасът двигател да се дави в препълнено масло няма да пиша. Моята например побира 3.7 л, винаги слагам около 3.6. Щото нито едно източване не на 100%. Както каза един майстор преди - "По-добре малко по-малко масло, отколкото да я препълваш". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6037 #36 Отговорено 12 Ноември, 2015 (Редактирано) Моята по принцип не гори масло. Когато я карам с 90-100 км/ч грам не пипва. Последните няколко месеца я поизпържих със скорости 160-200 км/ч по Тракия и резултатът е близо половин литър масло го е хапнала. С Мобил 1 esp 5-30 съм. Но едва ли има масло, което при такова каране няма да бъде горено. Включително и прехваленият Мотул. Не го прехвалвам, само споделям 16 годишната си практика с 3 Хонди от различни авто поколения. Днес мярнах едно изследване: http://www.zr.ru/content/articles/826573-ekspertiza-chem-grozit-dvigatelyu-soyuz-importnogo-masla-s-nashim-benzinom/ Който разбира тоя език (но и табличното инфо е достатъчно) може да си анализира сам данните. Стендовият мотор не е като нашите, бензинът сигурно е и по-зле, но разликите са видими. Иначе при продължителна "газ в лютеницата" си отиват много неща -не само маслото (каквото и да е то) така че я практикувам за кратко. Грехота е да не пуснеш поне за малко целият табун на воля Редактирано 12 Ноември, 2015 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #37 Отговорено 12 Ноември, 2015 малко теория ще споделя и моето мнение за маслото дано да ви е полезно. та много зависи не само марката a и модела на маслото, също и двигателя на какво гориво е. пример: Мотул имат много видове масла с различни вискозитети, HTHS и сулфати(киселини). ако си вземете масло с по нисък параметри ще го гори по бързо но са по икономични и щадящи катализатора. аз на мотул най-много гледам TBN този параметър горе доло дава представа кога ще прегори маслото и ще почне да се "харчи". Та такива сравнения м/у марки директно не ги приемама, защото много зависи конкретния модел масло X-cess - според параметрите трябва да издържи повече от Eco-Clean но е по вредно ако си с газова и катализатор. Гледайте детайлите на конкретните масла и държавата производител: HTHS - колкото е по малко е по икономична колата но не пази двигателя Вискозитет - ясно е на всички - по нисък вискозитет по тънко малсо по лесно гори 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bullkiller 51 #38 Отговорено 12 Ноември, 2015 Aми няма значение навън колко е температурата, двигателят ти все студен ще бъде. Вместо да чакаш 10 минути да се стича, направо го измери преди тръгване. Идеята е, че много хора не изчакват да мине време, мерят на топъл двигател (неизчакали да се стече) виждат, че е по-малко и доливат. А за ужасът двигател да се дави в препълнено масло няма да пиша. Моята например побира 3.7 л, винаги слагам около 3.6. Щото нито едно източване не на 100%. Както каза един майстор преди - "По-добре малко по-малко масло, отколкото да я препълваш". 3,6/3,7 l. не е ли малко за 2.0 i-VTEC, колко е указано в ръководството? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #39 Отговорено 12 Ноември, 2015 (Редактирано) малко теория ще споделя и моето мнение за маслото дано да ви е полезно. та много зависи не само марката a и модела на маслото, също и двигателя на какво гориво е. пример: Мотул имат много видове масла с различни вискозитети, HTHS и сулфати(киселини). ако си вземете масло с по нисък параметри ще го гори по бързо но са по икономични и щадящи катализатора. аз на мотул най-много гледам TBN този параметър горе доло дава представа кога ще прегори маслото и ще почне да се "харчи". Та такива сравнения м/у марки директно не ги приемама, защото много зависи конкретния модел масло X-cess - според параметрите трябва да издържи повече от Eco-Clean но е по вредно ако си с газова и катализатор. Гледайте детайлите на конкретните масла и държавата производител: HTHS - колкото е по малко е по икономична колата но не пази двигателя Вискозитет - ясно е на всички - по нисък вискозитет по тънко малсо по лесно гори Колега кое масло на Мотул ще ми препоръчаш, като имаш на предвид че със с генерация(нямам катализатор) и карам на газ ? Редактирано 12 Ноември, 2015 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #40 Отговорено 12 Ноември, 2015 Aми няма значение навън колко е температурата, двигателят ти все студен ще бъде. Вместо да чакаш 10 минути да се стича, направо го измери преди тръгване. Идеята е, че много хора не изчакват да мине време, мерят на топъл двигател (неизчакали да се стече) виждат, че е по-малко и доливат. А за ужасът двигател да се дави в препълнено масло няма да пиша. Моята например побира 3.7 л, винаги слагам около 3.6. Щото нито едно източване не на 100%. Както каза един майстор преди - "По-добре малко по-малко масло, отколкото да я препълваш". 3,6/3,7 l. не е ли малко за 2.0 i-VTEC, колко е указано в ръководството? Toчно 3.7 л. пише в ръководството. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове